Şimdi Ara

Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alıntı

    metni:
    Son 3 yılın en yüksek müşteri kazanımı: Turkcell Grubu, 2021 yılının ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 17,5 artışla 7,8 milyar TL gelir elde etti. Grup bazında FAVÖK 3,3 milyar TL’ye ulaşırken, şirketin FAVÖK marjı yüzde 42,2 olarak gerçekleşti. 2021 yılının ilk çeyreğinde 705 bin yeni müşteri kazanan Turkcell, son 3 yılın en yüksek çeyreklik müşteri kazanımına imza attı. Böylece her yıl 1 milyon yeni abone hedefinin yüzde 70’ine ise sadece ilk 3 ayda ulaşmış oldu.• BiP dünyaya yayılıyor, dijital servisler hızla büyüyor: Turkcell mühendislerinin Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sunma amacıyla geliştirdiği dijital servisler, bu çeyrekte tekil gelirini yıldan yıla yüzde 28 artırdı. Anlık mesajlaşma uygulaması BiP’in artan bilinirliği bu çeyrekte uygulamaya 32 milyon yeni indirme getirdi. Toplam indirme sayısı 77 milyona ulaşan BiP, Türkiye’nin en çok tercih edilen yerli uygulaması oldu. Veri kullanım izni konusunda kullanıcılarına dayatma ve ayrımcılık yapmayan BiP, yaklaşık üçte biri diğer ülkelerde olmak üzere 40 milyon üç ay aktif kullanıcı sayısına ulaştı.• Sektörünün parlayan yıldızı Paycell, güçlü performansını sürdürdü: Ödeme alışkanlıkları gün geçtikçe dijitalleşen kullanıcılar, Paycell’i tercih etmeye devam ediyor. Paycell’de üç ay aktif kullanıcı sayısı 5,3 milyona ulaştı. Mobil ödeme hacmi geçen yılın ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında 2 katına çıkarak 351 milyon TL oldu. Aynı dönemde Paycell Card üzerinden yapılan işlemler ise 4 katına çıktı. Paycell gelirleri bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 53 büyüdü, grup dışı gelir artışı ise yüzde 81 oldu.• 2,6 milyar TL temettü Olağan Genel Kurul’da onaylandı: 15 Nisan’da yapılan Turkcell Olağan Genel Kurul toplantısında dağıtılabilir dönem karının yüzde 61’ine karşılık gelen 2,6 milyar TL temettünün üç eşit taksitte dağıtılması onaylandı.
    Müşterilerinin yaşamlarını kolaylaştıran inovatif çözümler ve pandemiyle değişen müşteri ihtiyaçlarına uygun yenilikçi değer teklifleriyle Turkcell, 2021 yılının ilk çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Sürdürülebilir büyümesini 2021’e de taşıyan Turkcell Grubu konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17,5 artışla       7,8 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin FAVÖK’ü 3,3 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise yüzde 42,2 oldu. Turkcell’in 2021 yılı ilk çeyrek net karı da yüzde 26,6 artarak 1,1 milyar TL’ye ulaştı. 2021’in ilk çeyreğinde de müşteri kazanımını sürdüren Turkcell, yılın ilk üç ayında 705 bin yeni müşteri kazanarak son 3 yılın en yüksek performansına imza attı. Ayrıca Turkcell’in 15 Nisan’da gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul toplantısında alınan kararla dağıtılabilir dönem karının yüzde 61’ine karşılık gelen 2,6 milyar TL tutarındaki temettünün üç eşit taksitte dağıtılması da onaylandı. Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, değerlendirmesinde “Turkcell olarak ‘Önce Müşterim’ odağımızla bu yılın ilk çeyreğinde pandeminin zorlu koşullarına rağmen güçlü bir performans sergiledik. Turkcell olarak odağımızda hep müşterilerimiz var. 2021’in ilk çeyreğindeki müşteri kazanımıyla son 3 yılın en yüksek seviyesine ulaştık. 2021 için 1 milyon yeni müşteri hedefimizin yüzde 70’inden fazlasını da yine yılın ilk 3 ayında gerçekleştirmiş olduk. Ortaya çıkan bu güçlü performansımızdaki en büyük motivasyon kaynağımız müşterilerimizin bize olan güveni ve teveccühü oldu” şeklinde konuştu. Dijital servisler tekil gelir bazında büyümeye devam ediyorTurkcell’in dijital servis tekil gelirleri, büyüyen müşteri bazı sayesinde yıldan yıla yüzde 28 artarak 367 milyon TL’ye yükseldi. Türkiye’nin iletişim ve yaşam platformu BiP’in artan bilinirliği bu çeyrekte 32 milyon yeni indirme getirdi. İndirme sayısı 77 milyona ulaşan BiP, Türkiye’nin en çok indirilen yerli uygulaması oldu. Veri kullanım izni konusunda kullanıcılarına dayatma ve ayrımcılık yapmayan BiP, yaklaşık üçte biri diğer ülkelerde olmak üzere 40 milyon üç ay aktif kullanıcı sayısına ulaştı. “Halkımız dijital dayatmalara en güzel cevabı BiP ile verdi” BiP’e olan yoğun ilgiden memnuniyet duyduklarını dile getiren Erkan, “Son dönemde artan kişisel verilerin kullanımına ilişkin hassasiyetle birlikte verinin bir ülke için ne kadar değerli olduğu bir kez daha ortaya çıktı. Bu çerçevede Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen şeffaf gizlilik politikası, güvenli teknolojisi, rekabette öne çıkan üstün özellikleriyle BiP yoğun bir şekilde kullanılmaya başladı. Böylece halkımız kendilerine uygulanmaya çalışılan dijital dayatmalara ve ayrımcılığa BiP kullanarak en güzel yanıtı verdi. Bu süreçte bizi sevindiren bir diğer gelişme ise BiP’in sadece ülkemizde değil yurtdışında da yoğun bir şekilde ilgi görmesi oldu” dedi. Temassız ödeme platformu Paycell’de büyüme hızlanıyor Türkiye’nin ödeme alışkanlıklarının hızla dijitalleştiğine dikkat çeken Genel Müdür Murat Erkan, Turkcell’in tech-fin alanındaki yenilikçi ödeme platformu Paycell’in performansına ilişkin şunları söyledi: “Dijital ödeme platformumuz Paycell’deki üç ay aktif kullanıcı sayımız 5,3 milyona ulaştı ve mobil ödeme hacmi geçen yılın aynı döneminin 2 katına ulaşarak 351 milyon TL oldu. Aynı dönemde Paycell Card üzerinden yapılan işlemler 4 katına çıktı. Paycell gelirleri, bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 53 büyüdü ve grup dışı gelir artışı yüzde 81 oldu. Önümüzdeki dönemde Android POS hizmetimizin yaygınlaşmasını, üye işyeri sayımızın artmasını ve yeni servislerimizle birlikte daha fazla müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz.” Turkcell Dijital İş Servisleri, şirketleri dijital çağa hazırlıyorTurkcell’in kurumsal müşterileri için erişimden siber güvenliğe, bulut teknolojilerinden veri merkezlerine, yönetilen hizmetlerden nesnelerin internetine kadar geniş yelpazede yeni nesil teknolojileri sunduğu Dijital İş Servisleri’nin geliri bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 27 artarak 452 milyon TL oldu. Şirket, birinci çeyrek sonu itibarıyla kurulduğu günden bugüne kadar 1.589 adet projeyi hayata geçirdi. 2021’in birinci çeyreğinden sonra gelire dönüşecek bu projelerin kontrat değeri (backlog) ise 1,1 milyar TL’ye ulaştı. Önümüzdeki dönemde kurumsal müşterilerine yönelik dijital servislerini çeşitlendirecek olan Turkcell Dijital İş Servisleri, B2B iş modeliyle yeni dijital servisleri kurumların kullanımına sunacak. Turkcell, ayrıca BiP Meet, fizy business ve lifebox business ile de inovatif çözümler sunmaya devam edecek. Sürdürülebilirlik alanında yeni hedefler Turkcell, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanma hedefi ve çevreye duyarlı, teknolojiyi toplumun ihtiyaçlarına göre şekillendirmeye dayalı iş modeli çerçevesinde yenilenebilir kaynak kullanımına da öncelik verdi. Bununla birlikte Turkcell dünya çapında mobil operatörleri bir araya getiren GSMA’in düzenlediği Mobile Net Zero etkinliğinde de 2030 yılına kadar elektrik tüketimini tamamen yenilenebilir kaynaklardan karşılayacağını taahhüt etti.


    https://medya.turkcell.com.tr/bulletins/turkcell-once-musterim-dedi-yila-guclu-basladi//


    @Ö1f1




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 3 Mayıs 2021; 22:6:26 >







  • Sonuçlar geliyor hocam, az sabırTurkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 


    Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel)
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 

  • Turkcell bu yılın birinci çeyrek raporlarını açıklamış ve sağlam 705B abone kazanmışlar.
    Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Turkcell 1Ç'21 Sonuçları


    Turkcell 1Ç'20 ile birlikte raporlama yapısında değişikliğe gidiyor. Bu değişikliğin temel sebebi, başlıca iş birimlerinin faaliyet alanlarının iş hacimlerindeki ve müşteri tabanlarındaki değişimlerden kaynaklandı. Bu kapsamda finansal birimler "Techfin" bölümü altında, Dijital iş Servisleri "Turkcell Türkiye" bölümü altında, Perakende satış faaliyetleri ise "diğer" bölümü altında raporlanmaya başlandı. Aşağıda raporlama bölümleri ve kapsamları detaylı olarak görülebilir.


    Yeni Raporlama Yapısı


    Turkcell Türkiye
    -Turkcell İletişim Hizmetleri A.S.
    -Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş.
    -Global Bilgi Pazarlama Danışmanlık ve Çağrı Hizmetleri A.Ş. (Grup içi çağrı merkezi operasyonları)
    -Turkcell Satış (Dijital İş Servisleri)
    -Turktell Bilişim Servisleri A.Ş.
    -Turkcell Teknoloji Araştırma ve Geliştirme A.Ş.
    -Kule Hizmet ve Geliştiricilik A.Ş.
    -Rehberlik Hizmetleri A.Ş.
    -Turkcell Gayrımenkul Hizmetleri A.Ş.
    -Lifecell Dijital Servisler ve Çözümler A.Ş.
    -Lifecell Bulut Çözümleri A.Ş.
    -Lifecell TV Yayın ve İçerik Hizmetleri A.Ş.
    -Lifecell Müzik Yayın ve İletişim A.Ş.
    -BİP İletişim Teknolojileri ve Dijital Servisler A.Ş.
    -Turkcell Dijital İş Servisleri A.Ş.


    Turkcell Uluslarası
    -Kıbrıs Mobile Telekomünikasyon Limited Şirketi
    -East Asian Consortium BV
    -Lifecell LLC
    -Lifecell Ventures Coöperatief UA
    -Beltel Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş.
    -CJSC Belarusian Telecommunication Network
    -LLC UkrTower
    -LLC Global Bilgi
    -Turkcell Europe GmbH
    -Lifetech LLC
    -Beltower LLC
    -Lifecell Digital Limited
    -Yaani Digital BV
    -BİP Digital Communication Technologies BV


    Techfin
    -Turkcell Finansman A.Ş.
    -Turkcell Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş.
    -Turkcell Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş.
    -Paycell LLC


    Diğer
    -Global Bilgi Pazarlama Danışmanlık ve Çağrı Hizmetleri A.Ş (Grup dışı merkezi faaliyetleri)
    -Turkcell Enerji Çözümleri ve Elektrik Satış Ticaret A.Ş.
    -Turkcell Satış (Diğer Faaliyetler)



    Bugün bu satırları yazarken, ülkemizdeki büyük telco'ların faaliyet sahalarını klasik telekom faaliyetleriyle sınırlı tutmayıp dikeylerde ve yeni iş alanlarında büyütüyor olmalarını, bu alandaki gelişmeleri belirtiyor olmaktan son derece memnuniyet duyuyorum. Turkcell'in 2021'in 1.çeyreğinde de Dijital İş Servisleri, Dijital Servisler ve Fin-tech işlerinden elde edilen gelirler büyüme göstermeye devam etti. Dijital İş Servisleri %27,3 artışla 452 milyon TRL olarak gerçekleşti, bununla beraber 700'den fazla yeni kontrat imzalanarak 1.589 adet sistem entegrasyon ve yönetilen hizmetler projesi gerçekleştirilmiş oldu. Ayrıca Turkcell, Dijital İş Servisleri alanında 1Ç'21'den itibaren gelire dönüşme potansiyeli taşıyan 1.1 Milyar TRL'lik potansiyele sahip durumda. Dijital Servis gelirleri ise %27,5 artışla 367 milyon TRL seviyesine ulaştı. Fin-Tech alanında ise PayCell'in grup dışı gelirleri %81,4 artış sergiledi, PayCell Card işlem hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 4 katına çıktı. Mobil ödeme işlem hacmi de 2 katına çıkarak 351 milyon TRL olarak gerçekleşti. Dijital iş alanlarındaki gelir büyümelerinin yanında yeni dijital ürünlerinden SOAR Güvenlik Orkestrasyon ve Otomasyon Servisi, Frensizse ve Turkcell Dijital Tesis'in lansmanları yapıldı. Dijital Servislerdeki gelişmelere odaklanmaya devam edersek, Turkcell bulut tabanlı oyun-eğlence hizmeti olan Geforce Now hizmetini de Ankara Temelli Veri Merkezi üzerinden sunmaya başladı. Bununla birlikte özellikle 2021'in başlarında Whatsapp ile birlikte OTT tabanlı mesajlaşma uygulamaları tartışma konusu olmuştu. Bip ilk çeyrek sonunda 22 milyon daha indirilerek 77 milyon indirme sayısına ulaştı. Ayrıca basın bülteninde Turkcell'in B2B iş modeliyle fizy business, lifebox business ve BiP Meet ürünlerini sunacağı da belirtilmiş, dijital servislerin ticarileştirilmesi açısından önemli bir gelişme.


    Bu çeyrekte operasyonel sonuçlar da oldukça ilgi çekici. Turkcell 1Ç'21'de son üç yılın rekor seviyesinde 705 bin net abone kazanımı ile abone tabanını büyüttü. Abone kazanımında lokomotifi 410 bin net abone kazanımı ile faturalı mobil abone kazanımı oluşturdu. Sabit segmentte net abone kazanımı 56 bin olarak gerçekleşti. Dikkat çekici bir nokta olarak Turkcell'in ortaya koyduğu, 3 yıl için yıllık 1 milyon abone kazanımı hedefi doğrultusunda, henüz yılın ilk çeyreğinde yıllık abone kazanımı hedefinin %70'nini gerçekleştirilmiş olduğunu görmek övülmeyi hak ediyor. Sabit segmentte dikkat çekici bazı noktalara değinmek istiyorum, Ülkemizdeki sabit genişbant penetrasyonunu attırma çabaları, pandemi sürecinde artan erişim talepleriyle birlikte sabit genişbant segmentinde pazarın önemli oranda büyüdüğünü gözlemliyoruz ancak Turkcell tarafında abone kazanımlarının rakip telco'ların elde ettikleri abone kazanımlarına olan görece zayıf performansı olumsuz olarak göze çarpmakta. Turkcell'in 2021 için sabit segmentte açıkladığı 500 bin yeni fiber homepass'lik yatırım, Superonline'ın halka arzı iddiaları* göz önünde bulundurulduğunda Turkcell'in 2021'deki sabit segment abone kazanımı performansı merak verici olacak. Sabit segmentte bir başka noktaya daha değinmek istiyorum, Turkcell 1Ç'21'de 49 bin net yeni IPTV abonesi kazandı, böylece Turkcell'in fiber abonelerin %61'i aynı zamanda IPTV abonesi haline gelmiş durumda, TV+ özellikle Türk Telekom'un Tivibu'suna kıyasla yalnızca IPTV ve Web TV olarak hizmet veriyor olmasına ve çok daha genç bir ürün olmasına rağmen son bir senedir ortaya koyduğu performans hem Turkcell hem de Türk Telekom için oldukça düşündürücü.

    ARPU verilerine bakacak olursak yıllık bazda mobilde %8.7, sabitte %11 büyüme gerçekleşti. Sadece Turkcell özelinde değil, sektör genelinde bir yorum getirmek gerekirse, ARPU büyümelerinin telco'lar özelinde başarılı büyüme rakamları yakalansa dahi ARPU büyümelerinin enflasyon oranının altında gerçekleşmesi sektörü zorlamaya devam ediyor. Özellikle kur risklerine karşın telco'ların hedge oranlarını 1.0x'lara çektiği dönemde 5G frekans ihalesinin hangi koşullarda gerçekleştirileceği, hangi para birimi bazında yapılacağı ve ihale sürecinin telco'ların finansalları üzerindeki olası etkileri önemli ve merak edilmesi gereken, odaklanılması gereken bir konu.


    İş dünyasında giderek önemini arttıran ESG (Çevresel, Sürdürülebilirlik ve Yönetimsel) politikalarının ülkemizdeki ve Turkcell'deki yansımaları hakkında 2021'in ilk çeyreğinde de oldukça değerli bir hedef ortaya konulmuş durumda. Turkcell 20 Nisan’da gerçekleşen GSMA Mobile Net Zero etkinliğinde, 2030'a kadar enerji tüketimini tamamen yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedeflediğini beyan etti. Ülkemiz telekomünikasyon sektöründe Turkcell de Türk Telekom da ESG politikalarına verdikleri önemi giderek arttırıyorlar, bu sevindirici gelişmelerle birlikte bu iki telco'nun da yayınlayacakları ESG politikaları ile alakalı ilerleme raporlarını merakla beklediğimi ifade edebilirim.


    Son olarak mobil şebeke tarafındaki bazı çalışmaların kullanım deneyimine olan etkisine değinerek değerlendirmemi sonlandırmak istiyorum. Turkcell'in IMS servislerini (IP tabanlı, internet haricindeki servisleri kapsamaktadır, örneğin VoLTE, VoWIFI, SMS gibi) sanallaştırma çalışmaları ve Huawei LTE sahalarında hizmete sokmaya çalıştığı TM9 Beamforming (trafiğin yoğunlaştığı zamanlarda istasyon yayın kapasitelerini arttıran bir teknolojidir) teknolojisi kullanım deneyimi açısından bazı olumsuzluklara sebep olduğunu bir son kullanıcı olarak deneyimledim ve duydum. Bunun aksine daha fazla frekansı birleştirerek kapasiteyi arttıran "Frekans Birleştirme" uygulamasında, Turkcell şebekesi üzerinde artık 4 frekansın da uygun istasyonlarda birleştirmeye açılması şebeke performansı için özellikle yoğun sahalar için sevindirici bir gelişme.

    Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş.'nin halka arzına ilişkin iddialar borsaya kote olan Turkcell grubu tarafından resmi olarak açıklanmış bir bilgi olmadığı gibi grubun olumsuz etkilenmesi ihtimalinin önüne geçmek amacıyla iddia, SPK, Turkcell veya ilgili diğer kurum ve kuruluşlar konu hakkında resmi bir açıklamada bulunmadığı müddetçe bağlayıcı olarak DEĞERLENDİRİLMEMELİDİR.

    Bu güzel sonuçların elde edilmesinde ve ülkemizin dijital dönüşümü sürecinde emekleri geçmiş olan herkese teşekkürler.



    Finansal
    -1Ç'21 Turkcell konsolide gelir 7.826 Milyar TL (1Ç'20 6.658 Milyar TL)
    -12A'21 konsolide gelir artışı %17,5 (12A'20 %17,3)
    -1Ç'21 FAVÖK 3.306 Milyar TL (1Ç'20 2.809 Milyar TL)
    -12A'21 FAVÖK artışı %17,7 (12A'20 %23,1)
    -1Ç'21 FAVÖK Marjı %42,2 (1Ç'20 %42,2)
    -12A'21 FAVÖK Marjı büyümesi 0yp (12A'20 2.0yp)
    -1Ç'21 FVÖK 1.650 Milyar TL (1Ç'20 1.437 Milyar TL)
    -12A'21 FVÖK artışı %14,9 (12A'20 %30,3)
    -1Ç'21 FVÖK Marjı %21.1 (1Ç'20 %21.6)
    -12A'21 FVÖK Marjı büyümesi -0,5yp (12A'20 2,2yp)
    *FVÖK, FAVÖK'ten amortisman maliyetlerinin düşülmesiyle elde edilir.
    -1Ç'21 Net Kâr 1.104,9 Milyar TL (1Ç'20 872 Milyon TL)
    -1Ç'21 Operasyonel Yatırımlar/Gelir %18.8 (1Ç'20 %12,6)
    -1Ç'21 Operasyonel Yatırım Harcaması 1.904 Milyar TL (1Ç'20 836 Milyon TL)
    1Ç'21 itibarıyla Turkcell'in borçluluk oranı 0,9 (1Ç'20 0,9)
    Turkcell'in borçluluk oranı 1Ç'20 itibariyla BT Group, Vodafone, Orange, Etisalat, KPN, Telefonica, Telecom Italia'dan daha düşük.

    -1Ç'21 itibarıyla net açık döviz pozisyonu +183 Milyon USD olarak gerçekleşti. (1Ç'21 +114 milyon USD)
    -1Ç'21 Lifecell (Ukrayna) Konsolide Gelir 1.899 Milyar UAH (1Ç'20 1.580 Milyar UAH)
    -1Ç'21 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK 1.042 Milyar UAH (1Ç'20 798 Milyon UAH)
    -1Ç'21 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK Marjı %56,7 (1Ç'20 %50,5)
    -1Ç'21 Lifecell (Ukrayna) Net Kar 83.2 Milyon UAH (1Ç'20 -150,9 Milyon UAH)
    -1Ç'21 Lifecell (Ukrayna) Yatırım Harcaması 572 Milyon UAH (1Ç'20 635 Milyon UAH)
    -1Ç'21 BeST Konsolide Gelir 38 milyon BYN (1Ç'20 32,5 milyon BYN)
    -1Ç'21 BeST FAVÖK 9.2 milyon BYN (1Ç'20 8,4 milyon BYN)
    -1Ç'21 BeST FAVÖK Marjı %24,2 (1Ç'20 %26)
    -1Ç'21 BeST Net Kar -8,1 milyon BYN (1Ç'20 -8,1 milyon BYN)
    -1Ç'21 BeST yatırım harcaması 18 milyon BYN (1Ç'20 11,1 milyon BYN)
    -1Ç'21 Kuzey Kıbrıs Turkcell Konsolide Gelir 61,9 milyon TL (1Ç'20 54,5 milyon TL)
    -1Ç'21 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK 24,5 milyon TL (1Ç'20 20,3 milyon TL)
    -1Ç'21 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK Marjı %39,6 (YS'20 %37,3)
    -1Ç'21 Kuzey Kıbrıs Turkcell Net Kar 9,9 milyon TL (1Ç'20 6,9 milyon TL)
    -1Ç'21 Kuzey Kıbrıs Turkcell yatırım harcaması 15,7 milyon TL (1Ç'20 16,3 milyon TL)
    -1Ç'21 Financell Gelir 130 Milyon TL (1Ç'20 162,6 Milyon TL)
    -1Ç'21 Financell FAVÖK 85,3 Milyon TL (1Ç'20 99,4 Milyon TL)
    -1Ç'21 Financell FAVÖK Marjı %65,6 (1Ç'20 %61,1)
    -1Ç'21 Financell Net Kâr 95 Milyon TL (1Ç'20 62,8 Milyon TL)
    -1Ç'21 PayCell Gelir 98,1 Milyon TL (1Ç'20 64,3 Milyon TL)
    -1Ç'21 PayCell FAVÖK 53,3 Milyon TL (1Ç'21 36,4 Milyon TL)
    -1Ç'21 PayCell FAVÖK Marjı %54,4 (1Ç'20 %56,6)


    Operasyonel
    -1Ç'21 itibarıyla Turkcell Grubu toplam abone sayısı 48,6 milyon (1Ç'20 47,3 milyon)
    -1Ç'21 Turkcell Grubu net abone kazanımı 700 bin (1Ç'20 600 bin)
    -1Ç'21 itibariyla Turkcell Türkiye abone sayısı 37,4 milyon (1Ç'20 36,3 milyon)
    -1Ç'21 Turkcell Türkiye net abone kazanımı 705 bin (1Ç'20 614 bin)(*Son 3 Yılın Rekoru*9
    -1Ç'21 itibariyla toplam mobil abone sayısı 34 milyon (1Ç'20 33,2 milyon)
    -1Ç'21 toplam mobil net abone kazanımı 599 bin (1Ç'20 566 bin)
    -1Ç'21 itibarıyla toplam faturalı mobil abone sayısı 22,4 milyon (1Ç'20 21 milyon)
    -1Ç'21 toplam faturalı net abone kazanımı 410 bin (1Ç'20 679 bin)
    -1Ç'21 itibarıyla toplam mobil ön ödemeli abone sayısı 11,6 milyon (1Ç'20 12,2 milyon)
    -1Ç'21 toplam mobil ön ödemeli net abone kazanımı 190 bin (1Ç'20 -113 bin)
    -1Ç'21 itibarıyla mobil ARPU 46 TL (1Ç'20 42,6 TL)
    -12A'21 mobil ARPU büyümesi %8 (12A'20 %20,4)
    -1Ç'21 itibarıyla toplam sabit genişbant abone sayısı 2,49 milyon (1Ç'20 2,27 milyon)
    -1Ç'21 sabit genişbant net abone kazanımı 56 bin (1Ç'20 19,7 bin)
    -1Ç'21 itibarıyla sabit genişbant ARPU 73,9 TL (1Ç'20 66,6 TL)
    -12A'21 genişbant ARPU büyümesi %11 (12A'20 %14,5)
    -1Ç'21 itibarıyla toplam fiber abone sayısı 1,77 milyon (1Ç'20 1,57 milyon)
    -1Ç'21 net fiber abone kazanımı 47 bin (1Ç'21 43 bin)
    -1Ç'21 itibarıyla fiber ARPU 74,3 TL (1Ç'20 68,3 TL)
    -12A'21 fiber ARPU büyümesi %8,8 (12A'20 %13,4)
    *Fiber abone verilerine kablo (Docsis) aboneleri de dahil edilmiştir (ARPU verisi hariç).
    -1Ç'21 itibarıyla toplam FWA abone sayısı 614,6 bin (1Ç'20 399,5 bin)
    -1Ç'21 FWA net abone kazanımı 23 bin (1Ç'20 76 bin)
    *FWA, Superbox benzeri mobil altyapı üzerinden verilen sabit erişim ürünleridir.
    -1Ç'21 itibarıyla toplam TV+ IPTV abone sayısı 920,7 bin (1Ç'20 747,3 bin)
    -1Ç'21 net TV+ abone kazanımı 49 bin (1Ç'20 27,6 bin)
    -1Ç'21 itibarıyla ort. mobil data kullanımı 12,6GB (1Ç'20 9,8GB)
    -1Ç'21 itibarıyla ort. LTE data kullanımı 14,4GB (1Ç'20 11,6GB)
    -1Ç'21 itibarıyla toplam LTE abone sayısı 32,4 milyon (1Ç'20 31,4 milyon)
    -4Ç'20 itibarıyla LTE uyumlu cep telefonu sayısı 21,5 milyon (4Ç'19 19,2 milyon)
    -1Ç'21 itibarıyla akıllı telefon penetrasyonu %84 (1Ç'20 %78)
    -1Ç'21 itibarıyla LTE uyumlu akıllı telefon penetrasyonu %91 (1Ç'20 %89)
    -1Ç'21 itibarıyla LTE abone penetrasyonu %95 (1Ç'20 %94)
    -1Ç'21 itibarıyla Lifecell (Ukrayna) toplam abone sayısı 9,2 milyon (1Ç'20 8,9 milyon)
    -1Ç'21 itibarıyla Lifecell (Ukrayna) ARPU 68,1 UAH (1Ç'20 59,2 UAH)
    -1Ç'21 itibarıyla BeST (Belarus) toplam abone sayısı 1,4 milyon (1Ç'20 1,5 milyon)
    -1Ç'21 itibarıyla Kuzey Kıbrıs Turkcell toplam abone sayısı 500 bin (1Ç'20 500 bin)


    Dijital
    -Turkcell Türkiye bireysel satışlarında (sabit segment hariç) dijital kanalların payı %15,7 olarak gerçekleşti. (1Ç'20 %7,2)
    -fizy business, lifebox business ve BiP Meet servisleri duyuruldu.
    -1Ç'21'de Bip 32 milyon yeni indirme elde etti.
    -Dijital servis tekil gelirleri yıllık bazda %27,5 artış gösterdi.
    -Dijital iş servileri gelirleri yıllık bazda %27,3 artış gösterdi.
    -Bugüne kadar 1.589 adet sistem entegrasyon ve yönetilen hizmetler projesini hayata geçti; bu projelerden 2021’in birinci çeyreğinden sonra gelire dönüşecek 1,1 milyar TRL'lik potansiyel mevcut durumda.
    - SOAR Güvenlik Orkestrasyon ve Otomasyon Servisi, olası siber vakalardan sonra kurumların olayın gerçekleşme yöntemini, hangi zafiyetlerden faydalanıldığını ve olası iyileştirme yöntemlerini öğrenme imkânı sağlayan Frensizse hizmeti ve Turkcell'in ilk IoT Platform servisi Tesis ürünlerinin lansmanları gerçekleştirildi.
    -Mobil ödeme hacmi geçen yılın aynı döneminin 2 katına ulaşarak 351 milyon TL olarak gerçekleşti.
    -Paycell Card üzerinden yapılan işlemler 4 katına çıktı.
    -PayCell'in 1Ç'21'de gelirleri %51; grup dışı gelirleri ise %81 büyüme gösterdi.
    -PayCell 3 aylık aktif kullanıcı sayısı 5,3 milyona ulaştı.
    -Bulut tabanlı oyun-eğlence servisi Geforce Now, Ankara Temelli VM üzerinden hizmet vermeye başladı.



    ESG (Environmental-Sustainability-Governance)
    -Turkcell, GSMA Mobile Net Zero etkinliğinde 2030 yılına kadar elektrik tüketiminin tamamını yenilenebilir enerji kaynaklarından temin etmeyi hedeflediğini duyurdu.
    -Turkcell İnsan Hakları Politikası ve Turkcell Çevre Politikası kabul edildi.


    Stratejik
    -Lifecell Ventures Coöperatief U.A'nın sermayesinde 15 Milyon EUR tutarında artışa gidildi.
    -Turkcell Dijital İş Servisleri A.Ş., Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş.'in %100 oranında sahipliğiyle, 100 bin TRL sermaye ile kuruldu.
    -2020 net karının 2.6 milyar TRL'lik kısmının hissedarlara temettü olarak ödenmesi kararlaştırıldı.
    -






    Daha önceki çeyrek sonuçlarına ulaşmak için (3Ç'19'dan itibaren)
    -3Ç'19 https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/140990976
    -YS'19/4Ç'19 https://forum.donanimhaber.com//mesaj//yonlen/142177761
    -1Ç'20 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/144444460
    -2Ç'20 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/145561493
    -3Ç'20 https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/146433418
    -YS'20/4Ç'20 https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/148074790



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 5 Mayıs 2021; 23:54:22 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkürler hocam.

  • Konuya katkınız için teşekkürler.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    -1Ç'21 itibarıyla toplam LTE abone sayısı 32,4 milyon (1Ç'20 31,4 milyon)-4Ç'20 itibarıyla LTE uyumlu cep telefonu sayısı 21,5 milyon (4Ç'19 19,2 milyon)

    Abonelerin birçoğu çeşitli servislere üye olurken şart koşulduğu için LTE aboneliklerini etkinleştirmiş ama yarısına yakınında hâlâ 4G destekli bir cep telefonu yok mu yani? Ciddi kötü bir rakam bu.

    Turkcell'in şebekesindeki veri ve kapasite kullanımını düşündüğümüzde bu abonelerin LTE destekli cihazlara geçişi 4G şebekesini günden güne daha fazla zorlayacaktır. Yine 3G şebekesinde de çok fazla verinin taşındığını gösteriyor bir bakıma bu. Belki bu kullanıcılar telefonu kullanım amacı ağırlıklı konuşma olan ve ciddi mobil veri kullanımına ihtiyacı olmayan bir kitle ama, yine de şebekedeki cihazların yarısına yakınının LTE desteklememesi kötü. Vatandaşın ekonomik şartlarını da gösteriyor biraz.





  • Tt kullaniyorum bilgi icin tesekkur ederim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yau gelmeyin artık, kalın diğerlerinde arkadaş. Hızları düşürüyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • phasan P kullanıcısına yanıt

    Rica ederim.

  • Çok güzel bir tespit abi. Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 

  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt

    Ben geleyim mi? Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Başımız üstünde yerin var reis, sen gel yeter ki gel ama başkası gelmesinTurkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 


    Şaka maka şu ilk ay hediyeleri falan şebekeleri mahvediyor.Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt

    Eyvallah hocam sağolasın, bilmukabele. Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 


    TT de taahhüt var hocam, bittiğinde değerlendirilir elbette ki. Turkcell ‘önce müşterim’ dedi, yıla güçlü başladı (sektörel) 


    Her operatör vermeye başladı hocam ilk ay hediyelerini.

  • eleştiri yapacaktım ama konuya çok emek verilmiş. elin varmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sis651 kullanıcısına yanıt

    Bir çoğunda adı var diye kaliteli ayağına köylerde nasılsa her yerde çeker mantığıyla eski tuşlu telefon kullananlarında etkisi var .


    Yaşlılarda alo demeye kullandıkları telefonlarda takılı .

  • Köydeki dedeler parazit gibi sesten bıkmıştır, ondan kaliteli Turkcell'i kullanıyordur

    Volte'de bile çöp olan bir operatör için konuşuyorum

    lol

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.