Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (57. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
96
Favori
399.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • üstad dizel için ben tersini düşünürdüm...

    nedenini paylaşır mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    üstad dizel için ben tersini düşünürdüm...

    nedenini paylaşır mısın?


    Sanırım siz motor soğukken oluşan durumu kastediyorsunuz. Motor soğuksa yanma motor ısınana kadar verimli olmaz.

    Yalnız arkadaş hava soğukkenki durumu kastetmiş sanırım.

    Hava soğuk, motor sıcaksa mazot pompada ısınır ve soğuk olarak yanma odasına ulaşamaz. Silindir, blok da sıcaktır. Ama emişteki hava soğuktur. Soğuk hava daha yoğun oksijen içerir. Tıpkı intercooler'ın etkisi gibi bir etki oluşur. Ancak 5-10 derecelik sıcaklık farkı bizim için büyük olsa da emiş sıcaklığı için çok büyük fark oluşturmaz.

    Kolay gelsin...
  • motordan 100 almıştım ama bazı bilgileri tazelemek gerekiyor sanırım.

    Yanlış hatırlamıyorsam, dizelde yakıt, sıcak hava üzerine püskürtülüyor. Yanma bu şekilde gerçekleşiyor. Bu nedenle ben sıcağın daha iyi olacağını tahmin ederken, siz üstüne üstlük yakıtın soğuk olmasının avantajlı olacağını söylediniz doğru mu anladım? "Soğuk olarak yanma odasına ulaşmaz" demişsiniz çünkü.
  • Soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için intercolor turbolorda ek olarak motora girecek havayı soğutmak için radyatör vardır.
  • patron intercooler soğutmak için yok mu? ilk sayfalarda şekli de vardı... Radyatör olayını çıkaramadım? Radyatör bütün arabalarda var ztn, bişe mi kaçırdım ben
  • Soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için intercolor turbolorda ek olarak motora girecek havayı soğutmak için radyatör vardır.
  • 1-
    quote:

    Soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için intercolor turbolorda ek olarak motora girecek havayı soğutmak için radyatör vardır.



    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/key_/tm.htm#22026499

    2-
    quote:

    Soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için intercolor turbolorda ek olarak motora girecek havayı soğutmak için radyatör vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    motordan 100 almıştım ama bazı bilgileri tazelemek gerekiyor sanırım.

    Yanlış hatırlamıyorsam, dizelde yakıt, sıcak hava üzerine püskürtülüyor. Yanma bu şekilde gerçekleşiyor. Bu nedenle ben sıcağın daha iyi olacağını tahmin ederken, siz üstüne üstlük yakıtın soğuk olmasının avantajlı olacağını söylediniz doğru mu anladım? "Soğuk olarak yanma odasına ulaşmaz" demişsiniz çünkü.


    Dizelde yakıt sıkışmış olan havanın üstüne püskürtülür. Sıkıştırılan hava ısınır. Ama önemli olan içerdiği oksijen miktarıdır. İçerdiği oksijen miktarını ve sıkıştırmayı artırmanın en güzel yolu da hem turbo ile daha fazla hava basarak miktarı artırmak, hem de intercooler ile bu basılan havayı soğutarak daha yoğun oksijenli hava göndermektir. Yanma odasına daha yoğun oksijen içeren ve daha bol miktarda havayı sokabilirseniz sıkıştırma sonucu ısı ve artan oksijenle patlamanın verimi artacaktır.

    Yani yakıtın üstüne püskürtüldüğü hava zaten sıkıştırma ile ısıtınıyor. Soğuk hava vererek amaç bu havanın oksijen yoğunluğunu artırmak.

    Yakıtını ısısıyla ilgili sadece hava soğuk olsa da yanma odasına kadar yakıt ısınır dedim. Yoksa yakıtın sıcak veya soğuk olması ile ilgili birşey söylemedim. Zaten yakıt atomize püskürtülüyor. Sıkıştırılmış sıcak ve bol oksijenli hava üstüne püskürtülünce anında tutuşacaktır.

    Intercooler yanma odasına giren havayı soğutarak daha yoğun oksijen taşımasını amaçlar. Yukarıda da anlattığım gibi bu da yanmanın verimini artırır. Soğuk havalarda da nispeten benzer bir etki oluşur. Ancak soğuk dediğimiz hava yaklaşık 10 derece farkettiğinden oksijen yoğunluğu performansta hissedilecek derecede artış göstermez.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Intercooler yanma odasına giren havayı soğutarak daha yoğun oksijen taşımasını amaçlar. Yukarıda da anlattığım gibi bu da yanmanın verimini artırır.



    vakit ayırdığın için ve emeğinden dolayı teşekkür ederim...
  • Çok güzel bir konu ve yazı olmuş. Eline sağlık. Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Intercooler yanma odasına giren havayı soğutarak daha yoğun oksijen taşımasını amaçlar. Yukarıda da anlattığım gibi bu da yanmanın verimini artırır.



    vakit ayırdığın için ve emeğinden dolayı teşekkür ederim...


    Merhaba Murat hocam. Benim hiçbir zaman yazdıklarımın kesin doğrular olduğu gibi bir iddiam olmadı. Hiç de kibir sahibi değilimdir. İkna olmadıysanız veya farklı düşünüyorsanız fikir zenginliği olması ve doğruyu bulmaya katkı sağlaması açısından lütfen düşüncelerinizi paylaşın. Size ve fikirlerinize değer veriyorum. Bilgi alışverişi olur. Memnuniyet duyarım.

    Bu başlığı kendi başlığım olsun, yalnız ben yazıp çizeyim diye açmadım. Güzel bilgiler paylaşılsın, ben de, okuyanlar da faydalansın diye açtım.

    Rica eder, ben teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsabiti

    Çok güzel bir konu ve yazı olmuş. Eline sağlık. Teşekkür ederim.


    Rica ederim.




  • üstad ben Harita Müh'siyim zaten, benim yorum yapabileceğim konular değil. Sizin ve diğer arkadaşların görüşlerini takip ediyorum. "Şehir efsanesi" olmayan, şu şudur, bu budur, işte fotoğrafı bu, tarzındaki net cevaplar ilgimi çekiyor. Otomobil işine biraz fazla merağım var. Yazılanları çizilenleri görmek, yeni şeyler öğrenmek hem güzel hem de araçlarımızı daha doğru kullanmamızı sağlıyor.

    Yalnız ben, adaşım (oguz1) in yazdığı radyatör olayını çıkaramadım hala. Radyatör dediği benzinli-dizel bütün arabalarda olan radyatör mü, başka birşey mi? O konuyu da bi anlasam bu gece daha rahat uyurum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Yalnız ben, adaşım (oguz1) in yazdığı radyatör olayını çıkaramadım hala. Radyatör dediği benzinli-dizel bütün arabalarda olan radyatör mü, başka birşey mi? O konuyu da bi anlasam bu gece daha rahat uyurum...


    Arkadaşın radyatör diye bahsettiği şey intercooler'dır. Dışarıdan radyatöre benzediği için sanayi dilinde turbo radyatörü de denilir. Farkı içinden su değil hava geçer.

    Abartılmış, devasa hali aşağıdaki gibidir.

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Emilen hava manifolda basılmadan önce intercooler'dan geçerek rüzgarın da etkisiyle soğutulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 6 Kasım 2009; 16:27:13 >




  • tamam üstad teşekkür... Bu arada hakikaten de devasa imiş...

    Kolay gelsin...
  • intercooler çok güzel bir özellik.benim arabada intercooler yok 65bg symbol.geçen arkadaşın accent Crdi sini kullandım 2003 model 82bg.intercooler var.gerçekten çok rahat devir yapıyor ve daha iyi yaslıyor geri.hele 3000 devir civarında çok tatlı bir turbo ıslığı duyuluyor.kullanımı çok daha yumuşak.özellikle ilk kalkışı çok iyi.devamında benim araba ondan aşağı kalmıyo ama dediğim gibi intercooler motoru baya rahatlatıyor.
  • Talep edilirse uygun fiyata turbo tedariki yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vitisvinifera68

    Merhabalar,turbo araçlarda turbonun ömrünü uzatmak, turboya zarar vermemek için kontak hemen kapatılmamalı biraz soğuyana kadar beklenmeli deniyor.Yeni nesil araçlarda start-stop sistemi geliyor bu sistemde turbolu araçlarda extra bir sistem mi var acaba?Start-stop sistemindeki turbolar nasıl korunacak bilgisi olan var mı acaba?

    Sayın O.B.K daha önce sormuştum ama görmediniz heralde cevaplarsanız sevinirim teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vitisvinifera68


    quote:

    Orijinalden alıntı: vitisvinifera68

    Merhabalar,turbo araçlarda turbonun ömrünü uzatmak, turboya zarar vermemek için kontak hemen kapatılmamalı biraz soğuyana kadar beklenmeli deniyor.Yeni nesil araçlarda start-stop sistemi geliyor bu sistemde turbolu araçlarda extra bir sistem mi var acaba?Start-stop sistemindeki turbolar nasıl korunacak bilgisi olan var mı acaba?

    Sayın O.B.K daha önce sormuştum ama görmediniz heralde cevaplarsanız sevinirim teşekkürler.


    Bu konuyu volvo 1.6 D ile ilgili olarak ele almıştık. O yüzden tekrar yazmamış olabilirim.

    Motor aynı PSA motoru ise üretici muhakkak alternatif bir yağlama yöntemi denemiştir diye düşünüyorum.

    Ayrıca start-stop sisteminin tüketime ne kadar katkı sağlayacağı da ayrı bir tartışma konusudur. Bana bu gibi sistemler magazinel, göz boyama yöntemleri gibi geliyor. Sürekli çalışıp, stop eden bir motorda birçok ek parça aşınacaktır. Bu bence 50-60sn için motoru stop ettirmek, oluşabilecek ek aşınmalara ve yıpranmalara değecek bir şey de değil. Daha uzun süreler içinse zaten kullanıcı kendisi aracını stop edecektir.




  • Sayın OBK hocam

    Carbon Clean denen olaya karşı olduğunuzu biliyorum ve üç sorum olacak

    Sayfaları düzenli takip etmediğimden atlamışta olabilirim eğer öyleyse kusura bakmayın

    Şimdi bu carbon cleanın motora hiç faydası yokmudur

    2 Kurum temizliği yapılacaksa kapak ve manifold sökülür, gerekirse ultrasonik temizlik yapılır. İşte o zaman bişeye benzer.

    Geçmiş sayfalardaki bir mesajınızdan alıntı yaptım bu dediğiniz temizliği kaç bin km yaptırmak gerekir ve maliyeti nedir nerede yaptırabilirim

    Son sorum ise turbo bakımı nasıl ve kaç km yapılmalıdır ve nerede yaptırılmalıdır.

    Syg
  • o.b.k hocam benim aracım 1.6 turbo insignıa arac küçük vitesteyken debriyaja bastığımda yada hafif fren yaptığımda rüzgar sesine benzer uuuuuğğvvvv uuuuğğvvvv diye ses geliyor yada rolantide giderkende aynı sesleri duyuyorumm kardeşimdede turbo var biraz önce üşenmedim onunkini denedim onda duyamadımm bu konu hakkında yardımcı olabilirmisiniz
  • 
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.