Şimdi Ara

Türkiye'de yanlış anlaşılan trafik kuralları (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
228
Cevap
2
Favori
9.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
132 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arka arkaya Almanya'da ve Konya'da trafikte araç kullanma şerefine erdim. Isim gereği de çok seyahat eder ve farklı şehirlerde, ülkelerde araç kullanırım. Bakın iddia ediyorum Konya kadar dönel kavşakların bol ve devasa olduğu ve bu kadar kurallara uyulmayan bir yer görmedim.

    Kimse ama kimse dönel kavsakta yol vermiyor. Tam bir davar sürüsü gibi herkes burnunun dikine gitmeye çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol şeritte istediğim hızda giderim diyen magandaları da görüyoruz. Aynaya baktığımda görünmüyorsan veya bit kadarsan sollamaya çıkarım. Senin kaç kilometre hızla geldiğin de zerre umurumda olmaz. yol ve hava şartları gereği güvenli sürüş hızım dahilinde sollamamı bitirmek zorundasın.Ha yok ben magandayım, öküzün önde gideniyim, insanlıktan nasibimi almadım diyorsan başka şeritten basıp gidersin. Veya cesaretin var ise arkadan çarparsın.


    Açın iki video izleyin. Almanya'da hız sınırının olmadığı otobanlarda topspeed denemesi yapıyorlar. Hızları da 250-300 km oluyor. Ama ileride biri sollamaya çıktığında kaçla giderlerse gitsinler 100 km'ye kadar düşüyorlar. Düşmek zorundalar. Hele selektör atmaya başlasınlar da görelim bakalım. Selektör kolunun başka amaçlara da kullanıldığını görürler.



    İsteyen istediği hızda gitsin. Ama sollama gibi durumlarda hızın ve sollayanın güvenli sürüş hızına düşmek zorundasınız.


    Millet daha otobanda, yollarda nasıl gideceğini bilmiyor. Biz bunlara kavşaklardaki geçişi anlatacağız daha. Hey yavrum hey.





  • Konuyu hortlatmış olayım. 11 Eylül tarihinde Gerede otobanında bir kaza gerçekleşti. Otoban hız sınırı 130 yanılma payı ile birlikte 143km/h'a kadar izin veriliyor. Sol şeridi işgal eden bir vatandaşa sağı boş olmasına rağmen selektör ata ata geldim ancak arkadaş sağa çekilmedi. 2. şerit yani orta şeritte sol şeride göre daha hızlı aktığından sağ şeridede geçemedim. 200 civarlarında seyrediyordum arkasından. Artık az bir mesafe kaldığından ve hala sol şeridi boşaltmadığından sağ şeridi boş gördüğümden sağ şeride geçtim ancak 3. şeritte bulunan başka bir araç benim geçtiğim şeride geçmeye çalışınca ben de kendimi sol şeride (1. şerit) geri atmak zorunda kaldım ve haliyle sol şeridi işgal eden araca arkadan vurmuş oldum. Kaza gerçekleştikten sonra emniyet şeridine çekildik ikimizde. Sol şeridi işgal eden araç sürücüsü kendisini hız sınırında gittiğini bundan dolayı istediği şeritte gidebileceğini sözlü olarak tarafıma tekrar beyan etti. Ben de araç kamerası yoktu ancak çarptığım aracın(sol şeridi işgal eden araç) hem ön hem de arka kamerası varmış. Arkadaş polisi çağırmak istedi, çağırdık. (Uzun bir bekleyiş ve diretme sonucunda geldiler, normalde gelmiyoruz aranızda halledeceksiniz vs. olayları yaşandı) Neyse polisler geldi, tutanaklar tutuldu, olay nasıl gerçekleştiyse aynı şekilde aktardık her iki araç sahibi olarak. Araçlar servise çekildi ve eksper raporu beklemeye başladık. 10 gün gibi bir sürede kamera kayıtlarıda incelenerek eksper bir sonuca vardı. Sonuç şu. Bana %25 kusur verildi karşı tarafa ise %75. Karşı tarafın kamera kaydı beni haklı çıkarttı ve olmasaydı ciddi sonuçları olacaktı. Arkadan çarpan her zaman suçludur efsanesinin bir yalan olduğunu da anlamış olduk. Siz siz olun ben hız sınırında gidiyorum diyerek şerit işgali yapmayın. Aracımın onarımı için 205.000 TL'lik bir profarma çıkartıldı. Bunun 153.000 TL'sini sol şeridi işgal eden kişi tarafından ödenecek. (Kasko rücu edecekmiş) Sanırım konuya gayet açık bir şekilde cevap vermiş ve sol şeridin işgal edilmemesi konusunda net bir bilgi vermişimdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Berkay AKSOY -- 23 Ekim 2023; 14:30:7 >




  • Berkay AKSOY B kullanıcısına yanıt

    Böyle böyle öğrenecekler sol şeridi işgal etmemeyi.

    Hız limiti neyse o hızda sol şeritte giderim diye düşünenler yüzünden trafik felç oluyor zaten.

    Bu konuda herkes bilinçlense acil durumlarda polis ambulans vs. sol şeritten devam ederler emniyet şeridine bile gerek kalmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FFFaust -- 24 Ekim 2023; 9:34:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Berkay AKSOY B kullanıcısına yanıt

    Öncelikle konuyu hortlattığınız için size teşekkür ederken aynı zamanda geçmiş olsun dileklerimi sunayım...


    Otoyolda 200 km/s ile giderken daha büyük kazaya da neden olabilir hatta kazaya karışan araçlarda ölüm de meydana gelebilirdi. Sadece maddi hasar meydana gelmesi tüm taraflar açısından sevindirici...


    Hem karayollarında hem de otoyollarda maalesef sürücülerin pek çoğu şerit kullanımını bilmiyor ve dediğiniz gibi nasıl olsa hız limitinde gidiyorum düşüncesiyle sürekli sol şeritten gitmeye devam ediyorlar.


    Marifet, ne 200 le gitmek ne de düşük süratle gitmek değildir.

    Marifet, yol durumuna, yük durumuna, aracın durumuna, meteorolojik şartlara göre güvenle gidebilmektir.

    İyi bir sürücü aynı zamanda yoldaki trafiği okuyabilmeli...


    Anlattığınız kaza oluşumuna göre size %25 verilmesinde tuhaflık var...


    Arkadan çarpma asli kusur halidir fakat kazaya sebebiyet veren durum başka bir aracın hatasından kaynaklı ise tam kusur verilmez.


    En sol şeritteki araç aniden sol şeride geçerek siz arkadan çarpmış değilsiniz, hatalı olarak orada sürmeye devam ediyor ve siz şerit değiştirerek orta şeride geçmek istediğinizde en sağ şeritteki başka bir araç öndeki aracı geçmek istediğinde siz ona arkadan çarpmamak için tekrar sol şeride geçmişsiniz. Tüm bunları yaparken aracınızı yeterince yavaşlatmadığınızdan da en sol şeritte (hatalı olarak) rutin seyreden araca arkadan çarpmışsınız.


    Kusurun 50/50 verilmesi daha adil olurdu. Sizin kaza oluşumuna dair anlattıklarınıza göre bu benim kanaatim tabii ki


    Bilmeyenler için şerit izleme levhası şöyle bişi...

    Kesik çizgili figürdeki araçların o şeritte devamlı sürülmeyeceğini sadece önceki aracı geçmek amacıyla kullanılacağını gösterir.

    Bu levhada kamyon/çekici gibi ağır araçlar devamlı olarak en sağ şeritten gitmek, önceki aracı geçmek için orta şeridi kullanabileceğini, en sol şeridi asla kullanamayacağını gösterir. Otomobil gibi araçların yine devamlı oalrak en sağ şeridi ve öndeki aracı geçemk için de orta ve sol şeridi kullanabileceğini devamlı olarak bu şeritlerin kullanılamayacağını gösterir.

    Bu levhalar farklı olabilir. 2-3-4 şeritli yollara göre 1 ve 2 şeridi devamlı kullanmaya izin verilen yerlerde de levhalar ona göre düzenlenmiştir.



    Türkiye'de yanlış anlaşılan trafik kuralları




  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Mesajımı yanıtladığınız için ben de teşekkür ederim. Mesaj çok uzun olmasın diye aslında biraz kısalttım olayı.


    Yüksek hız için yaptığınız bilgilendirme için teşekkür ederim öncelikle. Yol müsait durumda olduğundan belirttiğim hızlardaydım. Tabii ki ne kadar yol müsait olsada hız yapmamak doğru bir şey.


    Olayı geniş olarak anlatmak istersem durum şu;


    Otobanın 20. km'lerinde yokuş aşağı doğru tatlı bir kısmı var. Bu yolun devamı yine tatlı tatlı yukarıya doğru çıkıyor. Yaklaşık 2.5km gibi bir mesafeyi rahatça görebiliyorsunuz. Ben sol şeritte 200km/h civarlarında sürekli dikiz ayna kontrolü yaparak ilerliyordum. 2. şerit (orta) şeritte benden daha yavaş hızda seyreden araçlar mevcuttu. (Teknik olarak sollama yapıyorum) Bu nedenle orta şeritten(2. şerit) gitme durumum yoktu. Kaza gerçekleşmeden yaklaşık 1.5km daha sol şeritte ilerlemeye devam ettim. 1.5km sonra sol şeridi işgal eden arkadaş 120km/h ile gittiğini iddia ediyor(Hız sınırı 130km/h) yol isteme çabalarıma rağmen orta şeride geçmemekte ısrar etti. Arkasına artık epey yaklaşınca ben de onun hızına kadar düştüm. Bu kısmı çok net hatırlamıyorum ancak hız 110-115 civarlarındaydı.


    Ben sol şeritte hala arkasından yol istemeye devam ederken sağlama yapmayı düşündüm ancak hem orta şeritten gelen araçlar hızlı geliyorlardı. (Tahminince 150km/h üstü gelen birkaç araç ve şansıma ardı arkası kesilmeyen 120-130km/h hızlarla seyir eden araçlar gelmeye devam ediyorlardı) Yani tabiri yerindeyse gök delindi tabiri tam olarak uygun. (Araç trafiği oluşmadan önce sol şeridi işgal eden arkadaşın sağ şeridi epey bir süre boştu)


    Orta şerit müsait duruma geçtiğinde arkadaş hala yol vermediği için orta şeride geçip gitme kararı aldım ancak ben orta şeride geçmeye çalışırken 3. şeritte bulunan araçta sollama yapmak için orta şeride geçmek istediğinden ben orta(2. şerit) şeride geçemeden tekrar 1. şeride geri gelmek için manevra yaptım. (Bu olaylar gerçekleşirken hız max 110-120km/h)


    Sol şerit işgali yapan arkadaş aynasında 2 araç görünce panik yapıp frene bastığını beyan ediyor ki tam kaza bu anda gerçekleşti. Ben orta şeride geçemeden tekrar sol şeride girmeye çalıştığımda benim aracımın sol ön kısmı ve ortası sol şeritte bulunan aracın orta ve sağ arkasına çarptı. En sağ şeritte bulunan araç kurallar çerçevesinde sollama gerçekleştirdiğinden ve hasar almadığından olay içerisinde tutulmadı. Sonra araçları emniyet şeridine çektik, polis çağırdık araçlar servise çekildi bundan sonrasını biliyoruz.


    Eksper raporundan(Bilirkişi) şu dönüşü aldık. Ben hatalı sollama(sağlama) yaptığımdan kusurlu bulunduğumu ancak sol şeritte seyir eden aracın uzun süreli şerit işgali yaparak 46/2-d maddesini ihlal ettiğini ve bundan kaynaklı olarak bana kusur atfedilemeyeceği kanaatine varmış. Ancak ne gariptir ki bu olaylar yaşanırken hızım otoban hız sınırının altındaydı ancak bana da 51/2-b ihlal ettiğimden %25 kusur vermiş.


    Olayın gerçekleşme ve sonuçlanma şekli bu. Karşı taraf kusur oranlarının yeniden değerlendirilmesi için dilekçe vermiş ancak oranlar değişikliğe uğramadı. Ben de %25 kusurun kaldırılması için talepte bulunacaktım ancak 5 iş günü süresi olduğunu bilmediğimden kaçırdım maalesef.





  • Berkay AKSOY B kullanıcısına yanıt

    Bu yaşadığınız olaya istinaden ikinci bilgiyi vereyim.


    2 ve daha fazla şeritli yollarda önündeki aracı sollamaya çıkan araç sürücüsü aynasından sizin geldiğinizi göremeyecek, ne kadar sürede yanınızda olabileceğinizi hesaplayamayacak bir hızda araç kullanıyorsanız ve hızınız da yolun izin verdiği sınırın üzerindeyse sollamaya çıkma hakkına sahiptir. 500 km hızla seyir halinde olsanız dahi sollamaya çıkan sürücünün hızına düşmek zorundasınız. Bu durumda araç önüme atladı diyemiyorsunuz. Deseniz de kabul edilmiyor.


    Gelelim yaşadığınız kazaya;


    Öndeki sürücünün kural ihlaline siz de sürekli olarak selektör ata ata gelerek başka bir kural ihlaliyle cevap vermişsiniz. Trafik ceza kanunu 64. maddenin B bendindeki yasakları okumanızı tavsiye ederim. Sonra da sağdan sollamaya çalışarak ikinci kural ihlalini gerçekleştirmek istemişsiniz. Bu durum öndeki aracın ısrarla yol vermemesi yüzünden geçiş için başka alternatif kalmaması sebebiyle göz ardı edilebilir.


    Sürekli selektör (64. Madde) takip mesafesi (52. madde) ihlallerinden her hangi biri veya hepsi için bile size toplamda %25 kusur yazılabilirmiş. 110 km hızlarda giderken öndekiyle 50 metre bile mesafe bırakılsa muhtemelen bu kaza gerçekleşmeyecekti.


    Not: 200 km hızla seyir halinde olduğunuzdan dolayı sürekli olarak sol şeritte gitme hakkınızın olmadığını bildiğinizi düşünüyorum.





  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.