Bildirim
Türkiye'de Uçak Fabrikası Mı Vardı ?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Evet burasi turkiye -
Boyle bisee var arastirmistim ama unuttum -
Yalanquote:
Orijinalden alıntı: gbzlim
Boyle bisee var arastirmistim ama unuttum -
evet vardı fakat ismet inönü tarafından kapattırılmıştır -
quote:
Orijinalden alıntı: evpandası
evet vardı fakat ismet inönü tarafından kapattırılmıştır
Okuduğuma göre kapatıp Amerika'dan ithal etmeye başlıyoruz -
Evet vardi. 1925-1940 yillari arasinda ulkede havacilikla ilgili pek cok faaliyet vardi. Vecihi Hurkus ve Nuri Demirag' in onderliginde fabrikalar kuruldu, Turkiye kendi ucaklarini uretti. Hatta o donemde 6 kisilik bir yolcu ucagimiz bile vardi.. Ataturk' un olumuyle beraber devleti yoneten kadro tumuyle degisti. Amerika'dan sozde incelemeye gelen yetkililer Turkiye'nin kendi ucagini uretmesine gerek olmadigini, ekonomiyi kotu yonde etkileyecegini soyleyerek bu gelismelerin onune gectiler. O donemdeki calismalar o kadar ust seviyedeydi ki su an bir numara olmamiz isten bile degildi. -
Bizim okulda bile var -
doğrudur dış ülkelerden sipariş almaya başlamışken yapılan uçak iniş sırasında pist yüzünden kaza yaptığı için kapatılmıştır aynı devrım arabası gibiquote:
Orijinalden alıntı: RolloPSquote:
Orijinalden alıntı: evpandası
evet vardı fakat ismet inönü tarafından kapattırılmıştır
Okuduğuma göre kapatıp Amerika'dan ithal etmeye başlıyoruz
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: YunotheKid
Bizim okulda bile var
Hangi okul hocam? -
quote:
Orijinalden alıntı: Hasener
quote:
Orijinalden alıntı: YunotheKid
Bizim okulda bile var
Hangi okul hocam?
Thku -
2.dunya savasi sirasinda turkiyede havacilik bayabi iyiydi 150 ye yakin ucagimiz vardi galiba.
Yakjn bi zamanda turk kusuna gitmis pilot olmus bi adamin gunlukleri cikmisti 8 bolumluk. O gunlukleri okursaniz durumun oldukca iyi oldunu fark edebilirsiniz -
Atatürk zamanında vardı İsmet pasa döneminde ekonomik sebeblerden dolayı kapatıldı. -
Türkiye Savunma Sanayi tarihine millileşme açısından kısa bir bakış atalım.quote:
Orijinalden alıntı: F.Chopin
Atatürk zamanında vardı İsmet pasa döneminde ekonomik sebeblerden dolayı kapatıldı.
600 yıllık çınar Devlet-i Aliyye yıkıldıktan sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti çoğu yönden olduğu gibi Dünyanın gelişmiş medeniyetlerinden geri idi. GAZİ M.K. Atatürk her konuda olduğu gibi savunma sanayi konusunda da gelişime ve millileşmeye büyük önem verdi. Milli Harp sanayi kurulması ve İstikbal göklerdedir sözleri bu istikamette alınacak yolun rotasını çizmişti.
Gazinin ölümünden sonra, Patlak veren 2. Dünya Savaşı ve SSCB'nin Türkiye üzerinde ki açık tehditleri... İsmet İnönü zamanın da başlayan batıya kayma hareketi ve Adnan Menderes zamanın da NATO(Batı paktına) ya dahil olması savunma sanayi konusun da Türkiye millileşme adına büyük darbe vurdu.
Askeri anlam da tüm gereksinimler hibe , yardım, satın alma gibi yöntemlerle orduya kazandırıldı.
Taa ki 1974 yılında ki Kıbrıs Barış Harekatın da kafamız dank edene kadar. ABD nin Türkiye'ye uyguladığı ambargo nedeniyle en küçük gereksinim de bile yedek parça sıkıntısı ortaya çıktı. Bu da durumumuzun vahammiyetini ortaya koyuyordu.
Bu günlerden itibaren devlet politikaların da millileşme hareketi önem kazandı. Bunun ilk meyvesi Ecevit zamanın da 1975 yılında kurulan ASELSAN ,ÖZAL zamanın da 1984 yılın da kurulan TAI.
1990 yıllara geldiğimiz de ... Ah o kara günler. Ne Askeri, ne siyasi, ne toplumsal , ne ekonomik her türlü ülkenin ağzına sıçıldığı yıllar da Savunma sanayi diğer tüm alanlar da olduğu gibi zamanın şartlarından geri kaldı.
Ancak yetişmiş eleman ortaya çıkmasın da elbette bu yılların etkisi var. Burası unutulmamalı. Bu kişiler 2000'li yıllarda ki atakların kaynağı idi.
2000 li yıllara geldiğimiz de ülkenin ekonomik ve siyasi olarak istikrara girmesi Ve Erdoğan hükümetinin savunma sanayi alanında ki doğru politikaları ve parasal anlamda sınırsız desteği ile 90 yıllarda kaybettiğimiz zamanları geri topladık ve savunma sanayi alanın da bir çok projenin altyapısı hazırlandı.
2010'lu yıllar şimdiki zaman, artık bu meyvelerin dallardan toplanması zamanı.
Bu meyveleri görmek içinhttp://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/default.aspx
Vesselam...
-
yahu dünkü konudan görüp başlık açıyorsunuz ne anlamı var oraya sorsana ?quote:
Orijinalden alıntı: İl teber
Türkiye Savunma Sanayi tarihine millileşme açısından kısa bir bakış atalım.
600 yıllık çınar Devlet-i Aliyye yıkıldıktan sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti çoğu yönden olduğu gibi Dünyanın gelişmiş medeniyetlerinden geri idi. GAZİ M.K. Atatürk her konuda olduğu gibi savunma sanayi konusunda da gelişime ve millileşmeye büyük önem verdi. Milli Harp sanayi kurulması ve İstikbal göklerdedir sözleri bu istikamette alınacak yolun rotasını çizmişti.
Gazinin ölümünden sonra, Patlak veren 2. Dünya Savaşı ve SSCB'nin Türkiye üzerinde ki açık tehditleri... İsmet İnönü zamanın da başlayan batıya kayma hareketi ve Adnan Menderes zamanın da NATO(Batı paktına) ya dahil olması savunma sanayi konusun da Türkiye millileşme adına büyük darbe vurdu.
Askeri anlam da tüm gereksinimler hibe , yardım, satın alma gibi yöntemlerle orduya kazandırıldı.
Taa ki 1974 yılında ki Kıbrıs Barış Harekatın da kafamız dank edene kadar. ABD nin Türkiye'ye uyguladığı ambargo nedeniyle en küçük gereksinim de bile yedek parça sıkıntısı ortaya çıktı. Bu da durumumuzun vahammiyetini ortaya koyuyordu.
Bu günlerden itibaren devlet politikaların da millileşme hareketi önem kazandı. Bunun ilk meyvesi Ecevit zamanın da 1975 yılında kurulan ASELSAN ,ÖZAL zamanın da 1984 yılın da kurulan TAI.
1990 yıllara geldiğimiz de ... Ah o kara günler. Ne Askeri, ne siyasi, ne toplumsal , ne ekonomik her türlü ülkenin ağzına sıçıldığı yıllar da Savunma sanayi diğer tüm alanlar da olduğu gibi zamanın şartlarından geri kaldı.
Ancak yetişmiş eleman ortaya çıkmasın da elbette bu yılların etkisi var. Burası unutulmamalı. Bu kişiler 2000'li yıllarda ki atakların kaynağı idi.
2000 li yıllara geldiğimiz de ülkenin ekonomik ve siyasi olarak istikrara girmesi Ve Erdoğan hükümetinin savunma sanayi alanında ki doğru politikaları ve parasal anlamda sınırsız desteği ile 90 yıllarda kaybettiğimiz zamanları geri topladık ve savunma sanayi alanın da bir çok projenin altyapısı hazırlandı.
2010'lu yıllar şimdiki zaman, artık bu meyvelerin dallardan toplanması zamanı.
Bu meyveleri görmek içinhttp://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/default.aspx
Vesselam...
Alıntıları Göster
-
evet. kayseri de bir fabrika vardı. zamanında pek çok ülkeden sipariş gelmiş fakat maddi sıkıntı sebebi ile (!) daha doğrusu abd nin ismet inönüye çektiği rest nedeni ile kapatıldı.quote:
Orijinalden alıntı: F.Chopin
Atatürk zamanında vardı İsmet pasa döneminde ekonomik sebeblerden dolayı kapatıldı.
ekleme; şu an eskişehir de 1 tane devlet aslında %50 türk %50 abd ve 2 tane özel uçak fabrikası var. dışardan gelip türkiye de imalatı yapılıyor ama
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eoudoxias -- 28 Aralık 2013; 23:39:45 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Vitrenco
Atatürk zamanında vardı İsmet pasa döneminde ekonomik sebeblerden dolayı kapatıldı.
hayır tam olarak öyle değil amerikalı ekonomistler iddia ediyor bunu -
quote:
Orijinalden alıntı: Baloncesto
yahu dünkü konudan görüp başlık açıyorsunuz ne anlamı var oraya sorsana ?
Dünkü konuda görmedim bir arkadaşımın devrim arabalarıyla ilgili paylaştığı içerikte gördüm bunu, aynı zamanda önyargına hayran kaldım. -
Devrim Arabaları filminden bir bölüm;quote:
Orijinalden alıntı: RolloPSquote:
Orijinalden alıntı: Baloncesto
yahu dünkü konudan görüp başlık açıyorsunuz ne anlamı var oraya sorsana ?
Dünkü konuda görmedim bir arkadaşımın devrim arabalarıyla ilgili paylaştığı içerikte gördüm bunu, aynı zamanda önyargına hayran kaldım.
Alıntıları Göster
Necip: Bir şey sorabilir miyim Latif Bey?
Latif: sor bakalım
Necip: Sizce bu otomobili yaparsak ne olur?
latif: Hiçbir şey olmaz!
Necip: nasıl olmaz? boşuna mı çalışıyoruz?
Latif: Sen Ankara'daki kapatılan tayyare fabrikasını duydun mu?
Necip: Ankara mı? Evet..
Latif: O fabrika neden kapatıldı biliyor musun?
Necip: Hayır..
Latif: Fabrika Atatürk'ün emriyle kuruldu. 2. Dünya Savaşı'na kadar 112 tane değişik uçak imal edildi orada.. Sonra fabrika kendini geliştirmeye başladı tabi, savaş sırasında da kimse bize uçak, eğitim uçağı vermediği için 185 tane eğitim uçağı yapıldı orada
Necip: 185 tane?
Latif: Evet. Bunları yaptık biz.. 1955 yılında, Hollandalılar bize 30 tane uçak siparişi verdi; ama dönemin işletmeler bakanı o siparişleri kabul ettirmedi. Hollandalılar da uçakları İngilizlere yaptırdı. Birkaç yıl sonra da fabrikayı tamamen kapatıp traktör fabrikasına dönüştürdüler. Gündüz ile orada yetiştik biz; çok acı çektik. çok..
Necip: Ben, anlayamadım; neden kapattılar?
Latif: Biz kim, uçak yapmak kimmiş?
Necip: Eh yapmışsınız işte; başarmışsınız?
Latif: Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz evlat!
daha ayrıntılı bilgi içinhttp://www.tayyareci.com/ buraya bakabilirsin. resimler belgeler falan her şey var.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Baloncesto
yahu dünkü konudan görüp başlık açıyorsunuz ne anlamı var oraya sorsana ?
yöneticiler o konumu çoktan kapattııı
Benzer içerikler
- hentai anime izle
- yanları al üstü kalsın
- parmak izi nasıl silinir
- sakal nasıl sertleşir
- tereson zararlı mı
- 5g nedir zararları
- en ilginç rekorlar
- bim para sayma makinesi markası
- huawei boykot mu
- google çizim yap
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X