Öncelikle hepinize geçmiş olsun. Muhtemelen maddi zararlarınız olabilecek ama hepten internetsiz kalmaktan iyidir şeklinde teselli bulmaktan başka çare de yok. Umarım maddi kayıplarınız da olmaz ya da düşük düzeyde kalır...
Aşağıdaki sorum sadece FTTH (Fibernet) geçişi yapabilen ve 100 Mbps'lik DL paketi kullanan Comnetzedelere yöneliktir...
Şu anda Ookla sayfasından hız testi yaptığınızda aldığınız DL ve UL değerleri nedir? (bu ne biçim soru demeyiniz, özellikle UL olarak ne görüyorsunuz?)
Hangi il ve ilçeden olduğunuzu da lütfen mutlaka belirtiniz.
Zahmetlerinize teşekkür ederim.
Keyifli ve bundan sonra başınıza dert açmayacak internet bağlantılarınız olsun!
Bazılarınızın işine yarar diye iletiyorum.
T.Telekolm altyapısından hizmet veren ISS'lere (TTNet haricindekiler) ilişkin birkaç detay öğrendim, paylaşayım.
1) Bu ISS'ler abonenin hızıyla oynayamıyorlar, bunu yaparsa sadece TTNet/T.Telekom yapabiliyor. Tamam, FTTH'da ISS abonenin hızını talep doğrultusunda 35 Mbps'den 100'e veya 200'e yükseltebiliyor (veya tam tersini yapabiliyor) ama canı istedi diye abonenin hızı 100 iken 80'e düşüremiyor.
2) Bunun (hız düşürmede) olanağı mecburiyet ve abonenin oluruna bağlı olarak VDSL altyapıda var. Diyrelim abone 100 Mbps'lik bir VDSL paketi almış ama aldığı hız devamlı oynuyor; ISS'e olur verirse ISS bunu diyelim 80 Mbps'ye indirip (sabitleyip) hatta stabiliteyi sağlayabiliyor.
3) FTTH paketlerinde, biliyorsunuz T.Telekom'un saptadığı ve pek de yüksek olmayan UL sınırlamaları var. Ben şu anda FixNet abonesiyim (100 Mbps paketi, yeni abone oldum, PoyrazNet faaliyetini zorunlu olarak bitirince). Poyaz'da stabil olarak 110-120 DL, 22-23 UL alabiliyordum. FixNet'e geçtiğimde DL durumu değişmedi ama UL artık 45-50 arası oynamaya başladı. Anlık bir durum zannettim ama bir ayda da değişmeyince arayıp nedenini sordum. Aldığım cevap: "Abone aslında hangi tarifeyi kullanırsa kullansın FTTH'da Telekom'un verdiği en üst sınıra (yani 1000 Mbps'deki 50 Mbps UL hızına) kadar kullanabilir. Çoğu alternatif ISS de Telekom'un pakete göre bu sınırlamasını uyguluyor. Ancak biz uygulamıyoruz. Bizden 100 Mbps paket de alsanız, 1000 Mbps'lik paket de alsanız (gerçi mevcut satışlarında en yüksek 200 Mbps paketi var...), 50 Mbps'ye yakın bir UL kullanımınız olacaktır ve bunun size fazladan bir maliyeti olmuyor..."
4) Şu aralar (geçici bir sorun olduğu temennisiyle) T.Telekom'un bazı (hepsinde değil...) santrallarında 200 Mbps ve üzeri paketler için yazılımsal sıkıntılar varmış. Örneğin FixNet'in bir abonesi 200'lük paket almış ama kablolu testte dahi 120-130 DL alabiliyor. Olur vermiş, paketi 100'e düşürmüşler ve o abone 110-120 DL almaya başlamış.
Bilgilerinize.
Konu aslında sadece T. Telekom değil tüm Internet SErvis sağlayıcılarını ilgilendiren bir konu...
Bir süredir Türkiye'de internetin ve bilhassa fiber internetin daha hızlı yayılması için Ortak Altyapıya Geçilmesi gündeme getirilmiş durumda...
Bu "ortak altyapı" ülkedeki her yapının (kırsal alanlardakiler dahil) önüne bir kanala çılıp içerisinden orada hizmet vermek isteyen her servis sağlayıcının kendi fiber kablosunu çekmesi kadar basit ve bana göre anlamsız bir senaryo olmasa gerek...
Aşağıdaki linkteki yazıyı okuduğumda (yazının ne kadar taraflı/tarafsız olduğunu peşinen kestiremediğimden...) konunun bende pek olumlu bir girişim olmadığı izlenimini bırakıyor...
Bkz.:
Bu işin aslını astarını iyi bilenler (herhalde başta Ö1f1 forumdaş olmak üzere) burada biraz daha açıklık getirebilirler mi?
T. Telekom altpısından hizmet alan bu alternatif ISS'lerin bu hizmeti abonelerine ulaştırma yöntemleri anladığım kadarıyla tek tip değil. Bu nedenle olsa gerek ki T. Telekom'a ödedikleri ücretler farklı, aboneye de yansıttıkları ücretler (aynı hızdaki paket için) epeyce farklı olabiliyor. Ayrıca 100 Mbps üzeri paket satanlarda 200-500-1000 Mbps paketleri 100 Mbps paketleriyle oldukça orantısız olabiliyor.
Başka bir başlıkta gödüğüm bilgiyi aşağıya kopyalıyorum.
Bunlar T.Telekom'dan ya trafik kiralıyor ya da PoP noktasından yani trafik teslim noktalarından T.Telekomdan trafiği alıp kendi cihazlarından (PoP noktalarından) aboneye çıkartıyorlar.
Burada belli ki en azından 2 ayrı yöntem var. Bunları daha (teknik bağlamda) daha detaylı izah edebilecekler varsa hepimiz faydalanmış oluruz.
Harici Hard Disk'te alfabetik sıralama
Aslında sorunum sadece Windows 11 ile ilgili değil. Daha önceleri Win 7 ve Win 10'da da yaşamaktaydım.
Film arşivi yapıyorum. Bunlar genelde .mkv, .avi, .mp4 uzantılı dosyalardır. Hepsi de harici Hard Disklerde depolanıyor/arşivleniyor.
Ancak bazı indirimler dosya halinde değil klasör halinde iniyor (Video dosyaları, ek olarak .srt uzantılı altyazı dosyaları, iki veya daha fazla dosyayı içeren durumlar).
Şimdi bunları alfabetik olarak sıraladığımda önce klasörler, sonra dosyalar sıralanıyor. Ancak ben alfabetik olarak klasör ve dosyalar karışık olarak sıralansın istiyorum ki aynı/benzer olanlarını silebileyim.
Bunun bir yolu yordamı var mıdır?
Teşekkür ederim.
Herşeyden önce bu Daytona markası neyin nesi, kimin fesidir? Hemen hemen tün Web Satış Sitelerinde mevcut bu marka ve MediaMarkt teknoloji marketlerinin çoğunda da satılmakta. Ancak İnternet'te herhangi bir sitelerini bulamadım... Çin üretimi olduğu gayet açık, ancak hepsi o kadar. OEM (Özel) bir marka olduğu da belli ama zannederim sadece Türkiye için geçerli olan bir marka!
Türkiye'ye bu markayı acaba kim getiriyor? Bilen edeniniz var mı?
Ben geçelerde MediaMarkt'tan bu markanın FC10 modeli bir Hub'ını aldım. Yeni aldığım Huawei Matebook D16 (16"/i7/16GB RAM7512GB NvMe SSD/Win.11 OS) ile kullanmak için. Amaçlarım: 1) RJ45 Ethernet Kablosu bağlantısı sağlamak, 2) SD/mikroSD Kart okuyabilmek, 3) Gerekirse iki adet ek USB3.0 portu elde etmek idi.
Fiyat da günün koşullarında gayet makul idi: 599 TL (Internet Stelerinde daha da ucuza olabilir).
Ancak evdeki hesap pek çarşıya uymadı (veya tam tersi oldu)
İlk faul:
RJ45 Ethernet Girişine kabloyu taktığınızda kilitleme olmuyor; bu nedenle kablo kolaylıkla yerinden çıkıp internet bağlantınızı sonladırabilir.
İkinci ve daha önemli faul:
Hub'ı laptopa bağlayınca ve de hub'ın Ethernet Girişine RJ45 kabloyu artı sadece 2 adet USB3.0 Flash Bellek takınca, laptopta var olan (yani çlışmakta olan) Logitech Mouse bir süre sonra yok oluyor. Laptopta tanımlı bir de Microsoft Bluetooh Mouse var; keza o da çalışmıyor! Daha kötüsü laptoptaki Mousepad de çalışmaz duruma geliyor. Mouse ile birkaç dakika oynarsam kısa süreliğine mouse imleci geri geliyor ama sonra tekrar yok oluyor. FC10'u laptoptan çıkartırsam herşey düzeliyor. Belli ki hub bu haliyle aşırı kaynak tüketiyor ama böyle olmamalı. (Not: bu işlemler sırasında hub'ta ciddi bir ısınma da yok!...)
Bir tavsiyesi olan var mıdır?
Başıma maalesef tatsız bir olay geldi. Win 10 PC'ye (PC'de sadece İşletim Sistemini barındıran 240GB bir SSD ve bir de 2. dik olarak 1TB mekanik bir Hard Disk takılı). İndirilenler 1TB'a iniyor ve oradan da yıl yıl indirdiğim filmleri harici hard disklere taşıyorum. Zaman zaman dışarıdan powered (adaptörlü) bir hub üzerinden 3 ya da 4 adet harici disk olabiliyor.
O gün hubta 3 adet 4TB'lık 2.5" mekanik HDD takılı idi. Bunlardan 2'si Seagate biri de WD. Akşam PC'yi kapatmadan önce bu 3 harici HDD'i teker teker Windows üzerinden sorunsuz bir şekilde ayırdım, daha sonra kablolarını da hubtan çıkardım. Ve PC'yi kapattım. Ertesi gün tersine işlemi yapıp PC'yi açtım. Her 3 harici HDD (ki hepsinin özel verilmiş adları vardı...) PC'de (Bilgisayarım altında) "Yerel Disk" olarak göründü. Windows'taki Check Disk ile her üçünü onarmaya giriştim. Segate'lerden birisi kesinlikle onarılamadı. (Not: Disk oldukça yeni, Temmuz 2023'de alındı. Kesinlikle düşme falan yaşamadı...)
Onarılamayan diski daha başka PC ve Laptoplarda ve de değişik kablolarla denedim sonuç aynı. Hatta bu diskin üzerine sağ tıklayıp Check Diske girmenize dahi olanak yok ve Diskin içinde 10 yıllık bir film arşivi var. Disk PC'ye takılıyor, üzerindeki LED önce yanıyor, sonra veri aktarımı/alımı yapıyormuş gibi fasılalı (ama sabit fasılalarla) yanıp sönüyor. Diski, PC'ye taktığınızda titreşim başlıyor (yani disk motoru dönmekte). Bunun dışında diskte "kafa vurma" ya da başka bir sesli emare ("ciyaklama") hiç yok ve olmadı.
Problemli diski formatlayıp (o da eğer bir şekilde formatlayabilirsem) sonra bir Recovery programıyla içindeki verileri geri getirmek belki bir seçenek ama şu etapta ona cesaret edemedim. İç güdülerim sorunun HDD'nin elektronik devresinde değil ama tamamen mekanik tarafında olduğunu söylemekte...
Diski garantiden aldığım yere ve oradan da ithalatçısına yollarsam büyük olasılıkla bana yeni bir disk verilecektir ama problemli diskin içindeki arşiv de ölüp gidecek (problemli dik onlarda kalacağından...).
İşin ironik tarafı bu Seagate diskte normal ürün garantisi dışında bir de 2 yıllık veri kurtarma hizmeti var. Bu bizzat Seagate bir taahhüdü (ya da pazarlama oyunu/teşviki)
Halen Türkiye'de Seagate ithal eden 2 büyük distribütör var: Arena ve Koyuncu. Önce Arena'yı denedim. Diskin ithalatçısı onlar çıkmadı ama bana hiçbir şekilde veri kurtarma hizmeti vermedikleri söylendi. Uzun uğraşlarla Koyuncu'ya ulaştım; diskin ithalatçısı onlar çıktı. Ancak onlar da hiçbir şekilde veri kurtarma hizmeti vermediklerini, esasında bunun da yasal olmadığı söylendi.
Ancak Seagate'in yeni nesil harici ve galiba dahili mekanik HDD'leri böyle 2 yıllık veri kurtarma hizmeti ile satılıyor ve benim gibi buna safça inanan kullanıcılar "aldatılıyor"!
Bu arada Seagate yurt dışı ile görüştüm. Onlar HDD'yi Holanda'ya yollamamı önerdiler. Orada veri kurtarma yapılacak (yapılmaya çalışılacak) imiş. Başarılı olurlarsa Türkiye'ye kurtarılan veriler yeni bir HDD içinde yollanacak, ayrıca "özür" ya da "müşteri memnuniyeti" adına bir de fazladan aynı diskten gönderilecek.
Benim derdim yeni disk almak değil, olan verileri kurtarmak! O arşivi bir daha kolay kolay toparlayamam.
Şu anda şikayetimi diski aldığım Hepsiburada'ya ilettim. Şikayetim diskin neden bozulduğu değil: Türkiye'de uygulaması olmayan 2-yıllık veri hizmeti varmış gibi satış yapılması üzerine. Bakalım onlardan nasıl bir cevap gelecek??? (Bu arada aynı disk - Amazon Türkiye gibi - diğer E-Ticaret sitelerinde de satışta ve 2-yıllık veri kurtarma hizmeti var gibiymiş gibi satılmakta...)
Teknik bağlamda yapabileceğim yeni bir şeyler varsa önerilerinizi ve tavsiyelerinizi bekler, peşinen teşekkürlerimi sunarım.
Durumu teknik olarak tam bilmediğimden soruyorum:
1) Türk Telekom altyapısından hizmet veren alternatif ISS'ler, kullanıcının abone olduğu paket içinde kalmak koşuluyla download ve/veya upload hız ayarlaması teknik olarak yapabiliyorlar mı? Yani T.Telekom'dan (kaynak olarak) tam ya da tamam yakın hız alınabilse dahi alternatif ISS bununla oynayabiliyor mu? Yoksa böyle bir müdahaleyi "kaynak olduğundan" sadece T.Telekom mu yapabilmekte?
2) Bu alternatif ISS'ler abonelerin bazı sitelere girebilmelerini (BTK'nın yasaklaması olanlar dışında... ki bunlara da büyük çuğunlukla VPN kullanılarak girilebilmekte!) abone bazında ya da tün aboneleri için kısıtlayabiliyorlar mı?
Aşağıdaki sorumun ISS'lerle ilgisinin olmaması gerek:
Bazı Siteler ya VPN devredeyken size bağlanmıyor ya da bir süre geçip bazı taramalar yaptıktan sonra bağlanabiliyor. Bunun gerekçesi nedir?
TTNet/T.Telekom ADSL2/VDSL2 Modemleri piyasada
Yazlık komşumuza yardımcı olmak adına ADSL2/VDSL2 modem araştırayım dedim, hepslburada'ya girdim. Üzerinde TTNet veya T.Telekom logolar basılı, benim bildiğim kadarıyla T.T. tarafından abone olanlara verilen, kiralanan (hatta bazıları onlardan satın da alınabilen) modemler 3. şahıslardan satışta!...
Bu nasıl iştir; bu tür satışların 2 yıllık garantisini kim vermektedir? Bu cihazla sıfır, ambalajında olabilir mi?
Laptop "seçen" Wireless Router
Elimde EagleTec marka minyatür bir "travel nano router" var. Bu aleti bir VDSL modemin LAN portundan kablolu (Cat-5/6 Ethernet) bağlantıyla kablosuz bir access point olarak kullanacağım. Üretici firma artık tarihe karışmış; bu aleti yıllar önce Hong Kong'a gittiğimde beğenip almıştım.
Şimdi bahsettiğim gibi bağlantıyı yaptığımda elimdeki Macbook Pro late 2012 13.3" laptop hiçbir sorun olmadan oluşan kablosuz yayını görüyor ve internete bağlanıyor. Eldeki yine 6-7 yıllık ve OS olarak Windows 7 Basic kullanan bir laptopta da hiçbir sıkıntı yok. Velakin geçen yılın üretimi, Win 10 Home kullanan yepyeni bir Lenovo laptop wireless yayını görüyor ama kesinlikle internete bağlanamıyor.
Bu Lenovo laptopta bahsettiğim EagleTec travel routerla uyumlu olmayan bir sürücü olmaması problemin nedeni olabilir mi?
Meslek: Elektronik ve Haberleşme Mühendisi
İlgi Alanları: Elektronik, Bilgisayarlar (şimdilerde Apple Ürünleri), Ses ve Görüntü Sistemleri, Askeri Konular, Havacılık
Önceleri tamamen AMD taraftarı olmakla beraber artık Intel'e de "hayır" diyemeyen, sonradan görme Windows kullanıcısı olmakla beraber artık sıkı bir MacSever ve kullanıcısı da olan AirTies-Zyxel destekleyicisi, kendi halinde TC vatandaşı, 1952 doğumlu "dedeleşmiş" bir elektronik mühendisi. Oppo A16S, iPod Touch 4G (64GB), Retina MacBook Pro (late 2012, i5 dual core, 8GB RAM, 256GB Flash SSD), late 2012 Mac Mini (i7 quad core, 12GB RAM, 1 TB HDD), iki değişik konfigürasyonlu AMD veya Intel İşlemcili masaüstü PC, iki Intel işlemcili Notebook ve Netbook, vs. |
Nerede: Bir konuya bakıyor.
Son Giriş: 1 dk. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 dk.
Mesaj Sayısı: 5.734
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 5.911
İkinci El Bölümü Mesajları: 10
Konularının görüntülenme sayısı: 24.265 (Bu ay: 1.149)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 779 (Bu hafta: 5)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar