Şimdi Ara

Uçaklarda Cep Telefonu Neden Kapatılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
15.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Deneylerde bir zararinin olmadigi goruluyor. Fakat ucakta yuzlerce elektronik cihaz oldugu ve birisinin etkilenmesi yuzlerce insanin canina mal olacagi icin riske edilmek istenmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İniş ve kalkışta kapatılmasının sebebi,uçuşun en sakat zamanları olmasıdır.

    Ben bildiğim kadarıyla sistemi etkilemez diye düşünüyorum(fazla).Uçaklar,görüp görebileceğiniz en güvenli araçtır.Bir çok yedek sistem vardır ve pahalı teknolojilerle donatılmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kermitspor

    Teknomani.com'un yorumları mantıklı.


    Ayrıca, Sivil Havacılıkla ilgili her türlü tehdit o kadar dikkate alınır ki, Cep Telefonlarının ölümcül sonuçları olabilecek bir karışıklığın sebebi olacağına dair en ufak bir şüphe bile olsa, uçağa binişlerde silah gibi toplanırdı. Lavaboda hangi deliğe işeyeceğini bile binmeyenlerin tamamının "Lütfen telefonlarınızı kapalı konumda tutunuz" uyarısını dikkate alacağına güvenmek, neredeyse tırnak makasınının bile bagaja verdiren güvenlikçiler için büyük risk oluştururdu.



    Mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyle bir yasak yok, daha dogrusu yasaktan ibaret olan sinyal gerektirecek bir is yapman. (Konusmak, mesajlasmak ve internet) Bunlar icinde telefonlarda ucak modu denilen bir sistem bulunuyor zaten. Diger havayollarini bilmem ama Pegasus ve THY ucuslarinda yanlis bir ibare kullaniyor. Gerci telefon-iPad vs. kullandiginizda cogu hostes birsey demez ama bu ibare yinede yanlis. Telefonlar kapali olacak diye bir ibareyi uluslararasi ucus kurallarinda goremezsiniz. Eger yabanci havayollariyla uctuysaniz hostesler derki "Please turn your phone flight mode or off".
  • şu açıdan düşünün bir de. gerçekten telefon uçağın elektronik sistemini etkileseydi, yani bu mühendislik açısından kesinleşseydi uçakta birinin veya birkaç kişinin gizliden telefonunu açma ihtimalini göze alırlar mıydı? siz sanıyor musunuz ki herkes uçakta telefonunu kapatıyor? o zaman zırt pırt uçak düşerdi uçağa telefonla bindirmezler, kökten çözerler isteseler. yapmadıklarına göre ciddi bir şey yok ortada.. rahat olun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEO!

    şu açıdan düşünün bir de. gerçekten telefon uçağın elektronik sistemini etkileseydi, yani bu mühendislik açısından kesinleşseydi uçakta birinin veya birkaç kişinin gizliden telefonunu açma ihtimalini göze alırlar mıydı? siz sanıyor musunuz ki herkes uçakta telefonunu kapatıyor? o zaman zırt pırt uçak düşerdi uçağa telefonla bindirmezler, kökten çözerler isteseler. yapmadıklarına göre ciddi bir şey yok ortada.. rahat olun

    konu kilit forum kapatılsın üye ban




  • benim bildigim ve bana mantikli gelen aciklama telefonlarin kesinlikle ucaga hicbir turden zarar vermemesi sadece telefonla konusmanin insanlari rahatsiz edecegi dusunuldugunden boyle bir uygulamaya gidilmesi
  • Eski yıllarda bir nebze de olsa cep telefonlarının frekans aralıkları uçakların uçuş sistemlerine karışabilir, bazı yönetim bozukluklarına sebebiyet verebilirdi diye düşünüyorum.

    Fakat günümüzde şebeke frekanslarının dışında uçuş kontrol sistemleri geliştirmek ve dışarıdan gelen dalgalara karşı korumak fazlasıyla mümkün, kaldı ki baz istasyonlarının uçuş seviyesinde yayın yapması pek mümkün değil her yerde.

    Kısacası konu hakkında pek bilgi sahibi olmayan insanların bile aklına gelebileceği türden basit çözümlerle cep telefonu problemi aşılabilir, işin içinde ticari kaygı olması muhtemel.

    Şu şekilde bir çözüm getirilebilir; sonuçta bu işi kontrol eden ulusal çapta yapılanmalar var, cep telefonlarının şebeke frekansları bazı ülkelerde farklı, tüm frekansları baz alıp bunların üstüne bluetooth, gps gibi extra donanımların çalışma frekans aralıklarını da eklediğimizde, bu frekanslardan etkilenmeyecek şekilde bir uçuş kontrol sistemi üretmek ve telefon üreticilerine global olarak şart koşmak pek zor olmasa gerek.

    Madem bu denli problem olacaktı vakumlu sistemden minicik transistörlere geçip elektromanyetik sinyallerden etkilenmenin ne lüzumu vardı gibi çeşitli sorular geliyor insanın aklına, en azından uçuş sektörü için daha farklı çözümler getirilebilirdi, illaki getirilmiştir fakat insanlara yansıtılmıyor olabilir, her ihtimali düşünmek lazım gün geçtikçe üretim teknolojisindeki gelişmeyi hepimiz görebiliyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skymarc -- 21 Temmuz 2013; 3:50:02 >




  • asıl merak edilicek şey, elimdeki ufacık telefonla uçağı düşürebiliceksem, veya ne bileyim kapatmam gerekicek kadar buyuk bi zarar varsa nasıl telefonu yanıma almama izin veriyolar?gizlice açar internetede girerim istedigimide ararım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ßy Spécops.

    Başlıkta belirttiğim gibi.Uçaklarda cep telefonu neden kapatılır? Bir de, kalkıştan sonra uçuş modunda kullanılabiliyor iken, kalkışta ve inişte neden tamamen kapatılması gerekir? Bunu teknik olarak açıklayabilen biri var mı?

    Sanırsam kuleyle aradaki görüşmede parazit yapmaması icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milyonda birlik sinyal çakışmasına ihtimalen kapattırıyorlar. Sonuçta can-mal kaybının önemini almak lazım. Ne kadar gerekli tartışılır. Artık uçuş modu sayesinde telefonlar sinyal alıp-göndermiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KKochaKK

    Milyonda birlik sinyal çakışmasına ihtimalen kapattırıyorlar. Sonuçta can-mal kaybının önemini almak lazım. Ne kadar gerekli tartışılır. Artık uçuş modu sayesinde telefonlar sinyal alıp-göndermiyor.

    Doğrudur. Fakat neden iniş ve kalkışlarda tamamen kapalı olmak zorunda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ßy Spécops.

    quote:

    Orijinalden alıntı: KKochaKK

    Milyonda birlik sinyal çakışmasına ihtimalen kapattırıyorlar. Sonuçta can-mal kaybının önemini almak lazım. Ne kadar gerekli tartışılır. Artık uçuş modu sayesinde telefonlar sinyal alıp-göndermiyor.

    Doğrudur. Fakat neden iniş ve kalkışlarda tamamen kapalı olmak zorunda ?

    6-7 kez uçağa binmişimdir ama iniş-kalkışlarda tamamen kapatın diyenleri görmedim. Hatta uçak motoru çalışmadan uçak moduna almanıza bile gerek yok. Öyle birşey varsa da gereksiz uygulamadır, hakkınızı arayabilirsiniz.
  • Hocam daha dün uçağa bindim, telefonda müzik dinliyordum uçağa binince uçak moduna almıştım. Uçak tam kalkmaya hazırlanırken hostes telefonları tamamen kapatın dedi yine elimde olduğunu görünce, bende müzik dnlemeye devam ettim tabi, uçak hareket ettiğinde telefonum kendiliğinden kapandı ve kulaklıktan cızırtı gelmeye başladı telefon kapalı haldeyken. bir kaç dakika sonra kendiliğinden açıldı.

    Bilimsel bir sebebi varsa da ben bilmiyorum, öyle başıma geleni anlatayım dedim
  • YANLIŞ BİLİYOR OLABİLİRİM AMA:

    Telefonla konuşurken yürümeyin sabit bir noktada konuşun diyorlar neden yürürken bir baz istasyonundan uzaklaşıp bir diğerine yaklaştıkça konuşma esnasında baz istasyonu değiştirme gibi olaylar olabiliyor bu da telefonun daha fazla radyasyon yaymasına neden oluyor. Bunu neden söyledim şimdi konuyla alakası yok. Uçak hızla giderken telefonla konuşmaya kalksak konuşma esnasında defalarda telefon baz istasyonu değiştirecek ve bu da karadaki iletişimi olumsuz etkileyecekmiş.
  • Ekim ayinda yaptigim bir ucusta kalkistan once telefonu kapatmistim. inince farkettim daha once telefon kendiliginden acilmis. s3 un acma tusu cebimde sikismis. iniste oldurmedigi kesin eh kalkisi da siz deneyin olmezseniz bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uçaklarda cep telefonunun kapatılması uçaktan çok GSM şebekeleriyle ilgilidir. Envai çeşit elektrikli aletin, elektronik cihazın radyo dalgaları yaydığı şehirlerin üzerinden geçiyor uçaklar, havada şimşek çakıyor, uçağa yıldırım düşüyor da etkilenmiyor uçağın avionik sistemleri. Peki ne oluyor; uçakta bulunan bir cep telefonu havadayken aynı anda pek çok baz istasyonundan aynı güçte sinyal alabiliyor, bu da baz istasyonlarının telefonu kendi hücresine kaydetmeye çalışmasına ve bu işlem birden fazla baz istasyonu için yapıldığı için yazılım sorunlarına ve performans kayıplarına yol açıyor. Buna bir de uçağın hızlıca hareketi eklendiğinde performans düşüşleri ve şebekenin karşılaşacağı sorunlar artıyor. Uçakta 50 tane telefon bile olsa geçtiği bölgedeki GSM telefon şebekesi ciddi sorunlar yaşar. Bu yüzden telefon sakıncalı denmiştir, yasaklanması ise konuya müdahil olan sigorta şirketlerinin GSM telefonları yaygınlaştığı dönemde bu konuda kesin bir bilgi, çalışma olmadığı için kendisini garantiye almak için FDA'ya ve hava yollarına yasaklayın gitsin tavsiyesi vermesidir. Uçakların avionik sistemleri ile herhangi bir şikayet olmamasına rağmen.

    Kısaca; cep telefonu zararsızdır, hatırlayın, abs'yi bozuyor diye otobüslerde gürleyen çok bilmişleri.




  • Bir uçak uçarken 10km yukseklikten uçar ve baz istasyonlari bu noktayi kapsayamayacagi icin telefon cekmez. Telefon cekmediginde de eger ucak moduna alinmazsa telefon ceksin diye kendi kendine durmadan sinyap yollar bu sinyallerde ucagi etkileyecegi icin ciddi sorunlar ortaya cikar. Ki ucakta parasut olmadigi icin ciddi bir durumda olme garantisi vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uçak kaçırma vs olayların önüne geçmek için olabilir mi?
  • Booker DeWitt kullanıcısına yanıt
    Telefonlardaki radyasyon zararsızdır.

    Okumanızı öneririm :

    http://www.biltek.tubitak.gov.tr/sandik/gsm.pdf
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.