Şimdi Ara

Türkiyede Öğretilen Matematik ile Gelişmiş Ülkelerde Öğretilen Matematiğin Farkı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
6.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • türk eğitim sisteminde öğretilen matematiğin ezbere dayalı olduğunu ve mantığın kullanılmadığı bir matematik olduğunu, gelişmiş ülkelerde bu durum böyle olmadığını, öğretilen matematiğin temel amacının, gerçek hayatta problem çözme yeteneğini ve mantık kullanımının arttırılması olduğunu söyleyen birisiyle konuştum bugün. daha öncedende internette gezinirken buna benzer şeyler okumuştum. türkiyede ki matematik ile gelişmiş ülkelerde öğretilen matematiğin farkları nelerdir ?, öğretilen konular mı değişik yoksa öğretmenlerin, eğitim sisteminin öğrenciler üzerindeki tutumumu farklı ?



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Türkiye'de Öğretilen Matematik ile Gelişmiş Ülkelerde Öğretilen Matematiğin Farkı

    Türkiye'de lise matematik müfredatı, gelişmiş ülkelerin lise matematik müfredatlarına kıyasla bazı farklılıklar göstermektedir.

    Yabancı Ülkelerde Lise Matematik Konuları

    Gelişmiş ülkelerde lise matematik eğitimi, genellikle cebir, geometri, trigonometri ve istatistik gibi temel konuların yanı sıra kalkülüs, lineer cebir ve olasılık gibi daha gelişmiş konuları da kapsar. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri'nde lise öğrencileri, "Pre-Calculus" veya "Honors Algebra 2" gibi kurslarda matrisler, diziler ve trigonometrik fonksiyonlar gibi konuları öğrenirler.

    Yabancı Ülkelerin Lise Müfredatı

    Yabancı ülkelerde lise matematik müfredatı, Türkiye'dekine göre daha geniş ve kapsamlı olma eğilimindedir. Öğrenciler, temel matematik becerilerini geliştirirken, aynı zamanda kritik düşünme, problem çözme ve soyut matematik kavramlarını anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Müfredat, öğrencileri üniversite düzeyindeki matematik kurslarına ve teknik alanlardaki kariyerlere hazırlamayı hedefler.

    Dünyada Matematik Müfredatı

    Dünyanın farklı bölgelerindeki matematik müfredatları arasında da farklılıklar vardır. Örneğin, Doğu Asya ülkeleri, güçlü bir matematik eğitimine odaklanmaları ve öğrencilerin matematik yarışmalarında mükemmelleşmeleriyle tanınmaktadır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Çalışması (TIMSS) gibi araştırmalar, bu ülkelerin matematik eğitiminde üstün performans gösterdiğini ortaya koymuştur.

    Sonuç

    Türkiye'de öğretilen matematik ile gelişmiş ülkelerde öğretilen matematik arasında bazı farklılıklar bulunmaktadır. Gelişmiş ülkelerin müfredatları genellikle daha geniş kapsamlıdır ve daha gelişmiş matematik konularını içerir. Bu farklılıklar, eğitim sistemlerinin önceliklerini ve öğrencilerin gelecekteki kariyerlerine hazırlanma ihtiyaçlarını yansıtmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yalan sadece türkiyeyi küçük düşürmeye çalışılıyor ayrıca biz gelişmiş ülke değilmiyiz
    _____________________________
  • Nrunke kullanıcısına yanıt
    kendi ülkemi tabi ki de küçük düşürmeye çalışmıyorum öyle bir niyetim yok. ama bu gelişmiş bir ülke olmadığımız gerçeğini değiştirmez.
    _____________________________
  • Türkiyede matematik öğretilmiyor;EZBERLETİLİYOR.Gelişmiş ülkeler ile aramızdaki fark bu
    _____________________________
    [link=https://forum.donanimhaber.com/m_119392342//tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postapocalypticCOW

    kendi ülkemi tabi ki de küçük düşürmeye çalışmıyorum öyle bir niyetim yok. ama bu gelişmiş bir ülke olmadığımız gerçeğini değiştirmez.

    zaten sizdeki bu kafayla ülke nereye gelişecek anlamıyorum sadece sözdesiniz neymiş ülke gelişmiyor git geliştir o zaman git bilim adamı ol icraat yap öyle laf yapmakla olmuyor işte ülke gelişmemiş ben yurt dışında okuyacağım ne güzel kafaya bak
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nrunke

    quote:

    Orijinalden alıntı: postapocalypticCOW

    kendi ülkemi tabi ki de küçük düşürmeye çalışmıyorum öyle bir niyetim yok. ama bu gelişmiş bir ülke olmadığımız gerçeğini değiştirmez.

    zaten sizdeki bu kafayla ülke nereye gelişecek anlamıyorum sadece sözdesiniz neymiş ülke gelişmiyor git geliştir o zaman git bilim adamı ol icraat yap öyle laf yapmakla olmuyor işte ülke gelişmemiş ben yurt dışında okuyacağım ne güzel kafaya bak

    kardeş sen niye böyle triplere girdin ?
    _____________________________
  • Türkiyede Lisede öğretilen matematiğin büyük kısmı yurt dışında lisede öğretilmiyor mesela türev integral limit. Öğretilenler de orta düzeyde öğretiliyor ihtiyacı olan zaten üniversitede öğreniyor bunları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Nrunke kullanıcısına yanıt
    Hocam adam gelişmiyoruz dememişki gelişmiş değiliz dedi. Bu gelişmemişiz anlamını gelmez. Ki ayrıca gelişmekte olan bir ülkeyiz. Yurtdışında okuyucam falanda dememiş sadece merak etmiş övülen yurtdışıyla sövülen Türkiyedeki matematiğin farkını. Sen çok yanlış gelmişsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bu ülkenin eğitiminin düzelmesi için ilk önce meb dekilerin egitimci olması kanaatindeyim.Tombaladan çıkar gibi bakan seçerseniz, her gelen bakan sistemi kafasına göre değiştirmeye kalkarsa ne yazık ki ülkemizde ne bilim adamı yetişir ne de yetiştirilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ - İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nrunke

    yalan sadece türkiyeyi küçük düşürmeye çalışılıyor ayrıca biz gelişmiş ülke değilmiyiz

    Star wars vs Dabbe 6

    Bilemedim ki gelişmiş miyiz?
    _____________________________
  • postapocalypticCOW kullanıcısına yanıt
    Bu sistemde iki taraf var bir asya ekolü kalabalık olduklarından mütevellet ağır bir eğitimle aralarından seçmece bir de batı ekolü zaten genç nüfus oldukça az liseden sonra çalışmak üniversite okumaktan daha mantıklı dolayısıyla temel şeyleri öğretmek yetiyo biz ise ikisi arasında sıkışıp kalmışız iyi bir eğitim sistemi şansımız yok yani direk nüfusa bağlamak saçma gibi görünebilir ama olay bu
    _____________________________
  • Yabancı ülkelerdeki lise eğitimine az çok vakıf birisi olarak söyleyeceğim birkaç husus var. Öncelikle bizim ülkemizde öğretilen YGS Matematik konuları esasında çok güzel ve keyifli olmalarına rağmen problemler konusu için dahi farklı teknikler öğretiliyor. Örneğin problemler konusunda, doğru bir akıl yürütme ve çözüm ile yapıldığı takdirde her yöntem kabul edilmeli iken illa kitaplardaki sistem dayatılıyor. Keza aynı şey integral konusu için geçerli. Son sınıfta en çok sevdiğim konu integraldi ve bunun tek sebebi Türk eğitim sistemi ile öğrenmemiş olmam. Örneğin benim okuduğum sistemde önce ne işe yaradığı, nasıl yorumlanması gerektiği öğretiliyordu. Sonra basit işlemler üzerinden integral alma kurallarının temeli atılıyor ve diğer kuralların öğrenciler tarafından çıkarılması isteniyordu. Bunların da haricinde konular sindire sindire işleniyor. Bizim ülkemizde olduğu gibi anlat-geç şeklinde değil yorumlarla, ödevlerle, akıl yürütmelerle yapılıyor. Eğitim konusunda kesin hükümler vermek çok zor ama ülkemizdeki sorunların büyük kısmı analitik ve eleştirel düşünmenin öğretilmemesinden kaynalanıyor zannımca.
    _____________________________
    Özgürlük Eşitlik Kardeşlik




  • med67 kullanıcısına yanıt
    Nabi avcı da eğitimci sistemde iyileşme göremiyorum.
    _____________________________
  • Öğretilen şeylerden sonra hocam bunlar ne işimize yarayacak allah aşkına dedikten sonra mantıklı bir açıklama getirebilen öğretmen görmedim ben. Mufredatta var işliyoruz işte cevap. Soyut, 14-18 yaş aralığındaki bir çocuğa hayatının hiçbir yerinde kullanmayacağı şeyler öğretiliyor. Meraklısı olan, meslekte işine yarayacak olan bölümünde öğrenmeli. Bu şekilde öğrencileri dersten de soğutuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bulunduğumuz durumda her bakanlığın tek bir mevkinin isteğine bağlı hareket ettiğini hepimiz biliyoruz.Daha özgür ve demokratik yarınlarda eğitim sistemimizin gelişeceğinden eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ - İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
  • postapocalypticCOW kullanıcısına yanıt
    Konuştuğunuz kişi doğru fakat eksik beyanda bulunmuş, bizim eğitim sistemimiz sadece matematikte değil aynı zamanda fizikte, kimyada, biyolojide, tarihte, felsefede, hemen hemen her derste ezbere dayalıdır (nokta).

    Çoğunuz lise sonda veya mezunsunuz, eğitim hayatınız boyunca fizikte, kimyada, biyolojide kaç defa laboratuara girip size deney yaptırıldı?
    İlkokuldan beri İngilizce görüyorsunuz, bir İngiliz'le sohbet edebilir misiniz? veya wikipedia'da İngilizce yazılmış bir metni okuyup anlayabilir misiniz?
    Türkçe ve edebiyat derslerinde size okuma sevgisi aşılandı mı? Eğitim hayatınız boyunca okul sizi kaç defa müzeye götürdü? Resim hocanız sizleri hangi sergilere götürdü? Müzik hocanız kaç konsere götürdü? kaç tane enstrüman çalabiliyorsunuz?

    Dolu dolu kaliteli bir eğitim aldığınızı düşünüyor musunuz?

    Önce, eğitim anlayışındaki temel farklılığı bir anlayalım, matematiğe sonra değinirim.



    "Bir ülkenin geleceği o ülke insanlarının göreceği eğitime bağlıdır.” Einstein.
    _____________________________




  • atom fiziğine de profesörlüğüne de lanet olsun.
    _____________________________
  • Beyler diger ulkelerde 0 sayisi dogal sayi olarak kabul edilmiyormus mesela.Eger matematik bolumu okursaniz universitede 0 eleman degildir dogal sayi olucak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • med67 kullanıcısına yanıt
    şevkini kırmak istemem ama öyle bir şey yok ülkelerin temel meseleleri(eğitim sağlık vs..) bürokratlar tarafından yönetilir. Bürokratlar şöyle yapalım şöyle şöyle yararları var der üstteki siyasi de mecbur onay verir. Öyle demoktasiymiş özgürlükmüş eğitim sistemini değiştirmez. Bürokratlar ne isterse o olur
    _____________________________
  • Bunun için ilk olarak bürokratların yeterli birikime sahip olması şart.Bu da yine eğitimden geçiyor.Domino etkisi yapılarak bu soruna uzun vadede çözüm bulunabilir.Başa gelenler eğitimin düzelmesi için birkaç adım atarsa gelecek nesil bunu kat kat artıracaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ - İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.