Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (55. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
96
Favori
399.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bencede bu şekilde kalsın. Her cevapta güncellenip gözle görülebilir yere geliyor. Hepimiz takip edebiliyoruz.
  • Aslında haklısınız üst konulara ilginin cok yogun oldugu söylenemez.

    Görüyoruz üst konu oldugu halde aynı konudan defalarca acılıyor.

    Fakat bu kadar degerli bilginin arka sayfalarda kalıp zamanla yok olmasından korkuyorum



    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Yaklaşık 18 sayfadı genel bilgiler otomotiv bölümündeki üniversite ögrencilerine ders diye okutulmalı bence.Otomobil kullanmak sanıldıgı kadar basit bir olay degil.Obk ve bu konudaki diger bilgi birikimi yüksek arkadaşlara teşekkürü borc bilirim.Konunun üst konu olması bu bilgilere daha fazla insanın ulaşmasını saglayacaktır.



    Rica ederim.

    Başlığın üst konu olması konusunda açıkcası ben de ısrarcı değilim. Hem sayfada daha küçük yer alacak, hem de daha az ilgi çekecek. Şimdiki haliyle başlığa yeni bir soru veya bilgi girildiğinde üstte görünen başlıkta yeni birşeyler olduğu daha rahat farkediliyor diye düşünüyorum. Üst konular daha çok takipten uzak, yeni bilgi girişi nadir olan konular.

    Tabi bunlar benim düşüncelerim. Siz daha rahat istifade ederiz diyorsanız, yönetim de uygun görürse üst konu da yapılabilinir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mervegül -- 26 Ekim 2009; 14:53:22 >




  • O.B.K. üstadım, görüşleriniz ve paylaştığın bilgiler için tekrar teşekkür etmek isterim.. Yağ konusu ile ilgili olarak , belki gereksiz yere hassas davranıyor olabilirim ama inanın okuduğum makaleler vs.. bende inanılmaz bir baskı oluşturdu. İşin içinden çıkabilmek için tecrübe ve bilgi donanımınız ile size güvenebildiğim için bu konudaki görüşünüzle içim rahatlasın istiyorum.. Sonuç olarak 5w30 sentetik karışımdan 5w-40 tam sentetik yağa geçiş yapmak çok da büyük bir problem oluşturmayacak kanaatindemisiniz? Sonuç olarak 25 birimlik viskozite aralığından 35 lik birime atlamış olmak motor için yeni bir rodaj tarzında etkili midir ? Yoksa bu kadar pimpiriklenmem yersiz mi dersiniz ?? Cevabınız için şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekay35

    O.B.K. üstadım, görüşleriniz ve paylaştığın bilgiler için tekrar teşekkür etmek isterim.. Yağ konusu ile ilgili olarak , belki gereksiz yere hassas davranıyor olabilirim ama inanın okuduğum makaleler vs.. bende inanılmaz bir baskı oluşturdu. İşin içinden çıkabilmek için tecrübe ve bilgi donanımınız ile size güvenebildiğim için bu konudaki görüşünüzle içim rahatlasın istiyorum.. Sonuç olarak 5w30 sentetik karışımdan 5w-40 tam sentetik yağa geçiş yapmak çok da büyük bir problem oluşturmayacak kanaatindemisiniz? Sonuç olarak 25 birimlik viskozite aralığından 35 lik birime atlamış olmak motor için yeni bir rodaj tarzında etkili midir ? Yoksa bu kadar pimpiriklenmem yersiz mi dersiniz ?? Cevabınız için şimdiden teşekkürler..


    Bana 0w-30 tam sentetik yağ kullanayım mı diye sorsaydınız biraz tereddüt ederdim ve size alternatif olarak 5w-40 ı sunardım. Ama 5w-40 zaten özellikle turbo dizel araçlar için üretilen bir viskozitedir. Aşağıda castrol edge 5w-40 turbo diesel'in linkini veriyorum.

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9022662&contentId=7041810

    Teknik detayları da aşağıdaki linkte;

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/44A1B3058E1B444E8025736000496CCE?OpenDocument

    Elimde ford klavuzu var. Ford'un 1.6 TDci motor için yağ spesifikasyonuna baktım. Ve üstteki linkteki castrol teknik detaylarda belirtilen yağ normunun daha üstün bir ford spesifikasyonunu sağlandığını gördüm. Ford'un önerdiği WSS-M2C913-B, üstteki yağın sağladığı ise Ford WSS-M2C917-A. Elimdeki teknik döküman biraz eski. Daha yeni bir dökümanda muhtemelen Ford WSS-M2C917-A yazacaktır. Ama genel olarak daha büyük sayısal değer küçük olanı da kapsar.

    Castrol'den link verdim diye ille de castrol olacak demiyorum. Diğer markaların da benzer viskozitelerini kullanabilirsiniz. Örneğin mobil1 0w-40 da üstün bir yağdır.

    5w-40 tam sentetik yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    Filtreyi de değiştirmeyi unutmayın.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Yaklaşık 18 sayfadı genel bilgiler otomotiv bölümündeki üniversite ögrencilerine ders diye okutulmalı bence.Otomobil kullanmak sanıldıgı kadar basit bir olay degil.Obk ve bu konudaki diger bilgi birikimi yüksek arkadaşlara teşekkürü borc bilirim.Konunun üst konu olması bu bilgilere daha fazla insanın ulaşmasını saglayacaktır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Şu konuyu üst konu yapmadılar.Nerde bu dh adminleri.Ne iş yapıyorlar?


    Şikâyetiniz başarıyla iletildi

    Bu mesajın devamındaki url'yi kullanarak şikayetinizin durumunu kontrol edebilirsiniz.

    Ayrıca her zaman yukardaki şikayet kısmından son durumu görebilirsiniz.
    ticket.asp?rid=344274

    Pencereyi kapa ?




    Konuyu bölüm yetkilisi arkadaşımız ile değerlendirip gerekeni en kısa sürede yapacağız.




  • OBK üstadım, bilginizi ve tavsiyenizi esirgemediğiniz teşekkürler tekrar..
    En nihayetinde malum teknik spesifikasyon farklılıklarıbiraz gözümüzü korkutuyor.. :) Sayenizde bu korkulardan arınabiliyoruz..
  • obk ustam benimn araba 96 bin oldu.acaba carbon clean gerekirmi?ya da kaç binde yapılmalı?herşeyden ötesi carbon clean bir işe yarıyor mu?teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    obk ustam benimn araba 96 bin oldu.acaba carbon clean gerekirmi?ya da kaç binde yapılmalı?herşeyden ötesi carbon clean bir işe yarıyor mu?teşekkürler...

    Üstat, çok kez, carbon clean'i önermediğini söyledi. Yazılanları biraz okuyup, sürekli sorulan soruları tekrarlamayalım ki hocamız bizden bıkıp kaçmasın.
  • benim şöyle bir önerim var. Soru cevaplar toparlansın, aradaki teşekkür mesajları kaldırılsın. Tamamen sıkça sorulan sorular bölümü haline getirelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    benim şöyle bir önerim var. Soru cevaplar toparlansın, aradaki teşekkür mesajları kaldırılsın. Tamamen sıkça sorulan sorular bölümü haline getirelim.

    Sürekli soru geleceği için öyle birşey yapsak bile sürekli güncellemek gerekir, o da sürekli iş. Bence böyle devam edelim, sorulacak herşey sorulduktan sonra boş zamanımızda toparlar koyarız bütün soru ve cevapları ilk sayfaya.
  • şu anlamda söyledim. Carbon Clean olayı 70 kere soruldu. Bu tarz bi toparlama işi olursa adam önce bi anasayfaya bakmayı akıl eder en azından. Başlık da değiştirilir. Neyse ben devamlı burdayım ztn. benim için her yol bağdat...
  • Sanmıyorum gelip soru soranların ilk sayfaya baktıklarını zira ilk sayfada açıklanan şeyler de sürekli soruluyor.

    Bu arada OBK hocam;

    Motorda kayıp enerji olarak havaya salınan ısı enerjisini bir yolla tekrar motora enerji olarak göndermenin bir yolu olamaz mı?

    Örneğin araçlardaki su soğutma sistemlerindeki motoru soğutmaya yarayan su motordan dönerken ısınıyor ve radyatörde soğutuluyor diye biliyorum. Bu sistemi radyatöre bağlamadan önce buhar gücüyle çalışan minik bir motor yada kompressöre çevirerek tekrar kranka versek, aracın yakıt tüketimini ve performansını olumlu yolda etkilemez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Sanmıyorum gelip soru soranların ilk sayfaya baktıklarını zira ilk sayfada açıklanan şeyler de sürekli soruluyor.

    Bu arada OBK hocam;

    Motorda kayıp enerji olarak havaya salınan ısı enerjisini bir yolla tekrar motora enerji olarak göndermenin bir yolu olamaz mı?

    Örneğin araçlardaki su soğutma sistemlerindeki motoru soğutmaya yarayan su motordan dönerken ısınıyor ve radyatörde soğutuluyor diye biliyorum. Bu sistemi radyatöre bağlamadan önce buhar gücüyle çalışan minik bir motor yada kompressöre çevirerek tekrar kranka versek, aracın yakıt tüketimini ve performansını olumlu yolda etkilemez mi?



    yani
    aynen bahsedildiği gibi

    http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=287793&baslik=BMW,%20aranan%20%C3%A7areyi%20buldu!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Sanmıyorum gelip soru soranların ilk sayfaya baktıklarını zira ilk sayfada açıklanan şeyler de sürekli soruluyor.

    Bu arada OBK hocam;

    Motorda kayıp enerji olarak havaya salınan ısı enerjisini bir yolla tekrar motora enerji olarak göndermenin bir yolu olamaz mı?

    Örneğin araçlardaki su soğutma sistemlerindeki motoru soğutmaya yarayan su motordan dönerken ısınıyor ve radyatörde soğutuluyor diye biliyorum. Bu sistemi radyatöre bağlamadan önce buhar gücüyle çalışan minik bir motor yada kompressöre çevirerek tekrar kranka versek, aracın yakıt tüketimini ve performansını olumlu yolda etkilemez mi?



    yani
    aynen bahsedildiği gibi

    http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=287793&baslik=BMW,%20aranan%20%C3%A7areyi%20buldu!



    Aslında bence bu tür parçalar Türkiye'de LPG kiti gibi üretilip sonradan araca yerleştirilebilir ve yakıt tüketimi düşürülebilir diye düşünüyorum.

    BMW'nin ne düşündüğünü tam olarak bilemeyiz ama dediğim gibi bir kompressöre çevrilip kranka bağlansa, motorun üstlendiği hareket ettirme direnci azalıp yakıt tüketimi düşecektir diye düşünüyorum.

    Aynı zamanda hibrit araçlarda uygulanan frenden güç elde etme sistemi de pekala aynı mantıkla standart araçlara uygulanabilir.

    Bu tür önlemlerin benim bile aklıma lise yıllarında gelip de otomobil üreticilerinin aklına gelmemiş olması bence ihtimal dışı. Otomobil üreticilerinin enerji piyasasındaki büyük şirketlerle sıkı bağları var anlaşılan.




  • hocam akıllarına gelmiştir zaten. Adam bu kadar teknoloji üretiyor. Senin virajda savrulmaman için 50 tane sistem üretiyor. Alfabede üç harfli kombinasyon kalmadı nerdeyse
    ama yakıt tüketimini düşüremiyor öylemi?

    ingiltere ford'da çalışan bi tanıdık, bu tarz yakıtla ilgili gelişmelerin zaten yapıldığını ama bunların patentlerinin araplar tarafından hemen satın alındığını söyledi. Belki de arapların kendilerine özel üretim toyota yaptırmaları da bundandır. Bilemeyiz...
  • arkadaşlar merhaba sizlere bir sorunumu paylaşmak istiyorum yaklaşık 5 ay önce astra aldım şuan 11 000 km deyim benim araç birinci vites hariç diger vitesler kullanırken bir sarsıntı oluyor biraz daha açık anlatmaya çalışim örnegin şehir içinde kullanır ken ikinci viteste gidiyorum buyaklaşık ikibindevrin birüstü ikibin ikiyüz ikibin beyüz devir arasında önümdeki araç yavaşlıyor ben ayagımı gazdan çekiyorum bu arada devrim ikibinin biraz altına düşüyor bu bin beşyüz veya bin seküzyüz odevirde gaza bastıgım an bir sarsılyor biran gaz yemiyor geridüzeliyor anlık saliselik bir durum birkaç kişiye sordum turbo lag dediler ama daha öncede dizel araç kullandım böyle bir sorun görmedim bana yardımcı olursanız memmun olurum iyi akşamlar
  • Güncellemek amacıyla bir soru sorayım.

    OBK hocam;

    Mesela araç yokuşa gelip durduğunda, yokuş da dik bir yokuş olsun, aracı 1. vitesten 2. vitese atmak için biraz devirin yükselmesi gerekiyor. Yani birinci viteste 3000 devire gelmeden 2'ye atarsak, vites değiştirirken araç yokuşta olduğundan hız kaybederek, 2. vitese geçtiğimizde devir çok düşmüş oluyor ve araba çekmiyor haliyle.

    Bu gibi durumda 1. viteste 3000 devirlere çıkmak şanzımana yüksek tork sebebiyle bir zarar verir mi? Bu zarar 1. viteste deviri yükseltirken yavaş ivmelenerek en aza indirilebilir mi? Tavsiyeleriniz nelerdir?

    Böyle bir durumla pek karşılaşmıyorum ama 1. viteste yine de pek zorlamamaya çalışıyorum aracı, bilgilenmek için sordum.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Güncellemek amacıyla bir soru sorayım.

    OBK hocam;

    Mesela araç yokuşa gelip durduğunda, yokuş da dik bir yokuş olsun, aracı 1. vitesten 2. vitese atmak için biraz devirin yükselmesi gerekiyor. Yani birinci viteste 3000 devire gelmeden 2'ye atarsak, vites değiştirirken araç yokuşta olduğundan hız kaybederek, 2. vitese geçtiğimizde devir çok düşmüş oluyor ve araba çekmiyor haliyle.

    Bu gibi durumda 1. viteste 3000 devirlere çıkmak şanzımana yüksek tork sebebiyle bir zarar verir mi? Bu zarar 1. viteste deviri yükseltirken yavaş ivmelenerek en aza indirilebilir mi? Tavsiyeleriniz nelerdir?

    Böyle bir durumla pek karşılaşmıyorum ama 1. viteste yine de pek zorlamamaya çalışıyorum aracı, bilgilenmek için sordum.

    Teşekkürler.


    Hocam düşük devirde vites yükseltip motoru zorlamaktansa biraz devir çevirmekte zarar yoktur. Şanzıman motorun ürettiği torka dayanıklı üretilir. Ama vurdurarak, aniden yapılan sert vites geçişleri bazen şanzımana motorun ürettiği torkun etkisinden fazla yük bindirebilir. Vites geçişinde yumuşak davranırsanız bir sıkıntı olmaz.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lagunacılartaner

    arkadaşlar merhaba sizlere bir sorunumu paylaşmak istiyorum yaklaşık 5 ay önce astra aldım şuan 11 000 km deyim benim araç birinci vites hariç diger vitesler kullanırken bir sarsıntı oluyor biraz daha açık anlatmaya çalışim örnegin şehir içinde kullanır ken ikinci viteste gidiyorum buyaklaşık ikibindevrin birüstü ikibin ikiyüz ikibin beyüz devir arasında önümdeki araç yavaşlıyor ben ayagımı gazdan çekiyorum bu arada devrim ikibinin biraz altına düşüyor bu bin beşyüz veya bin seküzyüz odevirde gaza bastıgım an bir sarsılyor biran gaz yemiyor geridüzeliyor anlık saliselik bir durum birkaç kişiye sordum turbo lag dediler ama daha öncede dizel araç kullandım böyle bir sorun görmedim bana yardımcı olursanız memmun olurum iyi akşamlar


    Küçük hacimli turboşarjlı dizel motorlarda bahsettiğiniz devir aralığında geç toparlama, turbolag daha fazladır.

    Birinci viteste şanzıman dişli oranının da etkisiyle bunu daha az hissedersiniz. Çünkü motor bu devir bandını kısa sürede geçer.

    Kolay gelsin...




  • O.B.K hocam merhaba,

    kışın mazotun donmamasi için neler yapmak gerekir acaba araçlarımızda?
  • 
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.