|
Bildirim
|
Bunun bir sebebi de artık lgp'ye uygun atmosferik araç sayısını azalması var. Ayrıca lpg'yi ruhsata işletmeyenleri dahil etsek, lpg yine geçer herhalde.
|
|
Biz daha sayıları milyonları bulan hurda araçları trafikten çekmeyi başaramamışken dizelin ülkemizde biteceğini ömrü boyunca kimse göremez. ayrıca dizelin az yakması ve daha dayanıklı olması cazibesini her zaman korur. Bu devirde benzinli araç almak çılgınlık. ya tüplü ya da dizel, gerisi boş iş.
|
Şu an çoğu modelde sadece dizel olmasının sebebi Avrupada 6b geçişinde elde kalan ya da iskontolu dizel araçları 1 yıl boyunca Türkiye'de eritmek. Şu an ki durum 5-6 aylık geçici bir süreç.
|
Türkiye'de mevcut durumda yaklaşık 2.4 milyon ton benzine karşılık 24 milyon ton dizel tüketimi var. Yani benzinin 10 katı dizel tüketiyoruz. Bu asimetrik durumda ciddi problemlere yol açıyor, özellikle ham petrol ithalatı yaptığımız düşünüldüğünde bu denli asimetrik dağılım çok ciddi dış ticaret problemine yol açıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|