Şimdi Ara

TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar, 35mbps paketim var ve bir gece aniden internetimi kestiler açtılar modem arayüzünden 28 e sabitlediklerini gördüm. Bunun ardından Türk Telekomu aradım ve hızımın düşük olduğunu belirttim arıza kaydı oluşturdular. 1 gün sonra arıza için geldiler ve geldikleri gibi modeme gelip modeminiz eski yeni modem kiralayalım dediler şuanlık istemiyoruz dedim. Sonradan modem arayüzüne girip baktığımda max alabileceğim hızı 35 e çıkardıklarını gördüm. Yani bu komik mi arkadaşlar? arıza kaydı oluşturup internet hızımı 35 e tekrar çıkarıp gelip hiçbir sorun yok modeminiz eski demek ne demek? başta neden hızımı 28 e düşürüyorsunuz? Herşey modem kiralatmak için miydi? 15 yıllık müşterinim ayıp değil mi?




  • Bu gibi durumlarda bir de modemi res lemeyi deneyin. Cihaz kendine gelsin, yeni ip alsin. Sebebi nedir bilmem, benim de basima geliyor, hizim dusuyor. Belki paket hatalari birikiyor belki cihaz onbelligi sisiyordur. Yeniden baslatinca geri eski hizlara ulasiyor. Tabi internet kesilip acildiktan sonra sabit hiz ayri, ony bildirmek lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VDSL kullandığım dönemde hep başıma gelirdi, dediğiniz gibi aç kapalar sonrası düzeliyordu.

  • Hat değerleri sınırdaysa, kopma yapacak düzeylerdeyse sistem otomatik olarak bir alt hız pakedine düşürmüştür.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Krone K kullanıcısına yanıt

    Modemim 300mbps ye kadar destekliyor. Altyapım ise 100mbps destekliyor. Modem arayüzünde ise maximum alabileceğim hız hep 65'in üstünde. Bunu Telekomun bilerek düşürüp indirdiğini modem arayüzünden gözlemledim. SNR marjinler 25 üstü gayet iyi bir rakamda.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZOZOOBLUESTARR -- 26 Nisan 2023; 3:12:16 >
  • Kanka direkt hızımı 28 e sabitlemişlerdi modem arayüzünden görebiliyordum İSS den gelen maximum hız olaraktan. Yani bilerek bana modem kiralatmaya çalıştılar bir nevi. Üstlerine gitmesem aramasam sürekli paketimin hızını bile vermeyeceklerdi.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Modem arayüzünden İSS nin bana verdiği maximum hızı görebildiğim bir yer vardı orası önceden 35 iken bir gece aniden internetimi kesip açtılar ve orası 28 e dönüştü uploadım arttı downloadım azılıp üstüne gidip sürekli aramasam 35 e tekrar çıkarmayacaklardı üstüne 300mbps ye kadar destekleyen modemime eski diyip yeni modem kiralatmaya çalıştılar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TTNET ARIZA KAYDINA ÜCRET ALDI
    7 yıl önce açıldı
    Tt kaynaklı sözde genel arıza
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ZOZOOBLUESTARR Z kullanıcısına yanıt

    Yok hocam kim niye bilerek düşürsün abonesinin hızını TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik  Kimse tek tek onunla uğraşmaz. Dur şunun hızını düşüreyim de modemini değiştirelim falan diye. Enerji harcamaya değmez yani. Hız paketleri bazen kendi kendine değişebiliyor ben mesela 50 kullanıyordum beni 58 yapmışlar mesela. Bölgeye göre bir alt ya da bir üst pakede otomatik geçirtiyor sistem sanırım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ZOZOOBLUESTARR Z kullanıcısına yanıt

    Hocam öncelikle kimse manuel olarak "dur şunun hızıyla oynayalım da modem kiralayalım" diye bir şey yapmaz, böyle bir şey yok, sistemde buna manuel müdahale edebileceğin seçenekler çok çok sınırlı.


    Sonra sürekli modemim 300megabit destekliyor diyorsunuz, o 300 megabit altyapı hızını destekliyorum anlamı değil ama uzun uzun burada onu yazmayayım Google dan araştırırsınız. Benim de ergenken müzik setim vardı üzerinde 1500w yazardı ama pmpo değeriydi, verebileceği ses 120w idi örneğin. İlk bakan 1500w ses verdiğini düşünebilirdi :) Bunun gibi düşünebilirsiniz detaya girip mesajımı boğmayacağım çok fazla.


    35 den 28 e düşmesi hattın durumuyla ilgili, bakır şebekede enterferans denilen bir kavram var. Bunu da forumda çok kez yazdık.


    Yani şu sizin yazdığınız şey, bakır şebekenin kendi doğasından kaynaklı bir şey ve müdahele edilerek düzeltilmiş.



    Bu arada, şu modem/router cihazınızın modelini yazar mısınız bir bakalım güncel bir cihaz mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 26 Nisan 2023; 18:35:59 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Daha gençsin üstadım, rakamlara takılmayalım. Beynin genç, ruhun genç.


    Benim sorum upload latency niye yüksek çıkar.


    2 modemde test yaptım. Zte 168a da 250-350 arası, zyxel 3312 de 150 ile 200 arası. Ping,jitter ve hızda sıkıntı yok


    stabil. (Modemler zayıf olduğundan ilk şüphem modem)


    1 hafta önce kendiliğinden 79 a sabitlenmiş hızım 100 civarına yükseldi. Şu an tekrar 79 a düştü. Hızda zamanla kayıp


    olurda tam tersine birden yükselip düşmesi şaibeli. Snr de aniden 13.5 - 14 dan 12. civarına düştü. Bu arada dikkatimi


    çeken başka bir olayda hız testinde upload 30 lara kadar çıkıp 8-9 arasına düşüyordu. Yani 1 haftada birşeyler oldu ama


    ne oldu anlamadım.

  • HesaplıBilgi kullanıcısına yanıt

    Selamlar hocam, estağfurullah ve de bilmukabele.


    Aniden dediğiniz şey aslında aniden değil. Sizin bağlı olduğunuz ADSL/VDSL portunda gün içinde kim bilir kaç işlem yapılıyor, abone ekleniyor, abone çıkarılıyor. Bu aboneler hızlarında güncelleme de yapabiliyorlar.


    Mesela yüz megabit stabil aldığın bağlantın, bir sabah ulaşılabilir hız doksan megabit şeklinde gözükebilir. Bu demektir ki ya aynı portta birisi hızını arttırdı ya da aynı ankastreye bağlı olduğun birisi hızında güncelleme yaptı ya da her ikisine veya birine yapılan müdahale (personel vb) sonucu hat kötüleşti. Hava koşullarının bakır şebekeyi çok fazla etkilemesi hususuna da değinmiyorum hiç.


    Yani bakır şebeke bu kadar her şeyden etkilenebilen bir şey. Zaten her şey yolunda gitse bile, yukarıdaki mesajımda da yazdığım gibi enterferans peşini bırakmıyor.


    Yani velhasıl, sorunun gerçek kaynağı ne portta, ne ankastre kutusunda, sorun bakır şebekenin kendiliğinden kaynaklı (olağan,doğal) problemleri. Ben şimdi fiber kullanıyorum diye söylemiyorum bunları. Ben de zamanında adsl ve vdsl kullanırken bu konuda ve genelde bahsedilen tüm sorunları yaşıyor idim. O zamanlarda da çok sayıda çözüm önerilerimiz, dertleşmelerimiz forum arşivlerinde duruyor zaten. Temennim ve amacım da (forumdaki açtığım sayısız ana konudan da anlaşılacağı üzere) herkesin iyi bir bağlantıya sahip olmasıdır. Yani ben fibere geçtim deyip forumu bırakmadım mesela, aksine daha çok motive oldum çünkü bu yaşadığım güzelliği (bağlantı kalitesini) herkes yaşasın isterim ve zaten bunu da sağlamak için tüm bilgimle bölümümüzdeyim. Kendimi övdüğümden değil, benim gibi sayısız insan var bu uğurda faaliyet gösteren. Zaten forumun kendisi de kolektif bir yapı, hepimizin emeği sonsuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 27 Nisan 2023; 22:11:4 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim. Bu olayı çok daireli apartmanda uydu multiswitch olayına benzettim, bazı dairelerde yaşanan sinyal sorunu gibi. Apartmanda superonline kutusu var ama çekimserim. Kendini öv dostum. Kendi vaktinden fedakarlık yapıp bilgi paylaşmakta emektir.


    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik 

  • HesaplıBilgi kullanıcısına yanıt

    Tabiki hocam, birebir aynısı gibi düşünebilirsiniz hatta. Bakırdaki sorunları aşmak için fiber şu an yaygınlaşıyor zaten her ilimizde. İnşallah en kısa sürede herkes kavuşur, temennimiz o yöndedir.


    Kendimizi övme noktasına gelirsek, maalesef kendimizi övmek huyumuz yok hocam. Övüldüğümüzde utanıp yerin dibine giriyoruz hatta. Mesela 2010 dan beri üyeyim foruma. Bugüne kadar her övüldüğümdeki tepkim, ilk övüldüğümdeki tepkimle aynı. Yüzlerce ve hatta detaylı bakarsak binlerce kişiyi internet sahibi yaptık, bağlantısını iyileştirdik, kanuni hakları ve başvurabileceği noktalar açısından bilgilendirdik. Dikkat ederseniz her zaman çoğul konuşurum çünkü hepimiz yaptık... Forum kolektif bir yapıdır yani hepimizin katkısı sonsuz.


    Eğer varsa bir faydamız, sizlerin de iyi dilekleri var ise Allah razı olsun diyorum. Bilmukabele.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 27 Nisan 2023; 22:21:35 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    En azından yanıt verdiğin için nezaketen bir geri dönüş veya teşekkür etmek yük olmaz değil mi?


    Bir sorum daha olacak yan binayla sıfır bitişiğiz. Altyapı sorgulamada o 100, benimki 73 çıkıyor. Aynı santrale bağlıyız.


    Bunun kaynağıda aynı mı? Superonline tavsiye edermisin direk kendi veya millenicomdan.

  • HesaplıBilgi kullanıcısına yanıt

    Tabi hocam, teşekkür ederim :)


    O binada fiber mi var? O da mı VDSL? Aynı santrali boşver, aynı saha dolabına bağlısınızdır hatta muhtemelen. Buradan mesafeleri karşılaştırın. Mesafe sıfır gösteriyorsa fiber vardır orada.


    Superonline dediğin fiber ise, VDSL den her türlü iyidir fiber.



    https://www.netspeed.com.tr/altyapi-sorgula

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    1.si yan bina 2.si benim


    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik


    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik




  • HesaplıBilgi kullanıcısına yanıt

    Orada binaya kadar fiber var, yani FTTB. Santral mesafesinden de belli oluyor.

  • terminathor kullanıcısına yanıt

    İddia:



    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik






    El-cevap







    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik


    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    TürkTelekom Arıza kaydında yaşanan komiklik 

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.