Şimdi Ara

TUSAŞ, HÜRJET’in deniz versiyonu için teknik çalışmalara başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • TUSAŞ, HÜRJET’in deniz versiyonu için teknik çalışmalara başladı
    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), turbofan motorlu, jet eğitim ve yakın hava desteği uçağı HÜRJET’i çok daha geniş ve yetenekli bir platforma dönüştürüyor. Türkiye'nin ilk insanlı jet motorlu uçağı olan HÜRJET için açıklamalarda bulunan TUSAŞ CEO’su Mehmet Demiroğlu, deniz versiyonu için teknik çalışmalara başlandığını duyurdu.



    HÜRJET’in deniz versiyonu yolda



    TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Paris Air Show’da TRT Haber'e önemli açıklamalarda bulundu. HÜRJET özelinde konuşan Demiroğlu, HÜRJET’in uçak gemisine inebilen versiyonu üzerinde çalıştıklarını söyledi:



    “HÜRJET’in bir sonraki konuşacağımız prototipi, deniz kuvvetleriyle gemiye inebilen bir prototip olacak. Uçak gemisine inen bir platform. Onunla ilgili arkadaşlarımızın teknik seviyede çalışmalara başladı. Deniz Kuvvetlerimiz de ilgisi olduğunu, yaklaşık 40’ın üzerinde bir sayı telaffuz ettiler. Bu 2026-2027’de daha çok şekillenecek ve ortaya çıkacak bir proje projeksiyon diyebiliriz.  Ben ciddi sayıda NATO üyesinin bu anlaşmalardan sonra özellikle ilk teslimatları dan sonra ilgileneceklerini ve HÜRJET’e talip olacaklarını düşünüyorum.”



    İspanya ile imzalar son çeyrekte



    TUSAŞ, HÜRJET’in deniz versiyonu için teknik çalışmalara başladı
    Bilindiği üzere Mayıs ayında TUSAŞ, İspanya Hava Kuvvetleri’nin yeni nesil eğitim uçağı ihalesini kazanmıştı. İspanya ise emekliye ayrılacak F-5 uçakları yerine HÜRJET’i seçmişti. Bu konuda konuşan Demiroğlu, “HÜRJET’in sözleşmesi için şu anda bizim çalışmalarımız Airbus ile devam ediyor. Proje ortaklığı şeklinde çalışıyoruz. Niyetimiz bu sene içerisinde Ekim-Kasım gibi yani o son çeyreğin içerisinde imzaların atılmasıifadelerini kullandı.



    Ayrıca Bkz.TUSAŞ CEO’su: İki ülke daha KAAN ile ciddi şekilde ilgileniyor



    Öte yandan HÜRJET’in 2026 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilmesi bekleniyor. İlk versiyonlarda General Electric tarafından üretilen F404 motorundan güç alacak. Sonraki yıllarda ise yerli motor entegre edilecek.




    Kaynak:https://x.com/trthabercanli/status/1934594006010204281







  • Ortadoğu cayır cayır yanmaya devam ediyor. Biran önce savunma sanayisine ağırlık verilmeli. Yoksa İrandan farksız oluruz. İsrail, İran üstünde hava hakimiyetini sağlamış bile.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Hayırlı olsun. küçük bir uçak olsa da deniz gücüne çarpan etkisi yapacaktır.

  • İran savaşında gördük ki hava limanları yok edilince uçak kaldırmak imkansız oluyor. bu yüzden şöyle bir konseptde mutlaka olmalı. piste ihtiyaç duymayan lançerden fırlatılabilen AESA radar taşıyan insansız araçlar ve bunlarla optik iletişim kurabilen hava-hava füzesi taşıyan insansız araçlar olmalı

  • şu ateş hattında savunma sanayimizin ne kadar önemli olduğunu gördük. tabi dandirik cehapeliler savaşamı gidecez ne gereği var yazıyorlardı. savaşa gitmene gerek yok zaten kapına geliyor ve savaştasın. bu kadar sığ düşünceye sahip insanlar maalesef yönetimde söz sahibi işte

  • CoreXXX kullanıcısına yanıt

    İktidar değiştiğinde ve Baykar tamamen başka bir ülke bünyesine geçtiğinde de göreceğim sizin bu yorumlarınızı...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Surface Area S kullanıcısına yanıt

    Oyun büyük yeğenim" diyosun

    _____________________________
    Sağlıklı iletişim !
    Sağlıklı iletişim !
    Sağlıklı iletişim !
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • limbesh kullanıcısına yanıt

    Her aklı başında vatandaşın görebileceği bir şeyi söylüyorum. Önce İtalyan havacılık şirketi satın alındı, buna bende sevindim. Şimdi de AB'ye satmaya çalışacağı İHA'larda ASELSAN yerine komple Leonardo donanımı kullanıyor. AB güya Türk ürünlerine mesafeliymiş, Baykar'ın dahil olduğunu bildiği LBA'ya sesi çıkmayan AB'nin sesi ASELSAN donanımına mı çıkacak; yersen...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • CoreXXX kullanıcısına yanıt
    Herşey konsol için herşey iPhone için diyen bir güruhun savaş kapıya dayandığı zaman mülteci olacağı bir gerçektir diye düşünüyorum.

    Tabi onlara kim alır orası bir muamma.

    Elin Suriyelisi durumuna düşeceklerdir.

    Bakınız içerideki Ekrem’e bile sahip çıkamadılar gazı gören pırışı kırdılar.

    Bunlar ülkeyimi savunurlar.

  • Surface Area S kullanıcısına yanıt
    İktidar değişince Baykar'a baskı yapıp ülkeden kaçırmayı mı düşünüyorsunuz tarihte Nuri Demirağ'a yapılan gibi.

  • BunuAnanaSorsanaDelikanl kullanıcısına yanıt

    Bana kalsa Baykar her zaman bir Türk markası - firması olarak kalmalı. Ancak Baykar'ın yönetim kurulunun tavırlarına bakarsak iktidar değişirse direkt kendileri gidecek gibi.


    Dediğim gibi bence Türkiye'de Türk markası olarak kalmalı!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • yıl 2010 ve güney kore yüzyılı beyler! anlayan anladı :)

    TUSAŞ, HÜRJET’in deniz versiyonu için teknik çalışmalara başladı
    _____________________________
  • CoreXXX kullanıcısına yanıt
    İşte beklenen yorum. Vergi öderken, askerliğe alırken cehapeli demiyorsun. Nerede kardeşim uçak nerede ? 2030 da olacak edecek yapacak. Eskiden Türkiye'ye saldırmak için Suriye'yi geçmesi gerekiyordu. Büyük vizyoner siyasetçilerimiz sayesinde suriye diye bir devlet kalmadı. Parçalandı.Irak parçalandı.Yalnızca kağıt üzerinde bir bütün. S400 yüzünden f35 ten atıldık.Şimdi fellek fellek Eurofighter veya f16 almaya uğrasıyoruz. Aesa radarlı uçağın yok aktif lafla peynir gemisi yürümüyor.Ekonomin bozuk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NCSA -- 17 Haziran 2025; 22:17:15 >
  • Somali de petrol arayan bir ülke haline geldik. 12 farkĺı ülkede üssümüz var. Artik denizaşiri gücümüzü arttirmamız lazım.

    Üstünde Hürjet yüklü gemilerle denizden güç kaydırması rahatça yapabiliriz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Basit görüşlü, koyun düşünceli insanlar yalnızca başarıya taparlar. **Dostoyevski
  • NCSA N kullanıcısına yanıt

    togg a yok diyen aynı zihniyettiniz demi. pardon pardon......

    _____________________________
    CAHİL İLE SOHBET EDEMEZSİN. ÇÜNKÜ HER KONUDA FİKRİ VARDIR !!!!
  • CoreXXX kullanıcısına yanıt
    Tamam uçuyoruz. Kaçıyoruz. Hepsi var. Aesa radar nedir ? Bilmediğin konularada ahkam kesme elma ile armutu karıştırma. Gerçi sana kalsa Alamanya bizi gıskanıyor. Araştır. Öğren. Öyle cevap ver. Kaç tane uçağın modern, güncel? Yunanistan daha yeni uçaklara sahip. Ama ne desen boş.Lafla İranda uçuyor kaçıyordu. Tahran üzerinde F35 uçuyor.

  • NCSA N kullanıcısına yanıt

    arkadaşlara sorar mısın? daha mockup'ını yapamadıkları süpersonik jetin aerodinamik testlerini, radar izlerini testlerini nasıl yapmışlar , nerede yapmışlar da prototip üretmişler? :D

    _____________________________
  • NCSA N kullanıcısına yanıt
    sen şimdi kendini çok zeki sanıyorsun ya benide aşağılamaya çalışıyosun. sana kötü bir haberim var. şu yazdıklarını okuyan adamakıllı biri sana güler. ciddiyim çok sesli kahkaha atar. ama komikliğinden değil nasıl bu kadar ...ak olunur ona güler varmı böyle derece diye

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.