Şimdi Ara

Türkiyede oyun sektörü neden gelişmiyor ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    zaten oyununa guvenen gerekli yatirimi yapar, bir sekilde kazanir.

    mesela bizim forumdan da oyuncu vardi. @MonsterMMORPG sorun bakalim ne kadar kazaniyor ne kadar vergi veriyor?

    Bu herif bildiğin açgözlü emek hırsızının teki, üstüne üstlük yüzsüz gibi Nintendo tarafından DEFALARCA kapatılan oyunu tekrar tekrar açtı.
    Millete oyunun reklamını yaptırıp ödül vaat eder sonra da ödülü vermez üstüne hesabı banlardı bu tip.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiator-TR

    Türkiye de oyuncular korsan oyun kullanmaya zorlanıyor. Aral ve diğer tekno marketlere Soruşturma açıldı ama sonuç ne oldu bilinmiyor.

    Oyun geliştirme piyasası ile Türkiye'deki korsanın ne alakası var.

    Sen oyun geliştirirken sadece Türkiye piaysasını hedef olarak alırsan baştan kaybedersin.

    Elma, armut ya da sarf malzeme değil ki bu lojistik kısıtlamaları olsun. Türkiye'ye satma zorluğu ile Kanada'ya satma zorluğu aynı şey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Maslow'un ihtiyaçlar piramidi bunu güzel bir şekilde açıklıyor. Şu an ikinci basamakta olduğumuz için bunlara vakit ayıramıyoruz.

     Türkiyede oyun sektörü neden gelişmiyor ?


    Daha güzel açıklanamazdı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayal gücü ve pazar yok. Tek tük çeşitli platformlarda faaliyet göstermekte olan yapımcılarda kalite olmadığı gibi oyuncularda da kalite olduğu söylenemez.

    Bunlar tahmin edeceğiniz üzere ülkenin(toplumun) eğitim durumu ve kendini geliştirme potansiyeli ile bağlantılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siyasi oyunlara yatırım yapılıyor.
  • 1)Çok büyük sermaye gerekiyor.
    2)Yapılan her oyun satış rekorları kırmıyor.
    3)Senin ülkende kaç kişi resmi yollarla oyun satın alıyor.
    4)Senin ülkende oyun oynayan insan sayısı az.
    5)Ülkendeki tüketicilerin bilgisayar donanımı senin oyunu kaldıracak düzeyde olmayabilir.
    6)Yurt dışına açıldığında dev firmalarla rekabet edemeyebilirsin.
    7)2000'li yılların başından beri "Biz de oyun yapalım" fikriyle karşılaşıyorum. Halen değişen bir şey yok.
    8)Senin ülkendeki sermaye sahipleri oyun firmasını riskli görecek ve yatırım yapmayacaktır. Inşaat şirketine mi yatırım yaparsınız yoksa oyun şirketi ne mi?
    9)Devlet desteği ile oyun yapmaya kalkarsan bürokratik sorunlardan dolayı hedeflediğinden çok farklı işler yapmak durumunda kalabilirsin.
    10) Belirli oyun türleri ölüyor. Rts'yi sadece blizzard yaparsa satar. Bu sefer çok dar alanlara girmek zorunda kalıyorsun ve oradaki küresel rekabete mücadele etmek çok zor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Diyanete suriyelilere vermekten teknolojiye bilime para kalmıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiator-TR

    Türkiye de oyuncular korsan oyun kullanmaya zorlanıyor. Aral ve diğer tekno marketlere Soruşturma açıldı ama sonuç ne oldu bilinmiyor.

    Oyun geliştirme piyasası ile Türkiye'deki korsanın ne alakası var.

    Sen oyun geliştirirken sadece Türkiye piaysasını hedef olarak alırsan baştan kaybedersin.

    Elma, armut ya da sarf malzeme değil ki bu lojistik kısıtlamaları olsun. Türkiye'ye satma zorluğu ile Kanada'ya satma zorluğu aynı şey.

    Ülkemizde oyuncu sayısı Avrupa ve ABD gibi bölgelere baktığımız zaman çok az. Yapımcı Sıfırdan başlasa iç piyasada ses getiremezse dışarıya satması zor olabilir. Ülkemizde alım gücü belli, oyuncu sayısı belli.. Kimse bu ortamda yatırım yapmayı düşünmez. Türkiye de bir stüdyo kurulsa iyi bir iş çıkarsa Piyasaya hakim yapımcıların bünyesine katılmak zorunda kalabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiator-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiator-TR

    Türkiye de oyuncular korsan oyun kullanmaya zorlanıyor. Aral ve diğer tekno marketlere Soruşturma açıldı ama sonuç ne oldu bilinmiyor.

    Oyun geliştirme piyasası ile Türkiye'deki korsanın ne alakası var.

    Sen oyun geliştirirken sadece Türkiye piaysasını hedef olarak alırsan baştan kaybedersin.

    Elma, armut ya da sarf malzeme değil ki bu lojistik kısıtlamaları olsun. Türkiye'ye satma zorluğu ile Kanada'ya satma zorluğu aynı şey.

    Ülkemizde oyuncu sayısı Avrupa ve ABD gibi bölgelere baktığımız zaman çok az. Yapımcı Sıfırdan başlasa iç piyasada ses getiremezse dışarıya satması zor olabilir. Ülkemizde alım gücü belli, oyuncu sayısı belli.. Kimse bu ortamda yatırım yapmayı düşünmez. Türkiye de bir stüdyo kurulsa iyi bir iş çıkarsa Piyasaya hakim yapımcıların bünyesine katılmak zorunda kalabilir.

    Yapılan oyunun iç piyasada ses getirmesi kesinlikle gerekli değil. Gerçekten güzel bir oyun yaptığın zaman sesini duyurabileceğin bir çok platform var.

    Dijital indirmenin neredeyse endüstri standardı haline geldiği diğer sektörlerden çok daha fazla globalleşen bir sektörde lokasyonun hiç bir önemi yok artık.

    Önce iç piyasaya çalışmak aptallıktır. Hatta aptallığın ötesinde çok büyük ihtimalle üç kağıtçılıktır.

    Bu oyunu Türkler yaptı, yerli malı yurdun malı gibi ucuz milliyetçi söylemlerin arkasına saklanan oyun zaten bir boka benzemez. Bkz Kabus, Pusu....




  • Ya bir durun oyun sektörü diyorsunuz AKP oraya bir kanca takarsa oyun geliştirmek değil OYUNA daha çok VERGİ getirmek için uğraşacak susun bari adamlara çaktırmayın
  • -Büyük bir sermaye gerekiyor.
    -Disiplin şart.
    -Çok riskli bir sektör
    -Sınırsız hayal gücü gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Six Feet Under. -- 21 Mart 2016; 0:25:33 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.