Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5

    Selam O.B.K. yazılarını dikkatle okuyorum ve sana sormak istediğim bir konu var. Aracım 1,5 dci 65 hp clio 3 ben bu araca intercooler takmak istedim yalnız servisten takarsan bir suru hortum ve dünya kadar masraf yapmış ve 80 hp olmaz dediler. Acaba bu doğru mu ve turboyu 80 hp modelerdeki turbo ile değiştirirsem intercooler olmadan araç 80 hp olur mu?




    İki motor arasındaki farkları tam olarak bilmiyorum. Ancak tahminim tek fark intercooler değildir.

    Farklı turbo ve farklı yazılım kullanılmıştır.

    Yazılım değişimi ile yani chiptuning ile daha rahat sonuç elde edebilirsiniz.
  • O.B.K. kardeş verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    seni de bu sorularla sıkıyoruz ama affına sığınarak bi şey daha soracağım benim yaşadığım yerde sıcaklıklar -20, -25 dereceleri görmeye başladı malum benim araç dizel ve donacak diye korkuyorum. bazıları katkı maddesi kullan diyor, bazıları gaz yağı ekle v.b. çözüm önerilerileri var . bu konuda bilgin varsa ve bizle paylaşırsan sevinirim.
    iyi akşamlar


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: konkat

    O.B.K. kardeş verdiğin tüm değerli bilgileri okudum, ve yanlış yaptıklarımı düzeltmeye çalışıyorum ama bu seferde acaba yanlış mı yapıyorum arabaya bi zarar verirmiyim diye düşünmede de yapamıyorum.

    şimdi ben arabayı aldığımda aldığım yerdeki (o km aldım) arkadaşlar sağolsunlar dizel deviri sever 3000 3500 vites değiştir dediler (bu arada arabam astra cdti) ben öyle yaptım yol bilgisayarı 7 litre ve üstünü gösteriyordu, arabayı ıstmadan kalkmadım v.b. senin verdiğin bilgileri okuduktan sonra
    1. sabahları arabayı ısıtmadan ama 2000 veya daha altında (bazen en fazla 2200 çıkıyor ama oda çok nadir) yavaş yavaş kullanıyorum. taki ısınıncaya kadar.
    2. eskiden sehir içi 5 vitesi çok az kullanıtdım simdi araç devrini 2000 veya onun bi alt çizgisi artık kaça tekabül ediyorse o ralarda kullanmaya gayret ediyorum şu an yol bilgisayarım 6,2 litre göstermekte ama havalar sıcak iken bunu 5.7 litreye kadar düşürdüğüm olmuştu ( bi ara ölçtüğümde 160 kuruş yakıyordu)

    ne dersin yanlış yaptığım ve düzeltmem gereken bi şeyler varmıdır bana yardıcı olursan sevinirim.

    kolay gelsin


    Kullanımınız doğru.

    Devri sever denilen dizeller turbo dizel olmayan atmosferik dizellerdi. O nedenle eski kamyonlar hep yüksek devir çevirerek, sürekli motor bağırarak sürerlerdi ki motora fazla oksijen girebilsin. Turboşarjlı aracınızda en uygun sürüş maksimum tork ve maksimum beygir aralığıdır. İstisnai sollama durumları haricinde gereksiz devir çevirmenize lüzum yok.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: konkat

    O.B.K. kardeş verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    seni de bu sorularla sıkıyoruz ama affına sığınarak bi şey daha soracağım benim yaşadığım yerde sıcaklıklar -20, -25 dereceleri görmeye başladı malum benim araç dizel ve donacak diye korkuyorum. bazıları katkı maddesi kullan diyor, bazıları gaz yağı ekle v.b. çözüm önerilerileri var . bu konuda bilgin varsa ve bizle paylaşırsan sevinirim.
    iyi akşamlar


    Gazyağından ziyade donmayı önleyici katkı maddeleri kullanabilirsiniz. Ancak günümüzde akaryakıt şirketleri özellikle eorudizel yakıtlara kış aylarında yeterli miktarda katkı maddesi ilave ediyorlar. Birçok firmanın eurodizeli -20 dereceleri destekliyor. Olur da bulunduğunuz yerin iklimi için bu miktar yeterli olmazsa katkı maddesi kullanabilirsiniz. Gazyağı tavsiye etmiyorum.

    Dizel yakıtının kısmen donması, yani bulanık olması halinde, yakıt akıcı olmasına rağmen, parafin kristalleri yakıt filtresini tıkar. Bunu önlemek için, yakıta ilave edilen katkı maddeleri, parafinin kristallenmesini önlemez. Fakat taneciklerin, çok küçük (mikro crystal) olmasını sağlar. Bu da filtrenin tıkanmasını önler.

    Gazyağı tavsiye etmiyorum.




  • teşekkürler kardeş Allah Razı Olsun

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: konkat

    O.B.K. kardeş verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    seni de bu sorularla sıkıyoruz ama affına sığınarak bi şey daha soracağım benim yaşadığım yerde sıcaklıklar -20, -25 dereceleri görmeye başladı malum benim araç dizel ve donacak diye korkuyorum. bazıları katkı maddesi kullan diyor, bazıları gaz yağı ekle v.b. çözüm önerilerileri var . bu konuda bilgin varsa ve bizle paylaşırsan sevinirim.
    iyi akşamlar


    Gazyağından ziyade donmayı önleyici katkı maddeleri kullanabilirsiniz. Ancak günümüzde akaryakıt şirketleri özellikle eorudizel yakıtlara kış aylarında yeterli miktarda katkı maddesi ilave ediyorlar. Birçok firmanın eurodizeli -20 dereceleri destekliyor. Olur da bulunduğunuz yerin iklimi için bu miktar yeterli olmazsa katkı maddesi kullanabilirsiniz. Gazyağı tavsiye etmiyorum.

    Dizel yakıtının kısmen donması, yani bulanık olması halinde, yakıt akıcı olmasına rağmen, parafin kristalleri yakıt filtresini tıkar. Bunu önlemek için, yakıta ilave edilen katkı maddeleri, parafinin kristallenmesini önlemez. Fakat taneciklerin, çok küçük (mikro crystal) olmasını sağlar. Bu da filtrenin tıkanmasını önler.

    Gazyağı tavsiye etmiyorum.





  • Üstad gaz yağını neden tavsiye etmiyorsun,eskiden hep gazyağı kullanırdık.
  • GÜNCEL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstad gaz yağını neden tavsiye etmiyorsun,eskiden hep gazyağı kullanırdık.


    Gazyağı, isopropilalkol, benzin gibi maddeler sadece donma noktasını düşürür. Ama bu maddelerle Setan sayisinda müthiş bir düşüş oluyor. Yanma verimi de etkileniyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstad gaz yağını neden tavsiye etmiyorsun,eskiden hep gazyağı kullanırdık.


    Gazyağı, isopropilalkol, benzin gibi maddeler sadece donma noktasını düşürür. Ama bu maddelerle Setan sayisinda müthiş bir düşüş oluyor. Yanma verimi de etkileniyor.







    Peki üstad önermiyorsun ama bulunduğum ilde gece sıcaklıkları -20'nin de altında olduğu günler oluyor ve araç açık havada bekliyor.Bugüne kadar tek marşta çalıştı(bazen marş süresi biraz uzuyor).Katkı maddelerine pek güvenim kalmadı denebilir bana kandırmaca gibi gelmeye başladı.Geçen kış katkı kullandığım halde aracı çalıştıramadığım(zorlandığım) anlar oldu.Şimdi 45 lt.'ye 1 lt. ve 0.5 lt. gaz yağı eklemenin çok zararı olur mu?




  • quote:

    supercharge ADLI ARKADAŞIN MESAJINDAN ALINTIDIR.
    Geçen gün motor bakarken bi break-in lafı duydum, dedim nedir bu break-in olayı, yazdım google'a bi site çıktı, okumaya başladım anladım ki rodaj demekmiş, ama site çok ilgimi çekti ve okudukça da daha da çok ilgimi çekmeye başladı.

    Site bu:www.mototuneusa.com , Break-In Secrets da bu:http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Diyor ki: Üreticilerin önerdiği şekilde düşük devirlerde rodajı geçirmek motorun verimini ve ömrünü azaltır, %2-10 arası güç kaybına neden olur, onların dediği şekilde rodajı yapmak ise piston keçelerinden gaz kaçışını azaltarak %2-10 performans artışı oluyormuş dyno testleriyle kanıtlı, hatta pistonların resimleri de var baya ilginç geldi bana, birinde daha çok gaz kaçırdığı tipinden belli.

    Bu adamın dediği rodaj tekniği şu, motorunuzu iyice ısıtın ve sonra tüm vitesleri redline dayayarak geçin, veya fazla hız yapmak istemiyorsanız keçelere yük bindirmek için gazı sonuna kadar bi açın bi kapayın, motoru olabildiğince zorlayın, bi hızlanın bi yavaşlayın. Asıl rodaj böyle olurmuş.

    Üreticiler bunu yıllardır saklamaya çalışıyolarmış çünkü ilk motoru alınca adam motora ısınmadan performans sürüşü yaparsa düşecek sonra motor kötüye çıkacak veya dava açanlarla uğraşacaklar, ayrıca bu şekilde olunca parça daha çok satmış da oluyorlar ömrü azaldığı için. Yatakların rodaja ihtiyacı olup olmadığını da anlatıyor, hiç de aşınmıyormuş micrometre ile ölçmüşler baya bi kullanımdan sonra, bi kağıdın 1/100'ü kadar inceliyormuş sadece.

    Neyse işin kısası sonuç şu: motoru aldığınızda zorlamaya kormayıp ilk aldığınızda zorlayacakmışsınız ki silindirin keçeleri iyi şekilde adapte olsun, yoksa asit içerikli gaz kaçağı artıyormuş ve güçle ömür azalıyormuş %2-10 oranları arasında.

    Zaten motorsiklet fabrikalarını ziyaret edenler orda motorun yeni üretildikten sonra 0'dan redline'a kadar sonuna kadar zorlanıp testten geçtiğini görünce şaşırmışlar, zaten foto makinesi veya ona benzer şeyler sokmak yasakmış bunun da ondan kaynaklandığını düşünüyorlar. İlk üretimden çıkmış motor redline'a dayanıyor da biz neden sonrasında az zorlayalım diyorlar, ben anlatımı samimi ve mantıklı buldum, adam deneylerle ciddi ciddi çalışmış ve ortaya farklı bir sonuç atmış. Zaten baştan adam demiş inanmayabilirsiniz, ben burda tüm bilinen şeylere ters birşey söylüyorum, ingilizce bilenler ve düşünmeyi sevenler için cidden süper bi site.


    Alıntıdır.

    OBK UZMANI kardeş yeni araç aldım ve buradakileri okudum ve kafam bayağı karıştı.rodajla ilgili yardımcı olurmusun?tşk.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstad gaz yağını neden tavsiye etmiyorsun,eskiden hep gazyağı kullanırdık.


    Gazyağı, isopropilalkol, benzin gibi maddeler sadece donma noktasını düşürür. Ama bu maddelerle Setan sayisinda müthiş bir düşüş oluyor. Yanma verimi de etkileniyor.







    Peki üstad önermiyorsun ama bulunduğum ilde gece sıcaklıkları -20'nin de altında olduğu günler oluyor ve araç açık havada bekliyor.Bugüne kadar tek marşta çalıştı(bazen marş süresi biraz uzuyor).Katkı maddelerine pek güvenim kalmadı denebilir bana kandırmaca gibi gelmeye başladı.Geçen kış katkı kullandığım halde aracı çalıştıramadığım(zorlandığım) anlar oldu.Şimdi 45 lt.'ye 1 lt. ve 0.5 lt. gaz yağı eklemenin çok zararı olur mu?



    Hocam bahsettiğiniz oranlar çok düşük. Setan sayısını kritik seviyede etkileyecek kadar değil.

    Eğer bahsettiğiniz miktarlarla sonuç alabiliyorsanız bence bir sakıncası yok.

    Donma katkılarını kullanmadım. İhtiyaç duymadım. Ancak işlevini başarıyla yerine getirenler olduğunu da duyuyorum.

    Kolay gelsin...




  • O.B.K usta gerçekten çok güzel bilgiler vermişsin :) Bildiğiniz üzere VOLVO performans için Turboyu tercih eden ve çok sık Turbo kullanan bir markadır ve bende bir VOLVO hayranı olarak Turbolarla yakından ilgileniyorum.. Verdiğiniz bilgilerin çoğunu yüzeysel olarak biliyordum, detaylarını öğrenmek gerçekten çok hoşuma gitti.. Tavrınız olsun, paylaşım, sunum biçiminiz olsun gerçekden çok takdir ettim, ellerine sağlık :)

    Birde sorum olcak ustam.. Mantık olarak bana olur gibi geldi ama teknik boyutunu size sormak istedim.. Alt devirlerde Superşarj ve üst devirlerdede Turboşarj kullanan bir motor var mıdır veya yapılabilir mi? Bu soru uzun süredir aklımı kurcalıyor, kafamda bir yerde böyle bir araba vardı gibi kalmış :) Bana mantıklı geldi, Turboyuda biraz yüksek devirlerde devreye gircek (maksimum verimine ulaşcak :)) şekilde ayarlamayı başarabilirsek, sonuç: her devirde maksimuma yakın tork veren bir motor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    O.B.K usta gerçekten çok güzel bilgiler vermişsin :) Bildiğiniz üzere VOLVO performans için Turboyu tercih eden ve çok sık Turbo kullanan bir markadır ve bende bir VOLVO hayranı olarak Turbolarla yakından ilgileniyorum.. Verdiğiniz bilgilerin çoğunu yüzeysel olarak biliyordum, detaylarını öğrenmek gerçekten çok hoşuma gitti.. Tavrınız olsun, paylaşım, sunum biçiminiz olsun gerçekden çok takdir ettim, ellerine sağlık :)

    Birde sorum olcak ustam.. Mantık olarak bana olur gibi geldi ama teknik boyutunu size sormak istedim.. Alt devirlerde Superşarj ve üst devirlerdede Turboşarj kullanan bir motor var mıdır veya yapılabilir mi? Bu soru uzun süredir aklımı kurcalıyor, kafamda bir yerde böyle bir araba vardı gibi kalmış :) Bana mantıklı geldi, Turboyuda biraz yüksek devirlerde devreye gircek (maksimum verimine ulaşcak :)) şekilde ayarlamayı başarabilirsek, sonuç: her devirde maksimuma yakın tork veren bir motor..


    Üzülerek söylüyorum ki VW mühendisleri fikrinizi siz hayata geçirmeden çaldılar, ürettiler ve adına da TSI dediler.


    Şaka bir yana, TSI motor VW grubunda birkaç yıldır kullanılıyor. Halen satışta ve sürekli geliştiriliyor. Twincharger, yani çift aşırı beslemeli bir motor. Alt devirlerde süperşarj, geçiş devirlerinde süper+turboşarj, üst devirlerde turboşarj sistemi devrede oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Ocak 2009; 1:17:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    O.B.K usta gerçekten çok güzel bilgiler vermişsin :) Bildiğiniz üzere VOLVO performans için Turboyu tercih eden ve çok sık Turbo kullanan bir markadır ve bende bir VOLVO hayranı olarak Turbolarla yakından ilgileniyorum.. Verdiğiniz bilgilerin çoğunu yüzeysel olarak biliyordum, detaylarını öğrenmek gerçekten çok hoşuma gitti.. Tavrınız olsun, paylaşım, sunum biçiminiz olsun gerçekden çok takdir ettim, ellerine sağlık :)

    Birde sorum olcak ustam.. Mantık olarak bana olur gibi geldi ama teknik boyutunu size sormak istedim.. Alt devirlerde Superşarj ve üst devirlerdede Turboşarj kullanan bir motor var mıdır veya yapılabilir mi? Bu soru uzun süredir aklımı kurcalıyor, kafamda bir yerde böyle bir araba vardı gibi kalmış :) Bana mantıklı geldi, Turboyuda biraz yüksek devirlerde devreye gircek (maksimum verimine ulaşcak :)) şekilde ayarlamayı başarabilirsek, sonuç: her devirde maksimuma yakın tork veren bir motor..


    Üzülerek söylüyorum ki VW mühendisleri fikrinizi siz hayata geçirmeden çaldılar, ürettiler ve adına da TSI dediler.


    Şaka bir yana, TSI motor VW grubunda birkaç yıldır kullanılıyor. Halen satışta ve sürekli geliştiriliyor. Twincharger, yani çift aşırı beslemeli bir motor. Alt devirlerde süperşarj, geçiş devirlerinde süper+turboşarj, üst devirlerde turboşarj sistemi devrede oluyor.




    Ustam TSI motorlarda peki örnek olarak GOLF-JETTA serisini ele alalım, bildiğiniz üzere 3 seçenek var 1.4 TSI 122bg 140bg ve 170bg olarak.. Bunlardan 140 ve 170 beygirlik modeldeki motorlar aynı sadece yazılım farklı diye biliyorum.. Sormak istediğim nokta 122bg'likdede mi hem Superşarj hem Turbo var yoksa sadece 140 ve 170 bg lik modellerinde mi? Bu TSI motorların birçok ödül almasına şaşırmamak lazım gerçekten tebrik ediyorum VW grubunu..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Ustam TSI motorlarda peki örnek olarak GOLF-JETTA serisini ele alalım, bildiğiniz üzere 3 seçenek var 1.4 TSI 122bg 140bg ve 170bg olarak.. Bunlardan 140 ve 170 beygirlik modeldeki motorlar aynı sadece yazılım farklı diye biliyorum.. Sormak istediğim nokta 122bg'likdede mi hem Superşarj hem Turbo var yoksa sadece 140 ve 170 bg lik modellerinde mi? Bu TSI motorların birçok ödül almasına şaşırmamak lazım gerçekten tebrik ediyorum VW grubunu..



    VW grubundaki 122-125 hp lik TSI'lar sadece turboşarjlı. 140-160-170 hp lik motorlar turbo+süperşarjlı. 140-160-170 hp aralarında yazılım farkı olsa da sanırım birkaç farklılık daha var. Enjektörler, manifold farklı olabilir. Kesin bilgim yok.

    Kolay gelsin...
  • sayın O.B.K,

    Bugün aracımı periodik bakıma verdim. Turbo contasını değiştirmişler. Ne işe yarar bu conta bir bilginiz var mı? Herhangi bir sorun da hissetmemiştim turbo ile ilgili.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    sayın O.B.K,

    Bugün aracımı periodik bakıma verdim. Turbo contasını değiştirmişler. Ne işe yarar bu conta bir bilginiz var mı? Herhangi bir sorun da hissetmemiştim turbo ile ilgili.


    Muhtemelen hava giriş veya çıkış contasını değiştirmişlerdir. Zamanla aşınmış olabilir. Bir ihtimal yağ kaçağı görülmüşse yağ hortumu contası da değişmiş olabilir.

    Kullanırken herhangi bir sorun yaşamamış olmanız bu gibi kaçak durumlarında, ilerlemediği sürece normaldir.
  • uzun yoldan gelince bekleyin , ışıklarda fln yada sabah arabayı ısıtmak amacı ile sakın ama sakın gaz vermeyin sabah arabayı ısıtın araba ısınmadan çook zorlamayın . . . bunları yaparsanız uzun süre turbonuzdan performans alırsınız
  • O.B.K
    çok güzel bilgilendim baştan sona okudum ..
    teşekkürler arkadaş emeğine sağlık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmak

    quote:

    supercharge ADLI ARKADAŞIN MESAJINDAN ALINTIDIR.
    Geçen gün motor bakarken bi break-in lafı duydum, dedim nedir bu break-in olayı, yazdım google'a bi site çıktı, okumaya başladım anladım ki rodaj demekmiş, ama site çok ilgimi çekti ve okudukça da daha da çok ilgimi çekmeye başladı.

    Site bu:www.mototuneusa.com , Break-In Secrets da bu:http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Diyor ki: Üreticilerin önerdiği şekilde düşük devirlerde rodajı geçirmek motorun verimini ve ömrünü azaltır, %2-10 arası güç kaybına neden olur, onların dediği şekilde rodajı yapmak ise piston keçelerinden gaz kaçışını azaltarak %2-10 performans artışı oluyormuş dyno testleriyle kanıtlı, hatta pistonların resimleri de var baya ilginç geldi bana, birinde daha çok gaz kaçırdığı tipinden belli.

    Bu adamın dediği rodaj tekniği şu, motorunuzu iyice ısıtın ve sonra tüm vitesleri redline dayayarak geçin, veya fazla hız yapmak istemiyorsanız keçelere yük bindirmek için gazı sonuna kadar bi açın bi kapayın, motoru olabildiğince zorlayın, bi hızlanın bi yavaşlayın. Asıl rodaj böyle olurmuş.

    Üreticiler bunu yıllardır saklamaya çalışıyolarmış çünkü ilk motoru alınca adam motora ısınmadan performans sürüşü yaparsa düşecek sonra motor kötüye çıkacak veya dava açanlarla uğraşacaklar, ayrıca bu şekilde olunca parça daha çok satmış da oluyorlar ömrü azaldığı için. Yatakların rodaja ihtiyacı olup olmadığını da anlatıyor, hiç de aşınmıyormuş micrometre ile ölçmüşler baya bi kullanımdan sonra, bi kağıdın 1/100'ü kadar inceliyormuş sadece.

    Neyse işin kısası sonuç şu: motoru aldığınızda zorlamaya kormayıp ilk aldığınızda zorlayacakmışsınız ki silindirin keçeleri iyi şekilde adapte olsun, yoksa asit içerikli gaz kaçağı artıyormuş ve güçle ömür azalıyormuş %2-10 oranları arasında.

    Zaten motorsiklet fabrikalarını ziyaret edenler orda motorun yeni üretildikten sonra 0'dan redline'a kadar sonuna kadar zorlanıp testten geçtiğini görünce şaşırmışlar, zaten foto makinesi veya ona benzer şeyler sokmak yasakmış bunun da ondan kaynaklandığını düşünüyorlar. İlk üretimden çıkmış motor redline'a dayanıyor da biz neden sonrasında az zorlayalım diyorlar, ben anlatımı samimi ve mantıklı buldum, adam deneylerle ciddi ciddi çalışmış ve ortaya farklı bir sonuç atmış. Zaten baştan adam demiş inanmayabilirsiniz, ben burda tüm bilinen şeylere ters birşey söylüyorum, ingilizce bilenler ve düşünmeyi sevenler için cidden süper bi site.


    Alıntıdır.

    OBK UZMANI kardeş yeni araç aldım ve buradakileri okudum ve kafam bayağı karıştı.rodajla ilgili yardımcı olurmusun?tşk.




    bana da çok ilginç geldi. geleneksel "motor açma" mantığı aslında. amaaa? uzmanlara bırakalım burada sözü...




  • O.B.K. Dostum gerçekten çok güzel bilgiler vermişsin ellerine sağlık,allah razı olsun senden.konuyla alakası yok ama belki bilgin vardır diye senden bi konuda yardım istiyorum.hyundai getz marka dizel aracım var ,aracımın direksiyon kutusu arızalı servisten ucuk bi fiyat verdikleri için (arabam garanti dışı) tavsiye üzerine direksiyon kutusu tamir eden bi yere gittim. bu arada şikayetim direksiyonun özellikle yüksek hızlarda toparlamaması ve sağa sola çevirirken tok tok(araba hareket esnasında tok sesi yok) diye ses çıkarması,servise göre direksiyon kutusu.tamirciye görede eps sistemindeki arıza.hangisine inanıcağımı şaşırdım.direksiyon kutusunu tamir ettirdim mili eğri çıktı tamiri yapılırken yanında bekledim ne var ne yok görmek için.ilk zamanlarda biraz düzelme oldu gibi ama aradan 3 hafta geçti ve şu anda aynı durumla karşı karşıyayım.sizce arıza kutuda mı, yoksa elektronik motorda mı?bu arada geçen bi ustanın yorumu şu şekildeydi "o mil ne kadar düzelirse düzelsin yine 1 mm. eğriliği bile hissetirir". 200 lira para harcadım ama hiçbir sonuç alamadım.yardımlarınızı bekliyorum.teşekküler...belki forumda bu konuda tecrübe yaşayan arkadaşlarda olabilir diye affınıza sığınıyorum amacım konuyu değiştirmek değil..




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.