Şimdi Ara

TurkNet'in aylardır sebebini bile tespit edemediği problem!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, Öncelikle aşağı yukarı 3 senedir TurkNet kullanıcısıyım. İlk bağlantı yaptığımda VDSL bağlantı (YAPA) olmasına rağmen 8mbps hız alıyordum. Çözüm sunamadılar ve her şey normalmiş gibi davrandılar fakat ben sorunu üç beş kuruş harici para verip bir Türk Telekom elemanına çözdürdüm, saha dolabında hattımın bağlı olduğu yerler malesef çürümüş, yer değiştirdiler düzeldi. Sonuç olarak 39mbps hız almaya başladım.


    Aradan iki yıl geçti bu şekilde kullanmaya devam ettim ama tabi bu arada sanırım bölgedeki yoğunluk arttığından alabildiğim hız da yer yer 32-35mbps civarlarına kadar düştü. Derken bir gün bağlantım aşağıdaki videodaki gibi modeme sinyal gelip, kesilmesi şeklinde sonsuz döngüye girdi. Bu arada hattımı Türk Telekom personeli, TurkNet teknik personeli, Türk Telekom Bölge İlçe Müdürlüğü vs. kontrol etmeyen kalmadı. Hattı kontrol eden Türk Telekom personeli ile epey içli dışlı olduk ve iç tesisat, ankastre-saha dolabı, saha dolabı-santral arası tüm kontrolleri bizzat beraber yaptık ve sorun göremedik. Tekiz (TurkNet anlaşmalı teknik servisi) personelini iki kez yönlendirdiler port problemli diye rapor verdiler, port değiştirdiler fakat aynı sorun yine devam etti. Sorunun çözümünü kimse bulamadı. Şans eseri bağlantı profillerinden OYUN profili yerine STANDART profile aldım, yani kabaca fastpath'den interleaved'e geçti hat ve bağlantım artık kopmuyordu. Tabi artık düşük ping değerlerine çok ihtiyacım olmadığı için umursamadım ve 1.5 ay süren süreç kendi çabalarımla son bulmuş oldu.


    Yakın zamanlarda ne olduysa modemim, hattım STANDART profilde olmasına rağmen aynı problemle yine bağlantı kuramıyor. Modem arayüzünden aldığım ekran kaydı videosunda da görüldüğü üzere internete çıkamıyorum. Tekiz personeli tekrar baktı ve şans eseri o an bağlantı geliyor ve kesilmiyor ancak modemim IP alamıyordu. Peşin yargı ile kendisi hattımın değerlerinin iyi olduğunu ve VAE'ye geçirilmiş olduğunu (YAPA kaynaklı olduğunu düşündüğümü ve VAE'ye geçmek istediğimi iletmiştim daha önce), işlemlerin tamamlanması ardından IP alabileceğimi söyledi. Ancak Teknik Bilgiler kısmında hattım hala YAPA gözüküyordu ve çok geçmeden tekrar bağlantı yine aynı duruma geldi, yani bana yanlış bilgi vermiş oldular ve sorunum hala çözülemedi. Şimdi her gün Türk Telekom'a iş emri açıyorlar, "TT Kaynaklı Arıza Yok" olarak iş emri kapatılıyor. Anlaşmalı servis personeli gönderiyorlar onlar ise en az Türk Telekom personeli kadar yetersiz ve bilgisiz. Durum tam anlamıyla bir çıkmaza girdi ve sonuca bağlanmıyor. En ufak bir fikrinize, yönlendirmenize dahi açığım. Teşekkürler.



    Destek No: 40361753 @TurkNet Destek










  • Çok uzun yazmışsın. Tembelim ben
  • tplink vr400 vardı bende bir ara onda aynı sıkıntıyı yaşamıştım.snr çöküyordu anlık

    şuan vmg3312 turk telekom var. birde vodafone h300s

    vodafone dehşet hız alıyor yapada. imkanın varsa 150-200e 2.el alıp dene derim.

    tp-link,zte,asus felan 45mbps alıyor. zyxel vmg3312 50-55,, vodafone 60-65.


    senin santrale mesafen kaç metre .upload hat zayıflaman 45db çıkıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e_capkan -- 27 Ocak 2021; 1:1:18 >
  • 2-2.5 yıl sorunsuz kullandım bu şekilde ve hep aynı modemle. Ödünç aldığım ya da satın aldığım farklı modemlerde de durum değişmedi zamanında, şu an da değişeceğini sanmam. Zaten hattı ölçmeye getirdikleri test modemlerinde bile bağlantı aynı şekilde 3sn içinde kopuyor. Santrale mesafem 850m civarında bu arada. İç tesisat tek parça CAT6 kaliteli bakır kablo bu arada. VAE geçirseler sorunun düzeleceğine düşünüyorum çünkü bir tek onu denemedik ve VAE'de sinyalin daha yüksek geldiğini bilmeyen yoktur sanırım. Diğer operatörlerden ve Türk Telekom'dan kontrol ettiğimde port gözükse de, TurkNet'e sorduğunuzda boş port olmadığı yanıtı alıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umtbns -- 27 Ocak 2021; 1:36:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umtbns

    2-2.5 yıl sorunsuz kullandım bu şekilde ve hep aynı modemle. Ödünç aldığım ya da satın aldığım farklı modemlerde de durum değişmedi zamanında, şu an da değişeceğini sanmam. Zaten hattı ölçmeye getirdikleri test modemlerinde bile bağlantı aynı şekilde 3sn içinde kopuyor. Santrale mesafem 850m civarında bu arada. İç tesisat tek parça CAT6 kaliteli bakır kablo bu arada. VAE geçirseler sorunun düzeleceğine düşünüyorum çünkü bir tek onu denemedik ve VAE'de sinyalin daha yüksek geldiğini bilmeyen yoktur sanırım. Diğer operatörlerden ve Türk Telekom'dan kontrol ettiğimde port gözükse de, TurkNet'e sorduğunuzda boş port olmadığı yanıtı alıyorum.

    Vae de kaç mbps destekliyor altyapı

  • Merhaba, verdiğiniz bilgiye göre hizmetinizi kontrol ettiğimde VAE altyapısında değil YAPA altyapısından hizmet aldığınızı görmekteyim. Tekrardan ekip yönlendirdik ve bunun sebebi yerleşik operatör tarafından aktarılan hat çalışır bilgisidir. Ekiplerimizin kontrollerinden sonra gerekli aksiyonları alarak teknik arkadaşım size dönüş yapacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkNetDestek

    Merhaba, verdiğiniz bilgiye göre hizmetinizi kontrol ettiğimde VAE altyapısında değil YAPA altyapısından hizmet aldığınızı görmekteyim. Tekrardan ekip yönlendirdik ve bunun sebebi yerleşik operatör tarafından aktarılan hat çalışır bilgisidir. Ekiplerimizin kontrollerinden sonra gerekli aksiyonları alarak teknik arkadaşım size dönüş yapacak.

    Ben zaten VAE'de olmadığını biliyorum ancak nereden bu kanıya vardıysa Tekiz personeli yani sizin taşeron saha personeliniz bana bu bilgiyi verdi. Aslında zaten VAE'ye geçmiş olsam sorun kalmayacağına dair şüphem de yok. Bu arada VAE'de gözüken ortalama veri 27mbps ki stabil olduktan sonra ona da razıyım. Anlam veremediği şey ise aynı mesafe aynı santral aynı altyapı aynı kablo ama birisi 35 ortalama verirken diğeri 27 diyor. Adamların felsefesi bile çalmak üzerine kurulu. Zaten şimdiye kadar size de bu kadar katlanmamın ve müsamaha göstermenin en büyük sebebi budur. Problemi bugün çözdünüz çözdünüz, yoksa akşam mesai bitmeden abonelik feshi talebimi e-devlet üzerinden vereceğim. @TurkNetDestek





  • Umtbns U kullanıcısına yanıt
    Merhaba, yaşadığınız sorunun tekrar kontrol edilmesi için konuyu teknik uzmanlarımıza ilettik. Şu an arka planda çalışmalar devam ediyor. Gün içerisinde teknik uzmanlarımız sizinle iletişime geçerek bilgi verecektir. Konuyu yakından takip ediyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.