Şimdi Ara

Unity3D Baslama Rehberi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
17
Favori
8.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Unitynin kotu yani bu iste, binlerce bug var, stabil degil, aklin sirrin almadigi bir dolu error var, script problemi var.
  • Bug'ın nedenini buldum. Burada yazayım ki diğer arkadaşlar benim gibi sorun yaşayıp binlerce bela okumasın.

    Unity'de Javascriptler C# lardan önce işlenir. Siz JS nin içinde C# çağırdığınızda doğru yoldan bile yapsanız, unity size script bulunamadı, ya da "scriptadı" bir şey ifade etmiyor gibi saçma saçma hatalar veriyor.

    Siz, çağıracağınız C# scriptini "Standart Assets" klasöründe tutuyorsunuz, JS scriptini de standart assets tan başka bir klasörde tutuyorsunuz. C# scriptiniz Standart Assets --> Scrpits klasöründe olacak.

    Yeminle 2 gündür uğraşıyordum, unityanswers'da bir kişi cevaplamış.

    JS files are compiled before C# files, so I'm going to make the assumption that you are getting a warning something to the effect "Script doesn't exist" seeing as you haven't provided the exact problem here. The way you're calling it should be right.

    To get the C# script compiled before the JS script, place the C# script into the Standard Assets folder. Scripts inside this folder are compiled before scripts in any other folders you make, with the except of a few other special folders. You can find the full compilation order information here.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoneCracker271 -- 14 Temmuz 2013; 15:52:12 >




  • Şimdi de JS ayrı bi yerde olduğu için önceden gördüğü JS leri görmüyor. *Facepalm*
  • Ee bende ayni seyi dedim "Standard Assets" . Ayrica Standard Assets'in altinda ozellikle Scripts de olmasi gerekmiyor. Misal ben C# iTween'i kullaniyorum, atiyorum Plugins foldera keyfime bakiyorum.
  • Tüm scriptler aynı klasörde olacağını okumuştum zaten. Standart Assets dizini. Programın öncelikle gördüğü dizin bu. Ama JS ler ve C# ları bir arada kullanacaksak JS ler önce yüklendiği için C# ı görmüyor. JS yi Scrpits klasöründen çıkarıp qweqweqwe adlı klasöre koydummu C# lar öncelikli duruma geliyor. Ama hal böyle olursa JS nin içinde çapırdığınız JS scriptlerinin alayı qweqweqwe de olmayınca görmüyor :D Tüm JS leri ayrı bi klasörde tutmak lazım. FPC controllerindaki bazı komponentler JS olunca şimdi bozmayayım düzeni dedim. 2 ayrı script yazdım. Neyse öğrenecez bakalım programın huyunu suyunu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoneCracker271 -- 14 Temmuz 2013; 16:11:21 >
  • Genede oyunu sadece JS veya C# olarak yaz, ikisini karistirma birbirine. Tabi bazi pluginler var onlar icin mecburi bir orta seker gitmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: virs

    Buradan da faydalanılabilir:
    http://webintr.com/indir/Unity3d%20icin%20UnityScript%20Dersleri.pdf

    Bu ingilizce idi. Hatta bayağı yardımı dokunmuştu. Türkçe'ye çeviren arkadaşın eline sağlık.
  • Arkadaşlar belirtmekte yarar var. Unity4.2.0 ve üzeri sürümlerdeki MonoDevelopment yavaş olmasına rağmen bir çok avantaj sağlıyor. Yani Unity 4.2.0 sürümünden sonraki sürümlere NotePad++ atmamanız sizin yararınıza olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkant1

    Arkadaşlar belirtmekte yarar var. Unity4.2.0 ve üzeri sürümlerdeki MonoDevelopment yavaş olmasına rağmen bir çok avantaj sağlıyor. Yani Unity 4.2.0 sürümünden sonraki sürümlere NotePad++ atmamanız sizin yararınıza olur.

    Dersler ne durumda hocam?
  • Yakın zamanda klasik 2D pinpon oyunu yapmayı anlatacağım. Tabi ayrıyetten istediğiniz bir şey varsa belirtin, en yakın zamanda yapmaya çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkant1

    Yakın zamanda klasik 2D pinpon oyunu yapmayı anlatacağım. Tabi ayrıyetten istediğiniz bir şey varsa belirtin, en yakın zamanda yapmaya çalışırım.

    İstekden ziyade bir şey soracağım. Vaktim cidden çok az. Blogdaki başlangıç dersindeki 5 kaynak yeterli midir sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlangıç için tabiki yeterlidir. Hatta aralarında her zaman elinizin altında bulunması gereken parçalar da var. Ben hala bir şey unutursam onlara dönüp bakıyorum.
    Efendim zaten bu başlangıç eğitimindeki her şeyi anladıktan sonra mantığı kavramış oluyorsunuz ve yaptığınız projenin gereksinimlerini ayrıyetten araştırıp buluyorsunuz. Mantığını da bildiğiniz için bulduğunuz örnekleri projenize güzelce uygulayabiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkant1

    Başlangıç için tabiki yeterlidir. Hatta aralarında her zaman elinizin altında bulunması gereken parçalar da var. Ben hala bir şey unutursam onlara dönüp bakıyorum.
    Efendim zaten bu başlangıç eğitimindeki her şeyi anladıktan sonra mantığı kavramış oluyorsunuz ve yaptığınız projenin gereksinimlerini ayrıyetten araştırıp buluyorsunuz. Mantığını da bildiğiniz için bulduğunuz örnekleri projenize güzelce uygulayabiliyorsunuz.

    Haklısınız peki işlevleri nasıl buluyorsunuz şu OnTigger vs. Türkçe kaynak var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Blender kadar kullanmasi kolay, gelismis, en ust duzey modellemeleri kolayca yababilen, ve bedava bir uygulama yok. Acikasi 3Ds Max ve Mayaya direk rakiptir kendisi.

    Tabiki 3Ds Max ve Mayanin kendine has pro ozellikleri var. Ama iste $2-3000 lisansini almak zorundasin, yoksa direk telif hakkindan ban yersin, google image falanda benzemez, buyuk sirketler pesini birakmaz kolay kolay.

    Oyun ücretsiz olarak çıkarılsada bu durum aynı mı oluyor?

    @ShaNexxx @furkant1 @PhotoJava



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XGSpirit -- 26 Kasım 2013; 7:46:09 >
  • Türkçe kaynak bulmak zor. Ingilizcenizi zorlamalısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkant1

    Türkçe kaynak bulmak zor. Ingilizcenizi zorlamalısınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunu android e göre yazıyoruz ama ios için macbook a geçtiğimiçde hangi kodları değiştirmem gerekiyor nereden öğrenebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Windows üzerinden de kodlarda gereken değişiklikleri yapabilceceğinizi tahmin ediyorum. iOS'a hiç oyun derlemedim o yüzden tam bilemiyorum.
  • furkant1 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar arkadaşlar. Konu günceldir. Forumda bir çok arkadaşın Unity'e yeni başlamak istediğini görüyorum. Bu konunun yardımı olacaktır. :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.