Şimdi Ara

Türkiye'de Dizel Bitiyor (!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
87
Cevap
0
Favori
6.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TUİK'in verilerine göre trafiğe kayıtlı dizel otomobil sayısı ilk defa liderliğe oturmuş. Ayrıca 2009'dan beri trafiğe çıkan dizel araçlarda düzenli bir yükseliş varmış. Dünya alternatif yakıt türlerini düşünürken biz dizel'in ekmeğini 10-15 sene daha yeriz herhalde

    Türkiye'de trafiğe kayıtlı dizel otomobil sayısı eylül sonu itibarıyla 4 milyon 711 bin adede ulaşarak ilk kez LPG'li otomobil sayısını geride bıraktı.

    Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, yılın üçüncü çeyreği itibarıyla trafiğe kayıtlı 23 milyon 132 bin 670 taşıtın yüzde 54.1'ini (12 milyon 509 bin 319 adet) otomobiller oluşturdu.

    Otomobillerin 4 milyon 711 bin 205'inin dizel, 4 milyon 710 bin 863'ünün LPG'li ve 3 milyon 38 bin 788'inin ise benzinli oldukları kayıtlara geçti.

    Dizel otomobillerin trafiğe kayıtlı otomobiller içindeki payı son 10 yılda kademeli olarak yükseldi. 2009 yılında trafiğe kayıtlı dizel araç sayısı 1 milyon 111 bin 822 (toplam otomobillerin yüzde 15.7'si) iken 2018 yılında yüzde 311 artışla 4 milyon 568 bin 665'e (yüzde 36.85) ulaştı.

    Trafiğe kayıtlı otomobiller içinde dizel otomobillerin payı bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla da yüzde 37.66'ya yükselerek, ilk kez LPG'li otomobilleri geride bıraktı.
    Benzinli otomobil sayısı azalıyor

    Benzinli otomobiller 2004 yılında trafiğe kayıtlı otomobillerin yüzde 75'ini oluşturuyordu. Bu oran 2009 yılında yüzde 47.6'ya, geçen yıl da yüzde 24.9'a düştü. 2004 yılında trafiğe kayıtlı 4 milyon 62 bin 486 benzinli otomobil varken bu rakam 2018'de 3 milyon 89 bin 626'ya geriledi.

    Trafiğe kayıtlı otomobiller içinde sayısal bakımdan 2011 yılından bu yana ilk sırada bulunan LPG'li araçlar, liderliği eylül sonunda dizel otomobillere bıraktı.

    2011'de trafiğe kayıtlı araçların 3 milyon 259 bin 288 adetle yüzde 40.2'sini LPG'li otomobiller oluşturuyordu. 2018'de LPG'li otomobil sayısı 4 milyon 695 bin 717 adede yükseldi.

    Geçen yıl LPG'li otomobillerin trafiğe kayıtlı otomobiller içindeki payı yüzde 37.87 düzeyindeyken, 2019 eylül ayı sonu itibarıyla bu oran yüzde 37.66'ya geriledi.

    Kaynak:







  • Biz daha sayıları milyonları bulan hurda araçları trafikten çekmeyi başaramamışken dizelin ülkemizde biteceğini ömrü boyunca kimse göremez. ayrıca dizelin az yakması ve daha dayanıklı olması cazibesini her zaman korur. Bu devirde benzinli araç almak çılgınlık. ya tüplü ya da dizel, gerisi boş iş.
    Türkiye'de mevcut durumda yaklaşık 2.4 milyon ton benzine karşılık 24 milyon ton dizel tüketimi var. Yani benzinin 10 katı dizel tüketiyoruz. Bu asimetrik durumda ciddi problemlere yol açıyor, özellikle ham petrol ithalatı yaptığımız düşünüldüğünde bu denli asimetrik dağılım çok ciddi dış ticaret problemine yol açıyor.
  • 2023 te biter
  • Bunun bir sebebi de artık lgp'ye uygun atmosferik araç sayısını azalması var. Ayrıca lpg'yi ruhsata işletmeyenleri dahil etsek, lpg yine geçer herhalde.
  • Çevremde dizel alan azalıyor, lpgli alanda azalıyor ama lpgli alım daha çok düşüş var bu yüzden bence dizel öne çıktı bence karşılaştırma yanlış.
    Mesela geçen sene ile bu sene ayrı ayrı satılan araçların % kaçı Dizel, % kaçı Benzinli, % kaçı Lpg’li diye bakmak lazım bu oranda bence bu sene düşüş vardır dizel açısından.
  • Dizelin yasaklanması an meselesi, çükü Avrupa yasakladı sıra bize geldi amaç havayı temizlemek
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Avrupa'da yasaklama falan yok, sadece Londra'nın merkezine 2015 Eylül'den önce satın alınmış dizel araçlar girerken 12 pound veriyor. 2015 Eylül'den sonra satılan tüm dizeller çevre için iyi.
  • Bundan sonra pek artış olacağını düşünmüyorum dizelde. Çünkü bazı modellerin dizel üretimi durdu hem son zamanlarda motorine gelen zamlarla benzin ile arasında sadece 30 kuruş fark kaldı.
  • Bundan sonra düşer. Sıfır araca dizel diye 30-35 bin fazla istiyorlar (bkz egea, clio). Benzinle makas hiç olmadığı kadar açık.
  • Otomobil firmaları bir bir dizel motor üretimini durduracaklarını açıklıyorlar. Buna en son örnek Honda'dan geldi. Honda, 2021'den itibaren Avrupa pazarına dizel otomobil satmayacak. Toyota sonlandırmıştı zaten.

    Keza, Hindistan'da hava kirliliğini azaltmak için tek-çift plaka uygulamasına geçildi. Bu yöntemle geçen sene şehirlerdeki hava kirliliğini %13 civarında azaltabilmişlerdi. Hindistan'da, Euro Emisyon standartlarına paralel Bharat Stage emisyon standartları uygulanıyor. Bu kapsamda mesela; Hindistan'da motor satmak için Fiat'ın Multijet dizel motorunu geliştirmesi veya yeni yatırımlarla yeni bir dizel motor dizayn etmesi gerekiyor ama firma 2023'ten sonra Hindistan'da dizel motor satmayacağını açıklamıştı.

    Kısacası; artık bir noktadan sonra dizel motorlu araçların satış oranlarının azalacağını görebiliriz.
  • Kafanıza takmayın rakamları hep öyle derler hep de ertelenir 1 yıl 2 yıl.

    Norveç'in bir köyüne yasaklandı diye dizel bitmez. Almanya'nın da bazı şehirlerine güya 2018'de giriş yasaklanacaktı ne oldu ? Mahkeme erteletti.

    Falan filan işte. Türkiye'de hiç bitmez zaten.
  • 2015 eylülde ne oldu? Neden bu tarihten sonrası iyi neden öncesi kötü açıklayabilirseniz dinlemek isterim.
  • Dizelin tamamen yok olması için 15-20 yıl var.
  • Dizel biter mi bitmez mi onu bilemem ama şu fiyatlarla araç alımdaki farklarla dizel almak 20bin kmden fazla yol yapan şehir içi trafiklerde dolaşan kişiler için geçerli. Harici dizele gerek yok. Dizel benzin farkı kalmadı. Ayrıca yeni nesil motorlarda artık lpg uyumu yok zaten bundan sebep dizel geçti deniliyor
  • Türkiye olarak yakıt tipi trendinde Avrupa ile yaklaşık 4-5 yıllık fark ile ilerlemekte, Avrupa'da dizel satışları 2010dan sonra artarak 2013-2014-2015 yıllarında pik yaparken bizde ise pik noktasına bir kaç senedir ulaştı.

    Buradaki arkadaşların anlayamadığı ya da göremediği nokta şu;

    Artık firmalar Avrupa pazarı için dizel motor geliştirmiyor, şu an hali hazırda avrupa için dizel motor geliştirme faaliyeti yapan bir firma yok, mevcut motorlarını ise emisyon normlarına uyum sağlayabildikleri kadar kullanmak istiyorlar. Elindeki motoru yeni emisyon motoruna uyum sağlayamayan, sağlaması çok maliyetli olan, hybrid yatırımını erken tamamlayarak avrupada pazar payını artırmak isteyen firmalar ise hızla dizelden çıkıyor.

    Ülkemiz gümrük birliği sebebiyle Avrupa emisyon mevzuatına taraf, Türkiye'ye ithal edilen her araç bir avrupa birliği ülkesinden onaylı tip onayına sahip olmak ve dolayısı ile avrupa emisyon normlarına uyum sağlamak zorunda.

    Siz dizeli sevebilirsiniz, tasarruflu ve performanslı bulabilirsiniz ancak üretilmeyen şeyi satın alamazsınız, Avrupa pazarı için dizel üretimi sona eriyor, 2021'deki 6d emisyon geçişi ile birlikte zaten firmaların ciddi bir kısmı dizelden çıkıyor. a ve b segmentinde zaten sona ermek üzere bununla birlikte c segmenti ve özellikle düşük hacimli motorlarda da bitiyor.

    Daha önce bununla ilgili konular açmıştım zaten neden bitiyor, hangi tarihler itibariyle geçişler mevcut ve neden bırakılıyor merak eden aşağıdan inceleyebilir.
    https://forum.donanimhaber.com/dizel-arac-uretimi-neden-terk-ediliyor--137347411#137347411




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    euro 6 çıktı dizel arabalar için.
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Binekler için haklısın, hafif ticariler için daha ömrü var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Dizelin yasaklanması an meselesi, çükü Avrupa yasakladı sıra bize geldi amaç havayı temizlemek
    ne yasaklanması, geçen ay italyadaydım. milan,roma,floransa neresi varsa gezdim. türkiyeden daha çok dizel araç var.
  • ülkemizde dizelin nesli tükenmez
    en az 50 sene daha var o işlere..
  • Euro 6 dizellerde nasıl bir iyileştirme sundu peki? Neden daha temiz? Bununla birlikte ülkemizde üretilen araçlar 1 ocak 2018'de euro 6b ile euro 6 normuna geçti, ithal araçlar ise ülkemizden onay alanlar yine 1 ocak 2018de 6b emisyon normuna geçti, mayıs ayına kadar ise ithalat devam etti. Yani gerçek anlamda ülkemiz euro 6 normuna 1 ocak 2018 ile geçti.
  • Dizel yasaklanmayacak.Dizel bitecek.Nasıl bitecek?

    Firmalar co2 ve azot salınımı, Euro normlarında karşılamak için inanılmaz paralar vermek zorunda gelecekte.Ki şu an için bile konuşulan miktarlar çok yüksek.

    Dizel motorların salınım miktarını düşürmek için hem ar-ge hem de kullanılan malzeme "kârdan" gidiyor.Ve bu normlar sürekli olarak daha katı hâle geliyor.Sürekli düşen kârı bakkal bile istemez.

    Ama benzinli ve hybrid motorlu araçlarda bu normları ve daha katı hâle gelecek normları karşılamak hem daha kolay hem de kâr daha yüksek.

    Bu yüzden dizel bitecek.Bitmeye mahkûm.Kimse daha fazla ar-ge kasıp daha az kâr getirecek bir ürün üretmez, enayi değilse..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.