Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
402.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    İşe yarayabilme ihtimalini düşünerek VAG'ın 1.8 20valf turbo AEB-ATW-APU-AGU motorunun turboşarj sisteminin şemasını paylaşayım.

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Aslında elimde AEB-AGU-ATW-APU motorlar için oldukça yüklü döküman var. Triger değişiminden k03>k04 değişimlerine kadar. Yalnız dökümanlar ingilizce. Ayrı başlık da açabilirim aslında ihtiyaca bağlı...





    Hocam selam bende de1.8t 20v 2000 model passat var. Daha once de turbo konusunda pm lesmistik. sanırım k04 k03 den daha buyuk bir turbo ve daha cok performans saglıyor. Acaba ileride turboyu degistirme durumunde k04 turbo taksam motora bir zararı olur mu? Bir de bu ikisi arasındaki farkları avantaj ve dezavantajları belirtirseniz sevinriim. SAYGILAR




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Hocam selam bende de1.8t 20v 2000 model passat var. Daha once de turbo konusunda pm lesmistik. sanırım k04 k03 den daha buyuk bir turbo ve daha cok performans saglıyor. Acaba ileride turboyu degistirme durumunde k04 turbo taksam motora bir zararı olur mu? Bir de bu ikisi arasındaki farkları avantaj ve dezavantajları belirtirseniz sevinriim. SAYGILAR


    K04 de bu motorda kullanılan orjinal turbo sistemlerinden birisidir. Mesela TT'de K04 kullanılmıştır. Bu yüzden herhangi bir sorunla karşılaşanı duymadım. Kendim de bir süre K04 kullandım. Aracımı satmadan önce söktüm. Sorun olacağını da sanmıyorum. Özellikle yurtdışında artık K03 satılmaz oldu :)... Turbo değişecekse K04 ile değişiyor.

    K04 ile K03 ü birbirinden gözle ayırt etmek de oldukça güçtür. Aralarındaki en bariz fark komprasör türbin kanatlarıdır. Resimlere dikkat;

    K03; (stock)
     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    K04;
     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    İleride turbo arızası yaşamanız durumunda rahatlıkla yeni K03 yerine K04 takabilirsiniz. Hatta kendiniz takabilecek kadar döküman da verebilirim size...

    K04 ü en kolay ve orjinal olarak yurtdışından temin edersiniz.

    aşağıdaki resimde soldaki K04, sağdaki K03;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    KO3 ile 150-180 hp arası, KO4 ile de 210-240 hp arası değerleri rahatlıkla görebilirsiniz.

    Chiptuning dahi olmaksızın yalnızca K04'e geçerek 150 hp olan güç 180 hp üzerine çıkacaktır. K04'e uygun birçok map mevcut. Yani K04 ile iyi bir chiptuning ile birlikte başka hiçbir müdahale olmaksızın 240-250 hp değerlerine ulaşılınabilir.

    2000 model aracınızın motor kodu APU'dur. Ancak APU, 1.8 T DBW(drive by wire) motorun Avrupa versiyonudur. Aynı motor Amerika'da ATW olarak geçer. Netten ATW hakkında çok daha fazla döküman bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Aralık 2008; 1:56:06 >




  • Hocam ikisinin farklı oldugunu biliyorum. K04 un daha ust model oldugunu ve daha cok guc urettigini de duymustum. Anca benim endisem motorun daha cabuk asınması. Yani sonucta motorun orjinali 150 hp civarında. Ama k04 taktıgımızda daha guclu bir turbodan dolayı motora daha cok hava girisi olacagından daha cok guc uretilecek. Bu da yusek devirlere ve hıza daha cabuk ulasmak demektir. Endisem bu sebeple aracın motor omrunda kısalma olabilir mi? ya da yakıtta artma olabilir mi?

    Evet motor kodu APU bir de bunu soracaktım size. Apu serisi motorun diger serilere gore daha iyi performans sagladıgı dogru mudur?

    Bir arkadasımın amcası almanya da mercedes fabrikasında calısıyor. Her yaz geliyor. Bir sorun olursa muhtemelen Almanyadan turbo getirmesini isteyecegim. İnsallah ucuza bulabiliriz. Ebay den baktıgım kadarıyla 250 euro civarındaydı. Ama orjinal mi bilemiyorum. Tekrar tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 21 Aralık 2008; 2:12:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Hocam ikisinin farklı oldugunu biliyorum. K04 un daha ust model oldugunu ve daha cok guc urettigini de duymustum. Anca benim endisem motorun daha cabuk asınması. Yani sonucta motorun orjinali 150 hp civarında. Ama k04 taktıgımızda daha guclu bir turbodan dolayı motora daha cok hava girisi olacagından daha cok guc uretilecek. Bu da yusek devirlere ve hıza daha cabuk ulasmak demektir. Endisem bu sebeple aracın motor omrunda kısalma olabilir mi? ya da yakıtta artma olabilir mi?

    Evet motor kodu APU bir de bunu soracaktım size. Apu serisi motorun diger serilere gore daha iyi performans sagladıgı dogru mudur?

    Bir arkadasımın amcası almanya da mercedes fabrikasında calısıyor. Her yaz geliyor. Bir sorun olursa muhtemelen Almanyadan turbo getirmesini isteyecegim. İnsallah ucuza bulabiliriz. Ebay den baktıgım kadarıyla 250 euro civarındaydı. Ama orjinal mi bilemiyorum. Tekrar tesekkurler.


    APU motorlar DBW diye geçer. Yani daha önceki AEB motorlardaki gaz teli yerine elektronik gaz konrolü uygulanmıştır. Hani kontağı açarken yanan EPC de bunu gösterir...

    Bir de bu motorlar ikiye ayrılır; Small port, Large port diye.

    Small Port size head Engine Codes: ADR, AMB, AMU, APT, APU, ARG, ATC, ATW, AWM, AWP, BEA
    Large Port size Head Engine Codes: Typically 97-99: AEB, AGU, AFY

    Small port olarak geçen motorlar, yani sizin motorunuzun da dahil olduğu yeni grupda manifold girişleri daha küçüktür. Bu motorlarda enjektör milisaniyeleri chiptuninge daha elverişlidir. Sadece chiptuningle daha iyi sonuç alınır.

    Large port olarak geçen eski tip motorlarda ise emme manifoldu girişleri daha büyüktür. Bu motorlar da hardtuning'e daha müsaittir. Bu motorlar gaz teli ile kontrol edilir. EPC yoktur.

    Ayrıca bildiğim kadarıyla APU ile birlikte devirdaim pompası da dışarıya alındı. Yani trigerden güç almıyor. Önceki AEB motorlarda trigere bağlıydı...

    İki motor arasında pek bi güç farkı yok. Ancak EPC sayesinde ve DBW olmasından dolayı APU ve sonrası motorlar AEB motorlardan daha iyi gaza tepki verirler. Ve yakıtları da çok az miktarda daha uygundur. Ancak öyle sürüşü etkileyecek kadar bir fark yoktur. Zaten dinamo verileri aynı.

    Passat'ta sizin de bildiğiniz gibi 1.8 20 atmosferik ve 1.8 20 valf turboşarjlı motor kullanıldı. 1.8 T motorun silindir yapısı, gömlekleri atmosferik olandan farklıdır. Ve çok daha dayanıklıdır.

    1.8 T'de kullanılan gömlekler TT'de Cupra'da ve Toledo Sport'ta kullanılanlarla aynı olmasına rağmen diğer motorlarda K04 kullanıldı. Bu motorda K03 kullanılmasının sebebi passatta daha fazla güce ihtiyaç duyulmaması ve fazla gücün motorun konumundan ve aracın ağırlık merkezinden dolayı ön tekerlekleri patinaja düşürerek aracın kontrolünü zorlaştırmasıydı. Zaten orjinal haliyle bile 1.8 T ilk viteslerde patinaja düşer.

    Velhasıl kendim kullandım. Yurtdışında da kullananları takip ediyorum. Bir zararını görmedim. Zira motorun yapısı buna müsait. Tam sentetik yağ kullandığınız sürece de zaten bu gibi küçük basınç değişiklikleri böylesi bir motorda sorun çıkarmaz.

    Kolay gelsin...




  • Tesekkur ederim hocam. Evet haklısınız patinaja dusme olayı oldukca fazla egerk ki yokusta durmussak patinajdan kacmak neredeyse imkansız.

    Hocam kızmazsanız bir sorum daha olacak. Gecen bakıma gittigimde, Yag olarak ben castrol edge koymak istedim. Ama usta bana delphi koydu. Castrolun cok pahalı oldugu delphi nin yetecegini soyledi. Pek inanmadım ama bir dahaki sefere castrol koyacagım. Bu sekilde yagı farklı faklı koymanın zararı olur mu? bir de bu araac kac numara yag koymam lazım. Sanırım delphi 10 40 w ydi. 10 u kesin de gerisini hatırlamıyorum. 10w 40 mıydı 10 40w miydi hatırlamıyorum. Tekrar tesekkurler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Tesekkur ederim hocam. Evet haklısınız patinaja dusme olayı oldukca fazla egerk ki yokusta durmussak patinajdan kacmak neredeyse imkansız.

    Hocam kızmazsanız bir sorum daha olacak. Gecen bakıma gittigimde, Yag olarak ben castrol edge koymak istedim. Ama usta bana delphi koydu. Castrolun cok pahalı oldugu delphi nin yetecegini soyledi. Pek inanmadım ama bir dahaki sefere castrol koyacagım. Bu sekilde yagı farklı faklı koymanın zararı olur mu? bir de bu araac kac numara yag koymam lazım. Sanırım delphi 10 40 w ydi. 10 u kesin de gerisini hatırlamıyorum. 10w 40 mıydı 10 40w miydi hatırlamıyorum. Tekrar tesekkurler.


    Piyasa yağı 10w-40'dır. Her araca koyar ustalar. Delphi'de ustaya en iyi kar bırakan yağdır. Çünkü toptancılar çok uygun fiyata verirler. Delphi'nin 10w-40'ı yarı sentetiktir. O ustanıza akşama kadar 100 tane araba gelse 100'üne de aynı yağı koyar. Sorana da yeter bu der...

    Sadece bu araca değil, özellikle benzinli turboşarjlı araçlara kesinlikle tam sentetik yağ öneririm. Castrol edge olmaz da mobil 1 olur. Veya başka bir marka olur. Önemli olan tam sentetik yağ kullanmanızdır.

    Ankara'da yaşıyorsunuz. Tam sentetik yağ alırsanız kesinlikle 0w-x veya 5w-x değerinden başlayan bir yağı tercih edin. Zaten tam sentetik yağların viskozite bandı oldukça geniştir. 0w-30 dan başlar 0w-60'a kadar gider.

    Castrol'ün Edge serisini tavsiye ederim. Tam sentetikdir. Ancak fiyatı uygun gelmezse Mobil 1 in de tam sentetik yağları var.

    Edge serisinden özellikle 5w-40 ve edge sport 0w-40 ı tavsiye ederim. Ankara şartlarında soğuk havalar da da mükemmel koruma sağlar. Eğer bunları bulamazsanız edge 0w-30 da işinizi görür. Eğer para sorun değil derseniz edge sport 10w-60 en güzeli tabi Ama tüm bu saydığım yağlar tam sentetikdir.

    Diğer marka tam sentetik yağları da kullanabilirsiniz.

    Ancak turbo araçta en öncelikli dikkat edilecek husus yağdır. Yurtdışında bu motora kesinlikle yarı sentetik veya madeni yağ konmaz. Ama ülkemiz ustaları sağolsunlar... Ben 1.8 T de tam sentetik yağ dışında yağ kullanmadım, kullanmam da...

    Yağı değiştirmenizin de bir zararı olmaz. Aksine bir an önce tam sentetik yağa geçmenizin faydası olur...

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Aralık 2008; 2:57:33 >




  • Bilmedigimiz o kadar cok sey var ki hocam burdan konus konus bitmez. Ben zaten castrol almak istemistim. Ama aklımı celdiler. Neyse bundan sonra castrol edge den baskasını koymam 5w 40 ın fiyatı uygun geldi. Bundan sonra bu yagı kullancagim. Sanırım bizim araca 5 lt yag koyuluyor degil mi. Bu castrolun 1 lt ligi de var mıdır acaba?

    Ayrıca hocam siz ankaradaydınız sanırım. Sizin bir dukkanınız falan mı var? Varsa yeri nerede bundan sonra bakımlarımda ve arızalarımda size gelmek istiyorum. Burdan olmazsa pm den mesaj atarsanız sevinirim.
  • 1.4 16 valf120hp T-Jet benzinli kullanıcısına tavisyleriniz nelerdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakari_ -- 21 Aralık 2008; 15:29:28 >
  • Sayın O.B.K
    Çok başarılı bir yazı olmuş ilgiyle okudum
    Teşekkürler
  • Toyota servisinde 30 bin bakımında 15-40 magnatec koydular aracıma ( corolla 1,4 D4D ) sizin verdiğiniz örneklere göre hata mı yapmışlar yarı sentetik kullanarak yoksa ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlackEmperor

    Toyota servisinde 30 bin bakımında 15-40 magnatec koydular aracıma ( corolla 1,4 D4D ) sizin verdiğiniz örneklere göre hata mı yapmışlar yarı sentetik kullanarak yoksa ?


    Özellikle benzinli turboşarjlı araçlarda kesinlikle tam sentetik motor yağı kullanılmalıdır.

    Turbo dizel araçlarda düşük devirden dolayı yarı sentetik yağ bir nebze kabul edilebilir. Ancak tercihen yine tam sentetik yağ kullanılmalıdır.

    Maalesef tam sentetik yağ alışkanlığı Türkiye'de yaygın değil. Servisler bile tam sentetik yağı müşteri özellikle istemedikçe kullanmıyorlar. Hatta bazı markalar yurtdışında tam sentetik yağ dışında motor yağı kullanmazken, bazılar neredeyse mineral yağ kullanacaklar...

    Sizin servisiniz de, ne akla hizmet koydular bilmiyorum, 15w-40 yağ kullanmış. Eğer bulunduğunuz il çok sıcak ise ancak böyle bir viskoziteye göz yumulabilir. Maddi kaygılarla bile yağ seçilecekse en azından yarı sentetik 10w-40 seçilmelidir.

    Kolay gelsin...




  • merhaba

    bilgilerinizi paylastığınız için çok teşekür ederim kafamdaki bir çok soruyu yazdıklarınızı okuyarak çözdüm yine de bir soru sormak isterim

    2005 Audi A4 1.8 T 190 hp 8E2, B6 Saloon motor kodu BEX olan bir aracım var araç 80.000 km de bu araca hangi chip tuning uygulaması sizce uygun olur



    tekrar teşekür ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    sormak istediğim bi konu var.

    bildiğiniz gibi piyasada blow off valve denilen bi parça var.. çalışma prensibini az çok biliyorum.turbo bıçaklarını rahatlattığı ve stabil şekilde dönderdiği bilgiler arasında.ve hoşta ses çıkarıyor "çuff" diye :)

    dizel araca taktırmakla faydası veya zararı olur mu? sonuçta cazibeli bi sesi var..

    teşekkürler..


    Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow off valve veya dump valf işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde motora basılamayan yüksek basınç Blow Off Valve sayesinde turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

    Turbo pervanesi tek yöne dönmek için tasarlanmıştır. Ters yönde uygulanan basınç tribünleri zamanla bozar. Blow off valve ise bu geri tepen basıncı dışarı atarak turbo tribünlerinin ömrünü uzatır.

    Aynı zamanda bu şekilde turbo tribünlerinin yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar.

    Çıkardığı etkileyici sesden çok, sağladığı bu üstün faydalardan dolayı bence kaliteli BOV(Blow Off Valve) kitleri kullanılmalı.

    Dizel veya benzinli, tüm turboşarjlı motorlara, o motorun turbo basıncına uygun üretilen BOV(Blow Off Valve) kitlerini tavsiye ederim.

    Kolay gelsin...



    Sayın O.B.K,
    Öncelikle pırlanta değerinde olan bu bilgileriniz ve emeğiniz için sonsuz teşekkürler...

    2001 AUDI A4 B5 1.8T TRIPTORNIK aracım için tavsiye edeceğiniz bir Blow Off Valve markası var mı? piyasada 3-4 değişik marka var. Bunlardan hangisi aracım için uygundur. Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum.

    Saygılarımla...




  • Teşekkürler anlatım için.
  • Üstad verimli bir başlık..

    Allah sizden razı olsun..
  • 10-40 yarı sentetik delphinin 5lt nin girişini 22-23ytl civarı demişti satıcı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: adanus


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    ...



    Sayın O.B.K,
    Öncelikle pırlanta değerinde olan bu bilgileriniz ve emeğiniz için sonsuz teşekkürler...

    2001 AUDI A4 B5 1.8T TRIPTORNIK aracım için tavsiye edeceğiniz bir Blow Off Valve markası var mı? piyasada 3-4 değişik marka var. Bunlardan hangisi aracım için uygundur. Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum.

    Saygılarımla...


    Merhaba.

    Son araştırmalarım, ve kendi aracımdaki tecrübelerim doğrultusunda şunu gördüm ki, 1.8 T motordaki diverter valf (DV) blow off tarzı bir işlev görüyor. Bu motorda blow off valfi uygulamak bazı basınç düşüklüklerine sebep olabilir. Sensörler yanlış değer okuyabilir. Üretici motora blow off valfin görevini yapacak şekilde diverter valf koymuş. Ve oldukça verimli şekilde çalışıyor. Bence turbonun verimi açısından bu motorda blow off uygulanmamalı. Ses için uygulanacaksa da dump valfin iptal edilmesi gerekebilir.

    Blow off valfi bu motora taktığınız zaman Ecu motora giren havayı MAF(mass air flow) sensöründen ölçecek, ve motora X miktarda hava girdiğini hesaplayacaktır. Ancak Blow off valfi bu X miktar havanın Y miktarını atmosfere salacaktır. Yani aslında motora X-Y kadar hava girecektir. Bu durumda da ECU zengin karışım hazırlayacaktır.

    Motorun orjinalinde kullanılan diverter valf ise blow off valfin atmosfere saldığı havayı tekrar manifolda gönderip motora sokacaktır. Böylelikle hava döngü dışına çıkmayacaktır...



    Bahsettiğim durum 1.8 T 20 V motora has bir durumdur. Diğer turboşarjlı araçlarda durum genellikle farklıdır.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 27 Aralık 2008; 1:43:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Üstad verimli bir başlık..

    Allah sizden razı olsun..




    Cümlemizden Allah razı olsun.

    Chiptuning konusundaki çalışmalarınızı ilgi ile takip ediyorum. Eksik bilgiye sahip olduğum bir konu olduğundan da ilgimi çekiyor. Başarılarınızı da takdir ediyorum.

    Hocam bazı arkadaşlar chiptuning ile ilgili sorular soruyorlar. Ancak benim chiptuning hakkındaki bilgim oldukça yüzeysel. Chiptuning konusundaki sorularda, arkadaşlara yardımcı olmak adına bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Soru oldukça size yönlendirir veya haber veririm.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kodak

    merhaba

    bilgilerinizi paylastığınız için çok teşekür ederim kafamdaki bir çok soruyu yazdıklarınızı okuyarak çözdüm yine de bir soru sormak isterim

    2005 Audi A4 1.8 T 190 hp 8E2, B6 Saloon motor kodu BEX olan bir aracım var araç 80.000 km de bu araca hangi chip tuning uygulaması sizce uygun olur



    tekrar teşekür ederim




    Aracınız tuninge oldukça uygun bir motora sahip.

    Chiptuning konusunda sınırlı teorik bilgiye sahibim. Chiptuning Uzmanı arkadaşımız size daha detaylı bilgi verecektir.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: adanus


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    ...



    Sayın O.B.K,
    Öncelikle pırlanta değerinde olan bu bilgileriniz ve emeğiniz için sonsuz teşekkürler...

    2001 AUDI A4 B5 1.8T TRIPTORNIK aracım için tavsiye edeceğiniz bir Blow Off Valve markası var mı? piyasada 3-4 değişik marka var. Bunlardan hangisi aracım için uygundur. Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum.

    Saygılarımla...


    Merhaba.

    Son araştırmalarım, ve kendi aracımdaki tecrübelerim doğrultusunda şunu gördüm ki, 1.8 T motordaki diverter valf (DV) blow off tarzı bir işlev görüyor. Bu motorda blow off valfi uygulamak bazı basınç düşüklüklerine sebep olabilir. Sensörler yanlış değer okuyabilir. Üretici motora blow off valfin görevini yapacak şekilde diverter valf koymuş. Ve oldukça verimli şekilde çalışıyor. Bence turbonun verimi açısından bu motorda blow off uygulanmamalı. Ses için uygulanacaksa da dump valfin iptal edilmesi gerekebilir.

    Blow off valfi bu motora taktığınız zaman Ecu motora giren havayı MAF(mass air flow) sensöründen ölçecek, ve motora X miktarda hava girdiğini hesaplayacaktır. Ancak Blow off valfi bu X miktar havanın Y miktarını atmosfere salacaktır. Yani aslında motora X-Y kadar hava girecektir. Bu durumda da ECU zengin karışım hazırlayacaktır.

    Motorun orjinalinde kullanılan diverter valf ise blow off valfin atmosfere saldığı havayı tekrar manifolda gönderip motora sokacaktır. Böylelikle hava döngü dışına çıkmayacaktır...



    Bahsettiğim durum 1.8 T 20 V motora has bir durumdur. Diğer turboşarjlı araçlarda durum genellikle farklıdır.

    Kolay gelsin...



    Cevabınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim.
    Blow Off'u sesinden ziyade fonksiyonu için, yani turbonun daha uzun ömürlü ve verimli olması için düşünüyordum. Ancak bahsettiğiniz diverter valf özelliği zaten bunun gereksiz olduğu ortaya koyuyor. Sanırım blow off taktırmaktan vazgeçirdiniz beni.
    Faydalı bilgileriniz için müteşekkirim.




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.