TurkNet'in aylardır sebebini bile tespit edemediği problem!
Merhabalar, Öncelikle aşağı yukarı 3 senedir TurkNet kullanıcısıyım. İlk bağlantı yaptığımda VDSL bağlantı (YAPA) olmasına rağmen 8mbps hız alıyordum. Çözüm sunamadılar ve her şey normalmiş gibi davrandılar fakat ben sorunu üç beş kuruş harici para verip bir Türk Telekom elemanına çözdürdüm, saha dolabında hattımın bağlı olduğu yerler malesef çürümüş, yer değiştirdiler düzeldi. Sonuç olarak 39mbps hız almaya başladım.
Aradan iki yıl geçti bu şekilde kullanmaya devam ettim ama tabi bu arada sanırım bölgedeki yoğunluk arttığından alabildiğim hız da yer yer 32-35mbps civarlarına kadar düştü. Derken bir gün bağlantım aşağıdaki videodaki gibi modeme sinyal gelip, kesilmesi şeklinde sonsuz döngüye girdi. Bu arada hattımı Türk Telekom personeli, TurkNet teknik personeli, Türk Telekom Bölge İlçe Müdürlüğü vs. kontrol etmeyen kalmadı. Hattı kontrol eden Türk Telekom personeli ile epey içli dışlı olduk ve iç tesisat, ankastre-saha dolabı, saha dolabı-santral arası tüm kontrolleri bizzat beraber yaptık ve sorun göremedik. Tekiz (TurkNet anlaşmalı teknik servisi) personelini iki kez yönlendirdiler port problemli diye rapor verdiler, port değiştirdiler fakat aynı sorun yine devam etti. Sorunun çözümünü kimse bulamadı. Şans eseri bağlantı profillerinden OYUN profili yerine STANDART profile aldım, yani kabaca fastpath'den interleaved'e geçti hat ve bağlantım artık kopmuyordu. Tabi artık düşük ping değerlerine çok ihtiyacım olmadığı için umursamadım ve 1.5 ay süren süreç kendi çabalarımla son bulmuş oldu.
Yakın zamanlarda ne olduysa modemim, hattım STANDART profilde olmasına rağmen aynı problemle yine bağlantı kuramıyor. Modem arayüzünden aldığım ekran kaydı videosunda da görüldüğü üzere internete çıkamıyorum. Tekiz personeli tekrar baktı ve şans eseri o an bağlantı geliyor ve kesilmiyor ancak modemim IP alamıyordu. Peşin yargı ile kendisi hattımın değerlerinin iyi olduğunu ve VAE'ye geçirilmiş olduğunu (YAPA kaynaklı olduğunu düşündüğümü ve VAE'ye geçmek istediğimi iletmiştim daha önce), işlemlerin tamamlanması ardından IP alabileceğimi söyledi. Ancak Teknik Bilgiler kısmında hattım hala YAPA gözüküyordu ve çok geçmeden tekrar bağlantı yine aynı duruma geldi, yani bana yanlış bilgi vermiş oldular ve sorunum hala çözülemedi. Şimdi her gün Türk Telekom'a iş emri açıyorlar, "TT Kaynaklı Arıza Yok" olarak iş emri kapatılıyor. Anlaşmalı servis personeli gönderiyorlar onlar ise en az Türk Telekom personeli kadar yetersiz ve bilgisiz. Durum tam anlamıyla bir çıkmaza girdi ve sonuca bağlanmıyor. En ufak bir fikrinize, yönlendirmenize dahi açığım. Teşekkürler.
Destek No: 40361753 @TurkNet Destek
Ping problemi yardım lütfen.
|
|
Meslek: Telekomunikasyon
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 47
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 63
İkinci El Bölümü Mesajları: 6
Konularının görüntülenme sayısı: 1.102 (Bu ay: 10)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 21 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar