Şimdi Ara

Unity3D Baslama Rehberi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
17
Favori
8.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbkaya

    quote:

    Orijinalden alıntı: furkant1

    quote:

    Orijinalden alıntı: fbkaya

    unity3d ile android oyun geliştirmeyi düşünüyorum fakat unity3d ile ilgili hiçbir bilgim yok. C# öğreniyorum, programlama kısmını c# ile yapabilirim değilmi ?
    UnityScript diye birşey var sanırım, nu unity3d nin kendi dilimi ? kullanmak gerekirmi ?
    görsel eğitim seti varmı ?
    birde yukarda konuşmuşsunuz ama tam anlamadım, 3dmax gibi programların lisans derdi olduğu için Blender'ımı tavsiye ettiniz ?

    Efendim sizim Blender'ı StudioMax'i vs şimdilik araştırmanıza gerek yok. Unity'yi öğrenmeye, mantığını kavramaya bakın. Dil olarak öğrenmek amaçlı JavaScript üzerinden gitmenizi tavsiye ederim. Kaynak bakımından daha zengin. Yukarıdaki başlama rehberine göre başlayın. Gerisi zaten gelir. Acele etmeye gerek yok

    biraz aceleci davrandım sanırım ama ben c# a başlayabı bayağı oldu emeklerim boşa gitmesindiye devam etmek istiyorum, kaynak bulma bakımından kastınız nedir acaba ?

    Başladıysanız hiç değiştirmeyin. Dediğiniz gibi boşuna zaman kaybı olur. C# hakkında yardımcı olacağım.




  • Unity 3D hakkında yakında Kodlab Yayınları bir kitap çıkaracakmış. Merakla beklemekteyim şahsen.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schizophrenia

    Unity 3D hakkında yakında Kodlab Yayınları bir kitap çıkaracakmış. Merakla beklemekteyim şahsen.

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ben yazilim hakkinda hicbirsey bilmiyorum. Yani cok az bilgim var. unity kullanmak icin altyapi olusturacak baska dil gereklimi yoksa bu rehberden baslayip kafamdaki minik projeyi yapabilirmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir bilgi gerekli değil efendim. Direk olarak rehbere başlayabilirsiniz. Bu rehber sonunda programı nasıl kullanacağınızı, bir bilgiye ihtiyacınız olduğunda nereye bakmanız gerektiğini ve bunları nasıl uygulamanız gerektiğini ogrenirsiniz. İstikrarlı bir şekilde çalışırsanız eminim aklinizdaki projeyi gerçekleştirebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam tesekkur ederim. Peki cizimleri yani modelleri eklemek icin ayri bir program kullanabilir miyim yoksa unitydenmi cizmek zorundayim dedigim gibi hicbir fikrim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeklenenAdam

    Tamam tesekkur ederim. Peki cizimleri yani modelleri eklemek icin ayri bir program kullanabilir miyim yoksa unitydenmi cizmek zorundayim dedigim gibi hicbir fikrim yok

    Tabiki ister hazır Asset(Varlık)lar indirip kullanabilirsiniz, ister 3DsMax, Blender gibi programlardan kendiniz model yapıp Unity'ye import edebilirsiniz.
  • Tesekkurler yardimlariniz icin aklima takilan yer olursa sorarim yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkant1

    Konu açan arkadaşları görüyorum. Başlamak isteyenler için ufak bir rehber hazırlayıp elimden geldiğince yardımcı olmak istedim. Bu rehberi tamamladıktan sonra gerçekten sağlam bir temeliniz olur (Kendimden biliyorum ) ve biraz da mevcut oyunları inceledikten sonra, kesinlikle kendi oyununuzu geliştirmeye başlayabilirsiniz.
    Sorularınız olursa herhangi bir yerden yazabilirsiniz. Müsait oldukça cevaplayabilirim.

    Unity3D - Başlama Rehberi

    hocam o yabancı grafik derslerini torrent olarak verebilir misiniz ? Yönlendiririm demişsiniz?




  • Dönüş yaptım efendim.
  • c# bilen arkadaşlar. FPS oyununda kamera animasyonları sırasında unity kendi kendine character controlleri mouselooku yani komple fps input controlleri devre dışı bırakıyor ki kamera animasyonu bozulmasın. İyi güzel, fakat animasyon sırasında footsteps scripti de devreye giriyor. Animasyonda ayak sesleri çıkıyor. Javascriptte yapabilirdim, fakat temel scriptler c# olduğundan dolayı c# da yazmak zorundayım.

    footsteps scripti :

    using UnityEngine;
    using System.Collections;

    public class FootSteps : MonoBehaviour {

    public AudioClip[] footsteps;
    public float nextFoot;

    IEnumerator Start ()
    {
    CharacterController controller = GetComponent<CharacterController>();

    while(true)
    {
    if(controller.isGrounded && controller.velocity.magnitude > 0.3F)
    {
    audio.PlayOneShot(footsteps[Random.Range(0, footsteps.Length)]);
    yield return new WaitForSeconds(nextFoot);
    }
    else
    {
    yield return 0;
    }
    }
    }
    }


    Şimdi yukarda if komutunda karakter yere deyiyorsa ve ivme 0.3 ten fazla ise ayak seslerini random bir şekilde çıkartıyor. Ben de demek istiyorum ki bu if satırına "animasyon oynarken" komutunu eklemek istiyorum. Haliyle ilk önce yukarıya

    public CharacterController playerController;
    public Animation anim; //Empty GameObject's animation component

    ekleyip, aşağıdaki satırı elde ediyorum
    if(controller.isGrounded && controller.velocity.magnitude > 0.3F && !anim.isPlaying("bed"))

    Ama unity diyor ki bu komutu bu şekilde kullanamazsın.

    Benim derdim sadece animasyondayken "footsteps" scriptini devre dışı bıraksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoneCracker271

    c# bilen arkadaşlar. FPS oyununda kamera animasyonları sırasında unity kendi kendine character controlleri mouselooku yani komple fps input controlleri devre dışı bırakıyor ki kamera animasyonu bozulmasın. İyi güzel, fakat animasyon sırasında footsteps scripti de devreye giriyor. Animasyonda ayak sesleri çıkıyor. Javascriptte yapabilirdim, fakat temel scriptler c# olduğundan dolayı c# da yazmak zorundayım.

    footsteps scripti :

    using UnityEngine;
    using System.Collections;

    public class FootSteps : MonoBehaviour {

    public AudioClip[] footsteps;
    public float nextFoot;

    IEnumerator Start ()
    {
    CharacterController controller = GetComponent<CharacterController>();

    while(true)
    {
    if(controller.isGrounded && controller.velocity.magnitude > 0.3F)
    {
    audio.PlayOneShot(footsteps[Random.Range(0, footsteps.Length)]);
    yield return new WaitForSeconds(nextFoot);
    }
    else
    {
    yield return 0;
    }
    }
    }
    }


    Şimdi yukarda if komutunda karakter yere deyiyorsa ve ivme 0.3 ten fazla ise ayak seslerini random bir şekilde çıkartıyor. Ben de demek istiyorum ki bu if satırına "animasyon oynarken" komutunu eklemek istiyorum. Haliyle ilk önce yukarıya

    public CharacterController playerController;
    public Animation anim; //Empty GameObject's animation component

    ekleyip, aşağıdaki satırı elde ediyorum
    if(controller.isGrounded && controller.velocity.magnitude > 0.3F && !anim.isPlaying("bed"))

    Ama unity diyor ki bu komutu bu şekilde kullanamazsın.

    Benim derdim sadece animasyondayken "footsteps" scriptini devre dışı bıraksın.

    Bulabildiniz mi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yok, bulamadım. Şu anlık level ve script dizaynına devam ediyorum. Daha sonra ilgileneceğim. Açıkçası programlama dilinle aram iyi değildir. Javascript biraz daha kolay ve anlaşılır olduğu için js de daha az sorun yaşıyorum. C# olunca kafam atıyor :D Başka bir footsteps scripti bulmam gerekiyor. Ayrıca o da C# olmak zorunda. Çünkü JS scriptin içinde C# çağıramıyorsunuz :(
  • BoneCracker271 kullanıcısına yanıt
    JS'den C# cagirabilirsin, ben her daim cagiriyorum. Ama tersini yapmak uzun ugras.
  • Moribito kullanıcısına yanıt
    Mesela alt dizindeki bir gameobjectten "kro" adlı c# scriptini çağıracağım. Her zamanki gibi getcomponentinchildren dan çağırıyorum, fakat dediğim komutu üstüne uygulamıyor.

    Edit: Sanırım buldum, deneyeceğim.

    // This finds the script called OtherScript in the same game object
    // and calls DoSomething on it.

    function Update () {
    var otherScript: OtherScript = GetComponent(OtherScript);
    otherScript.DoSomething();
    }

    Aynı gameobjectteki scriptleri çağırmak getcomponentle oluyor, alt dizindeki gameobjectteki scripti çağırmak için getcomponentinchildren. Peki ben "masa" adlı gameobjectteki "kro2" scriptini çağıracaksam, bunu nasıl yapacağım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoneCracker271 -- 14 Temmuz 2013; 13:25:48 >
  • Yok, çağırmıyor. Ben girip çağırırsam tam çağıracam :D

    Bağımsız başka gameobjectteki JS scripti çağırabiliyorum.

    var otherScript : scriptadı = GameObject.Find("GameObjectadı").GetComponent(scriptadı);

    Ama C# olunca görmüyor :S



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoneCracker271 -- 14 Temmuz 2013; 13:48:16 >
  • C# classlarinin JS'den once compile olmasi lazim. Yani C# classlarin Plugin veya Standard Assets dosyalari altinda bulunmak zorunda JS'den once.
    http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/index.Script_compilation_28Advanced29.html
  • Moribito kullanıcısına yanıt
    Evet, biliyorum. Standart Assets in altında Script klasöründe tüm scriptlerim bulunmakta. Hepsi bir yerde.
  • Birde soyle dene, tirnak isaretleri ile C# cagirirken prosedur biraz degisik

    var otherScript : scriptadı = GameObject.Find("GameObjectadı").GetComponent("scriptadı");
  • Moribito kullanıcısına yanıt
    Yine olmadı, ama çok ilginç bir şey ile başardım.

    Standart Assetsin içindeki script klasorumu komple kaldırdım, tekrar yarattım. Şimdi gördü. Bi ara dedim acaba public class değil mi c# scripti diye, baktım public. Şimdi dizini tekrar oluşturdum oldu. Unity 4'ün de bir bugını keşfettim galiba :D
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.