Şimdi Ara

Türkiye'nin 260 tane F-4 uçağı varmış.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peace Diamond programı kapsamında ABD'den toplam 182 tane F-4 Phantom savaş uçağı alınmış. Luftwaffe'de Türkiye'ye 32 tane F-4 hibe etmiş daha sonra Luftwaffe'den emekliye ayrılan 46 F-4 savaş uçağı satın alınmış. Toplamda 260 tane F-4 savaş uçağı almışız. 52 uçakda İsrail'in tarafından modernize edilmiş.

    Hava Kuvvetlerinde şuanda 62 tane F-4 savaş uçağı var. Peki geriye kalan 198 uçağına ne oldu bilgisi olan var mı? O kadar uçağı hibe etsen edemezsin hurdalığa atsan atamazsın. Hadi içlerinden bir kaçı düşse bir kaçıda müzelere yerleştirilse 150-140 uçak filan kalır.



  • Bu kadar f4 ne işe yarıyor anlamıyorum. F4 eğitim uçağı değil mi? Yanlış mı biliyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cübbeli gandalf kullanıcısına yanıt
    Eğitim uçağı değil. Çok Amaçlı Jet savaş uçağıdır.
  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    Daha önce bir eğitim uçuşunda kaza olduğunda f4 diyordu farklı modelleri filan mı var acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cübbeli gandalf kullanıcısına yanıt
    Keşif modeli var. Eğitim modeli var mıdır bilmiyorum ama büyük ihtimalle vardır.
  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    Var demekki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam F-16'lar envantere girince çok fazla muharip jet oldu bunlardan bir kısmı emekli edilip yedek parça vs olarak kullanıldı bazıları kaza-kırım yüzünden kullanılamaz hale geldi derken bu kadar uçağımız kaldı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dediğiniz gibi olduysa gerçekten yazık olmuş o kadar uçağa. En azından modernize ettirip F-4 2020 seviyesine yükseltebilirdik o uçakları.
  • F-4E 2020 savaş uçakları bombardıman görevlerinde hayla iş görüyor. Hantal bir uçakda değildir Mach 2 hızında uçabiliyor bu uçaklar. Zamanları geçse dahi bu uçakların savaş alanındaki performansı Pilotuna göre değişir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Dediğiniz gibi olduysa gerçekten yazık olmuş o kadar uçağa. En azından modernize ettirip F-4 2020 seviyesine yükseltebilirdik o uçakları.

    Evet ama değer miydi ? Zaten 2020'de emekli olacaklar.
  • cübbeli gandalf kullanıcısına yanıt
    Bildigim kadariyla nf4 de vardi. 2 kisilikti. Turk yildizlarinin belgeselinde gormustum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk sorduğun sorunun konumuz ile pek bir alakası yok Mach 2 hızına ulaşmak çok başarı isteyen bir iş değil. Bombardıman görevine giden bir uçağın yüksek hıza ve manevraya çok fazla ihtiyacı olmaz. Çünkü hedefi tutturmak için uçağı sabit tutmak zorunda. Ayrıca senin mantığın ile ilerler isek A-10 ve SU-25 uçaklarıda zamanı geçmiş uçaklardır. Bu uçaklarda manevra kabiliyetinden yoksundur vede Mach 1 hızını dahi geçemezler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oyuncuasd

    A-10 ile F-4 uçaklarını nasıl kıyasladın aklım mantığım almıyor F-4'e A-10'nun yaptığı işleri yaptrımazsın birkere A-10 kendine has bir uçak keşke bizdede 1 filo olsa ayrıca A-10'ların zamanı geçtiğini söylemek abes olur A-10'ların hızı düşük oabilir ama düşük hızdalki yüksek manevra kabiliyeti büyük avantaj sağlar F-4'te imkanı yok A-10'un yaptığı hareketleri yaptıramazsın. Hız konusuna gelirsek mach2 hızını avantaj olarak sen sordun bende sana bir soru sordum , hız en önemli özellik olsaydı blackbirdler hala faal olurdu Uçakları amacına göre kullanmak lazım F-4 zamanında süper bir uçaktı lakin zamanı geçti bir tornada'nun yaptığı görevleri veremezsin f-4'e ve manevra kabiliyeti çok önemlidir F-4 için çünkü F-4'ü yalnızca bombardımana kulanmıyorsun önleme uçağı olarakda kulanıyorsun .
    @Ferrari

    ABD bize teklif etti ancak biz almadık.







  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 28 Haziran 2015; 14:14:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Askerligimi hava kuvvetlerinde F4 üssü olan bir üs' te filoda yapmıştım bizim filodakiler F4 2020 tipi modernize edilmiş olanları ve bombardıman amaçlı kullanilirlardi bildiğim kadarıyla ki ucak büyük ve kapasitesi fazlaydı. Kuzey Irak operasyonları sırasında çok görüyordum altı bomba dolu uçaklarımizi. Diğer filolarda ise modernize edilmemiş Rf4e tipi F4 vardi kesif amaciyla kullanilirlardi anca kalkarlardi ve inince paraşüt açar zor dururlardi hatta bazen duramaz bariyere girerlerdi ( bariyer ucak gemilerindeki piste halat germe sistemi yani duramayan ucak çengel vasıtasıyla bariyer halatina tutunup dururdu) Inanilmaz gürültü cikartirlardi. Bazen F16'lar gelirdi piste iner,tek teker uzun süre gider yavaslayinca burnunu indirirlerdi :) Ama F4 güzel ucakti çok severdim hatta resmimde var kendisiyle ama sanırım paylaşmak yasak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 21 Mayıs 2014; 22:29:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oyuncuasd

    Ne kadar modernize edersen et 50-60'lı yılların teknolojisiyle üretildi o uçaklar . F-4 hantal ağır bir uçaktır modernize edip kullanmakta bir işe yaramaz çünkü zamanı geçti.

    Kaldı ki o 260 F-4/RF-4 bir günde/ayda/yılda değil peyderpey (şimdi kayıtları incelemedim ama büyük olasılıkla 10 yıllık bir süreç içinde) THK envanterine girdiler. Bunların da kullanım ömrü var, o da tamamen değilse bile uçuş saatiyle oranılı. Şimdilerde dünyada uçan tüm F-16'lara yapıldığı kadar detaylı bir (MLU=Mid Life Upgrade) şeklinde revizyondan da geçirilmemiş olabilir F-4'ler; günün teknolojisi ve ekonomik koşullar nedeniyle. Bilebildiğim kadarıyla 3 ülke (Türkiye, Almanya ve Yunanistan) F-4'leri ciddi bir revizyondan geçirdi, şu an kullanımda olan F-4-2020 Terminator'lar bu revizyonun eseridir. THK F-4'lerinde yapılan bu revizyonda yer alan pekçok değişim ve geliştirmenin amaçlarından bir tanesi de F-4'leri havadan-yere atılan uzun menzilli Popeye (Israil üretimi) füzelerinin taşıyıcı platformu haline geirilmesiydi; F-16'lar bu görevi göremiyorlardı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Keşif modeli var. Eğitim modeli var mıdır bilmiyorum ama büyük ihtimalle vardır.


    F-4'ler zaten iki mürettabatlı uçak olarak tasarlandığından, bunların "eğitim tipi çift kişilik" , muharebe gücü hafifletilmiş bir versiyonu (F-100F, TF-104G, F-5B gibi...) hiçbir zaman tasarlanıp üretilmemiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maskeli Bilo

    Bildigim kadariyla nf4 de vardi. 2 kisilikti. Turk yildizlarinin belgeselinde gormustum.

    Türk Yıldızları hiçbir zaman NF-4 kullanmadı, zira NF-4 diye bir model/versiyon da dünyaya hiç gelmedi. Kaldı ki, F-4'ler tonajları ve hareket kabiliyetlerinin (tasarlandıkları görevler için) daha az olması nedeniyle hiçbir zaman "ideal akrobasi uçağı" olamazlar.

    Türk yıldızlarında kullanılan F-5'ler NF-5 versiyonundan seçilmiş uçaklardır; bunlar da Holanda'dan alınmış uçaklardır. "N" harfi "Holanda" yani "Netherlands" simgesinden kaynaklanmaktadır.
  • mafaky kullanıcısına yanıt
    F-4'ler Bir ara Thunderbirds ve Blueangels Akrobasi takımları tarafından kullanılmış. Ama 5 yıl kullanmışlar sadece.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 22 Haziran 2014; 17:51:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    F-4'ler Bir ara Thunderbirds ve Blueangels Akrobasi takımları tarafından kullanılmış. Ama 5 yıl kullanmışlar sadece.





    Evet kullanıldılar; ancak zannederim sadece ABD tarafından... Ben de zaten o nedenle "ideal" tanımlaması yapmıştım!...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.