Şimdi Ara

Türk F-16'larının Tüm Kazaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
3
Favori
2.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 7 Mayıs 1991, Ankara - Akıncı, F-16C Blok 30 E, 142. Filo, 88-0022
    Eğitim uçuşu için Akıncı Üssünden Pilot Kurmay Binbaşı Semih Birdoğan'ın (Emekli Tümgeneral) pilotajında havalanan uçak, yer taarruz eğitimi sırasında meydana gelen motor arızası sebebiyle SEC [Secondary Engine Control] moduna geçmiştir. Motor düşük powerda güç üretmeye başlayınca pilot acil iniş için Akıncı Üssüne geri yönelmiş fakat irtifa ve hız dolayısıyla motorun ürettiği güç yetersiz kalınca piste 150 metre mesafede uçağı terk etmek zorunda kalmış ve hafif yaralı olarak kurtulmuştur.
    Yapılan incelemeler sonucu uçağın motora giren yabancı bir cisim nedeniyle SEC moduna geçtiği anlaşılmıştır. Bu kazada kaybedilen uçak Türkiye'de üretilen sıfır hatalı üç F-16'dan biridir.

    05 Temmuz 1991, Afyon - Dinar, F-16C Blok 30 B, 143. Filo, 86-0067
    Eğitim uçuşu için Akıncı Üssünden havalanan ikili kolun lideri olan Pilot Yüzbaşı Muzaffer Garip, eğitim uçuşunun tamamlanmasının ardından planlanan uçuş rotasının dışına çıkarak Afyonkarahisar-Dinar'a doğru yönelmiş, saat 12.30 civarında doğduğu Tatarlı Kasabası üzerinde kolundaki diğer uçakla beraber 100 feet mertebesinde geçişler yapmış, son geçişinde önüne çıkan dağ silsilesini geç fark etmiş, tepki vermesine rağmen yeterli irtifa alamayarak kanat kısmından kayalara çarpmıştır. Uçaktan ayrılamayan Pilot Yüzbaşı Muzaffer Garip şehit olmuştur.


    25 Haziran 1992, Ankara - Akıncı, F-16C Blok 30 B, 143. Filo, 87-0012
    Uçak, Akıncı Üssünden kalkışın hemen ardından motora kuş girmesi nedeniyle pist yakınlarında düştü. İsmi açıklanmayan pilot fırlatma koltuğu ile atlayarak kazadan yara almadan kurtuldu.


    01 Nisan 1993, Kapıdağ Yarımadası, F-16C Blok 40 D, 162. Filo, 90-0002
    Uçak, Bandırma Üssünden kalkışa müteakip pilotun vertigo olması sebebiyle Kapıdağ yarımadasının kuzeyindeki Şahinburgaz köyü yakınlarında bir tepeye çarparak düştü. Kazada Pilot Üsteğmen Hüseyin Yentürk şehit oldu.


    27 Nisan 1993, Ankara - Güdül, F-16C Blok 40 A, 141. Filo, 89-0029
    İkili kol halinde gece eğitim uçuşu gerçekleştiren 141. Filo Komutanlığına bağlı iki F-16C, saat 23.30 sıralarında Ankara'nın Güdül ilçesi yakınlarında kanatların birbirine sürtünmesi sonucu havada çarpıştı. Çarpışma akabinde uçaklardan biri infilak edip düşerken yakıt tankı parçalanan diğer uçak hafif hasarlı olarak Akıncı Üssüne ulaşmayı başardı. Düşen uçaktaki Pilot Yüzbaşı İdris Aksoy paraşütle atlayarak kazadan sağ kurtuldu.


    03 Ocak 1994, Balıkesir - Bigadiç, F-16C Blok 40 H, 192. Filo, 91-0009
    Uçak, eğitim uçuşunun ardından Balıkesir Üssüne geri dönüş sırasında Balıkesir'in Bigadiç ilçesine bağlı Dedeburnu köyü yakınlarında düştü. Kazada Pilot Kurmay Yarbay Ünsal Aksoy şehit oldu. Kazanın sebebi, yaklaşma hattındaki bir kargo uçağının alçak irtifa TACA beklemesi yaptığının F-16'ya zamanında bildirilmemesi, pilotun bir an önce bulut altı alıp görerek yaklaşmada ısrar etmesi ve altimetreyi yanlış değerlendirerek düz uçuşa geçmesi, ardından karşısına çıkan dağ silsilesinden yükselememesidir.


    22 Kasım 1994, Manyas Gölü, F-16C Blok 40 D, 162. Filo, 90-0003
    Bandırma Üssünden gece eğitim uçuşu için havalanan uçak kalkıştan kısa bir süre sonra saat 18.30 sıralarında Manyas Gölüne düştü. Uçaktan ayrılamayan Pilot Yüzbaşı Oktay Güngördü şehit oldu.


    08 Şubat 1995, Ege Denizi, F-16C Blok 40 H, 192. Filo, 91-0021
    Balıkesir Üssünden dörtlü kolda eğitim uçuşu için saat 11.00'de havalanan uçak Ege Denizi üzerinde Yunan Mirage F-1 uçaklarıyla yapılan it dalaşına müteakip Rodos Adası yakınlarında uluslararası sularda yakıt pompası sorunu nedeniyle saat 11.35'te düştü. Pilotun, yedek yakıt tanklarına yöneltilmiş olan yakıt vanasını tanklardaki yakıt bittikten sonra uçağın dahili depolarına yönlendirememesi sonucu uçak yakıtsız kaldı ve kontrol kaybedildi. Kazada Pilot Üsteğmen Mustafa Yıldırım paraşütle atlayarak sağ kurtuldu ve Yunan Deniz Kuvvetlerine bağlı bir helikopter tarafından denizden alınarak Rodos'ta hastaneye kaldırıldı.


    29 Eylül 1995, Ankara - Kazan, F-16C Blok 40 A, 141. Filo, 89-0033
    Akıncı Üssünden yer taarruz eğitimi için havalanan uçak saat 12.35'de Ankara'nın Kazan ilçesine bağlı Fethiye Köyü yakınlarında FOD [Foreign Object Demage - Yabancı Madde Hasarı] nedeniyle gerçekleşen motor arızasının ardından düştü. Pilot Kurmay Binbaşı İsmail Doğan paraşütle atlayarak kazadan sağ kurtuldu. Yapılan incelemeler sonucu uçaktaki motor arızasına yakın irtifadan makineli top ateşi esnasında hedeften seken bir mermi parçasının hava alığından içeri girmesinin sebep olduğu belirlendi.


    10 Ekim 1995, Bolu - Yedigöller, F-16C Blok 30 E, 143. Filo, 88-0023
    Rutin eğitim uçuşu sırasında meydana gelen bir motor arızası nedeniyle Bolu Yedigöller yakınlarında ormanlık alana düştü. Pilot Üsteğmen Hakan Dinç paraşütle atlayarak
    kazadan hafif yaralı kurtuldu.


    08 Ekim 1996, Ege Denizi, F-16D Blok 40 J, 192. Filo, 91-0023
    Türk havacılık tarihinin en acı hatıralarından biri olan ve hiçbir zaman kaza olarak değerlendirilemeyecek olan bu olay Yunan-Rum ordularının Rodos yakınlarında ve Güney Kıbrıs'ta yaptıkları ortak tatbikatının son gününde meydana gelmiştir. Pilot Yüzbaşı Nail Erdoğan ve Pilot Kurmay Yarbay Osman Çiçekli pilotajındaki 192. Filoya bağlı 91-0023 numaralı F-16D uçağı aynı filodan Pilot Binbaşı Mustafa Akman'ın pilotajındaki bir başka F-16C uçağımızın kol liderliğinde 08 Ekim 19996 günü öğle saatlerinde Balıkesir Üssünden havalandı ve Akhisar'dan eğitim uçuşu için kalkan 4 adet F-4E Phantom'a eskortluk etmek için Ege Denizine doğru yöneldi. Saat 14.50'de Tanagra'da konuşlu bulunan 331. Filoya bağlı 2 Yunan Mirage-2000EG uçağı ikili koldaki F-16 uçaklarımıza önlemede bulundu ve dört uçak arasında uluslararası sularda dogfight başladı.

    Dogfight sırasında Türk F-16D'sinin simule [temsili atış] olarak her iki Yunan uçağına da birer isabetli füze atışına müteakip, ağabeyi daha önceden Ege Denizinde yaşanan bir angajman sonucu denize çakılarak ölmüş olan Yunan pilot Yüzbaşı Thanos Grivas, simule atışın aksine gerçek pozisyonda bir adet IR güdümlü Magic II füzesi fırlatarak F-16D uçağımızı vurdu. Sakız Adasının 15 mil güneybatısında uluslararası sularda yanarak denize düşen uçaktaki pilotlardan Yüzbaşı Nail Erdoğan şehit oldu. Vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğü uğruna şehit olan pilotun naaşı uzun uğraşlara rağmen bulunamadı ve 24 Ekim günü gıyabi cenaze töreni düzenlendi.
    Diğer pilot Yarbay Osman Çiçekli paraşütle atlamayı başardı. Olaydan bir saat sonra Yunan Deniz Kuvvetlerince sağ olarak kurtarılan Osman Çiçekli, Sakız Adasında tedavi altına alındı. Olayı tahrik unsurlarıyla vatandaşlarına aktaran Yunan basını, kaburgası ile ayak bileği kırılan ve vücudunda yüzde yirmi oranında yanık oluşan yaralı pilotumuz üzerinden küçük düşürücü propagandaya girişti.
    Yunan basını, uçaktan ayrılamayan pilotun İsrailli bir öğretmen pilot olabileceğini de iddia etti. Düşen uçağımız Limni Adası'nın güneyinde 450 kulaç derinliğe gömüldü ve teknik imkanların yetersizliğinden çıkarılamadı. 2014'te bölgede yapılan çalışmalarda ise F-16 uçağının enkazına rastlanmadı.
    Bu olaydan iki gün sonra 10 Ekim 1996'da Ege Denizi'nde iki Türk F-16'sıyla angajmana giren 225 kuyruk numaralı Yunan Mirage-2000 uçağı yanarak Andıra Adası yakınlarında denize düştü, pilot Stylianos Nikidis paraşütle atlayarak kurtuldu. Bu olaylar her iki ülke yetkilileri tarafından kapatıldı. Yunan Savunma Bakanlığı Türk F-16'sının kovalamaya son verildikten sonra düştüğünü ve kazada sorumlulukları olmadığını açıklarken Türk Dışişleri Bakanlığı da olayı kaza olarak nitelendirdi. Aradan uzun bir süre sonra Kanatlar isimli Türk havacılık dergisinde yayınlanan bir fotoğrafla Yunan pilot Thanos Grivas'ın Mirage-2000 uçağının burnuna Türk bayrağı resmi yaptırdığı ortaya çıktı. Mayıs 2003'te de Yunanistan'da çıkan Krama [Alaşım] adlı havacılık dergisinde yaşanan olaylar ilk defa dile getirildi fakat her iki ülke yetkilileri de bu yazıyı yalanladılar.


    26 Ağustos 1999, Batman, F-16C Blok 40, 182. Filo, Seri No:?
    Diyarbakır Üssünden eğitim uçuşu için havalanan hakiki mühimmat yüklü uçak, teknik bir arıza nedeniyle Batman-Diyarbakır karayolu yakınlarında bir pamuk tarlasına düştü. Pilot Üsteğmen Özcan Kete büyük çaba sarf ederek uçağın yakınlardaki tütün fabrikasına ve belediye şantiyesine düşmesini önleyebildi ve paraşütle atlayarak sağ kurtuldu. Uçakta bulunan füzeler ve makineli top mermileri kaza anında infilak etti.


    04 Nisan 2000, Sivas - Yıldızeli, F-16C Blok 50 R, 151. Filo, 93-0657
    151. Filo Komutanlığına bağlı F-16C uçağı aynı filodan iki uçakla beraber üçlü kol halinde gece profil atış eğitimi için saat 19.51'de Merzifon Üssünden kalkışının ardından seyrüsefer esnasında saat 20.45'te Sivas'ın Yıldızeli ilçesi Belpınar köyü yakınlarında kolundaki 2 numaralı uçakla çarpıştı. Çarpışan uçakların Line Abreast [paralel] uçuş formasyonunda ve üçlü kolda iken gece görüş koşullarının olumsuzluğu nedeniyle birbirine fazla yaklaştığı ve bu esnada kanatların sürtünmesi sonucu iki uçağın da yanmaya başladığı ve akabinde kontrolün kaybedilerek uçakların düştüğü anlaşıldı. 1 numaralı uçağın enkazına Belpınar Köyü Yavu Beldesinin 3-4 km doğusunda ulaşıldı. Uçaktan ayrılamayan Pilot Yüzbaşı Murat Özaydın şehit oldu.


    04 Nisan 2000, Sivas - Yıldızeli, F-16C Blok 50 R, 151. Filo, 93-0666
    151. Filo Komutanlığına bağlı F-16C uçağı aynı filodan iki uçakla beraber üçlü kol halinde gece profil atış eğitimi için saat 19.51'de Merzifon Üssünden kalkışının ardından seyrüsefer esnasında saat 20.45'te Sivas'ın Yıldızeli ilçesi Belpınar köyü yakınlarında kolundaki 1 numaralı uçakla çarpıştı. 2 numaralı uçağın enkazına Tokat'ın Sulusaray ilçesi yakınlarında ulaşıldı. Paraşütle atlayan Pilot Üsteğmen Güngör Özer kazadan yaralı olarak kurtuldu.


    24 Mayıs 2000, Burdur - Bucak, F-16C Blok 40, 162. Filo, Seri No:?
    162. Filo Komutanlığına bağlı iki F-16 uçağı Akhisar meydanından İncirlik Üssüne intikal uçuşu sırasında Burdur'un Bucak ilçesinin 20 km kuzeydoğusunda bir komülonimbüs bulutunun içine girmiş, bulutun yoğun elektromanyetik alanı uçaklardan birinin elektronik sistemlerini etkilemiş, akabinde kontrol kaybedilmiş ve uçak saat 15.45'te yanarak Bucak ilçesinin Çobanpınarı mevkiine düşmüştür. Düşen uçağın pilotu Yüzbaşı Aşkın Sezer kazadan sağ kurtulmuştur. Diğer uçak bulutların arasından çıkmayı başararak Bandırma Üssüne dönmüştür.


    27 Haziran 2001, Ankara - Akıncı, F-16C Blok 30 E, 143. Filo, 88-0029
    Uçak, eğitim uçuşunun tamamlanmasının ardından Akıncı Üssüne iniş sırasında motor arızası nedeniyle pist yakınlarında düştü. Paraşütle uçaktan ayrılan Pilot Yüzbaşı N. Tunç Sözen kazadan sağ kurtuldu. Uçak büyük bir tamirin ardından hizmete geri döndü.


    25 Eylül 2001, Ankara - Akıncı, F-16C Blok 40, 141. Filo, 88-0022
    141. Filo Komutanlığına bağlı uçak, eğitim uçuşunu tamamlayarak kolundaki bir başka F-16 ile birlikte saat 14.43'te Akıncı Meydanına inişe geçmiş, fakat frenleri tutmayarak pistten çıkmış ve pist kenarındaki boş alana girmiştir. Boş alanda toprağa saplanan uçakta bir miktar hasar oluşmuş, uçak tamir edilerek aktif göreve yeniden dönmüştür.


    05 Haziran 2002, İzmir - Çiğli, F-16C Blok 40 P, 181. Filo, 93-0002
    Pilot Üsteğmen Oğuz Yenen pilotajındaki 181. Filo Komutanlığına bağlı 93-0002 numaralı F-16 uçağı saat 09.40'da dörtlü kolun 1 numarası olarak Ege görevi için Akhisar meydanından havalanmıştır. Kalkıştan 10 dakika sonra motor arızalanarak uçak SEC moduna geçmiş, gerekli emergenci işlemleri yapılırken radardan en yakın meydan hakkında bilgi alınmış ve görev iptal edilerek 30 mil mesafedeki Çiğli meydanına acil iniş izni istemiştir.
    Pilot, gaz kolu kilitlenen ve motoru yüksek devirde takılı kalan uçağı yüksek hızda üç kez piste indirmeyi denemiş ama uçak hız kesmemiş ve pas geçilmiştir. Saat 10.15'de pilot dördüncü inişi denemiş, 230 knot hızla piste teker koymuş, hook denemiştir. Fakat yine hız kesmeyen uçak, oturuş süratinin yüksek olması sebebiyle pist bitimindeki ağ bariyeri delerek paraşütçü eğitimi için kullanılan boş alana girmiş ve takla atarak infilak etmiştir. Uçağı kurtarmak için büyük çaba sarf eden Pilot Üsteğmen Oğuz Yenen şehit olmuştur.


    06 Kasım 2003, Tokat - Zile, F-16C Blok 50 R, 151. Filo, 93-0662
    Merzifon Üssünden kalkan uçak rutin görev uçuşu sırasında motor arızası nedeniyle Tokat'ın Zile ilçesi Ütük ve Özyurt köyleri arasında saat 15.35 sularında düştü. Harekat Komutanı Kurmay Hava Pilot Albay Atilla Gülan uçak düşmeden kısa süre önce paraşütle atlayarak kazadan yara almadan kurtuldu.


    22 Aralık 2003, Bandırma, F-16C Blok 40 F, 161. Filo, 90-0015
    Bandırma Üssünden gece eğitim uçuşu için havalanan uçak kalkışın hemen akabinde motor arızası nedeniyle saat 18.31'de pist yakınlarındaki boş bir araziye düştü. Uçağın pilotu Üsteğmen Ferhat Yıldırım alçak irtifada paraşütü açmayı başardı ve kazadan hafif yaralı olarak kurtuldu.


    16 Ocak 2004, Kütahya - Tavşanlı, F-16C Blok 50 R, 192. Filo, 94-0081
    Balıkesir Üssünden dogfight eğitimi için havalanan 192. Filo Komutanlığına bağlı iki F-16'dan Pilot Üsteğmen Mehmet Karakuzulu idaresindeki uçak, Eskişehir'den havalanan 111. Filo Komutanlığına bağlı iki F-4E 2020 ile birlikte gerçekleştirilen dörtlü dogfight eğitimi sırasında Kütahya'nın Domaniç ilçesinin 15 km güneyindeki Şenlikköy-Karlıtepe mevkiinde saat 11.00 sularında düştü. Kazada Pilot Üsteğmen Mehmet Karakuzulu şehit oldu. Kazanın sebebi, taciz eğitimi sırasında pilotun maruz kaldığı yüksek g etkisi sonucu baygınlık geçirmesi ve kontrolü kaybetmesidir. Yoğun kar yağışının uçağın enkazını kapattığı kazada şehit pilotun naaşı uzun aramalar sonunda güçlükle bulunabildi.


    03 Mart 2005, Karabük - Yenice, F-16D Blok 30 B, 143. Filo, 86-0191
    Eğitim uçuşu için Akıncı Üssünden havalanan uçak dogfight eğitimi sırasında Karabük'e 30 km mesafedeki Yenice ilçesi Burunsuz köyü Dağ Tarla mevkiinde saat 12.30'da düştü. Uçaktaki pilotlar Pilot Yüzbaşı Fatih Devravut ve Pilot Üsteğmen Fatih Keskin şehit oldu. Yapılan incelemeler sonucu pilotların görüş mesafesinin düşüklüğü nedeniyle vertigo oldukları ve uçağı kurtarmak için son ana kadar uçaktan ayrılmadıkları anlaşıldı. Çetin kış şartları sebebiyle şehit pilotların naaşlarına 20 saat sonra ulaşılabildi. Şehit pilotlardan Yüzbaşı Fatih Devravut, 1999 yılında düzenlenen Kosova Harekâtında Üsteğmen rütbesiyle Sırplara karşı oldukça başarılı bombardıman sortileri gerçekleştirmiş ve bir görev sırasında 8.45 saat havada kalmış tecrübeli bir pilottu.


    30 Ocak 2006, Diyarbakır, F-16C Blok 40 P, 181. Filo, 93-0014
    Diyarbakır Üssünden eğitim uçuşu için kalkış yapan Pilot Üsteğmen Özgür Ciritbeyi'nin pilotajındaki F-16C uçağının motorunda uçuş sırasında teknik bir arıza meydana geldi. Üsse geri yönelen pilot telsizle kuleye durumu bildirdi. Diyarbakır Üssünün yaklaşık 3 mil güneyine kadar uçağı getirmeyi başaran pilot, motor tamamen durunca saat 14.43'te fırlatma koltuğuyla uçaktan ayrılmak zorunda kaldı. Uçak, kent merkezine 5 kilometre uzaklıktaki Çarıklı Beldesine bağlı Gönendi Köyü yakınlarında boş bir alana düştü. Pilot kazadan yara almadan kurtuldu.
    23 Mayıs 2006, Ege Denizi, F-16C Blok 50 R, 192. Filo, 93-0684
    Dalaman Hava Meydanından Ege Denizindeki SAM faaliyetlerini keşif ve kontrol için saat 12.30'da havalanan iki F-16C Blok 50 ve bir RF-4E Phantom II uçağımıza Vic [ters V şeklinde] formasyonunda devam eden uçuş sırasında Rodos Adası'nın 35 mil güneyinde iki Yunan F-16 Blok 52+ tarafından önlemede bulunulmuş, Yunan uçakları Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı [ICAO] ve angajman kuralları dışında [uçaklara en fazla 1000 feet yaklaşılabilir] uçaklarımıza yaklaşarak taciz etmişlerdir. Herhangi bir it dalaşına girmeksizin rutin görevine devam eden uçaklarımıza süratle yaklaşan 343. Mira'ya bağlı 514 numaralı Yunan F-16C Blok 52+ uçağı saat 12.48'de 27.000 feet [8.230 m] irtifada 192. Filo Komutanlığına bağlı 93-0684 numaralı F-16C Blok 50 uçağımıza sağ alt tarafından çarpmıştır.
    Çarpışma sonucunda her iki uçak da parçalanarak denize düşmüştür. Olay Rodos Adası 33 mil güneyinde ve Kerpe Adası 35 mil doğusunda Akdeniz'in uluslararası hava sahasında [3524N - 2750E] meydana gelmiştir. Yaklaşma açısını ve hızını kestiremeyerek pilotaj hatası yapan Yunan pilot Üsteğmen Konstantinos İliakis'in çarpışma anında öldüğü tespit edilmiş fakat naaşı uzun aramalara rağmen bulunamamıştır. Türk uçağındaki fırlatma koltuğu uçaktaki sarsıntı seviyesi sınırı aşılınca otomatik olarak devreye girerek pilotu uçaktan fırlatmış ve Pilot Üsteğmen Halil İbrahim Özdemir hafif yaralı olarak paraşütle denize inmiştir. Pilotumuz önce Panama bandıralı bir gemi tarafından denizden alınmış, ardından Üsteğmen Ayşe Ayna'nın kullandığı AS-532 Cougar SAR helikopteri tarafından Fethiye'ye getirilmiştir. Kazanın ardından Türkiye Yunanistan'a diplomatik girişimde bulunarak özür dilemesini ve tazminat ödemesini istemiş, NATO'dan olayla ilgili sorumluları gösteren bilirkişi raporu hazırlaması talebinde bulunmuştur.


    11 Eylül 2006, Kazdağları, F-16C Blok 50 R, 191. Filo, 94-0087
    Eğitim uçuşu için Balıkesir Üssünden havalanan uçak saat 12.45'te seyir halinde iken FOD [Foreign Object Demage] nedeniyle Çanakkale'nin Bayramiç ilçesine bağlı Evciler köyü Dalaksuyu mevkiinde ormanlık alana düştü. Uçak düşmeden ayrılmayı başaran Pilot Üsteğmen Özgür Alagöz kazadan sağ kurtuldu.


    16 Ekim 2006, Bitlis - Mutki, F-16C Blok 40, 181. Filo, Seri No: ?
    Diyarbakır Üssünden liderlik eğitim sortisi için saat 10.00'da havalanan uçak bilinmeyen bir nedenle saat 10.38'de Bitlis'in Mutki ilçesi ile Siirt'in Baykan ilçesi arasındaki Sarpkaya mevkiinde düştü. Uçaktan ayrılamayan Pilot Üsteğmen Bahadır Şahin şehit oldu.


    22 Mayıs 2007, Konya - Altınapa, F-16C Blok 40 H, 132. Filo, 91-0019
    Eğitim uçuşu için Konya Üssünden saat 11.00'de havalanan uçak kalkıştan kısa bir süre sonra motor arızası nedeniyle SEC moduna geçmiş, irtifa alıp üsse dönme çabalarına rağmen motor tamamen güçten kesilmiş, pilotun iki kez motoru yeniden çalıştırma çabası sonuç vermemiş ve Konya Üssüne 30 km mesafedeki Altınapa Barajı yakınlarında düşmüştür. Pilot Yüzbaşı İlker Özbil fırlatma koltuğuyla uçaktan ayrılmıştır.


    12 Temmuz 2007, Balıkesir, F-16D Blok 50 R, 191. Filo, 94-0107
    Gece eğitim uçuşunun tamamlanmasının ardından Balıkesir Üssüne geri yönelen uçakta iniş sırasında teknik bir arıza meydana gelmiş, pilotların yeniden yükselme çabasına rağmen uçak saat 22.30 sularında pist bitimindeki boş araziye düşmüştür. İsmi açıklanmayan ve biri kadın olan pilotlar son anda fırlatma koltuğuyla uçaktan ayrılmış ve kazadan hafif yaralı olarak kurtulmuştur.


    14 Nisan 2009 Balıkesir
    Balıkesir 9’uncu Ana Jet Üs Komutanlığı’ndan havalanan F-16, Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesine bağlı Muradiye Sarnıç Köyü yakınlarında düştü. Uçakta bulunan pilot Üsteğmen Fatih Korçam şehit oldu.


    13 Mayıs 2013, Osmaniye
    Suriye sınırında CAP görevinden dönen Üsteğmen Hamza Gümüşsoy'un kullandığı F-16C, Amanos Dağları üzerindeyken teknik arıza sonrasında motorda güç kaybı yaşadı. Pilot atladı ancak fırlatma koltuğundan ayrılıp paraşütünü açamadı. Üsteğmen Hamza Gümüşsoy şehit oldu.
    Ocak 2014 Diyarbakır
    Eğitim uçuşundan dönen bir F-16 savaş uçağı, teknik bir arıza nedeniyle üs yakınlarındaki araziye düştü. Pilot hafif yaralı olarak kurtarıldı.


    3 Haziran 2014, Merzifon
    Merzifon 5. Ana Jet Üs Komutanlığı'nda eğitim uçuşundan dönen Teğmen Muhammet Keskin, iniş sırasında meydana gelen teknik arıza nedeniyle rule kaçırarak uçağıyla birlikte toprak alan çıktı. Hafif yaralanan Teğmen Keskin, Merzifon'da hastaneye kaldırıldı. Sağlık kontrolleri için uçuştan alınan Teğmen Muhammet Keskin, 26 Haziran'da memleketi Elazığ'a giderken trafik kazası geçirdikten sonra ağır yaralandı. Hastanede hayatını kaybetti.


    2 Eylül 2014, Diyarbakır, 182. Filo, F-16C
    Yüzbaşı Şefika Burcu Arpacı'nın kullandığı F-16C rutin eğitimini tamamlayıp Diyarbakır 8. Ana Jet Üs Komutanlığı'na inişi sırasında motorunda yangın meydana geldi. Pilot uçağı piste kadar getirdi. Ancak rule kaçırmasının üzerine fırlatma koltuğunu kullanarak uçağı terk etti. Pilotun sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.

    Dogfight: İt dalaşı
    Vertigo:Havada uçuş için gerekli görsel referanslar olmadığında meydana gelir ve pilotun iç kulaktaki vestibüler denge sisteminin zafiyeti sonucu ortaya çıkar
    Fod:Yabancı Madde Hasarı (Foreign Object Damage)

    --ALINTIDIR--
     Türk F-16'larının Tüm Kazaları







  • merhaba
    Burdaki bilgiler oldukça ilginç havacılıkla ilgili hasbelkader medyadaki notları düzenli takip eden birisiyim. Kanatların birbirine yakın uçuşta teması köyünün üstünde 100 feet uçuşunu ilk kez duydum. Kaynağınızı belirtirseniz başka ne gibi ilginç bilgiler var bakınmak isterim. teşekkürler....
  • 32 Tane düştü. 1'i Emekli 2'si Tamir Edildi. Bu son düşen uçakda tamir edilecek gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etayfun

    merhaba
    Burdaki bilgiler oldukça ilginç havacılıkla ilgili hasbelkader medyadaki notları düzenli takip eden birisiyim. Kanatların birbirine yakın uçuşta teması köyünün üstünde 100 feet uçuşunu ilk kez duydum. Kaynağınızı belirtirseniz başka ne gibi ilginç bilgiler var bakınmak isterim. teşekkürler....

    Merhaba, ben bu bilgileri bir haber sitesinden aldım hocam. Yakında kendi çalışmalarımdan kesitler yayınlayacağım çok daha farklı bilgiler olacağını düşünüyorum.
  • Ne kadar çok uçağımız düşmüş şaşırdım ...
  • Yarısını okudum devam edicem.. UP

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yunanlı pilotun koydurduğu resim bu heralde.

     Türk F-16'larının Tüm Kazaları
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • güzel konu mu desem bilemedim

    bol resimli olsa sağlam olurdu yine de eline sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    güzel konu mu desem bilemedim

    bol resimli olsa sağlam olurdu yine de eline sağlık

    Teşekkür ederim hocam fikriniz güzel bulabildikçe eklemeye çalışırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.