Şimdi Ara

Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan açılabilir.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Pilotlar birinin yemeklerine zehir katmasına karşın kendilerine özel hazırlanmış yemekler yiyorlar.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Pilotlar uzun uçuşlar sırasında uyuyakalıyorlar. (Küçük şekerlemeler yaptıkları zamanlar dışında)

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Kimse bunları yıkamıyor.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Aslında oksijen maskeleri sadece 15-20 dakikalık ihtiyacı karşılayabiliyor.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Uçağın içerisinde kanatlarda kaç tane vidanın eksik olabileceği ile ilgili bir kılavuz bulunmakta.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Acil durum kapılarından yolcular çıkmadan uçuş görevlileri çıkamaz.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Uçak musluklarındaki bakteri seviyesi Amerika’dakilerden 100 kat daha fazladır.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli


    Eğer bavulunda herhangi bir şey titrerse sorguya alınırsın.

     Uçaklarla ilgili büyük sırlar. SSli







  • Depoları dezenfekte etsinler.

    Boşuna mı bakım yapıyorlar
  • bunlarda benden

    iki pilot ayni yemegi yiyemez

    Havadayken içeceklerin tadı daha güzel gelir. Çünkü alçak basınç içeceklerin içindeki şekerin daha fazla ortaya çıkmasını sağlar. Bu yüzden daha tatlı gelen domates suyu uçuşlarda en çok tercih edilen içeceklerdir. Havada oluşan bulantıya iyi geldiğinden sodalar da tercih edilir.


    Kabin memurlarına ilk görüşte aşık olma oranı, diğer mesleklere göre çok daha fazladır. Bunun nedeni tam olarak bilinmese de uçakta kabin memurlarının hem hemşire hem aşçı hem temizlik görevlisi... Kısaca tüm işlerinizi gören güler yüzlü kişiler olması ve üniformalı olmaları nedeniyle kabin memuruna ilk görüşte aşık olma oranı yüksek.

    Bilinenin aksine uçaklarda tenefüs ettiğiniz hava en temiz havadır. Uçaklarda hastanelerde kullanılan hava filrteleme teknolojisi kullanılır. Tabiki bu mikrop barındırmadığı anlamına gelmez ama her zaman en temiz hava uçaklardakidir.

    Uçuşlardaki kazaların yüzde 90'ından fazlası iniş ve kalkış sırasında olur. Uçuş sırasında kaza olma olasılığı çok nadirdir. İniş ve kalkışlarda bu yüzden insanların yerinde oturması ve kemerlerini takması zorunludur. Can güvenliğinin yanı sıra uçuş öncesi yolcuların ağırlığı hesaplandığından iniş ve kalkışlarda iniş ve kalkışlarda bir kaç yolcunun aynı anda yer değiştirmesi uçağın dengesinde değişimlere yol açabileceğinden yolcuların yerlerine otruması zorunludur. Ama bir eşşek tarafından öldürülme ihtimalinizin, uçak kazası ihtimalidnen çok fazla olduğunu da unutmayın.

    Türbulans konusu uçaklarda en çok merak edilen konudur. Türbulans sanıldığı gibi uçağın düşmesine neden olmaz fakat türbülans sırasında kemerin bağlı olmaması, şiddetli sarsıntı yüzünden ölümlere neden olabilir. Ayrıca havadaki karbondioksit oranı arttığından türbulanslar her geçen gün daha fazla şiddetleniyor.




  • Uçaklarda bakteri seviyesi hikaye.Sonra o birbirlerine zehir koymasınlar neymiş öyle Amaç ne? Ayrıca kendilerine özel olarak hazırlanan yemeğe zehir koyulamıyor mu? Oksijen maskesi falan hikaye.Zaten uçak düşerse öldün demektir bana göre
  • güzelmiş :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batman Beyond

    Uçaklarda bakteri seviyesi hikaye.Sonra o birbirlerine zehir koymasınlar neymiş öyle Amaç ne? Ayrıca kendilerine özel olarak hazırlanan yemeğe zehir koyulamıyor mu? Oksijen maskesi falan hikaye.Zaten uçak düşerse öldün demektir bana göre

    Zehri birbirlerine değil bence , dışarıdan saldıranlar koyar diye düşünmüşlerdir.

    Bakteri olayı olabilir de o kadar abartı olur mu bilemem.




  • O dediğini bende düşündüm ilk cümlede ama yinede aynı şey gibi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pilotların farklı yemek yemesinin sebebi yemeklerden dolayı oluşabilecek rahatsızlıkları önlemek.(Yemek bozuk olursa , allerjik bir durum olursa v.s)

    Oksijen maskelerinin kısa süreli oksijen desteği vermesinin sebebi durumu kurtarana kadar sizi idare etmesi için.Belli yükseklikten sonra oksijen oranı insan metabolizması için yeterli değildir.Eğer uçak çok yukarıdayken kabin basınçlandırma sisteminde bir arıza meydana gelirse yukarıdan maskeler düşer.Kokpit ekibi uçağı bu sırada durumu fark edip insan metabolizması için uygun olan irtifaya çeker ve siz o irtifade maskeleriniz olmadan da nefes alıp vermeye devam edebilirsiniz.Yani oksijen maskeleri arıza yaşanıp belli irtifaya düşene kadar işe yaraması için vardır.

    Eksik vida ile ilgili net bilgim yok ama her parçanın bir toleransı vardır.Belki vida eksikliğinden kasıt budur.Yinede gereksiz vida diye bir şey yoktur.Hava aracında gereksiz hiçbir parça yoktur.Hava aracını eksik vida ile servise vermek bir kumardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onr4249

    Pilotların farklı yemek yemesinin sebebi yemeklerden dolayı oluşabilecek rahatsızlıkları önlemek.(Yemek bozuk olursa , allerjik bir durum olursa v.s)

    Oksijen maskelerinin kısa süreli oksijen desteği vermesinin sebebi durumu kurtarana kadar sizi idare etmesi için.Belli yükseklikten sonra oksijen oranı insan metabolizması için yeterli değildir.Eğer uçak çok yukarıdayken kabin basınçlandırma sisteminde bir arıza meydana gelirse yukarıdan maskeler düşer.Kokpit ekibi uçağı bu sırada durumu fark edip insan metabolizması için uygun olan irtifaya çeker ve siz o irtifade maskeleriniz olmadan da nefes alıp vermeye devam edebilirsiniz.Yani oksijen maskeleri arıza yaşanıp belli irtifaya düşene kadar işe yaraması için vardır.

    Eksik vida ile ilgili net bilgim yok ama her parçanın bir toleransı vardır.Belki vida eksikliğinden kasıt budur.Yinede gereksiz vida diye bir şey yoktur.Hava aracında gereksiz hiçbir parça yoktur.Hava aracını eksik vida ile servise vermek bir kumardır.



    Çok güzel anlatmışsın dostum

    Bir de bu vida olayı nasıl görülüyor ki

    Ben hayatta göremem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 21 Nisan 2014; 19:22:16 >




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Zamanla alışıyorsun ve vidanın(ya da baska bir parcanın) olmadığını bakınca görüyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onr4249

    Zamanla alışıyorsun ve vidanın(ya da baska bir parcanın) olmadığını bakınca görüyorsun.

    Meslek neydi hocam ? Havacilikla ilgili mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cin


    quote:

    Orijinalden alıntı: onr4249

    Zamanla alışıyorsun ve vidanın(ya da baska bir parcanın) olmadığını bakınca görüyorsun.

    Meslek neydi hocam ? Havacilikla ilgili mi ?

    Evet havacılıkla ilgili.Bakım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onr4249

    Pilotların farklı yemek yemesinin sebebi yemeklerden dolayı oluşabilecek rahatsızlıkları önlemek.(Yemek bozuk olursa , allerjik bir durum olursa v.s)

    Oksijen maskelerinin kısa süreli oksijen desteği vermesinin sebebi durumu kurtarana kadar sizi idare etmesi için.Belli yükseklikten sonra oksijen oranı insan metabolizması için yeterli değildir.Eğer uçak çok yukarıdayken kabin basınçlandırma sisteminde bir arıza meydana gelirse yukarıdan maskeler düşer.Kokpit ekibi uçağı bu sırada durumu fark edip insan metabolizması için uygun olan irtifaya çeker ve siz o irtifade maskeleriniz olmadan da nefes alıp vermeye devam edebilirsiniz.Yani oksijen maskeleri arıza yaşanıp belli irtifaya düşene kadar işe yaraması için vardır.

    Eksik vida ile ilgili net bilgim yok ama her parçanın bir toleransı vardır.Belki vida eksikliğinden kasıt budur.Yinede gereksiz vida diye bir şey yoktur.Hava aracında gereksiz hiçbir parça yoktur.Hava aracını eksik vida ile servise vermek bir kumardır.



    uçak kaza raporunun bi bölümünde kokpit camının vidaları bakım sırasında değişiyor. uçak british airways e ait. teknisyen gece vakti vidaların ölçüsünü tutturamıyor. vida ince geliyor yani. uçuş esnasında cam yerinden fırlayarak pilotu dışarı çekiyor. fo zar zor uçağı indirebiliyor. pilot o kadar süre dışarıda kalmasına rağmen ölmüyor. ilginç bi olay




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Percin ve vidalara surekli bakilir ucak geldiginde. Not alinir ve structural repair manual'e gore degerlendirildikten sonra ya dent and damage chart'a kaydedilir veya tamir edilir. Sanilanin aksine bazi vida ve percinler olmadan ucak sefere verilebilir.
  • Yemek olayları çok mantıklıymış. Yastıkların,yorganların yıkanmadığına inanamıyorum,inanmak istemiyorum açıkçası.
  • ben bu kabin ekibinin uçağın içinde ve dışında sürekli mutlu dolaşmalarının sırrını merak ediyorum :))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İçerde mutlu olmak ZORUNDASIN ama dışarda durum farklı yinemi 300kişi istifa etcem bu sefer diyenlerin sesini duyman zor degil

    ayrıca uykuyla ilgili konuya yazıyorum havada basınç yüksek ister istemez vücut sersemliyo ve uyku bastırıyor
    ama pilot veya host olurken bunla ilgill egitimlerde oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen

    İçerde mutlu olmak ZORUNDASIN ama dışarda durum farklı yinemi 300kişi istifa etcem bu sefer diyenlerin sesini duyman zor degil

    ayrıca uykuyla ilgili konuya yazıyorum havada basınç yüksek ister istemez vücut sersemliyo ve uyku bastırıyor
    ama pilot veya host olurken bunla ilgill egitimlerde oluyor

    Bu basıncın sersemletmesi ve uykuyla ilgili bir eğtim aldığımı hatırlamıyorum hocam.Ayrıca bildiğim kadarıyla havada yemekten alabildiğin lezzet çok daha az bu yüzden yemekler çok yağlı yapılıyor.Kokpit'e yemeklerin ayrı yüklenmesi "zehir konmaması" sebebiyle olayı çok komik , sadece yemek seçenekleri farklı oluyor ki; zehirlenmenin önüne geçilsin. ( kaptan balık yerse first officer balık yiyemez )




  • meganers kullanıcısına yanıt
    Pilot musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sidik_lee -- 1 Haziran 2014; 0:07:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.