Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedat23

    elinize sağlık çok iyi olmuş

    Alıntıları Göster
    O.B.K. üstadım ne zamandır soracağım unutuyorum.Ben aracın hava filitresini her 5 bin km.de değiştiriyorum,bakım aralığı da 15 bin olmasına rağmen 10bin 12 bin aralığında yağ değişimini yaptırıyorum.sormak istediğim şey ben 2-3 bin km.'de bir hava filitresini yerinden çıkararak sert bir yere vurmak suretiyle mevcut pislik ve tozun dökülmesini sağlıyorum.Yaptığım iş doğru mu?Yoksa toz zerreciklerini yerinden oynatmak zararlı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    O.B.K. üstadım ne zamandır soracağım unutuyorum.Ben aracın hava filitresini her 5 bin km.de değiştiriyorum,bakım aralığı da 15 bin olmasına rağmen 10bin 12 bin aralığında yağ değişimini yaptırıyorum.sormak istediğim şey ben 2-3 bin km.'de bir hava filitresini yerinden çıkararak sert bir yere vurmak suretiyle mevcut pislik ve tozun dökülmesini sağlıyorum.Yaptığım iş doğru mu?Yoksa toz zerreciklerini yerinden oynatmak zararlı mı?

    Alıntıları Göster
    Siz O.B.K ustaya sormussunuz ama ben de nacizane cevap vereyim. bakımları erken yaptırmanız mukemmel bir ahssasiyet. Allah herkese sizin gibilerden ikinci el araba almayı nasip etsin. Ancak hava filtresini bir yere vurarak temizlemeniz yanlıs. Toz zerreciklerini oynatmaktan ziyade hava filtresini oynatırsınız. Yani yapısının bozulmasına neden olabilirsiniz. Yani seklinin bozulmasına diyeyim. O yuzden filtreyi hava ile temizlemenizi oneririm. Aslında cok sert olmayıp filtreye fiziki zarar vermeyecek sekilde vurarak da tamizlenebilir. Ama optimum vurusu saglamak zor olabilir.

    SAYGILAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Siz O.B.K ustaya sormussunuz ama ben de nacizane cevap vereyim. bakımları erken yaptırmanız mukemmel bir ahssasiyet. Allah herkese sizin gibilerden ikinci el araba almayı nasip etsin. Ancak hava filtresini bir yere vurarak temizlemeniz yanlıs. Toz zerreciklerini oynatmaktan ziyade hava filtresini oynatırsınız. Yani yapısının bozulmasına neden olabilirsiniz. Yani seklinin bozulmasına diyeyim. O yuzden filtreyi hava ile temizlemenizi oneririm. Aslında cok sert olmayıp filtreye fiziki zarar vermeyecek sekilde vurarak da tamizlenebilir. Ama optimum vurusu saglamak zor olabilir.

    SAYGILAR

    Alıntıları Göster
    O.B.K Üstadım. Büyük bir merak ve zevkle takip ettiğim çok değerli ve akademik katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Daha önce de kısmen bahsedildiğini bilerek ve affınıza sığınarak bir konuda tarafınızdan bilgilendirilmek istiyorum, şöyleki; daha önce dizel araç kullandım ancak otomatik olduğu için hiç stop etme sorunu olmuyordu. Yeni aracım dizel Forester ile sık stop sorunu yaşıyorum. Bu konuda önerileriniz ve bu durumun motora verebileceği zararlar konusunda aydınlatırsanız sevinirim. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Siz O.B.K ustaya sormussunuz ama ben de nacizane cevap vereyim. bakımları erken yaptırmanız mukemmel bir ahssasiyet. Allah herkese sizin gibilerden ikinci el araba almayı nasip etsin. Ancak hava filtresini bir yere vurarak temizlemeniz yanlıs. Toz zerreciklerini oynatmaktan ziyade hava filtresini oynatırsınız. Yani yapısının bozulmasına neden olabilirsiniz. Yani seklinin bozulmasına diyeyim. O yuzden filtreyi hava ile temizlemenizi oneririm. Aslında cok sert olmayıp filtreye fiziki zarar vermeyecek sekilde vurarak da tamizlenebilir. Ama optimum vurusu saglamak zor olabilir.

    SAYGILAR

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Siz O.B.K ustaya sormussunuz ama ben de nacizane cevap vereyim. bakımları erken yaptırmanız mukemmel bir ahssasiyet. Allah herkese sizin gibilerden ikinci el araba almayı nasip etsin. Ancak hava filtresini bir yere vurarak temizlemeniz yanlıs. Toz zerreciklerini oynatmaktan ziyade hava filtresini oynatırsınız. Yani yapısının bozulmasına neden olabilirsiniz. Yani seklinin bozulmasına diyeyim. O yuzden filtreyi hava ile temizlemenizi oneririm. Aslında cok sert olmayıp filtreye fiziki zarar vermeyecek sekilde vurarak da tamizlenebilir. Ama optimum vurusu saglamak zor olabilir.

    SAYGILAR



    Üstad öncelikle araç benim,ama onun öncesinde milli servet.Sadece arabalara değil kullandığım tüm eşyaya özen gösteririm.Ayrıca beni onure ettiniz teşekkürler.
    Hava filitresi olayına gelince hava ile temizlemek tıkanıklara yol açıyor dendiği için hava ile temizlemiyorum,vuruyorum derken de yanlış anlaşıldım galiba çok hızlı değil yavaş yavaş kaba pisliklerin diğer tam yapışmamış tozların ayrılmasını sağlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 12 Ocak 2009; 16:30:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Siz O.B.K ustaya sormussunuz ama ben de nacizane cevap vereyim. bakımları erken yaptırmanız mukemmel bir ahssasiyet. Allah herkese sizin gibilerden ikinci el araba almayı nasip etsin. Ancak hava filtresini bir yere vurarak temizlemeniz yanlıs. Toz zerreciklerini oynatmaktan ziyade hava filtresini oynatırsınız. Yani yapısının bozulmasına neden olabilirsiniz. Yani seklinin bozulmasına diyeyim. O yuzden filtreyi hava ile temizlemenizi oneririm. Aslında cok sert olmayıp filtreye fiziki zarar vermeyecek sekilde vurarak da tamizlenebilir. Ama optimum vurusu saglamak zor olabilir.

    SAYGILAR



    Üstad öncelikle araç benim,ama onun öncesinde milli servet.Sadece arabalara değil kullandığım tüm eşyaya özen gösteririm.Ayrıca beni onure ettiniz teşekkürler.
    Hava filitresi olayına gelince hava ile temizlemek tıkanıklara yol açıyor dendiği için hava ile temizlemiyorum,vuruyorum derken de yanlış anlaşıldım galiba çok hızlı değil yavaş yavaş kaba pisliklerin diğer tam yapışmamış tozların ayrılmasını sağlıyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Siz O.B.K ustaya sormussunuz ama ben de nacizane cevap vereyim. bakımları erken yaptırmanız mukemmel bir ahssasiyet. Allah herkese sizin gibilerden ikinci el araba almayı nasip etsin. Ancak hava filtresini bir yere vurarak temizlemeniz yanlıs. Toz zerreciklerini oynatmaktan ziyade hava filtresini oynatırsınız. Yani yapısının bozulmasına neden olabilirsiniz. Yani seklinin bozulmasına diyeyim. O yuzden filtreyi hava ile temizlemenizi oneririm. Aslında cok sert olmayıp filtreye fiziki zarar vermeyecek sekilde vurarak da tamizlenebilir. Ama optimum vurusu saglamak zor olabilir.

    SAYGILAR



    Üstad öncelikle araç benim,ama onun öncesinde milli servet.Sadece arabalara değil kullandığım tüm eşyaya özen gösteririm.Ayrıca beni onure ettiniz teşekkürler.
    Hava filitresi olayına gelince hava ile temizlemek tıkanıklara yol açıyor dendiği için hava ile temizlemiyorum,vuruyorum derken de yanlış anlaşıldım galiba çok hızlı değil yavaş yavaş kaba pisliklerin diğer tam yapışmamış tozların ayrılmasını sağlıyorum.




    Anladım hocam. Havayla temizlemenin tıkanıklıga yol actıgını bilmiyordum. Bu konuda isin ehli kislerce aydınlanırsak iyi olur. Demek istediginizi anladım. Yani yavas bir sekilde vurarak temizliyorsunuz. Sanırım uyuglamanızda bir sorun olmaz.

    Kazasız belasız sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: vatoz00

    çok teşekkürler....

    Peki bi soru daha sorsam.....

    Bu sistemin basit bir halini yaptırsak.....

    Mesela aklıma şöyle bişey geldi......

    Hava girişiniin olduğu filtre bölümünde elektirkle çalışan bir pervane sistemi kurarak hava biraz daha basınçlı ve fazla hava girişi olabilecek düzen kursak. Maksat yakıtın daha verimli yanmasını sağlamak e biraz da performans olacak doğal olarak





    Böyle bir ürün var piyasada. Sizin söylediğiniz gibi elektrik motorlu. Ancak tabiki özellikle yüksek devirde yeterli basıncı veremez. Ama atmosferik motora katkı sağlayacağı muhtemel...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vatoz00

    çok teşekkürler....

    Peki bi soru daha sorsam.....

    Bu sistemin basit bir halini yaptırsak.....

    Mesela aklıma şöyle bişey geldi......

    Hava girişiniin olduğu filtre bölümünde elektirkle çalışan bir pervane sistemi kurarak hava biraz daha basınçlı ve fazla hava girişi olabilecek düzen kursak. Maksat yakıtın daha verimli yanmasını sağlamak e biraz da performans olacak doğal olarak







    Böyle bir ürün var piyasada. Sizin söylediğiniz gibi elektrik motorlu. Ancak tabiki özellikle yüksek devirde yeterli basıncı veremez. Ama atmosferik motora katkı sağlayacağı muhtemel...





    Aslında işlevsel olsa böyle sistemler çok da makul olurdu. Ancak düşük devirler haricinde motorun güç alışını yavaşlatıp güçten dahi düşmesini sağlıyorlar.
    Bu konuda OBK arkadaşa katılıyorum.


    Şimdi, 1600cc, 4 silindirli bir motorun, performanslı kullanım için 6000 devire kadar dayandırıldığını varsayalım.

    Malum, 4 zamanlı motorlarda çevrim, 2 tur tamamlanığında sağlanır. Bu durumda güç kaybını da en aza indirmek ve tüm stroklarda güç üretimin temin etmek için genel olarak 4 silindirli konfigürasyonlar kullanılır.
    ve 4 silindirin de sırayla ateşleme (veyahut sıkıştırma, egzoz veya emme farketmez) stroklarını yapması yine 2 tur alır.
    Bu durumda motor tek tur çevirdiğinde de 2 adet silindir emme yapar.

    Bu durumda her devirde motorun 800cm³ havayı emdiğini varsayarsak, ve 6000 devir çevirdiğini düşünürsek, 4800000cm³ hava bir dakika içerisinde emilir.

    Cebri üfleme yapan sistemlerde ise üfleme birimi CFM (Cubic Feet per Minute) olarak hesaplanır. Yani Dakikada Ayakküp şeklinde.

    cfm değerini, cm³/ dakika olarak çevirirsek

    1 foot : 30,48cm

    1 cfm = 30,48³= 28316,846592 cm³ /dakika

    Motorun atmosferik olarak emdiği havayı CFM e çevirirsek :

    4800000cm³ / 28316,846592 = 169,51 CFM eder.

    Yani hava girişine takılacak bir fanın en azından motorun gücünü düşürmemesi için yuvarlak hesap 170CFM üfürmesi gerekir.

    Hadi madem bu aleti taktık, bari güç elde etmek için 0.5 barlık bir basınç sağlasın istersek,



    Atmosferden halihazırda emilen havanın 0.5 katını kadar da "extra" olarak basmamız gerekir.

    169,51 x 0,5 = 84,75

    Toplam basılması gereken Hava :

    169,51 + 84,75 = 254,26 CFM

    O boyuttaki bir fan ile bu kadar CFM hava akışı elde edilirse, yapılan işlem birşeye benzer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    O.B.K. üstadım ne zamandır soracağım unutuyorum.Ben aracın hava filitresini her 5 bin km.de değiştiriyorum,bakım aralığı da 15 bin olmasına rağmen 10bin 12 bin aralığında yağ değişimini yaptırıyorum.sormak istediğim şey ben 2-3 bin km.'de bir hava filitresini yerinden çıkararak sert bir yere vurmak suretiyle mevcut pislik ve tozun dökülmesini sağlıyorum.Yaptığım iş doğru mu?Yoksa toz zerreciklerini yerinden oynatmak zararlı mı?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    O.B.K. üstadım ne zamandır soracağım unutuyorum.Ben aracın hava filitresini her 5 bin km.de değiştiriyorum,bakım aralığı da 15 bin olmasına rağmen 10bin 12 bin aralığında yağ değişimini yaptırıyorum.sormak istediğim şey ben 2-3 bin km.'de bir hava filitresini yerinden çıkararak sert bir yere vurmak suretiyle mevcut pislik ve tozun dökülmesini sağlıyorum.Yaptığım iş doğru mu?Yoksa toz zerreciklerini yerinden oynatmak zararlı mı?


    Merhaba.

    Hava filtresinde oluşan kirlenme genelde partikül düzeyindedir ve gözenekleri tıkar. Yere vurarak veya hava tutarak sadece gözle görülebilecek parçacıkları uzaklaştırabilirsiniz. Ancak siz bu temizliği filtre değişimine alternatif olarak yapmıyor, filtre değişim aralıklarında filtreden daha iyi verim alabilmek için yapıyorsunuz. Muhakkak verim artacaktır. Ben herhangi bir zararı olduğunu düşünmüyorum.

    Ayrıca hava filtresini dahi her 5bin km de bir değiştirecek kadar aracınıza özen gösterdiğiniz için sizi tebrik etmek isterim.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEA24002F

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vatoz00

    çok teşekkürler....

    Peki bi soru daha sorsam.....

    Bu sistemin basit bir halini yaptırsak.....

    Mesela aklıma şöyle bişey geldi......

    Hava girişiniin olduğu filtre bölümünde elektirkle çalışan bir pervane sistemi kurarak hava biraz daha basınçlı ve fazla hava girişi olabilecek düzen kursak. Maksat yakıtın daha verimli yanmasını sağlamak e biraz da performans olacak doğal olarak







    Böyle bir ürün var piyasada. Sizin söylediğiniz gibi elektrik motorlu. Ancak tabiki özellikle yüksek devirde yeterli basıncı veremez. Ama atmosferik motora katkı sağlayacağı muhtemel...





    Aslında işlevsel olsa böyle sistemler çok da makul olurdu. Ancak düşük devirler haricinde motorun güç alışını yavaşlatıp güçten dahi düşmesini sağlıyorlar.
    Bu konuda OBK arkadaşa katılıyorum.


    Şimdi, 1600cc, 4 silindirli bir motorun, performanslı kullanım için 6000 devire kadar dayandırıldığını varsayalım.

    Malum, 4 zamanlı motorlarda çevrim, 2 tur tamamlanığında sağlanır. Bu durumda güç kaybını da en aza indirmek ve tüm stroklarda güç üretimin temin etmek için genel olarak 4 silindirli konfigürasyonlar kullanılır.
    ve 4 silindirin de sırayla ateşleme (veyahut sıkıştırma, egzoz veya emme farketmez) stroklarını yapması yine 2 tur alır.
    Bu durumda motor tek tur çevirdiğinde de 2 adet silindir emme yapar.

    Bu durumda her devirde motorun 800cm³ havayı emdiğini varsayarsak, ve 6000 devir çevirdiğini düşünürsek, 4800000cm³ hava bir dakika içerisinde emilir.

    Cebri üfleme yapan sistemlerde ise üfleme birimi CFM (Cubic Feet per Minute) olarak hesaplanır. Yani Dakikada Ayakküp şeklinde.

    cfm değerini, cm³/ dakika olarak çevirirsek

    1 foot : 30,48cm

    1 cfm = 30,48³= 28316,846592 cm³ /dakika

    Motorun atmosferik olarak emdiği havayı CFM e çevirirsek :

    4800000cm³ / 28316,846592 = 169,51 CFM eder.

    Yani hava girişine takılacak bir fanın en azından motorun gücünü düşürmemesi için yuvarlak hesap 170CFM üfürmesi gerekir.

    Hadi madem bu aleti taktık, bari güç elde etmek için 0.5 barlık bir basınç sağlasın istersek,



    Atmosferden halihazırda emilen havanın 0.5 katını kadar da "extra" olarak basmamız gerekir.

    169,51 x 0,5 = 84,75

    Toplam basılması gereken Hava :

    169,51 + 84,75 = 254,26 CFM

    O boyuttaki bir fan ile bu kadar CFM hava akışı elde edilirse, yapılan işlem birşeye benzer

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Acharad

    Aslında işlevsel olsa böyle sistemler çok da makul olurdu. Ancak düşük devirler haricinde motorun güç alışını yavaşlatıp güçten dahi düşmesini sağlıyorlar.
    Bu konuda OBK arkadaşa katılıyorum.

    ...



    Değerli paylaşımlarınızdan ve formülasyonlarla konuya destek verdiğinizden ötürü teşekkür ederim. Teknik, detaylı ve farklı bir bakış açısı sunmuş oldunuz.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    O.B.K Üstadım. Büyük bir merak ve zevkle takip ettiğim çok değerli ve akademik katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Daha önce de kısmen bahsedildiğini bilerek ve affınıza sığınarak bir konuda tarafınızdan bilgilendirilmek istiyorum, şöyleki; daha önce dizel araç kullandım ancak otomatik olduğu için hiç stop etme sorunu olmuyordu. Yeni aracım dizel Forester ile sık stop sorunu yaşıyorum. Bu konuda önerileriniz ve bu durumun motora verebileceği zararlar konusunda aydınlatırsanız sevinirim. Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    O.B.K Üstadım. Büyük bir merak ve zevkle takip ettiğim çok değerli ve akademik katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Daha önce de kısmen bahsedildiğini bilerek ve affınıza sığınarak bir konuda tarafınızdan bilgilendirilmek istiyorum, şöyleki; daha önce dizel araç kullandım ancak otomatik olduğu için hiç stop etme sorunu olmuyordu. Yeni aracım dizel Forester ile sık stop sorunu yaşıyorum. Bu konuda önerileriniz ve bu durumun motora verebileceği zararlar konusunda aydınlatırsanız sevinirim. Saygılarımla.


    Merhaba.

    Stop etmeleri önlemek için özellikle kalkış devrinizi biraz yükseltmeniz gerekecek. Zaten zamanla aracınızı daha iyi tanımaya başlayacak, nerede ne tepkiyi vereceğini bilecek ve kalkışlarda kavramayı daha düzgün ve doğru devirde yapacaksınız.

    Stop etmelerde öncelikle en büyük darbeyi aktarma organları alacaktır. Her araç stop edebilir. Bu her araç için tolare edilebilir bir durumdur. Ancak sık tekrarlanan stop ettirmeler aktarma organları ile birlikte motorun da vuruntuya maruz kalmasına sebep olacaktır. Aktarma organlarının yanında motor kulak ve takozları da zarar görecektir. Ayrıca ansızın stop eden common-rail bir dizelde rail basıncında da ani değişiklikler, düşüşler olabilir. Stop edince şurası şu zararı görür gibi net bir cümle kurmak zor olsa da, uzun vadede zararları yadsınamaz boyuttadır.

    Aracınız hayırlı olsun.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    arkadaşlar birşey sorayım şimdi bazen araacı 1 kaç kez stop ettirince motor yağ basıncı düşük motoru durdurun diye bilgi ekranı uyarı veriyor durdurup tekrar çalıştırınca uyarı vermiyor ışıkta yanmıyor devam etmemin bir sıkıntısı olmaz değil mi aracım t-jet benzinli edit:galiba az devirli kullandığım zaman oluyor ama size bir sorayım dedim
    edit daha sonra 50 km yi geçik şehir dışı yol yaptım bir arkadaş yol bilgisayarı hatasıdır dedi. servise git hata kodunu bulutlar silerler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    arkadaşlar birşey sorayım şimdi bazen araacı 1 kaç kez stop ettirince motor yağ basıncı düşük motoru durdurun diye bilgi ekranı uyarı veriyor durdurup tekrar çalıştırınca uyarı vermiyor ışıkta yanmıyor devam etmemin bir sıkıntısı olmaz değil mi aracım t-jet benzinli edit:galiba az devirli kullandığım zaman oluyor ama size bir sorayım dedim
    edit daha sonra 50 km yi geçik şehir dışı yol yaptım bir arkadaş yol bilgisayarı hatasıdır dedi. servise git hata kodunu bulutlar silerler



    Motor ansızın istemsiz olarak stop edilince sistem motorun stop ettiğinden habersiz yağ basıncını ölmeye devam eder. Araç stop ettiği için de olması gerekenden daha düşük bir basınç ölçülür. Ve sürücü aracını durdurması için uyarılır.

    Bu sorunun sebebi aracınızı stop ettirmenizdir. Sizin de farkettiğiniz gibi aracınızı çok düşük devirde kullanmanız buna sebep olur.

    Bu gibi stop etme durumları sonrası aracı tekrar çalıştırdığınızda uyarı kalkmışsa bu şekilde yolunuza devam edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbora

    Sayın O.B.K üstadım ben forumda yeniyim. Dizel hakkında bilgi ararken sizin yazdıklarınız dikkatimi çekti. Banada yardımcı olursanız sevinirim.
    98 model ducato 2.5 tdı minübüs kullanıyorum. araç 5 aydır bende duma attığı için özel servise gösterdim. Enjektörleri ve intrercolleri değiştirdiler fakat duman kesilmedi. Motor ısınınca duman kesiliyor.Bunun yanında havaların soğumasıyla beraber sabahları motor çalışmaz oldu. Sizin yazılarınızdan anladığım kadarıyla kızdırma bozuk olduğu anlaşılıyor. Aksaraydan kızdırma fiatı 200 ytl verdiler emin olmadığım için bu kadar para verip almadım. Bu modellerde kızdırma tek ve üzerinde mazot girişi var. Bu modelin yan sanayini bulabilirmiyim vede sorun bumudur sizce. Eter koklatırsam makine çalışıyor. Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanbora

    Sayın O.B.K üstadım ben forumda yeniyim. Dizel hakkında bilgi ararken sizin yazdıklarınız dikkatimi çekti. Banada yardımcı olursanız sevinirim.
    98 model ducato 2.5 tdı minübüs kullanıyorum. araç 5 aydır bende duma attığı için özel servise gösterdim. Enjektörleri ve intrercolleri değiştirdiler fakat duman kesilmedi. Motor ısınınca duman kesiliyor.Bunun yanında havaların soğumasıyla beraber sabahları motor çalışmaz oldu. Sizin yazılarınızdan anladığım kadarıyla kızdırma bozuk olduğu anlaşılıyor. Aksaraydan kızdırma fiatı 200 ytl verdiler emin olmadığım için bu kadar para verip almadım. Bu modellerde kızdırma tek ve üzerinde mazot girişi var. Bu modelin yan sanayini bulabilirmiyim vede sorun bumudur sizce. Eter koklatırsam makine çalışıyor. Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.



    Kızdırma bujilerindeki sorun soğuk motorda marşı güçleştirir. Yani kızdırma bujilerinde bir sorun olsa da bu ancak soğuk motorda motorun çalışmamasının sebebi olabilir. Duman atmayla kızdırma bujilerinin alakası yoktur.

    Enjektörler değişmiş. İlk akla gelen enjektörler ve pompadır. Enjektörler değişirken pompanın da bakımı yapılmıştır diye tahmin ediyorum.

    Motorda komprasyon kaçağı veya kurum oluşumu olabilir. Soğuk motorda geç çalışma ve duman atmanın enjeksiyon sistemi haricinde diğer sebepleri de bunlar olabilir.


    Kızdırma bujilerinde sorun olduğundan emin olmadan değiştirmeyin. Kızdırma bujilerinde sorun olsaydı havalar bu kadar soğumadan da soğuk motorda çalıştırmada sorun yaşardınız.



    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    üstad uzun yorumlarınız için teşekkür ederim. Anlattıklarınıza göre kabaca yanlış kullanım içinde değilim. Benzinli kullanımına alışmışlığım da geçtiği zaman iyice oturur heralde. Dizelin artıları eksileri kendini gösterdikçe alışırım.

    Aracımı Trabzon-Rize arası işe giderken kullanmayı düşünüyorum ağırlıklı. Belki arkadaşlarımı da alıp en azından oluşacak masrafları biraz azaltmayı düşnüyorum. Arkadaşlardan oluşacak ekstra yükü umarı 65bg motorum kaldırır. Benzinlide tek kişi 5.3/100km olarak yakaladığım değerler. 5 kişi de 5.9/100km değerine çıkıyordu. Mutlaka artış olacaktır, umarım beni üzmez. 80bg olmadığı ve 4000YTL civarında bi fark getirdiği için düşünmedim. Gerçi dediğim gibi düşünsem de yoktu.

    Not'da belirttiğiniz gibi yağ konusuna bi bakarım, servis hangi yağı kullanıyor diye, okuduğum kadarıyla Renault kullandığı yağı da değiştirmişti. Onu da iyice bi öğrenirim, tavsiye ettiğiniz doğrultuda kullanırım.


    Son olarak, verdiğiniz emek için teşekkür ederim. Yaptığınız yorumları da gerçeklere dayandırarak yapmanız, aşağıdaki verdim örnekdeki gibi açıklamanız, extra güven sağlıyor. Tarzını ve üslubunuz için tebrik ederim sizi.

    Örnek : "Zira km başına motorun çevirdiği devir şehiriçinde şehirdışına kıyasla neredeyse 3-4 katıdır"

    Bunun yanında bu sayfayı tesadüfen bulduğumu, okuyucuların tüm ısrarlarına rağmen üst başlık yapılmamasının çok yanlış bir tutum olduğunu söylemek isterim. Umarım bu yanlışı yöneticiler düzeltirler artık. Okuyucular sağda solda, bilgi aramaktansa tek bi noktada buluşabilirler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: msaltik

    üstad uzun yorumlarınız için teşekkür ederim. Anlattıklarınıza göre kabaca yanlış kullanım içinde değilim. Benzinli kullanımına alışmışlığım da geçtiği zaman iyice oturur heralde. Dizelin artıları eksileri kendini gösterdikçe alışırım.

    Aracımı Trabzon-Rize arası işe giderken kullanmayı düşünüyorum ağırlıklı. Belki arkadaşlarımı da alıp en azından oluşacak masrafları biraz azaltmayı düşnüyorum. Arkadaşlardan oluşacak ekstra yükü umarı 65bg motorum kaldırır. Benzinlide tek kişi 5.3/100km olarak yakaladığım değerler. 5 kişi de 5.9/100km değerine çıkıyordu. Mutlaka artış olacaktır, umarım beni üzmez. 80bg olmadığı ve 4000YTL civarında bi fark getirdiği için düşünmedim. Gerçi dediğim gibi düşünsem de yoktu.

    Not'da belirttiğiniz gibi yağ konusuna bi bakarım, servis hangi yağı kullanıyor diye, okuduğum kadarıyla Renault kullandığı yağı da değiştirmişti. Onu da iyice bi öğrenirim, tavsiye ettiğiniz doğrultuda kullanırım.


    Son olarak, verdiğiniz emek için teşekkür ederim. Yaptığınız yorumları da gerçeklere dayandırarak yapmanız, aşağıdaki verdim örnekdeki gibi açıklamanız, extra güven sağlıyor. Tarzını ve üslubunuz için tebrik ederim sizi.

    Örnek : "Zira km başına motorun çevirdiği devir şehiriçinde şehirdışına kıyasla neredeyse 3-4 katıdır"

    Bunun yanında bu sayfayı tesadüfen bulduğumu, okuyucuların tüm ısrarlarına rağmen üst başlık yapılmamasının çok yanlış bir tutum olduğunu söylemek isterim. Umarım bu yanlışı yöneticiler düzeltirler artık. Okuyucular sağda solda, bilgi aramaktansa tek bi noktada buluşabilirler.


    Ben teşekkür ederim. Birbirimize farklı perspektifler sunabildiysek, bildiklerimizi, düşündüklerimizi aktarabildiysek ne mutlu...

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: msaltik

    üstad uzun yorumlarınız için teşekkür ederim. Anlattıklarınıza göre kabaca yanlış kullanım içinde değilim. Benzinli kullanımına alışmışlığım da geçtiği zaman iyice oturur heralde. Dizelin artıları eksileri kendini gösterdikçe alışırım.

    Aracımı Trabzon-Rize arası işe giderken kullanmayı düşünüyorum ağırlıklı. Belki arkadaşlarımı da alıp en azından oluşacak masrafları biraz azaltmayı düşnüyorum. Arkadaşlardan oluşacak ekstra yükü umarı 65bg motorum kaldırır. Benzinlide tek kişi 5.3/100km olarak yakaladığım değerler. 5 kişi de 5.9/100km değerine çıkıyordu. Mutlaka artış olacaktır, umarım beni üzmez. 80bg olmadığı ve 4000YTL civarında bi fark getirdiği için düşünmedim. Gerçi dediğim gibi düşünsem de yoktu.

    Not'da belirttiğiniz gibi yağ konusuna bi bakarım, servis hangi yağı kullanıyor diye, okuduğum kadarıyla Renault kullandığı yağı da değiştirmişti. Onu da iyice bi öğrenirim, tavsiye ettiğiniz doğrultuda kullanırım.


    Son olarak, verdiğiniz emek için teşekkür ederim. Yaptığınız yorumları da gerçeklere dayandırarak yapmanız, aşağıdaki verdim örnekdeki gibi açıklamanız, extra güven sağlıyor. Tarzını ve üslubunuz için tebrik ederim sizi.

    Örnek : "Zira km başına motorun çevirdiği devir şehiriçinde şehirdışına kıyasla neredeyse 3-4 katıdır"

    Bunun yanında bu sayfayı tesadüfen bulduğumu, okuyucuların tüm ısrarlarına rağmen üst başlık yapılmamasının çok yanlış bir tutum olduğunu söylemek isterim. Umarım bu yanlışı yöneticiler düzeltirler artık. Okuyucular sağda solda, bilgi aramaktansa tek bi noktada buluşabilirler.


    Ben teşekkür ederim. Birbirimize farklı perspektifler sunabildiysek, bildiklerimizi, düşündüklerimizi aktarabildiysek ne mutlu...

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Sayın O.B.K. yardımlarınıza teşekkürler.Elinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbora

    Sayın O.B.K. yardımlarınıza teşekkürler.Elinize sağlık.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim üstad,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbora

    Sayın O.B.K. yardımlarınıza teşekkürler.Elinize sağlık.

    Alıntıları Göster
    yaw duman lafı geçti de, O.B.K hocam hani geçen eve girerken yarım debriyajda yokuş yukarı durumda kalıyorum demiştimya, o şekilde girince baktım aracın ön ızgaralarında siyah bi duman geldi, hemen kayboldu. Geçen yine hafif yokuşta kırmızı ışıkta kalkarken öndeki araç yüzünden "kamçılama" olayını yaşadım, yani debriyaj-gaz debriyaj-gaz ve yine geçenkine göre çok daha az da olsa yine o kara duman geldi. Bu normal bi durum mudur, benim dizeldeki acemiliğim midir? yoksa araç yeni de olsa bi sıkıntısı mı var. Normalde yokuşta el freni ile kalkarım zorlamam aracı, ama yeniya deniyoruz işte aracı. hatta bazen ne kadar doğrudur bilmiyorum, nasıl ifade etmek lazım ama "Bın bın bın" yaparak da kalkarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    yaw duman lafı geçti de, O.B.K hocam hani geçen eve girerken yarım debriyajda yokuş yukarı durumda kalıyorum demiştimya, o şekilde girince baktım aracın ön ızgaralarında siyah bi duman geldi, hemen kayboldu. Geçen yine hafif yokuşta kırmızı ışıkta kalkarken öndeki araç yüzünden "kamçılama" olayını yaşadım, yani debriyaj-gaz debriyaj-gaz ve yine geçenkine göre çok daha az da olsa yine o kara duman geldi. Bu normal bi durum mudur, benim dizeldeki acemiliğim midir? yoksa araç yeni de olsa bi sıkıntısı mı var. Normalde yokuşta el freni ile kalkarım zorlamam aracı, ama yeniya deniyoruz işte aracı. hatta bazen ne kadar doğrudur bilmiyorum, nasıl ifade etmek lazım ama "Bın bın bın" yaparak da kalkarım.

    Alıntıları Göster
    edit:yanlış yere cevap



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakari_ -- 13 Ocak 2009; 0:20:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    arkadaşlar birşey sorayım şimdi bazen araacı 1 kaç kez stop ettirince motor yağ basıncı düşük motoru durdurun diye bilgi ekranı uyarı veriyor durdurup tekrar çalıştırınca uyarı vermiyor ışıkta yanmıyor devam etmemin bir sıkıntısı olmaz değil mi aracım t-jet benzinli edit:galiba az devirli kullandığım zaman oluyor ama size bir sorayım dedim
    edit daha sonra 50 km yi geçik şehir dışı yol yaptım bir arkadaş yol bilgisayarı hatasıdır dedi. servise git hata kodunu bulutlar silerler



    Motor ansızın istemsiz olarak stop edilince sistem motorun stop ettiğinden habersiz yağ basıncını ölmeye devam eder. Araç stop ettiği için de olması gerekenden daha düşük bir basınç ölçülür. Ve sürücü aracını durdurması için uyarılır.

    Bu sorunun sebebi aracınızı stop ettirmenizdir. Sizin de farkettiğiniz gibi aracınızı çok düşük devirde kullanmanız buna sebep olur.

    Bu gibi stop etme durumları sonrası aracı tekrar çalıştırdığınızda uyarı kalkmışsa bu şekilde yolunuza devam edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    arkadaşlar birşey sorayım şimdi bazen araacı 1 kaç kez stop ettirince motor yağ basıncı düşük motoru durdurun diye bilgi ekranı uyarı veriyor durdurup tekrar çalıştırınca uyarı vermiyor ışıkta yanmıyor devam etmemin bir sıkıntısı olmaz değil mi aracım t-jet benzinli edit:galiba az devirli kullandığım zaman oluyor ama size bir sorayım dedim
    edit daha sonra 50 km yi geçik şehir dışı yol yaptım bir arkadaş yol bilgisayarı hatasıdır dedi. servise git hata kodunu bulutlar silerler



    Motor ansızın istemsiz olarak stop edilince sistem motorun stop ettiğinden habersiz yağ basıncını ölmeye devam eder. Araç stop ettiği için de olması gerekenden daha düşük bir basınç ölçülür. Ve sürücü aracını durdurması için uyarılır.

    Bu sorunun sebebi aracınızı stop ettirmenizdir. Sizin de farkettiğiniz gibi aracınızı çok düşük devirde kullanmanız buna sebep olur.

    Bu gibi stop etme durumları sonrası aracı tekrar çalıştırdığınızda uyarı kalkmışsa bu şekilde yolunuza devam edebilirsiniz.

    sağol abi Allah razı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    O.B.K Üstadım. Büyük bir merak ve zevkle takip ettiğim çok değerli ve akademik katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Daha önce de kısmen bahsedildiğini bilerek ve affınıza sığınarak bir konuda tarafınızdan bilgilendirilmek istiyorum, şöyleki; daha önce dizel araç kullandım ancak otomatik olduğu için hiç stop etme sorunu olmuyordu. Yeni aracım dizel Forester ile sık stop sorunu yaşıyorum. Bu konuda önerileriniz ve bu durumun motora verebileceği zararlar konusunda aydınlatırsanız sevinirim. Saygılarımla.


    Merhaba.

    Stop etmeleri önlemek için özellikle kalkış devrinizi biraz yükseltmeniz gerekecek. Zaten zamanla aracınızı daha iyi tanımaya başlayacak, nerede ne tepkiyi vereceğini bilecek ve kalkışlarda kavramayı daha düzgün ve doğru devirde yapacaksınız.

    Stop etmelerde öncelikle en büyük darbeyi aktarma organları alacaktır. Her araç stop edebilir. Bu her araç için tolare edilebilir bir durumdur. Ancak sık tekrarlanan stop ettirmeler aktarma organları ile birlikte motorun da vuruntuya maruz kalmasına sebep olacaktır. Aktarma organlarının yanında motor kulak ve takozları da zarar görecektir. Ayrıca ansızın stop eden common-rail bir dizelde rail basıncında da ani değişiklikler, düşüşler olabilir. Stop edince şurası şu zararı görür gibi net bir cümle kurmak zor olsa da, uzun vadede zararları yadsınamaz boyuttadır.

    Aracınız hayırlı olsun.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    O.B.K Üstadım. Büyük bir merak ve zevkle takip ettiğim çok değerli ve akademik katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Daha önce de kısmen bahsedildiğini bilerek ve affınıza sığınarak bir konuda tarafınızdan bilgilendirilmek istiyorum, şöyleki; daha önce dizel araç kullandım ancak otomatik olduğu için hiç stop etme sorunu olmuyordu. Yeni aracım dizel Forester ile sık stop sorunu yaşıyorum. Bu konuda önerileriniz ve bu durumun motora verebileceği zararlar konusunda aydınlatırsanız sevinirim. Saygılarımla.


    Merhaba.

    Stop etmeleri önlemek için özellikle kalkış devrinizi biraz yükseltmeniz gerekecek. Zaten zamanla aracınızı daha iyi tanımaya başlayacak, nerede ne tepkiyi vereceğini bilecek ve kalkışlarda kavramayı daha düzgün ve doğru devirde yapacaksınız.

    Stop etmelerde öncelikle en büyük darbeyi aktarma organları alacaktır. Her araç stop edebilir. Bu her araç için tolare edilebilir bir durumdur. Ancak sık tekrarlanan stop ettirmeler aktarma organları ile birlikte motorun da vuruntuya maruz kalmasına sebep olacaktır. Aktarma organlarının yanında motor kulak ve takozları da zarar görecektir. Ayrıca ansızın stop eden common-rail bir dizelde rail basıncında da ani değişiklikler, düşüşler olabilir. Stop edince şurası şu zararı görür gibi net bir cümle kurmak zor olsa da, uzun vadede zararları yadsınamaz boyuttadır.

    Aracınız hayırlı olsun.

    Kolay gelsin...

    Teşekkürler değerli bilgileriniz için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    O.B.K Üstadım. Büyük bir merak ve zevkle takip ettiğim çok değerli ve akademik katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Daha önce de kısmen bahsedildiğini bilerek ve affınıza sığınarak bir konuda tarafınızdan bilgilendirilmek istiyorum, şöyleki; daha önce dizel araç kullandım ancak otomatik olduğu için hiç stop etme sorunu olmuyordu. Yeni aracım dizel Forester ile sık stop sorunu yaşıyorum. Bu konuda önerileriniz ve bu durumun motora verebileceği zararlar konusunda aydınlatırsanız sevinirim. Saygılarımla.


    Merhaba.

    Stop etmeleri önlemek için özellikle kalkış devrinizi biraz yükseltmeniz gerekecek. Zaten zamanla aracınızı daha iyi tanımaya başlayacak, nerede ne tepkiyi vereceğini bilecek ve kalkışlarda kavramayı daha düzgün ve doğru devirde yapacaksınız.

    Stop etmelerde öncelikle en büyük darbeyi aktarma organları alacaktır. Her araç stop edebilir. Bu her araç için tolare edilebilir bir durumdur. Ancak sık tekrarlanan stop ettirmeler aktarma organları ile birlikte motorun da vuruntuya maruz kalmasına sebep olacaktır. Aktarma organlarının yanında motor kulak ve takozları da zarar görecektir. Ayrıca ansızın stop eden common-rail bir dizelde rail basıncında da ani değişiklikler, düşüşler olabilir. Stop edince şurası şu zararı görür gibi net bir cümle kurmak zor olsa da, uzun vadede zararları yadsınamaz boyuttadır.

    Aracınız hayırlı olsun.

    Kolay gelsin...

    Teşekkürler değerli bilgileriniz için.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler O.B.K.
    Sizin gibi yetkin ve karşılıksız veren kimselerle tanıştırdığı için DH'ye de teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GAYRI

    Teşekkürler O.B.K.
    Sizin gibi yetkin ve karşılıksız veren kimselerle tanıştırdığı için DH'ye de teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Bilgiler için saol, turbolu diesel ilk defa kullanıyorum ve stop etme konusunda bilgim yoktu, yaralı olucaktır teşekküler
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.