Şimdi Ara

TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER

    Devrim, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacıda güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir.Dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye malolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır.

    Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i (Cemal Ağa) Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecekken sadece 100 metre gidebilmiştir. Cemal Ağa tarafindan "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmustur. Bazilari bunu şu anda dahi Türk insanının içinden çıkması çok zor bir kompleksin tarifi olarak gorur.

    İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan devrim otomobillerine benzin koyulmamıştır.Çünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en az zararlar kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzininde Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması dahi mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir. Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar sırasında neden benzin ikmali yapılmadığı bugün dahi bilinmez.Ancak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp vakit kaybetmek istemez ve böylelikle arabalar benzinsiz kalır.

    Motoru eski bir 6 silindir Chevrolet motorudur.İki silindiri kesilip dört silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak "Maşallah" denecek bir araba yaratmışlardı.

    İki farkli renk otomobil götürülmüştür.Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim.Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir.Geçen sürede Bej renkli olana benzin ihtiyacını karşılayıp, Cemal Ağa siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları başarıyla tamamlamışlardır.

    Devrim otomobili tamamen vatan hainlerinin ihanetleri sonucu başarısızlığa uğramış gibi gösterilip Türk insanını kolay kolay söküp atamayacağı bir komplekse sokmuştur.Bu bir komplo teorisi gibi gözüksede yıllardır üzerimizde cereyan eden psikolojik harpin en önemli ayağı devrimdir.Birde bu harbin teknolojik yönünde cereyan edeni vardır ki bunun için "Etimesgut Uçak Fabrikası" ve "ORDOT projesi" başlıklarını araştırmanız gerekir.

    Devrim o dönemde makina mühendisliği alanında Türkiye için gerçekten bir devrim olabilirdi, adı boşuna Devrim konulmamıştır. Eğer Devrim beş arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiye dünyanın en büyük makina sanayiilerinden birini kurmuş olabilirdi. Devrim'in önemi Türk elinden ilk üretilen araba olması değildir. Devrim'in asıl önemi Türk mühendisinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ancak toplumsal mantıktan uzak birtakım siyasilerin ve askerlerin ulusal barış ve huzur ortamını refah ve zenginlik yerine baskıyla sağlamak istemesi sonucu heba olmuş bi devrimdir.

    Üretici marka: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
    Model Adı: Devrim
    Üretim yılı: 1961
    Motor tipi: 10 Adet Motor :
    4 adet A4L tipi
    3 adet A4T tipi
    3 adet B3T tipi
    Silindir Sayısı : 4
    Dört zamanlı
    Silindir Çapı : 81 mm
    Strok : 100 mm
    Kompresyon : 6,8 : 1
    Silindir Hacmi : 2070 cm3
    Devir : 3600 d/dk
    Motor gücü: 50 HP
    Şanzuman: 7 Adet Şanzuman : 3 adet A tipi 4 adet B tipi
    Uzunluk: 4500 mm
    Genişlik: 1800 mm
    Yükseklik: 1550 mm
    Boş ağırlığı: 1250 kg






    “Devrim”den Sonra…
    1960’ yıllara kadar Türkiye’de sadece Amerikan otomobilleri ve bazı Avrupa otomobilleri bulunuyordu. Çünkü otomobilin ithal edilmesi maddi açıdan oldukça zordu. Ama tüm dünyayı saran bu otomobil heyecanı çok geçmeden Türkiye’yi de sardı. Dönemin Devlet Başkanı Cemal Gürsel’in girişimiyle yerli otomobil fikri ortaya çıktı ve çalışmalara başlandı. Adapazarı Vagon Fabrikası’nda çeşitli otomobillerden alınan parçalarla “Devrim” adında bir otomobil yapıldı. Devrim, çalışmalarının aceleyle yapılması nedeniyle resmi geçit sırasında yolda kaldı ve ilk yerli otomobili üretmenin heyecanıyla başlanan çalışmalar burada son buldu.
    Başarısızlıkla sonuçlanan ilk çalışmaların ardından Vehbi Koç’un da girişimleriyle yeni bir proje hazırlandı. Bu sefer Türkiye’nin ilk yerli otomobili üretime hazırdı. 1967 yılında, Türkiye’nin ilk yerli otomobili Anadol sokakları arşınlamaya hazırdı. Bu ilk yerli otomobil, 1100 motorlu, 4 vitesli bir otomobildi. Anadol’ un iki ve dört kapılı olmak üzere iki modeli üretilmişti. Yapıldığı dönemde kaportasının zayıflığı nedeniyle tartışma konusu olan Anadol 2000’li yıllara kadar dayanarak herkesi şaşırtmıştır. Türkiye’de sanayileşmenin ve dışa açılmanın ilk yıllarında ticaretin gelişmesiyle özellikle küçük esnafın kamyonete gereksinim duymasıyla Otosan, Anadol Kamyonet üretimine geçti. 1980’li yıllarda Anadol’lar kamyonete dönüştü. Bu durum kısa zamanda ilk yerli otomobilin üretiminin azalmasına sebep oldu.





     TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER


     TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekonline -- 10 Ekim 2006; 20:20:24 >







  • Devrimin hikayesini biliyorsunuzdur herhalde,Çok yazık olmuş çok.................


    1 tanesi hala tıkır tıkır çalışıyor
  • Benim arabadada made in Turkiye yazıyor Sırf bu yüzden almama neden olan etkenlerin başında geliyor. ital arabayı sevmiyorum ben.
  • türklerin kafa basıyorda başımızda iyi biri yok cesaret eden yok
  • Bu arabayla ilgili geniş araştırma yaptım. Eskişehir'de Tülomsaş'taki müzede arabayı bizzat gördüm ama ozaman fabrika tatildeydi, arabaya dokunamadım. İnanın o zaman da bu satırları yazarken de tüylerim diken diken oldu. Bende Tülomsaş tarafından hazırlanmış yaklaşık ytarım saatlik bir belgesel bol miktarda fotoğrafı, ilgili gazete haberleri ve yazılar var. Bunları iyi bir harmanlayıp iyi bir tanıtım yapayım dedim ama bir türlü nasip olmadı. İsteyenlerle paylaşırım. Bu forumda da paylaşalım ki bu hazine genişlesin.
  • bende cnn turk te oradaydııım programın da izlemiştim devrimin geçmişini neredeyse ağlammaklı olmuştuum.
  • hani lafa gelince derler burası Türkiye diyeavrupada böyle değil diye..... sorun Türkiye ve türk insanında değil SORUN BU ÜLKEYİ BÖYLE YÖNETENLERDE
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nika48

    hani lafa gelince derler burası Türkiye diyeavrupada böyle değil diye..... sorun Türkiye ve türk insanında değil SORUN BU ÜLKEYİ BÖYLE YÖNETENLERDE

  • Göstergelerin hepsi Türkçe devrimde,az,çok,normal fln 0 dan 100 e programında göstermişti ,ne emekler vermişler,yapımında rol oynayan bir emektar hüngür hüngür ağladı(anadolla karıştırıyor olabilirim)
  • Ülkemizde ithalattaki bu rakamlar sürekli eğilim içinde olduğu sürece tabii ki bazı iç ve dış çevrenin ilgisini çekip bunların Türkiye'ye odaklanmasını sağlayacaktır.
    İstenilse çok şey yapılır ama nafile.......
  • Devrim, Tülomsaş'ın başta Eskişehir Cer Atölyesi olmak üzere vatanın dört bir yanındaki demiryolu fabrikalarında yapıldı.
    O zaman için bu işi en iyi yapabilecek kurum mükemmel yetişmiş çalışanı ve iyi teçhiz edilmiş fabrikasıyla Tülomsaş'tı.

    Tülomsaş en iyi trenleri yapabilecek imkanlara sahip. Halihazırda tank motoru yapabiliyor.

    Tek eksiği gerçekten vatan için çalışan idareciler tarafından verilecek bir ÜRETİM EMRİ ...

    Bütün bu imkanlara rağmen fabrika öylesine köreltiliyor ki daha düne kadar mühendisler de işçilerle beraber tulumu çekip krikonun altına girerek yağ pas içinde çıkarken bugün ne yazık ki işçiler bile beyaz gömlek, ütülü pantolonla iş yapar hale getiriliyor.
    Bunları o fedakar insanları kötülemek için söylemiyorum.

    Ülkemizin işleyen çarkları birer birer durduruluyor.

    Yoksa hepsi her zaman varını yoğunu vermeye, gecelerini gündüzlerine katıp çalışmaya hazırlar.

    Bize kendi milleti ve memleketi için çalışacak, ülkesinin (daha doğrusu eritmeleri için birileri tarafından başına getirildikleri ülkemizin) emeğini yabancılara yedirmeyecek, namuslu yöneticiler lazım.

     TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER


     TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER


     TÜRK YAPIMI OTOMOBİLLER




  • devrim aslında yapılsaydı belki farklı durumda olabiliridk
    zaten 3 tane yapılmış
    2'sini yok etmişler 1 tanesi şu an eskişekir demiryolları fabrikasında duruyormuş
    yok eden zihniyetten ne beklenir ki....
    ama inşallah bu durum ilerde değişir...
  • hangi sermaye ile otomobil üretebileceğiz bu devirde artık??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Team Technical

    hangi sermaye ile otomobil üretebileceğiz bu devirde artık??


    Keşke problem sadece sermaye olsaydı
    İş sermaye falan değil,üretim yapma iznini alamıyor oluşumuz.Arkadaşlarında bahsettiği gibi,birileri izin vermiyor,bizde üretemiyoruz.
    Bize asi bir yönetici lazım,hani bazı ülkelerin başkanları varya,asi ruhlu.Bizim izin almadan tuvalete bile gidemediğimiz bazı büyük ülkelere,dobra dobra lafını söyleyen asi ruhlu ülke liderleri.Onlara herzaman özenmişimdir ve her defasında bizimded böyle bir lidere sahip olmamızı dilemişimdir.

    Sinirlendim,bu halde olmamıza sebep olan,ülkeyi SATAN haysiyetsizlere
  • duyduğum kadarıyla devrimin max hzı 140mış .Eğer 140 ise bu ozamanlarda byük bi başarıdır .Bide anadolun motoru ford motormuş .
  • arkadaşlar ben anlamadımda yazıyı devrim neden yok olmuş
  • İnsan okuyunca dahi tüyleri ürperiyor.Bu çalışmayı yapan arkadaş ve arkadaşlarıma gerçekten teşekkür ederim.İnsanı biraz olsun geçmişe ve Türkl'ük damarlarının kabarmasına sebebiyet verdiği için...

    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
  • Düşünsenize şimdi bi Türk malı araçlarımız var. Ne güzel.
  • ya bi ara türk hamuru(hammer) diye bişi vardı .sinan aygün reklamını yapıp duruyodu. noldu onlar.
  • biz bu kafayla bi .ok yapamayız anca işte it dalaşı gibi başka ülkelerin yaptıkları araçları (hangisine sahipsek) övüp dururuz kimi benim Opel im böyle der biri çıkar ona pislik atar haqyır Ford un burası böyle der sonra biri çıkar WV en sağlamdır der ama bi allahın kuluda demezki biz ne zaman yapacağız onu tartışacağız vah Türkiyem vahh
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.