Şimdi Ara

Türk mühendisliğinin başarısı! Nurol Makina'dan menzili 400 km olan elektrikli zırhlı araç!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • IDEF 2025 fuarından özel bir röportajda, Nurol Makina'nın çığır açan elektrikli zırhlı aracını keşfediyoruz. Cem Sünbül ile birlikte, savunma sanayiinin geleceğini şekillendirecek bu yenilikçi projeyi yakından inceliyoruz. Nurol Makina Kıdemli Ar-Ge Teknisyeni Umut Korkmaz, tamamen elektrikli bu zırhlı aracın teknik özelliklerini detaylıca açıklıyor. Sadece 3-4 ay gibi kısa bir sürede geliştirilen bu araç, savunma teknolojilerinde yeni bir çağın habercisi. Aracın en dikkat çekici özelliği hibrit enerji sistemi.



    Alt kısımda yer alan bataryalar ile arka bölümdeki sıvı hidrojen sisteminin birleşimi, toplam 400 kilometre menzil sağlıyor. Bu teknolojik başarı, Türk mühendisliğinin gücünü gösteriyor. 50 km/h hızla 200 kilometre batarya menzili ve ek 200 kilometre sıvı hidrojen desteği ile araç, operasyonel ihtiyaçları karşılayacak kapasitede.



    Dünyada ilk 100% elektrikli zırhlı araç olma özelliği taşıdığı belirtilen bu proje, uluslararası arenada büyük ilgi görüyor. Prototip aşamasında olan bu elektrikli zırhlı araç, kuvvet komutanları, askerler ve uluslararası müşterilerden olumlu geri dönüşler alıyor. Nurol Makina'nın önceki hibrit Kaplan aracından sonra gelen bu yenilik, teknolojik evrimini gösteriyor.



    Enerji sistemlerindeki global dönüşüme paralel olarak geliştirilen bu araç, çevre dostu savunma teknolojilerine öncülük ediyor. Ar-Ge ekibinin kısa süredeki başarısı, Türk savunma sanayiinin potansiyelini ortaya koyuyor.



    IDEF 2025'deki bu özel röportajda, geleceğin savunma teknolojilerini bugünden deneyimleme fırsatı buluyoruz. Video sonunda, bu teknolojinin gelecekteki gelişim planları ve potansiyel uygulamaları hakkında değerlendirmelerimizi paylaşıyoruz.

     









  • savas sadece guclu silahlarla kalabalik insan gucuyle degil mobilite ve logistikle alakalidir. ihtiyac olan yere transfer edemedigin, bulundugu yerde cephane yakit sagliyamadigin silahin hic bir islevi kalmaz. bu yuzden haberdeki arac gercek savas ortami icin cokda anlamli bir sey degil. savas ortaminda ona nasil sivi hidrojen tedarik edecen, catisma varken aracin sarjini mi bekleyecen. belliki son urunden ziyade teknoloji sunumu olarak yapilmis bir arac
  • askeri alanda ne kadar çok mekanik o kadar az hasar demektir. İşin içine ne kadar çok elektronik girerse bozma bozulmaya mağruz kalma artacaktır. Yürüten aksamın mekanik olması taraftarıyım. İleride bu pil devre kartlarını beyni etkileyen antisilahlar çıkarsa şaşırmam.

  • Bu savunma sanayi işallah diploma meselesine dönmez.

  • Ukrayna savaşı herkese şunu gösterdi düşman ilk elektrik alt yapısını vuruyor ki dronları şarj edemesinler cephenin çok gerisinden lojistik için uğraşsın lar, sivil evlerle karargah olarak kullanılan evleri gece tespit etmek kolay olsun vs vs diye bu gibi ortamda acaba bu aracı nasıl şarj edeceksin de çephe içlerine sızma faaliyeti icra edeceksin. Kaldı ki bu kadar dronun uçtuğu ortamda öne çıkan yeni araç motosiklet kimse tıklım tıkış bir araca binip keklik gibi avlanmak istemiyor. Birilerinin seri üretim düşük ccli kullan at motorsiklet üretmeye başlaması lazım 70 ila 100 cc arası kross ve en fazla 50-60 kg ağırlığında yeni yüzyıl bu dronlar yüzünden yine süvarilerin yüz yılı olacak ne tank ne zpt nin bu ortamda şansı yok.

  • savas sadece guclu silahlarla kalabalik insan gucuyle degil mobilite ve logistikle alakalidir. ihtiyac olan yere transfer edemedigin, bulundugu yerde cephane yakit sagliyamadigin silahin hic bir islevi kalmaz. bu yuzden haberdeki arac gercek savas ortami icin cokda anlamli bir sey degil. savas ortaminda ona nasil sivi hidrojen tedarik edecen, catisma varken aracin sarjini mi bekleyecen. belliki son urunden ziyade teknoloji sunumu olarak yapilmis bir arac

  • Başarısını kutluyorum. Savunma sanayimize katre faydası olanı desteklemek gerekir. Fakat iklim şartlarını, arazi şartlarını, savaş şartlarını düşünürsek 400km nin gerçekçi olmayacağı, sahada problem olabileceği aşikar. Elektrikli otomobillerde görüyoruz.

  • Savunma şirketleri gerçekten bu işleri iyi başarıyorlar, bu tecrübelerin arkasında hep kan ve göz yaşı vardır. Evvelce gidenlerin ruhları şad olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Potansiyel bir savaş ortamında nasıl şarj edilecek? Şarj süresi sorun oluşturmayacak mı? Her ne kadar yeni teknolojiler hoşuma gitsede aynı aracın benzin motorlu olanının daha iyi ve kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Yoksa zırhlı araca elektrikli motor takmakta zor birşey yok.

  • Hızlı şarj çok daha gelişmesi lazım

  • Savaşda şarj cihazı arıyacaz anlaşılan

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Böyle araçlar çok karizma duruyor. Umarım başarılı bir çalışma olmuştur.

  • Bir savaş makinasının elektrikli olması ne gibi bir avantaj sağlayacak acaba ? Yakıt ekonomisi mi ? Yoksa çevresel kaygılarmı ? Saçma sapan bir fantaziden öte gitmeyecek bir iş , 400 km sonra PİLİ bitince ne olacak acaba

  • Güzel üretimler, daima farklı özellikleri olan kaliteli üretimler, daima ARGE ler ve ÜRGE ler yapalım, İnşallah.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    bunu tasarlayanlar herhalde senin yanında ilkokul çucuğu. sen önce uzaydan dünyaya in ayağın yere değsin..

  • Bakımını da Bosch Car Servismi yapacakmış

  • oldumuya O kullanıcısına yanıt
    sen once git clausewitz oku, biraz savas tarihi arastir. ondan sonra ilkokul seviyesi seyleri tartisiriz.

  • Başarılı olması dileğiyle.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.