Şimdi Ara

ucak yapımı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
13.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THeRioN

    Bu uçuşun uzaklığı tercihlerden çok sınırlarla ilgili bana göre. Örnek verecek olursak, 1m lik kanat açıklığı olan bir uçağı 100m uzakta bile makul seviyede görebilmek zor olabilir... uçağın kontrol sağlanabilecek seviyede görünebilir olması kadar uçurma imkanınızın olduğu yerin şartlarına da bağlı bu durum... kumanda sisteminin mesafesinin 1 km olması abartı gibi geliyor bu durumda bana ... ortamdaki elektromanyetik gürültüden etkilenmeden temiz bir kontrol sağlanabilmesi sanki daha önemli...


    Ucurma yerimde pek bir sorun yok açık alan gibi, ancak dediğin doğru gibi sanırım 100-200 metreden sonra görmekte zorlanacağım. Yapacağım sistemin en az 300 metre range e sahip olması lazım gibi. 1km tabi abartı ama o sistemin gürültüden de az etkilendiğinin de bir kanıtı bir de maliyet var ki, 300 metre 10 dolara patlıcak bana, 1km 15 dolara. Bu durumda 1km çok daha mantıklı geliyor.




  • Takip edenler için güncelleme yapayım;
    Malzemelerimiz geldi,
    Entegre arayışlarımız sürüyor.

    Şu aralar özel işlerimiz nedeniyle biraz ara verdik bu porjeye, tekrar başladığımızda yapıcağımız şey li-po 3s şarj aleti olacak. Büyük ihtimallede tüm bilgileri burada paylaşırız
    -...
  • donanım bulabileceğiniz. bi site ararsanız yardımcı olacağım
    tuncay kızıldağ
    http://www.hesaplialver.com/Genel-Aksesuar,CA2-1066.html
  • Kolay gelsin. Tam bizlik bi başlıkmis hemen katılalim :) 2-3 ay öncesinde bizimde aynen sizinki gibi bir planimiz vardi.ki hala devam ediyor. Kumandayi bizde yapabiliriz diyordum ama o isler öyle olmuyormus gercekten. Kumanda ile uğraşmaya başladığında daha net anlarsın. Gecen pazar türk kusunun tesislerine gittim. Bu isin gerçek profesyonellerini izleme imkanı bulduk. Çoğu patlamali benzinli motor kullanıyordu. Milyarlik uçaklar vardi. Senin dedigin bu gerçekleri gördükten sonra komik geliyor. Neden diyecek olursan 1 km den kontrollü bir kumanda icin 15 dolardan söz etmişsin. Böyle bir kumanda varmi bilmiyorum ama 600 liralık kumandalar icin 300 metre açık alan çekiminden söz ediyorlar. Kaldiki 2 metrelik uçaklar bile 300 metre olmadan neredeyse gözden kayboluyor. Neyse sen devam et çalışmalarına takip edeceğim ;) cok sey öğreneceğinden eminim. Önüne çıkan sorunları kendin halledersen o zaman en iyisi olursun bu iste. Kolay gelsin tekrar..




  • Biz de yakın bir arkadaşımla Geçen Cuma günü iki adet Messerschmitt BF-109 yapımına başladık.
    Biz malzeme olarak hem ucuz, hem de esnek ve dayanıklı olacağı için depron kullanıyoruz.
    Gövde iskeletinde 5mm etrafı kağıt kaplı depron kullandık. (Sanırım mimar mukavvası olarak da geçiyor)
    Kaplama için de 3mm depron bulduk. İskelet inşasını Salı gün tamamladık.
    Perşembe sabahı servoları ve pushrodları yerleştirmeye başlayacağız. Zamanımız kalırsa da kaplama işine geçeceğiz.
    Kanat işine henüz hiç giremedik. Kanat açıklığı 143cm olacak. Gövde tamamlandıktan sonra kanada başlayacağız. Sanırım onu da 3mm depron kullanarak yapacağız.
    Bence siz de öncelikle deprondan bir plan ile başlasaydınız çok daha iyi olurdu.
    Eğer isterseniz aşağıdaki linkte 1/7 ölçekli bir FW 190 modeli var. Kanat açıklığı 158cm oluyor.
    Malzeme olarak depron kullanılmış. Siz de bu planı kullanarak bir FW 190 yapabilirsiniz diye düşünüyorum.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=605291




  • amboleos kardeş kusura bakma konu açamıyorum..hata veriyor..buraya yazmak istedim..


    elinde ahşap gemi ya da tekne maketi planı (.pdf uzantılı) olan varmı??detaylı olursa iyi olur..varsa paylaşırsanız sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amboleos

    Bu resimler bile yeterli olabilir belli bir detaya kadar



     ucak yapımı

     ucak yapımı


    şöyle makale yazıları bir yerde topladım
    http://www.dosyaupload.net/download.php?file=103fw190.rar


    Arkadaşım öncelikle kolay gelsin.

    Güzel bir hobiye başlamışsın bende bu hobini içindeyim.

    Fakat arkadaşım forumda bazı şeyler eksik yada yanlış gibi.
    Öncelikle bu işe başlamadan yeterince bi araştırma yaptınmı.
    Hobbyrc gördüğüm kadarı ile Türkiyede Hobby model araba, model uçak ve diğer modeller olmak üzere en başarılı form sitesi diyebilirim.
    Hatta kuruluş amacı rc arabaydı fakat daha sonra uçakcılarında çoğalması ile ağırlık araba ve uçak oldu.
    Bu siteden çok bilgi öğrenebilirsin.
    BUARADA KİMSE YANLIŞ ANLAMASIN DONANIMHABER SİTESİNE HERHANGİBİR LAFIM YOKTUR.
    ÇOĞU FORM SİTESİNİN UZMANLAŞTIĞI YADA AĞRILIK VERDİĞİ KONULAR AYRIDIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
    DONANIMHABERDEN DE BAŞKA KONULARDA YARARLANIYOR, SORUYORUZ...

    Şimdi balsayı pek beğenmeyen arakdaşlar olmuş ve depronu öneren arkadaşlar olmuş.
    Bende; Beaver DHC2 adında depronla başladım ve gövdeyi bitirdim (hatta konuda açmıştım ama uçmadığım için öyle kaldı), fakat depronun yanlış başlangıç olduğunu anladım.

    Şuanda ASK-18 adında, çoğunluğu balsa bir kısmı kontra ve ıhlamur olan planör yapıyorum.
    Bitmesine çok az kaldı. (kanat açıklığı 2,35m ve gövde uzunluğu 1m).
    Kaplaması ve elektroniği kaldı. Yapım aşamalarının resimlerini çekiyorum enson konu açıp resimleri koyacağım (hobbyrc ye).

    Buarada yukardaki resimlerde bulduğun çizim kesinlikle bir işine yaramaz.
    Ekleyebilirsem bir iki plan resimleri dxf dosyalarını yüklerim.
    Bende şuanda yapım resim dosyaları ,dxf ve pdf karışık olmak üzere bir çok plan indirdim ücresiz yaklaşık 500mb.
    Tabi ilk başta çok indirdim ama bunlardan başlangıç için olanlarını ayırdım onlardanda yapımı kolay, planı ayrıntılı olanlardan seçtim.
    Daha sonra Autocad çizimi olan bu planı 1:1 ölçüde baskı merkezindn çıkarttırdım.
    Sonra plan üzerinde çalştım. Demek istediğim yukardaki çizimler kesinlikle işine yaramaz. Bu resimdeki uçak maket model değil!

    Seçeğin model Trainer/Parkfly modeli yani başlangıç modeli olmalı.
    Farkı; Bunlar genelde üstten kanatlı ve kanatta V diadral açısı olur. Buda uçağın kendisini toparlamasını sağlar, uçuşun daha stabil olmasını sağlar.

    Genelde planlarda yada bulduğun sitede motor bilgilerini verir vermez ise modelini yaptıktan sonra ağırlığına kanat genişliğine göre motorunu alacaksın.
    Yani "önce motoru alayım sonra ona göre uçak yaparım"da yanlış.

    Ayrıca kumandayı yapacam demişsin bu konuda da "wildnesss" arkadaşıma katılıyorum.
    Ben elektronik teknikeriyim fakat o işe bende girmedim.
    Çünkü yapacağın verici alıcı devreleri ile burdaki kumanda mantığı farklıdır.
    Uçakta aileronları ruderi kontrol eden servolar vardır. Bilmiyorum çalışma mantığını biliyormusun?
    (Bu servolar küçük ama bir düzen içinde duran dişli takımları ile torku yükseltilmiş motorlardır.
    Ve giriş soketi 3 uçludur. buda + - ve sinyal şeklindedir.
    +- motorun çalışması için sinyal ise servonun sağa yada sola doğru çalışması içinidir. Burda servonun sağa yada sola hareketi bildiğin motor gibi tam tur şeklinde değil çeyrek tur gibi birşeydir. Bu hareket ile servoların ucuna takacağın parçalar ile aileronların ve elevatorün yukarı aşağı rudderinde sağa sola dönmesini sağlar.)

    Senin yapacağın verici devresi bunları yaptırman zor ve karışık. Yaptırsan bile piyasada kendini kanıtlamış sırf bu iş için yapılmış kumandalar varken el yapımı kumandaya uçağı (kullandığın malzeme, maliyet, emek) teslim etmek pek mantıklı değil. Birazda amerikayı yeniden keşfetmek gibi oluyor.
    Bence verici alıcı, şarj cihazı yapacağın zamanı uçağın gövdesini yapmaya ayırsan daha zevkli ve o bitince de başka bir uçağı ypmaya başlarsın
    diye düşünüyorum.

    Burdaki kumandayı oyuncak arabalardaki kumanda ile karıştırma. Oyuncaklar da hız artırma diye bişey yoktur.
    İleri itersin kolu motora +- gider araç ileri gider geri çekersin motora -+ gider araç geri gider.
    Model uçaklarda (buarada model diyebilmek için enaz 4 kanal olması gerek) elektrikli motor kullanacaksan ESC denilen Elektronik Hız Kontrol devreleri vardır.
    Bunlarda kullancağın motorun gücüne çekeceği akıma göre değişir. Motor + ESC paketleri var öylede alabilirsin.

    Birde kanat yapım resimleri koymuşsun, hangi uçağı yapıyorsun ben kaçırdım sanırım.
    O kanatların tamamını cam elyaf yapma. Kanatlar ağırlaşır. Birde cam elyaf yapımında elyafı bir kanata fazla kaşırırsan bu sefer kanatlar dengesiz olur.
    Kanatların rüzgar kesen ilk yarısını 1mm balsa ile kapla gerisi açık kalsın ki bunu plnda vermeleri lazım.
    Geri kalanını zaten kaplayacaksın.

    Ayrıca balsayı gördüğüm kadarı ile en uyguna veren THK.
    Uçak yapaımında kullanabileceğin mazlemeleri THK de bulabileceğin gibi hobbykingde bulabilirsin.

    Ayrıca Sivil Sportif Havacılık Klübleri vardır. İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Bodrum, Antalya... buralarda olduğunu biliyorum.
    Varsa tanışım gerekirse üye olup yardım alınabilir, uçuşlara katılınabilir, gerekli malzemelerin temininde yardımcı olurlar.
    Ben Konyadayım ve Konya Sportif Havacılık Klubü Derneği bu konuda çok başarılıdır. Her konuda yardımcı olurlar...

    Plan istersen gönderebilirim.
    Kolay Gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmett123
    Arkadaşım öncelikle kolay gelsin.

    Güzel bir hobiye başlamışsın bende bu hobini içindeyim.

    Fakat arkadaşım forumda bazı şeyler eksik yada yanlış gibi.
    Öncelikle bu işe başlamadan yeterince bi araştırma yaptınmı.
    Hobbyrc gördüğüm kadarı ile Türkiyede Hobby model araba, model uçak ve diğer modeller olmak üzere en başarılı form sitesi diyebilirim.
    Hatta kuruluş amacı rc arabaydı fakat daha sonra uçakcılarında çoğalması ile ağırlık araba ve uçak oldu.
    Bu siteden çok bilgi öğrenebilirsin.
    BUARADA KİMSE YANLIŞ ANLAMASIN DONANIMHABER SİTESİNE HERHANGİBİR LAFIM YOKTUR.
    ÇOĞU FORM SİTESİNİN UZMANLAŞTIĞI YADA AĞRILIK VERDİĞİ KONULAR AYRIDIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
    DONANIMHABERDEN DE BAŞKA KONULARDA YARARLANIYOR, SORUYORUZ...

    Şimdi balsayı pek beğenmeyen arakdaşlar olmuş ve depronu öneren arkadaşlar olmuş.
    Bende; Beaver DHC2 adında depronla başladım ve gövdeyi bitirdim (hatta konuda açmıştım ama uçmadığım için öyle kaldı), fakat depronun yanlış başlangıç olduğunu anladım.

    Şuanda ASK-18 adında, çoğunluğu balsa bir kısmı kontra ve ıhlamur olan planör yapıyorum.
    Bitmesine çok az kaldı. (kanat açıklığı 2,35m ve gövde uzunluğu 1m).
    Kaplaması ve elektroniği kaldı. Yapım aşamalarının resimlerini çekiyorum enson konu açıp resimleri koyacağım (hobbyrc ye).

    Buarada yukardaki resimlerde bulduğun çizim kesinlikle bir işine yaramaz.
    Ekleyebilirsem bir iki plan resimleri dxf dosyalarını yüklerim.
    Bende şuanda yapım resim dosyaları ,dxf ve pdf karışık olmak üzere bir çok plan indirdim ücresiz yaklaşık 500mb.
    Tabi ilk başta çok indirdim ama bunlardan başlangıç için olanlarını ayırdım onlardanda yapımı kolay, planı ayrıntılı olanlardan seçtim.
    Daha sonra Autocad çizimi olan bu planı 1:1 ölçüde baskı merkezindn çıkarttırdım.
    Sonra plan üzerinde çalştım. Demek istediğim yukardaki çizimler kesinlikle işine yaramaz. Bu resimdeki uçak maket model değil!

    Seçeğin model Trainer/Parkfly modeli yani başlangıç modeli olmalı.
    Farkı; Bunlar genelde üstten kanatlı ve kanatta V diadral açısı olur. Buda uçağın kendisini toparlamasını sağlar, uçuşun daha stabil olmasını sağlar.

    Genelde planlarda yada bulduğun sitede motor bilgilerini verir vermez ise modelini yaptıktan sonra ağırlığına kanat genişliğine göre motorunu alacaksın.
    Yani "önce motoru alayım sonra ona göre uçak yaparım"da yanlış.

    Ayrıca kumandayı yapacam demişsin bu konuda da "wildnesss" arkadaşıma katılıyorum.
    Ben elektronik teknikeriyim fakat o işe bende girmedim.
    Çünkü yapacağın verici alıcı devreleri ile burdaki kumanda mantığı farklıdır.
    Uçakta aileronları ruderi kontrol eden servolar vardır. Bilmiyorum çalışma mantığını biliyormusun?
    (Bu servolar küçük ama bir düzen içinde duran dişli takımları ile torku yükseltilmiş motorlardır.
    Ve giriş soketi 3 uçludur. buda + - ve sinyal şeklindedir.
    +- motorun çalışması için sinyal ise servonun sağa yada sola doğru çalışması içinidir. Burda servonun sağa yada sola hareketi bildiğin motor gibi tam tur şeklinde değil çeyrek tur gibi birşeydir. Bu hareket ile servoların ucuna takacağın parçalar ile aileronların ve elevatorün yukarı aşağı rudderinde sağa sola dönmesini sağlar.)

    Senin yapacağın verici devresi bunları yaptırman zor ve karışık. Yaptırsan bile piyasada kendini kanıtlamış sırf bu iş için yapılmış kumandalar varken el yapımı kumandaya uçağı (kullandığın malzeme, maliyet, emek) teslim etmek pek mantıklı değil. Birazda amerikayı yeniden keşfetmek gibi oluyor.
    Bence verici alıcı, şarj cihazı yapacağın zamanı uçağın gövdesini yapmaya ayırsan daha zevkli ve o bitince de başka bir uçağı ypmaya başlarsın
    diye düşünüyorum.

    Burdaki kumandayı oyuncak arabalardaki kumanda ile karıştırma. Oyuncaklar da hız artırma diye bişey yoktur.
    İleri itersin kolu motora +- gider araç ileri gider geri çekersin motora -+ gider araç geri gider.
    Model uçaklarda (buarada model diyebilmek için enaz 4 kanal olması gerek) elektrikli motor kullanacaksan ESC denilen Elektronik Hız Kontrol devreleri vardır.
    Bunlarda kullancağın motorun gücüne çekeceği akıma göre değişir. Motor + ESC paketleri var öylede alabilirsin.

    Birde kanat yapım resimleri koymuşsun, hangi uçağı yapıyorsun ben kaçırdım sanırım.
    O kanatların tamamını cam elyaf yapma. Kanatlar ağırlaşır. Birde cam elyaf yapımında elyafı bir kanata fazla kaşırırsan bu sefer kanatlar dengesiz olur.
    Kanatların rüzgar kesen ilk yarısını 1mm balsa ile kapla gerisi açık kalsın ki bunu plnda vermeleri lazım.
    Geri kalanını zaten kaplayacaksın.

    Ayrıca balsayı gördüğüm kadarı ile en uyguna veren THK.
    Uçak yapaımında kullanabileceğin mazlemeleri THK de bulabileceğin gibi hobbykingde bulabilirsin.

    Ayrıca Sivil Sportif Havacılık Klübleri vardır. İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Bodrum, Antalya... buralarda olduğunu biliyorum.
    Varsa tanışım gerekirse üye olup yardım alınabilir, uçuşlara katılınabilir, gerekli malzemelerin temininde yardımcı olurlar.
    Ben Konyadayım ve Konya Sportif Havacılık Klubü Derneği bu konuda çok başarılıdır. Her konuda yardımcı olurlar...

    Plan istersen gönderebilirim.
    Kolay Gelsin.


    Konya Sportif havacılık klubüne gidiyormusunuz? Ben uçağımı orada yapıyorum. Hala tamamlamış değilim, umarım hafta sonuna yetişir de ilk uçuş denemesini yapabilirim.




  • ahmett 123 önerilerini dinlemeni öneririm ayrıca benim önerimde ; alttan kanatlı bir model herzaman diğerlerinden daha zor kontrol edilir yeni başlayan biri için uygun değil ilk uçuşta düşebilirsin malesef.
  • oldcomputer arkadaşım doğru söylüyor.
    Alttan kanatlı uçaklar daha hızlı ve zor uçaklardır. Yani profesyonel uçuş deneyimi gerekebilir.
    Mesela Akrobasi uçaklarının kanatları alttan ve kısadır.
    Çünkü hem daha hızlı hemde daha çevik hareket edebilirler.

    THK de iki çeşit planör var.
    Birisi Albatros modeli demonte kit, bunu alıp hazır kesilmiş parçaları birleştirerek kendinizde yapabilirsiniz.
    Diğer model de Hawk, buda yapılmış halde.
    Bunlara ek olarak elektroniğini de alarak başlangıç uçağını hazırlamış olursunuz.
    Yada benim gibi bir planı kağıda döküp üzerinde çalışabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmett123

    oldcomputer arkadaşım doğru söylüyor.
    Alttan kanatlı uçaklar daha hızlı ve zor uçaklardır. Yani profesyonel uçuş deneyimi gerekebilir.
    Mesela Akrobasi uçaklarının kanatları alttan ve kısadır.
    Çünkü hem daha hızlı hemde daha çevik hareket edebilirler.

    THK de iki çeşit planör var.
    Birisi Albatros modeli demonte kit, bunu alıp hazır kesilmiş parçaları birleştirerek kendinizde yapabilirsiniz.
    Diğer model de Hawk, buda yapılmış halde.
    Bunlara ek olarak elektroniğini de alarak başlangıç uçağını hazırlamış olursunuz.
    Yada benim gibi bir planı kağıda döküp üzerinde çalışabilirsiniz.







  • Buraya yazmayalı çok oldu. Yorum yapan herkese teşekkürler.

    Öncelikle zaten üstten kanatlı bir piper j3 yapıyorum ve bir maket ucak dergisindeki gerçek boyutlu çıktılar ile yapmaktayım.

    Elektronik devreleri yapmak istemem hem maliyet hem de hobi amaçlı Ben güç elektroniği, dijital ve analog devreleri hem işim olduğu için hem de hobi amaçlı yapmaktayım.

    Yorumlarda 300 metreden sonra ucaklar görünmüyor denmiş, bu bilgi benim için çok değerli çünkü bu tip bir gözlemim olmadı. Özellikle cam elyaıf ve karbon fiberlede çalışmadım. Bunların ne tip problemler yaratacağını bilmiyorum. Ancak sağlam bir şey olmasını istiyorum ve bu balsa iskelet benim sağlamlık beklentimin %10 bile değil. Biraz ince çalışmışım tek başına yetecek bir tasarım değil bu. Dergide de zaten bu ucak motorsuz bir ucaktı, sadece lastik bir pervanesi vardı. Ancak elime birazda para geçti, karbon fiber yapmayı düşünüyorum özellike baskı yiyecek kısımların.

    Ahmett123 elindeki 2. dünya savaşı ucak modelleri varsa paylaşırsan çok sevinirim.

    Son durum olarak güncelleme yaparsam, kanatların balsa işi bitti ama sonra başka bişeye dokunmadım. Hem bitirme ödevi hem mezuniyet falan derken, birde başka projelerde vardı, bu iş baya aksadı. Aklımda yazın devam etmek var. Aslında servo motorlarımızı falan test ettik, nasıl sürüleceğini gördük. Bu tip ufak tefek şeyler yaptık. Tek problem bu 150-200watt motor sürücüleri ( ESC) o küçük boyuta nasıl indirdikleri. Ağırlık bu nokta problem yaratacaktır bizim tasarımımız da, belki soğutucuya yardımcı olması için biraz içeri hava girmesine izin vermemiz gerekecek.

    İhş en kısa zamanda başlarız da yaparız bu işi İstanbulda bu işlerle uğraşan insanların olduğu klup falan varsa aslında üye olabiliriz, özellikle atölye imkanları olan bi yer olsa süper olur Herkese iyi uçuşlar




  • Arkadaşım doğru olanı yapmışsın.
    Dediğim gibi bire bir model çıktısı olması lazım bu işi yapmak için.
    Bi bakıyım elimdeki modellere, değişik modeller vardı.

    Bu işte hazır devreler varken çok fazlada yapmak için uğraşmak mantıklı değil. Şöyleki herşeyde olduğu gibi bu konuda da çin üretimi malzemeler piyasada çok. Fiyatlarda gayet iyi. Mesela esc+pervane+motor combo setler satılıyor uygun fiyatlara, hem THK de hem hobbyking'te.

    Model uçakta en ideal malzeme balsa ağacıdır. Ama yeri geldimi özellikle gövde felan yani yerine göre ıhlamur da kullanılabilir.

    Discovery de Amerika Meksika sınır kontrolünü anlatan bir program vardı. Gövdesi fiber, kanatları katlanır bir çıtaya bağlı gerdirmeli takılan kumaş tan oluşan bir model uçak. Tabi uçakta bir kamera var zoomlu ve hareketli. Bu uçak planör gibi süzülüyor sınır üzerinde ve bu arada sınır görüntüsünü kamera ile yer istasyonuna gönderiyor. Şimdi bu uçak benimde hoşuma gitmişti ama gövdesi fiberdi ve kanatları ise bir çeşit kumaştı. Kanatlar da kesinlikle fiber yoktu. Böyle bişey yapılabilirse güzel olabilir. Denemek lazım.

    Ayrıca İstanbulda muahakkak bir kulüp/dernek olduğuna inanıyorum. Bildiğim kadarı ile dernek şeklinde yapılanıyorlar. bu şekilde de araştırabilirsin.

    Resimlerini gönderirsen bakarız.
    Kolay gelsin.




  • Şimdi örnek aldığı model uçak motorsuz bir ucak olduğu için gerçekten çok hafif planlanmış. Şu anda bu kanadın altında 1mmlik balsa var ve kanata yükseklik kazandıran balsa ise 2mm, arkada ve öndeki balsa cubuklarda 3x8.

    Şu anda çok narin durumda, mutlaka en azından kanatın rüzgarı yardığı ve tüm yükü taşıdığı omurganın kuvvetlendirmem lazım. Kısmı fiber glass veya carbon fiberde yapılabilir bence. Ama çokta bilmiyorum, bu işe ilk başladığım zamanlar araştırmıştım nasıl olcak falan diye şimdi tekrar araştırıp hatırlamam lazım bazı şeyleri
  • Daha önce de bahsettiğim benim yaptığım planör uçağında orginal planında da motor yoktu. Biz motor koyduk.
    Ufak tefek değişiklikler olabilir.
    Seninde dediğin gibi rüzgarı yaran kanatın ön kısmı sağlam olmalı kanatın heryeri olmasada ön tarafının balsayla kaplanmasında fayda vardır. Ama plana göre gitmeni tavsiye ederm.

    Bu arada; şu aşamada fiber glass kullanma derim ama carbon fiber çubuklar var hem sağlam hem hafif bunları kanatların ortasında da kullanabilirsin.
    kolay gelsin.
  • Fiber glass kullanmak çok mantıklı değil istenilen sağlamlığı veremez ve gereksiz ağırlık yapar. Kanat ve gövde profilinde karbon fiber çubuk kullanırsan istediğin sağlamlığa ulaşabilirsin ama bu sefer daha farklı bir sorun çıkıyor karbon fiber çubuklar kaza yaptığında bağlı olduğu balsaları parçalayabilir bu nedenle bağlantı noktalarında kullanmak daha mantıklı. Balsa kaza anında kontrollü deformasyon görevi görüyor kendisi parçalanıyor ama uçağın tamamı dağılmıyor ve tamir etmesi fiber glasstan daha kolay ayrıca karbon fiber gibi diğer parçaları kırma ihtimali çok düşük.
  • Bir arkadaşımız ikinci uçağını yapıyor şu an. Merak ettiğiniz yerleri sorabilirsiniz.

    Birincisinin fotoğrafları:
    http://www.heliteknik.com/forum/diger-modelleriniz/352-dev-ucak-edge-540-ilk-ucus.html

     ucak yapımı






    İkincisinin yapım aşamalarını bu sayfadan dan takip edip, istediğinizi sorabilirsiniz:
    http://www.heliteknik.com/forum/diger-modelleriniz/812-edge-540-kontraplak-yapim-asamalari.html

    İkincisinin yapım aşaması:
     ucak yapımı




  • sonunu merak ettim yapabildinizmi uçağı bende ileride sizinki gibi bir model yapmak istiyorum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.