Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (54. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
96
Favori
399.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    teşekkürler ustam.peki bir soru daha sorayım size.malum bizim clio dizeller arasında enjektör arızası verenler hayli fazla.ama bunun kötü yakıttan ya da normal dizel kullanımından kaynaklandığı kesin.arabama mümkün olduğunca test ettiğim ve kalitesine güvendiğim istasyonlardan yakıt alıyorum.ama insan yine de tereddütte kalıyor.mesela sürekli mazot aldığım bir shell istasyonu var.oradan aldığım yakıtla arab baya fazla km yapıyor.çekişi de normal.geçenlerde arkadaşların tavsiyesi üzerine bir po istsyonundan yakıt aldım.bu yakıt diğerine göre performansı gözle görülür biçimde artırdı.ama 30-40 km daha erken bitiyor.sizce hangi yakıt enjektörlerimin sağlığı açısından daha iyidir?bu konu kafamı kurcalıyor?fazla km yaptırıp performansı normal olan mı?Yoksa performansı yüksek olanı mı ama menzili az olan yakıt mı?teşekkürler...kusura bakma uzun yazdım bayağı.ama naparsın memuruz.bi takım enjektör benim 1 maaşım kadar malesef


    Güvendiğiniz, yakıtının temiz olduğuna inandığınız ve kükürt oranı düşük yakıt satan istasyondan eurodizel alın. Shell GTL'i birkaç farklı araçta denedim. Kurum konusunda memnun kaldım. Tavsiye ederim. Sonrasında PO'nun 10ppm lik eurodizelini de tavsiye ederim. Ancak yine de markadan önce sirkülasyonu çok olan, fazla satış yapan, güvendiğiniz istasyonları tercih edin.

    Km ölçümleri bana pek de objektif ölçümler gibi gelmiyor. Kendi aracımda neredeyse her depoda 30-40 km fark zaten oluyor her ne kadar güzergah benzer olsa da...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 24 Ekim 2009; 1:22:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    teşekkürler ustam.peki bir soru daha sorayım size.malum bizim clio dizeller arasında enjektör arızası verenler hayli fazla.ama bunun kötü yakıttan ya da normal dizel kullanımından kaynaklandığı kesin.arabama mümkün olduğunca test ettiğim ve kalitesine güvendiğim istasyonlardan yakıt alıyorum.ama insan yine de tereddütte kalıyor.mesela sürekli mazot aldığım bir shell istasyonu var.oradan aldığım yakıtla arab baya fazla km yapıyor.çekişi de normal.geçenlerde arkadaşların tavsiyesi üzerine bir po istsyonundan yakıt aldım.bu yakıt diğerine göre performansı gözle görülür biçimde artırdı.ama 30-40 km daha erken bitiyor.sizce hangi yakıt enjektörlerimin sağlığı açısından daha iyidir?bu konu kafamı kurcalıyor?fazla km yaptırıp performansı normal olan mı?Yoksa performansı yüksek olanı mı ama menzili az olan yakıt mı?teşekkürler...kusura bakma uzun yazdım bayağı.ama naparsın memuruz.bi takım enjektör benim 1 maaşım kadar malesef


    Güvendiğiniz, yakıtının temiz olduğuna inandığınız ve kükürt olanı düşük yakıt satan istasyondan eurodizel alın. Shell GTL'i birkaç farklı araçta denedim. Kurum konusunda memnun kaldım. Tavsiye ederim. Sonrasında PO'nun 10ppm lik eurodizelini de tavsiye ederim. Ancak yine de markadan önce sirkülasyonu çok olan, fazla satış yapan, güvendiğiniz istasyonları tercih edin.

    Km ölçümleri bana pek de objektif ölçümler gibi gelmiyor. Kendi aracımda neredeyse her depoda 30-40 km fark zaten oluyor her ne kadar güzergah benzer olsa da...

    sağolun tavsiyeleriniz için




  • Obk ustam arabama fabrikanın tavsiye ettiği 10w40 yağ koyuyorum.ancak bazıları kışın daha ince yağ konulmalı diyorlar.siz bu konuda ne önerirsiniz?bir sakıncası ya da artısı olur mu motora?
  • Bende de Clio3 DCI 65bg var arkadaşım, Renault artık Elf 5W40 koyuyor. bilgine...
  • Msaltik hocamın da belirttiği gibi 5w-40 yağ turbo dizel araçlar için daha uygun. Firma da onu kullanıyorsa bence 10w-40 tercih edilmemeli. 5w-40, 10w-40 ın yaptığını tüm korumayı yaparken, 10w-40 ın koruma yağamadığı sıcaklıklarda da koruma yapar.
  • OBK üstat;

    Boş viteste belli bir süre gidip araç hareket halindeyken tekrar vitese atmanın şanzumana zararlı olduğunu söylemiştiniz.

    Benim sorum ise ışıklara yada durmamız gerekecek herhangi bir yere yaklaşırken vitesi boşa almamızın zararı olabilir mi?

    Özellikle ışıklara yaklaşırken 5'ten vites düşerek durma anına kadar vitesle oynamak hem uğraştırıcı oluyor hem de gereksiz yere sürekli debriyaj kullanmış oluyoruz. Sakin bir kullanımda (ani fren yada yüksek fren performansı gerektirmeyecek) şekilde ışıklara yaklaşırken boşa almanın zararı var mıdır, bunu merak ediyorum.

    Teşekkürler.

    Düzeltme:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 24 Ekim 2009; 16:10:00 >
  • Üste arkadaşımızın yazdıgı dikkatimi cekti.

    Hocam bir sorum olacak

    Hafif rampa olan bir yerden aşagı inerken ayagımı gazdan cekmek hızımı düşürmek yerine aracı boşa atıp az bir yakıt sarfiyatıyla rampa yol düz olana kadar boş viteste gidiyorum.
    Yol düz olunca hızım hafif düşmeye başladıgında hızıma göre 5. yada 4. vitesten motor freni devreye girmeyecek şekilde büyük vitesle devam ediyorum.Bu yaptıgımın şanzımana zararı var mı?

    Eger varsa böyle bir durumda yapmam gereken nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    OBK üstat;

    Boş viteste belli bir süre gidip araç hareket halindeyken tekrar vitese atmanın şanzumana zararlı olduğunu söylemiştiniz.

    Benim sorum ise ışıklara yada durmamız gerekecek herhangi bir yere yaklaşırken vitesi boşa almamızın zararı olabilir mi?

    Özellikle ışıklara yaklaşırken 5'ten vites düşerek durma anına kadar vitesle oynamak hem uğraştırıcı oluyor hem de gereksiz yere sürekli debriyaj kullanmış oluyoruz. Sakin bir kullanımda (ani fren yada yüksek fren performansı gerektirmeyecek) şekilde ışıklara yaklaşırken boşa almanın zararı var mıdır, bunu merak ediyorum.

    Teşekkürler.

    Düzeltme:İmla


    Merhaba.

    Benim boş viteste gitmekten kastım genelde yüksek hızlarda uzun süreli durumlardır. Yoksa ışıklara yaklaşırken boşa almanızda bir sakınca yok.

    Yüksek hızlarda, durulmayacaksa, boşa alırsanız sonra tekrar vitese geçince uzun süre yağı dibe çöken şanzımanı aniden yüksek devirde döndürürsünüz. Kaçınılmasını istediğim konu bu aslında. Halbuki ışıklara gelirken boşa alsanız bile zaten kalkarken tekerlek ve şanzıman devri düşük olacağından bir sakınca oluşmayacaktır. Zaten her ışığa yanaşırken tek tek vites düşerseniz bu sefer de kısa sürede debriyaj baskı balatanız bitecektir.

    @mervegül arkadaşım;

    Yakıt tasarrufu amaçlı boşta gitmeleri öncelikle güvenlik açısından tavsiye etmiyorum. Enjeksiyonlu aracınızla viteste, gazdan ayağınızı çekerek, cut-off dan yararlanarak tasarruf yapabilirsiniz. Araç boştaki gibi hızlanmayacaktır tabi ki ama en azından kontrollü olacaktır.

    Kolay gelsin...




  • Arkadaşlar selam ..
    Özellikle OBK üstadımın dikkatine sunmak istediğim daha doğrusu fikir almak istediğim bir konu var..
    Kullandığımız yağın Turboşarja doğrudan etkisi var, bu sebeple konunun bütünlüğünü bozmayacağı düşüncesindeyim. Yağ konusuna ilişkin bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan bahsedeceğim konuya ilişkişn fikirleri birçok kişi için aydınlatıcı olacaktır ...
    Aracım Volvo S40 1,6 Dizel , ( 80.000 km de ) PSA grubunun kullanmış olduğu dizel motora sahip. Volvonun yağ spesifikasyonu 5W-30 Castrol A1 sınıfı.. Bu yağın tam sentetik değil, sentetik karışımlı mineral yağ olduğu biliniyor. Bu zamana kadar yetkili servis hizmti aldığım için bu yağın dışında bir yağ kullanılmadı . 80.000 ne gelmiş olan araçta fabrika tavsiyesi olan 5W-30 dan 5W -40 sentetik yağa geçilmesi sizce mantıklımıdır? Artıları ve eksileri ne olur sizce? Teknik olarak 5w-40 her halükarda 5w-30 un çalışma aralığını kapsıyor fakat yağ bileşimlerindeki polimer miktarı vs.. viskozite farklılık gösteriyor elbette.. Bu durumun dizel araca olan etkisi ne mertebede olacaktır ? Ayrıca takıldığım diğer husus yağ markaları , özel serviste gördüğüm yanlış hatırlamıyorsam Daviloil markası vardı.. Alman menşeyli olan bu yağın VW ve Mercedes in fabrika çıkışında kullandığı yağı üreten firma olduğu beyan edildi. Bu konudaki tereddütüm ise marka haline gelmiş olan yağ üreticileri ile ismi duyulmamış üreticilerin ürünleri ciddi faklılıklar gösterirmi dersiniz? Yeni nesil araçlar için fabrikasyon tavsiyelerinin dışına çıkılmaması gerektiği konusundaki zorlama gerçekten de tutarlı mı ? Bu konudaki paylaşımın birçok kişi için aydınlatıcı olacağı ümidiyle, bilgisini paylaşan herkese teşekkürler...




  • 70 bin km boyunca 10-40 yağ kullanilmis araca carbon clean yaptirarak bundan sonra 5 -40 yağ kullansam motora zararmi yoksa faydami sağlamis olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    70 bin km boyunca 10-40 yağ kullanilmis araca carbon clean yaptirarak bundan sonra 5 -40 yağ kullansam motora zararmi yoksa faydami sağlamis olurum


    Öncelikle şunu belirtmekte fayda var, carbon clean ancak yakıtın ulaştığı noktalara, bir miktar da yandıktan sonra egsoz gazının ulaştığı noktalara ulaşır. Carbon clean ile komple temizlik olmaz. Yağın ulaştığı yerlere carbon clean ulaşmaz. Carbon clean enjektör temelli, yakıt temelli bir temizliktir. Yağlama ise yatakta, pistonda yoğundur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: bekay35

    Arkadaşlar selam ..
    Özellikle OBK üstadımın dikkatine sunmak istediğim daha doğrusu fikir almak istediğim bir konu var..
    Kullandığımız yağın Turboşarja doğrudan etkisi var, bu sebeple konunun bütünlüğünü bozmayacağı düşüncesindeyim. Yağ konusuna ilişkin bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan bahsedeceğim konuya ilişkişn fikirleri birçok kişi için aydınlatıcı olacaktır ...
    Aracım Volvo S40 1,6 Dizel , ( 80.000 km de ) PSA grubunun kullanmış olduğu dizel motora sahip. Volvonun yağ spesifikasyonu 5W-30 Castrol A1 sınıfı.. Bu yağın tam sentetik değil, sentetik karışımlı mineral yağ olduğu biliniyor. Bu zamana kadar yetkili servis hizmti aldığım için bu yağın dışında bir yağ kullanılmadı . 80.000 ne gelmiş olan araçta fabrika tavsiyesi olan 5W-30 dan 5W -40 sentetik yağa geçilmesi sizce mantıklımıdır? Artıları ve eksileri ne olur sizce? Teknik olarak 5w-40 her halükarda 5w-30 un çalışma aralığını kapsıyor fakat yağ bileşimlerindeki polimer miktarı vs.. viskozite farklılık gösteriyor elbette.. Bu durumun dizel araca olan etkisi ne mertebede olacaktır ? Ayrıca takıldığım diğer husus yağ markaları , özel serviste gördüğüm yanlış hatırlamıyorsam Daviloil markası vardı.. Alman menşeyli olan bu yağın VW ve Mercedes in fabrika çıkışında kullandığı yağı üreten firma olduğu beyan edildi. Bu konudaki tereddütüm ise marka haline gelmiş olan yağ üreticileri ile ismi duyulmamış üreticilerin ürünleri ciddi faklılıklar gösterirmi dersiniz? Yeni nesil araçlar için fabrikasyon tavsiyelerinin dışına çıkılmaması gerektiği konusundaki zorlama gerçekten de tutarlı mı ? Bu konudaki paylaşımın birçok kişi için aydınlatıcı olacağı ümidiyle, bilgisini paylaşan herkese teşekkürler...



    5w-30 ile 5w-40 arasında evet, bazı farklılıklar vardır. Her ne kadar bu farklılıklar arasında olumsuz yönde etki edebilecek birşey olmadığını düşünsem de size en azından 5w-30 tam sentetik yağı rahatlıkla kullanabileceğinizi hatırlatmak isterim.

    Kendi aracımda mobil1 tam sentetik 5w-30'u kullanıyorum. Marka vermiyordum ama 5w-30 tam sentetik pek bulunmadığı için fikir vermesi açısından verdim. Yine mobil1'in 0w-40'ı, castrol'ün de 5w-40'ı kullanılabilir.

    Yağın yarı sentetikten tam sentetiğe geçişinde km sınırı yoktur. İstediğiniz km de geçebilirsiniz. Yalnızca ilk değişimden sonra aracın birkaç bin km de bir yağı kontrol edilmelidir. İlk değişimde yarı sentetiğe göre daha fazla eksilme olabilir. Kendi aracımı 100bin km üzerinde ikinci el aldım. O zamana kadar serviste yarı sentetik yağ kullanılmıştı. Ben hemen tam sentetik yağ kullandım. İki kez yağ değiştirdim ve bariz bir eksilme göremedim. Yine de ilk değiştirmede takip edilmeli...


    Aşağıda Mobil'in sentetik yağlar hakkında yanlış bilinenlerle ilgili bir videosu var;


    not: conventional oil = yarı sentetik yağ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 26 Ekim 2009; 13:06:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    70 bin km boyunca 10-40 yağ kullanilmis araca carbon clean yaptirarak bundan sonra 5 -40 yağ kullansam motora zararmi yoksa faydami sağlamis olurum


    Öncelikle şunu belirtmekte fayda var, carbon clean ancak yakıtın ulaştığı noktalara, bir miktar da yandıktan sonra egsoz gazının ulaştığı noktalara ulaşır. Carbon clean ile komple temizlik olmaz. Yağın ulaştığı yerlere carbon clean ulaşmaz. Carbon clean enjektör temelli, yakıt temelli bir temizliktir. Yağlama ise yatakta, pistonda yoğundur.





    ok sonucta farkli işler de olsa usta boyle birsey yapmam zarar verirmi yani bukadar km sonra yağ değisimi ? yoksa sadece carbon clean yaptirim aynen 10-40 a devammi edeyim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    70 bin km boyunca 10-40 yağ kullanilmis araca carbon clean yaptirarak bundan sonra 5 -40 yağ kullansam motora zararmi yoksa faydami sağlamis olurum


    Öncelikle şunu belirtmekte fayda var, carbon clean ancak yakıtın ulaştığı noktalara, bir miktar da yandıktan sonra egsoz gazının ulaştığı noktalara ulaşır. Carbon clean ile komple temizlik olmaz. Yağın ulaştığı yerlere carbon clean ulaşmaz. Carbon clean enjektör temelli, yakıt temelli bir temizliktir. Yağlama ise yatakta, pistonda yoğundur.





    ok sonucta farkli işler de olsa usta boyle birsey yapmam zarar verirmi yani bukadar km sonra yağ değisimi ? yoksa sadece carbon clean yaptirim aynen 10-40 a devammi edeyim ?


    Bu kadar km sonra yağ değişimi zarar vermez. Bunu yukarıda da yazdım, vidyoda da var.

    Ama ben genel olarak carbon clean'e karşıyım. Kurum temizliği yapılacaksa kapak ve manifold sökülür, gerekirse ultrasonik temizlik yapılır. İşte o zaman bişeye benzer.

    Örneğin, carbon clean'de kimse motora yakıt yerine verilen o malzemenin egsozdan çıkarken bıraktığı partiküllerin katalitik konvertöre vereceği zararı konuşmuyor...

    Klima gazı basılır tabelası asmaya döndü bu iş. Makinesini alan bağlıyor arabaya. Makinesi de malzemesi de ucuz. Yatırımı da küçük. Geri dönüşü de hızlı. Kolay para yani.

    Ben kimseye tavsiye etmiyorum. Siz bilirsiniz.




  • merhaba O.B.K hocam size kafanda soru işareti olan bir noktayı sormak istiyorum.aracım 2005 145 bin reno kangoo.

    ben arabayı boş ta kullanmayı sizin tavsiyelerinzle bıraktıp ama kafa bişey takılıyor şimdi ben 90 km hızla giderken hızımı 50 düşürücem.90 km hızla 5 vites kullanıyorum arabayı kısa süreli debraja basmadan 70 düşürdüm orda boşa alıp biraz daha hızımı düşürüp direk 50 3 takdım

    burda sorum 5 den 4 geçmeden 3 takmanın bi zararı olurmu

    birde önümüz kış arabayı kullanmadan önce rolantida mı ısıtıyım yoksa seyir halinde yüksek devirlere çıkmayarakmı ısıtıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bu kadar km sonra yağ değişimi zarar vermez. Bunu yukarıda da yazdım, vidyoda da var.

    Ama ben genel olarak carbon clean'e karşıyım. Kurum temizliği yapılacaksa kapak ve manifold sökülür, gerekirse ultrasonik temizlik yapılır. İşte o zaman bişeye benzer.

    Örneğin, carbon clean'de kimse motora yakıt yerine verilen o malzemenin egsozdan çıkarken bıraktığı partiküllerin katalitik konvertöre vereceği zararı konuşmuyor...

    Klima gazı basılır tabelası asmaya döndü bu iş. Makinesini alan bağlıyor arabaya. Makinesi de malzemesi de ucuz. Yatırımı da küçük. Geri dönüşü de hızlı. Kolay para yani.

    Ben kimseye tavsiye etmiyorum. Siz bilirsiniz.


    yari sentetikten tam sentetiğe gecmek zarari yok dedin diye sormustum usta 5-30 dediğin icin ve ben 5-40 icin sormustum 5-40 ta tam sentetik atlamisim kusura bakma usta


    peki bu ultrasonic temizliği kaç binde önerirsin yada yoksa hic yaptirmayayim çekis nezaman düser nezaman fazla yakmaya baslar ozamanmi yaptirmaliyim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirei

    merhaba O.B.K hocam size kafanda soru işareti olan bir noktayı sormak istiyorum.aracım 2005 145 bin reno kangoo.

    ben arabayı boş ta kullanmayı sizin tavsiyelerinzle bıraktıp ama kafa bişey takılıyor şimdi ben 90 km hızla giderken hızımı 50 düşürücem.90 km hızla 5 vites kullanıyorum arabayı kısa süreli debraja basmadan 70 düşürdüm orda boşa alıp biraz daha hızımı düşürüp direk 50 3 takdım

    burda sorum 5 den 4 geçmeden 3 takmanın bi zararı olurmu

    birde önümüz kış arabayı kullanmadan önce rolantida mı ısıtıyım yoksa seyir halinde yüksek devirlere çıkmayarakmı ısıtıyım.



    Merhaba.

    Vitesi boşa alıp da ayak debriyajdan çekilmişse dişlilerle ilgili bir sıralama sorunu oluşmaz. Boşta debriyajdan ayak çekilince vites konumunu sıfırlıyormuşsunuz gibi düşünebilirsiniz. Artık hıza göre her vitese geçmeye uygundur. Ama debriyaja basıp doğrudan vites atlamak bazen senkromeçle ve dişlilerle ilgili sorun oluşturabiliyor.

    Kışın da marşa bastıktan sonra kısa bir süre, 30sn kadar beklemekte yağlama açısından fayda var. Sonrasında araç sıkıştırılmadan yolda da ısıtılabilinir.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    peki bu ultrasonic temizliği kaç binde önerirsin yada yoksa hic yaptirmayayim çekis nezaman düser nezaman fazla yakmaya baslar ozamanmi yaptirmaliyim ?


    Ben herhangi kötü bir semptom yoksa boşu boşuna üst kapağın sökülmesi taraftarı değilim. Nedir bu belirtiler; Eğer çekişte zayıflama, kışın sabahları geç çalışma, komprasyon kaçakları varsa o zaman yapılabilir. Subaplardaki kurum oluşumu subapların tam kapanmasını önler ve geç çalışmaya, komprasyon kaçaklarına sebep olur. Manifolddaki kurum oluşumu da çekişi düşürecektir.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    peki bu ultrasonic temizliği kaç binde önerirsin yada yoksa hic yaptirmayayim çekis nezaman düser nezaman fazla yakmaya baslar ozamanmi yaptirmaliyim ?


    Ben herhangi kötü bir semptom yoksa boşu boşuna üst kapağın sökülmesi taraftarı değilim. Nedir bu belirtiler; Eğer çekişte zayıflama, kışın sabahları geç çalışma, komprasyon kaçakları varsa o zaman yapılabilir. Subaplardaki kurum oluşumu subapların tam kapanmasını önler ve geç çalışmaya, komprasyon kaçaklarına sebep olur. Manifolddaki kurum oluşumu da çekişi düşürecektir.

    Kolay gelsin...




    sağol usta sanada




  • Yaklaşık 18 sayfadı genel bilgiler otomotiv bölümündeki üniversite ögrencilerine ders diye okutulmalı bence.Otomobil kullanmak sanıldıgı kadar basit bir olay degil.Obk ve bu konudaki diger bilgi birikimi yüksek arkadaşlara teşekkürü borc bilirim.Konunun üst konu olması bu bilgilere daha fazla insanın ulaşmasını saglayacaktır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Şu konuyu üst konu yapmadılar.Nerde bu dh adminleri.Ne iş yapıyorlar?


    Şikâyetiniz başarıyla iletildi

    Bu mesajın devamındaki url'yi kullanarak şikayetinizin durumunu kontrol edebilirsiniz.

    Ayrıca her zaman yukardaki şikayet kısmından son durumu görebilirsiniz.
    ticket.asp?rid=344274

    Pencereyi kapa ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mervegül -- 26 Ekim 2009; 14:00:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Yaklaşık 18 sayfadı genel bilgiler otomotiv bölümündeki üniversite ögrencilerine ders diye okutulmalı bence.Otomobil kullanmak sanıldıgı kadar basit bir olay degil.Obk ve bu konudaki diger bilgi birikimi yüksek arkadaşlara teşekkürü borc bilirim.Konunun üst konu olması bu bilgilere daha fazla insanın ulaşmasını saglayacaktır.



    Rica ederim.

    Başlığın üst konu olması konusunda açıkcası ben de ısrarcı değilim. Hem sayfada daha küçük yer alacak, hem de daha az ilgi çekecek. Şimdiki haliyle başlığa yeni bir soru veya bilgi girildiğinde üstte görünen başlıkta yeni birşeyler olduğu daha rahat farkediliyor diye düşünüyorum. Üst konular daha çok takipten uzak, yeni bilgi girişi nadir olan konular.

    Tabi bunlar benim düşüncelerim. Siz daha rahat istifade ederiz diyorsanız, yönetim de uygun görürse üst konu da yapılabilinir.




  • 
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.