Şimdi Ara

NASA’nın Mars helikopteri artık uçamayacak: İşte yaşanan tüm gelişmeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
2 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • NASA’nın Mars helikopteri artık uçamayacak: İşte yaşanan tüm gelişmeler
    NASA'nın öncü helikopteri Ingenuity, geçtiğimiz günlerde son Mars uçuşunu gerçekleştirdi ve bu sırada kimse bunun son uçuş olduğunu bilmiyordu. NASA, yaptığı açıklamada, yabancı bir gezegenin semalarında dolaşan ilk robot olan Ingenuity'nin son uçuşu sırasında rotor kanatlarının hasar gördüğünü ve artık uçuş kabiliyetine sahip olmadığını duyurdu.



    Bir devrimin önünü açtı



    Bu ayın başlarında, 72. uçuşu sırasında Ingenuity'nin Perseverance keşif aracıyla iletişimi kesilmişti. NASA daha sonra helikopterle yeniden temas kurmuş olsa da, Ingenuity'nin karbon fiber rotor kanatlarından en az birinin 18 Ocak'taki iniş sırasında hasar gördüğü ortaya çıktı. Helikopter ayakta ve hala yer kontrolörleriyle temas halinde, ancak artık uçuş kabiliyeti yok.






    NASA Yöneticisi Bill Nelson yaptığı açıklamada "Başka bir gezegendeki ilk hava aracı olan Ingenuity'nin tarihi yolculuğu sona erdi" dedi. Nelson, "Bu olağanüstü helikopter hayal ettiğimizden daha yükseğe ve daha uzağa uçtu ve NASA'nın en iyi yaptığımız şeyi yapmasına yardımcı oldu - imkansızı mümkün kıldı" diye ekledi.



    Ingenuity belki de son on yıllardır yapılmış en önemli uzay aracı olabilir. NASA, bizden milyonlarca kilometre uzaktaki bir gezegene minik, insansız bir helikopter indirdi ve onu orada defalarca kez uçurmayı başardı. Bu, Güneş sistemi genelinde gelecekteki uçuşların ve Mars ve ötesine daha akıllı, daha güvenli insan keşiflerinin yolunu açtı.



    Öte yandan Ingenuity’nin 18 Ocak'ta gerçekleşen son uçuşu sırasında yaşadığı sorunlar ve rotor hasarı tam olarak aydınlatılmış değil. NASA, araçla iletişim kurduktan sonra fotoğraflar çekti ve bu fotoğraflarda en azından bir kanadın hasar aldığı görülüyor. Ekip üyeleri hala o talihsiz sortide neler olduğunu analiz ediyor olsalar da, olası bir açıklamaları var.



    Ingenuity yaşıyor ama artık uçamayacak



    NASA’nın Mars helikopteri artık uçamayacak: İşte yaşanan tüm gelişmeler
    Ingenuity, Mars'ta gerçekleştirdiği 72 uçuş sırasında yönünü bulmak için büyük kayaları ve diğer yer şekillerini kullanıyordu. Ancak görev ekibi üyeleri düzenlenen basın brifinginde, son dört sorti sırasında aracın kayasız ve şekilsiz bir yerde uçtuğunu söyledi. Yapılan açıklamaya göre Ingenuity görünüşe göre iniş sırasında istenmeye bir açıyla yere yaklaştı ve rotorlardan en az biri kızıl toprağa çarptı.



    Ekip bugüne kadar fotoğraflarda sadece bir hasarlı rotor kanadı tespit edebildi, ancak Ingenuity'nin uçuş sırasında bunları dakikada 2.500 devir veya RPM'den daha fazla döndürdüğü göz önüne alındığında, diğerleri de muhtemelen yere çarptı.



    Ayrıca Bkz.Alper Gezeravcı ISS'ten yeni fotoğraf paylaştı



    Bununla birlikte Ingenuity halihazırda uçmak dışında tamamen faal durumda. Ancak bu etkinlik durumu da sınırlı. Ingenuity, Mars yüzeyinde sadece beş uçuş yapmak üzere tasarlanmış bir teknoloji tanıtımıydı ve üstün başarısı nedeniyle tam kapasiteli bir bilim aracı haline geldi. Ekip, bir sürede daha Ingenuity’den onu yüzeye indiren araba büyüklüğündeki Perseverance gezgini aracılığıyla veriler almaya devam edecek. Ingenuity, Dünya ile iletişimini Perseverance aracılığıyla gerçekleştiriyor.



    Şimdi dinlenme vakti



    NASA’nın Mars helikopteri artık uçamayacak: İşte yaşanan tüm gelişmeler
    Ancak nispeten yakın bir gelecekte Perseverance, kendi bilim çalışmalarını yürütürken menzil dışına çıkacak ve iletişim de kesilecek. Ingenuity, o zaman yalnız kalacak ve sessizliğe gömülecek, başka bir dünyadan gelen kayıp bir elçi olacak. Ancak bu yalnızlığı sonsuza kadar sürmeyebilir. JPL Direktörü Laurie Leshin, Ingenuity'nin gelecekte daha da iddialı Mars keşiflerinin önünü açtığını ve dünyalar arasında bir kez daha yolculuğa çıkmasını düşünmenin çılgınca olmadığını söyledi. Leshin yaptığı açıklamada, "Astronotlarımızdan birinin Ingenuity'yi eve getireceği ve hepimizin onu Smithsonian'da ziyaret edebileceği günü sabırsızlıkla bekliyorum" dedi.



    Bilmeyenler için Ingenuity, 1,8 kilogram ağırlığında küçük bir araç. NASA'nın Perseverance keşif aracıyla birlikte Şubat 2021'de Mars'ın Jezero Krateri'nin zeminine indirildiğinde sadece 5 uçuş yapması bekleniyordu. Küçük helikopterin ana görevinin sadece 30 gün sürmesi hedeflenmiş olmasına rağmen, Mars yüzeyinde yaklaşık üç yıl boyunca çalışır durumda kaldı. Görevin uçuş günlüğüne göre, 72 Kızıl Gezegen uçuşu sırasında yaklaşık 129 dakika havada kalan Ingenuity, yaklaşık 17,7 kilometre yol kat etti.



    Ingenuity'nin uçuş günleri sona ermiş olsa da, helikopterin mirası güvence altında. İnsanlığın keşif rekorları kitabında kendine haklı bir yer edinen Ingenuity'nin Mars'taki başarısı muhtemelen Kızıl Gezegen'in havadan daha fazla keşfedilmesine yol açacak. NASA, Perseverance'ın Dünya'ya dönmek üzere numune toplamasına yardımcı olmak üzere Ingenuity benzeri iki helikopter göndermeyi planlıyor ve ajans, bir gün Kızıl Gezegen'de kendi bilim görevlerini yürütebilecek daha büyük ve daha yetenekli helikopterler geliştiriyor. 



    Ingenuity için şimdi dinlenme vakti.




    Kaynak:https://www.space.com/nasa-ingenuity-mars-helicopter-mission-ends







  • Artık insanoğlu olarak pervaneye ihtiyaç duymayan teknolojilere geçmemiz gerektiğine inanıyorum ve bu uğurda çalışmalarımı sürdürüyorum. Tek yapmamız gereken şey, kütle ve momentum ilişkisi konusundaki bilgilerimizi üst düzeye çıkarabilmektir. Günümüzde bilinen fizik kanunu bilgileri ile sınırlı kalırsak gerçek bir uzaylı konumuna hiçbir zaman ulaşamayacağız.

  • Yapay zeka ve robotlar bu iş için kullanılabilir olsalar keşke. Ölmeden görsek robotların Mars'ta yürüdüğünü. Ömrümüz yetse bari :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 26 Ocak 2024; 11:52:37 >
    _____________________________
  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt

    Tabiat / fiziki gerçeklik insana bir takım engeller koyuyorsa bunlar aşılamazlar. Işık hızı misal. Aşabileceğiniz bir hız değil; evrensel sabit. Zaten kütleli bir objenin çıkabileceği bir hız da değil. Varsayımda ışıktan hızlı hareket ediyormuşçasına zaman mekan kestirme veya manipülasyon yolları var ama bu varsayımlar bırakın mühendislik sorunlarını bilimsel anlamda gerçekliklerinin test edilebilir oldukları bile tartışılır. İnsanoğlu veya başka herhangi bir organizma test edilebilirlikle, ampirizmle ilerler. Kuramsal düşünce ancak bir yere kadar götürür; daha doğrusu kuramsal düşünce test edilmeden geçerli olamaz. Fizik kanunları da test edilmiş olanlardır. Öyle aşabileceğiniz basit engeller değiller. Evrenin dokusundan kaynaklı limitasyonlar veya yapabileceklerinizi belirleyici örüntüler. Heisenberg'in belirsizlik ilkesi başka bir örnek. Ne yaparsanız yapın, parçacıksal momentum ile konum eşzamanlı bilinemez. Benim görüşüme göre insanın sınırsız hayal gücüne nazarla fizik kanunları çerçevesinde tabiat daha çok sınırlayıcıdır. O sebeple bir asırdan fazla süredir hala içten yanmalı motorlarla, içten yanmalı motorlara kıyasla daha yeni olmakla birlikte jet ve roket iticilerle uğraşıyoruz. Bence anlayışımız kısıtlı olmasından ziyade tabiat bize uygulamada sınırlar koyduğu için böyle. Tabii ki tabiat bunu bilinçli de yapmıyor. Basitçe öyle olduğu için öyle. Evren belki başka fiziksel yasalarla içten yanmalı motorlar yapmamanıza müsait yeterli güçte kimyasal arkaplana da sahip olmayabilirdi. Ama şu işe bakın, buna müsait. Daha egzotik itki teknolojilerini tabiatın kısıtlayıp kısıtlamadığını zaman ve tarih gösterir ama ben pek umutlu değilim. Fakat antik insanların da içten yanmalı bir motoru hayal dahi edemeyeceklerini ama sonunda gerçek olduğunu da biliyorum. Küçücük cihazlardan bu mesajı atabiliyorum. Bunlar eskiler için akıl almaz, hayal dahi edemeyecekleri, şu an görseler büyücülük zannedecekleri imkanlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.




  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Herkes kendi bilgisi dahilinde kesinlikle haklıdır fakat bu gene de haklılığını kanıtlamaz. Ben teorik fizikçi değilim. Çalışmalarım sadece teoriden daha öte deneyimlerimi geliştirme üzerinedir. Her şeyden öte tüm çalışmalarımın temelinde matematik ve gerçekliği kanıtlanmış fizik kanunları mevcuttur. Günümüzde hala aya çıkılmadığına, Dünya'nın düz olduğuna ve yoktan elektrik üretilebileceğine inanan insanların var olduğu bu dünyada bana insanların çok inanmasını da kesinlikle beklemiyorum. Bence siz kendinizce haklısınız ve ben de kesinlikle haklıyım. Ayrıca özellikle belirteyim kimseyi fikirlerimle ikna etme gayretinde de değilim. Sağ kalırsak gerçekte kimin haklı olduğuna gelecek karar verecektir.

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt

    İşte gerçek bir mucit ruhu... espirili, arogant ve yüksek. Destekliyorum NASA’nın Mars helikopteri artık uçamayacak: İşte yaşanan tüm gelişmeler 

    _____________________________
    in vino veritas *
  • Bahsettiğiniz motor sistemi, kısaca reaksiyon olmadan itki, bu tür bir sistem, Newton’un Üçüncü Hareket Yasasını ihlal eder. Bu yasa, bir cisme uygulanan her kuvvete karşılık, eşit büyüklükte ve zıt yönde bir kuvvet oluştuğunu söyler. Bu nedenle, reaksiyon olmadan itki sağlayan bir motor sistemi fizik kurallarına aykırıdır. Sizin yapmaya çalıştığınız sistem, reaksiyon oluşturabilecek bir yüzey olduğu sürece fizik kurallarına aykırı 
    değildir, çünkü bu şekilde araç ve içerideki itki sistemi birlikte kapalı bir sistem oluşturmazlar. Yapmaya çalıştığınız sistemde, motor, aracın içinde hareket oluştururken, aracın dışındaki ortamla etkileşime girer. Örneğin, aracın altındaki zemin, araca bir sürtünme kuvveti uygular. Bu kuvvet, aracın hareketini engellemeye çalışır. Ancak, motor, örneğin aracın içindeki havayı iterek bir kuvvet yaratır. Bu kuvvet, aracın hareket etmesine neden olabilir. Eğer motor, aracın ağırlık merkezini değiştirirse, araç hareket edebilir. Bu durumda, aracın momentumu değişir, ancak aracın dışındaki ortamla etkileşim sonucu oluşan kuvvetler, sistemin toplam momentumunu korur. Yani, aracın momentumu arttığında, aracın etkilediği ortamın momentumu azalır. Bu şekilde, momentum korunum yasası geçerli olur. Vakumlu bir ortamda ise motorun oluşturacağı hareketler,aracın yer değiştirmesine neden olmaz. Çünkü, bu durumda motor ve araç birlikte kapalı bir sistem oluştururlar. Bu sistemde, motor ve aracın toplam momentumu, dışarıdan kuvvet uygulanmadığı sürece sabit kalır. Sizin bu ilkeyle çalışan “yerde giden prototip” aracınızın başarılması nispeten kolayken, bunun havada stabil şekilde gidecek halini yapmak imkansız değil ancak çok zor gözüküyor. Hayal ettiğiniz vakumda bu şekilde hareket edebilen bir araç ise yasaları ihlal ettiğinden mümkün gözükmüyor. Bu yüzden yerde giden aracı yapabilirken, aracınızı uçurma aşamasında çok büyük zorluklarla karşılaşıyorsunuz. Katı bir cisime göre havayla reaksiyondan faydalanmanız çok daha zor olduğundan yasanın limitlerinde uzayda dolanmayı bırakın, işin pratiğinde sizin için bu yasa henüz atmosfer ortamında çalışmaya başlayacak.

    @antigravity74100



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .V. -- 26 Ocak 2024; 18:00:20 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • .V. . kullanıcısına yanıt
    Newton'un 3. yasası etki-tepki üzerinedir. Benim kullandığım motor sisteminde etki-tepki diye bir şey yoktur. Zaten anti yerçekimi sisteminin başarılamama sebeplerinden biri Newton'un 3. yasasıdır. En son 3 volt ve üç adet motorla yerde hareket ederek Newton'un 3. yasasını ihlal eden bir prototip yapmayı başardım. Bu prototipe ait video Twitter adresimde mevcuttur. Bu prototipin kinetik enerji ile hareket ettiğini varsayıyorum. Açığa çıkan bu enerji çok küçük olduğu için sadece yerde hareket mümkün olabiliyor. Sadece çok az eğimli yokuşu da tırmanabiliyor. Gelecek zamanlarda oluşturacağım prototip ise merkezkaç kuvveti kullanacaktır. Merkezkaç kuvvetinin etki-tepki ile en ufak bir benzerliği yoktur. Bu nedenle Newton'un 3. yasası bu işe engel değildir. Bu konuda basit bir örnek verirsek; bir ipe bağlı ağırlığı havada döndürüp bıraktığımızda havaya fırladığını dünyadaki birçok insan zaten bilmektedir. Bu hareketin etki-tepki ile oluştuğunu kimse iddia edemez. Tek problem, bu hareketi motor sistemine nasıl dönüştürebileceğimizdir. Bu konuda mesafe kat edebilmek için konu hakkında çok yönlü düşünmem, üzerinde yıllarca kafa yormam ve birçok deney yapmam gerekti. Bu işin zorluğunun çok iyi farkındayım. Momentumun korunumu yasasının da anti yerçekimi sistemini engellemede hiçbir geçerliliği yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 26 Ocak 2024; 21:48:06 >




  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ben girişimciyim ve kendi ilgilendiğim uluslararası bir projem var.Eğer projeniz ciddi ise yatırımcı bulmasına yardımcı olabiliriz.Bana mesaj yolu ile size ulaşabileceğim bir bir eposta veya numara verin lütfen.

  • Emreerd1010 E kullanıcısına yanıt
    Yorumlara da yazabilirsiniz, özel mesaj kısmı uğraştırıcı çünkü.

  • Emreerd1010 E kullanıcısına yanıt

    Teklifiniz için çok teşekkür ederim, şu an için tüm tekliflere kapalıyım. Teklifinizi kabul etmeme nedenim zaten projemde çok ciddi olmamdır. Gelecekte fikir değiştirirsem bağlantı kurmaya çalışırım. Tekrar teşekkürler.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.