Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O.B.K hocam yeniden merhaba,

    Yukarıdaki mesajımda bahsetmiştim. Bugün servise arabayı götürdüm ve yağı değiştirildi. Ustanın da tavsiyesi ile 0W-30 değerlerine sahip Mobil1 yağ kondu. Şimdi senin Volvo'nun verdiği tablo diye gösterdiğin tabloya daha bir alıcı gözle bakınca şunu farkettim.

    Mesela 0w-30 bir yağın artı sıcaklık değeri ile 5w-40 lık bir yağın ki aynı. Halbuki sıcak havalardaki etkisi 40'lık olanının daha fazla olması gerekmez miydi?

    Veya bakıyorum 5w-30 luk bir yağın artı sıcaklıklardaki başarısı daha az gözüküyor. Halbuki ikisininde son değerleri 30.

    Gerçi benim 0w-30 luk yağın oldukça geniş bir sıcaklık aralığına sahip olması beni sevindirdi. Çünkü 30 değerinin yazın İstanbul sıcağında olumsuz etkisi olabilir mi diye düşünüyordum.

    Bu konudaki ve Mobil1 ile ilgili görüşlerini de almak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 13 Aralık 2008; 19:32:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    O.B.K hocam yeniden merhaba,

    Yukarıdaki mesajımda bahsetmiştim. Bugün servise arabayı götürdüm ve yağı değiştirildi. Ustanın da tavsiyesi ile 0W-30 değerlerine sahip Mobil1 yağ kondu. Şimdi senin Volvo'nun verdiği tablo diye gösterdiğin tabloya daha bir alıcı gözle bakınca şunu farkettim.

    Mesela 0w-30 bir yağın artı sıcaklık değeri ile 5w-40 lık bir yağın ki aynı. Halbuki sıcak havalardaki etkisi 40'lık olanının daha fazla olması gerekmez miydi?

    Veya bakıyorum 5w-30 luk bir yağın artı sıcaklıklardaki başarısı daha az gözüküyor. Halbuki ikisininde son değerleri 30.

    Gerçi benim 0w-30 luk yağın oldukça geniş bir sıcaklık aralığına sahip olması beni sevindirdi. Çünkü 30 değerinin yazın İstanbul sıcağında olumsuz etkisi olabilir mi diye düşünüyordum.

    Bu konudaki ve Mobil1 ile ilgili görüşlerini de almak isterim.


    Merhaba.

    Yağın numara değeri her zaman derece cinsinden aralıkla doğru orantılı değildir. Sizin verdiğiniz 5w-30 ile 0w-30 örneğinde de olduğu gibi...

    Farklı kombinasyonlar farklı aralıklar ortaya çıkarabilir.

    Ayrıca yağın içeriği de önemlidir. Tam ismini yazmammışsınız ama tahminimce mobil'in 0w-30 viskoziteli yağı tam sentetikdir. 5w-30 ise yarı sentetikdir. Sıcaklık üst limit değerlerinin farklı olmasının bir sebebi de budur. Sentetik yağ özellikle turboşarjlı araçlarda üst sıcaklıklarda daha verimlidir.

    Mobil yağları oldukça kalitelidir. Ülkemizde castrol reklam avantajıyla piyasaya yayılmıştır. Ancak mobil 1 de castrol'den aşağı kalır bir yağ değildir.

    Yağ marka ve viskozite tercihiniz güzel. Aynı yağı güvenle kullanmaya devam edebilirsiniz.

    Yeni aracınızla kazasız sürüşler dilerim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kirei

    hocam ben turboşarlı araçlar hakkından hiç bir bildim yok desem doğrudur
    şuan bende 2005 kangoo var dci

    yapdıklarım

    1-)30 bin devirde vites değiştiririm
    2-)genellikle 20 binin altına inmemmeye çalışırım
    3-) uzun yolda 25 binde araba sürerim
    4-)soğukken bi 5 dk ısıtıır ve yavaş sürmeye dikkat ederim
    5-)istop etmen bi 1 dk beklerim


    şimdi size sorum


    benim araç turboyu en yoran deyim o şekilde kaç bin devirdiri.

    bize en az yakan durum nedir


    şimdinde tşk ederim


    Merhaba.

    Öncelikle okuyanların kafa karışıklığı yaşamamaları için belirteyim, bazı araçlarda (genelde renault'larda) devir değeri x1000rpm değerinin aksine, x100rpm şeklindedir. Yani 20-30 yazan değer aslında 2000-3000 devir/dakikadır. Ve diğer araçlarda 2-3 şeklinde gösterilir.

    Kullanım tarzınız doğru.

    Turboyu en yoran devir demişsiniz. Tam anlayamasam da sanırım en uygun devri soruyorsunuz. Aracınızı maksimum tork değerinin elde edildiği devir bandında kullanmanız idealdir. Bu devir bandının üstü devirler istisnai durumlar dışında gereksiz ve verimsizdir... Maksimum tork değeri altındaki devirlerde de hızlanmaya çalışılınmamalıdır. Hızlanmak için yine maksimum tork devri bandı kullanılmalıdır.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    Yeni aracınızla kazasız sürüşler dilerim...




    İyi dileklerin ve yardımların için teşekkür ederim hocam...
  • sn O.B.K ,

    vw TSİ için hangi yağ ve oranlar ideal olur sizce ? TSİ kullanıcılarına ne tavsiyede bulunabilirsiniz .?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: telenor

    sn O.B.K ,

    vw TSİ için hangi yağ ve oranlar ideal olur sizce ? TSİ kullanıcılarına ne tavsiyede bulunabilirsiniz .?


    Merhaba.

    Aracınızda VW507.00 standardını karşılayan herhangi bir tam sentetik yağı kullanabilirsiniz.

    Viskozite seçiminde bulunduğunuz ilin iklimine göre tercih yapın. Çok soğuk bir yerde iseniz en iyi soğuk marşlar ve soğuk motorla maksimum koruma için 0w değerinden başlayan tam sentetik yağ tercih edin. Üst değer olarak Türkiye şartlarında Xw-30 yeterli olsa da Xw-50 veya Xw-60 viskozite yüksek performanslı kullanımlarda daha iyi koruma sağlar.

    Aracınızda tam sentetik yağ dışında yarı sentetik de olsa mineral bazlı yağ önermem. Tam sentetik olan ve VW507.00 standardını karşılayan herhangi bir yağı kullanabilirsiniz.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.
    .




    konu gerçekten emek verilmiş hazırlanılmış bir konu arkadaşımıza tekrar elien sağlık diyorum, çok kez zevkle okudum bu konuyu..

    benim farklı bir sorum olacak aslında burdaki yazıyla alakalı, değişik hacimlerde çok dizel motor kullandım hatta kamyon bile kullandım, minibüs, kamyonet vs.. yani aklınıza ne gelirse fakat ben bu devir bandı konusunda her dizelin aynı devir bandını sevdiği görüşünde değilim mesela otomatik 2.4 bir land rover freelanderın 4000dd kendisinin vites değiştiğine şahit oldum, fakat 1.3 veya 1.4 gibi dizellerde bahsedilen 2000-2500dd limitininde yeterli olduğunuda gördüm..

    mesela turbo bir transit 15 ile turbo bir dizel fiesta kullanmak aynı şey değil ikisi motor hacmi yüzünden aynı viteslerde farklı devir bandı istiyor, mesela fiesta ile rampada 1.vitesle giderken 2000dd 2.vitese atabilirsiniz ama transit ile onu yapamazsınız araç yığılmaya başlar ozamanda vites küçültmek zorunda kalıyorsunuz, aslında iyi bir sürücü bir kaç kez aracı kullandığı zaman en verimli devir bandını bulabiliyor..

    bütün motorlar için şu devir bandı doğrudur demek bana göre biraz yanlış dediğim gibi farklı hacimlerde çok fazla dizel motor kullandım ama hepside ayrı şey istiyor özelliklede bu devir konusuna şanzıman da çok fark ediyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 14 Aralık 2008; 16:23:49 >




  • -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razi5000 -- 22 Mayıs 2011; 19:02:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.
    .



    konu gerçekten emek verilmiş hazırlanılmış bir konu arkadaşımıza tekrar elien sağlık diyorum, çok kez zevkle okudum bu konuyu..

    benim farklı bir sorum olacak aslında burdaki yazıyla alakalı, değişik hacimlerde çok dizel motor kullandım hatta kamyon bile kullandım, minibüs, kamyonet vs.. yani aklınıza ne gelirse fakat ben bu devir bandı konusunda her dizelin aynı devir bandını sevdiği görüşünde değilim mesela otomatik 2.4 bir land rover freelanderın 4000dd kendisinin vites değiştiğine şahit oldum, fakat 1.3 veya 1.4 gibi dizellerde bahsedilen 2000-2500dd limitininde yeterli olduğunuda gördüm..

    mesela turbo bir transit 15 ile turbo bir dizel fiesta kullanmak aynı şey değil ikisi motor hacmi yüzünden aynı viteslerde farklı devir bandı istiyor, mesela fiesta ile rampada 1.vitesle giderken 2000dd 2.vitese atabilirsiniz ama transit ile onu yapamazsınız araç yığılmaya başlar ozamanda vites küçültmek zorunda kalıyorsunuz, aslında iyi bir sürücü bir kaç kez aracı kullandığı zaman en verimli devir bandını bulabiliyor..

    bütün motorlar için şu devir bandı doğrudur demek bana göre biraz yanlış dediğim gibi farklı hacimlerde çok fazla dizel motor kullandım ama hepside ayrı şey istiyor özelliklede bu devir konusuna şanzıman da çok fark ediyor..


    Haklısınız.

    Zaten ben de örnekte verdiğim devir bandı için yazdım. Alıntı yaptığınız yerde tüm dizeller için genel geçer bir devir bandı vermedim. Zaten bu konuda ben dee hassasım. Her motorun kendine has bir karakteri vardır. Bu yüzden genellemeler yanlış sonuçlar doğurur.

    Her aracın maksimum torku ürettiği devir bandı farklıdır.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Haklısınız.

    Zaten ben de örnekte verdiğim devir bandı için yazdım. Alıntı yaptığınız yerde tüm dizeller için genel geçer bir devir bandı vermedim. Zaten bu konuda ben dee hassasım. Her motorun kendine has bir karakteri vardır. Bu yüzden genellemeler yanlış sonuçlar doğurur.

    Her aracın maksimum torku ürettiği devir bandı farklıdır.

    Kolay gelsin...



    cevap için teşekkür ederim ve konu için tekrar tekrar emeğine sağlık başka bir zamansa kompersör sistemini anlatmanı bekleriz ayrıntıları ile
  • öncelikle çok teşekkür ederim, faydalı bir forum...

    ancak forumda dizel araçlar için konusulmus hep,
    acaba benzinli araçlar için de aynı şeyler geçerli mi?

    turbo kullanımı konusunda?


    Teşekkürler
  • O.B.K dostum bu bilgilerin birazınıda olsa biliyordum ama dile getirmesi biraz zor oluyordu

    gerçekten harika bir çalışma olmuş çalışmanı forum clio III deki arkadaşlarlada paylaştım umarım kızmazsın

    Tekrar Tebrik ediyorum
  • O.B.K. arkadaşı tebrik etmez isek olmaz, gerçekten çok faydalı bilgiler edindim ve tanıdıklarıma da tavsiye ettim. Elinize sağlık.
  • değerli bilgiler için teşekkür ederim.peki bu peugeot 207 sw kaç kilometrede yağ değişmelidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cssbaycelebi

    değerli bilgiler için teşekkür ederim.peki bu peugeot 207 sw kaç kilometrede yağ değişmelidir.


    Aracınız sanırım 1.4 HDI motorlu. Bildiğim kadarıyla peugeot 1.4 HDI motorunu 10.000 km de bir servise alıyor. Yani 10.000 km de bir yağ değişiyor. Uygun olanı da budur zaten...

    Kolay gelsin...
  • Sn O.B.K hocam abimde 2001 model laguna 1.9 dci var bu arabada turbo var mıdır? dti ile dci arasındaki fark nedir? Bir de aracta gaza bastıgınız zaman ducuk gibi bir otme sesi oluyor. Bunun nedeni nedir acaba? Aracın cekisi torku falan gayet guzel
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sn O.B.K hocam abimde 2001 model laguna 1.9 dci var bu arabada turbo var mıdır? dti ile dci arasındaki fark nedir? Bir de aracta gaza bastıgınız zaman ducuk gibi bir otme sesi oluyor. Bunun nedeni nedir acaba? Aracın cekisi torku falan gayet guzel


    Laguna'larda kullanılan DTI motor turbo beslemeli, direkt enjeksiyonlu, elektronik kontrollü distribütör tip pompalıdır. Yani Turboludur. Ancak common-rail değil, distribütör tip pompalıdır. Yani eski tip mazot pompasının gaz kontrolü elektronikleştirilmiş halidir.

    Dci motor ise common-rail enjeksiyon sistemini kullanır. Modele göre değişmekle birlikte Laguna ve Megane'da kullanılan Dci motorlarda turbo vardır. Common-rail direkt enjeksiyonludur.

    Gaza bastığınızda turbo araçlarda bir miktar turbo sesi gelmesi normal. Ancak ses aşırılaşmış ve çekiş de düşmüş ise turbo türbinleri hasar görmüş demektir. Çekişte bir sorun olmadığına göre sanırım böyle bir sorun yok lagunanızda. Yine de sesi dinlemeden yorum yapmak yanlış olur. İyi bir dizel veya turbo ustasına sesi dinletirseniz daha net bilgi alabilirsiniz.

    Kolay gelsin...




  • İşe yarayabilme ihtimalini düşünerek VAG'ın 1.8 20valf turbo AEB-ATW-APU-AGU motorunun turboşarj sisteminin şemasını paylaşayım.

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Aslında elimde AEB-AGU-ATW-APU motorlar için oldukça yüklü döküman var. Triger değişiminden k03>k04 değişimlerine kadar. Yalnız dökümanlar ingilizce. Ayrı başlık da açabilirim aslında ihtiyaca bağlı...
  • Sn O.B.K benim sorum biraz özel olacak sanırım umarım cevaplarsınız.Aracım Nissan Note Dizel problem şu araç her 4000 km. de 1 litre civarı yağ eksiltti.Birinci sorum bu bir problem midir?Kullanma klavuzunda ilk 10000 km.0.5 litre yağ eksiltebilir diyor.Şu ana araç 14000 km.'yi geçti yine 1 lt civarı yağ eksiltti.İkinici sorum bu olay uzun vade de başka problemlere yol çara mı?Bir başka sorumda konu ile ilgili.Soğuk havalarda aracı ilk çalıştırma sonrası rölentide mi ısıtamak mı yoksa düşük devir kullanmak mı daha doğru?Düşük devir ne kadar kullanılmalı.(1 km. 3 km.vb.)Şimdiden cevaplara teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Falcon5555

    Sn O.B.K benim sorum biraz özel olacak sanırım umarım cevaplarsınız.Aracım Nissan Note Dizel problem şu araç her 4000 km. de 1 litre civarı yağ eksiltti.Birinci sorum bu bir problem midir?Kullanma klavuzunda ilk 10000 km.0.5 litre yağ eksiltebilir diyor.Şu ana araç 14000 km.'yi geçti yine 1 lt civarı yağ eksiltti.İkinici sorum bu olay uzun vade de başka problemlere yol çara mı?Bir başka sorumda konu ile ilgili.Soğuk havalarda aracı ilk çalıştırma sonrası rölentide mi ısıtamak mı yoksa düşük devir kullanmak mı daha doğru?Düşük devir ne kadar kullanılmalı.(1 km. 3 km.vb.)Şimdiden cevaplara teşekkürler


    İlk çalıştırma ile ilgili tüm kaygılar ve tavsiyelerin sebebi yağın soğuk havalarda katılaşması, viskozitesini kaybetmesi ve koruma özelliğini ısınana kadar sağlayamamasıdır.

    Soğuk havalarda turboşarjlı aracınızla tam gazla ilerlemek için ibrenin en azından ortalara yaklaşmasını bekleyin. Soğuk havalarda aracı çalıştırdıktan sonra bir süre bekleyin. Bu motor yağının soğuk havada viskozitesini kaybetmesinden dolayıdır. 30sn-1dk beklemeniz yeterlidir. Tabi sonrasındaki ilk birkaç km de motor ısınmadan tam gaz vermeyin, yüksek devirden kaçının. Burada ölçü km den çok hararettir. Hararet ibresi yükselmeye başladığı zaman tam gaz verebilirsiniz.

    Yağ eksiltme konusunda, aracınız yeni olduğundan aşınmaya bağlı segmanlarda kaçan yağın eksilmesi olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen motorun tasarımından kaynaklanan, ve sizin yoğun şehiriçi soğukmotorla kullanımınızdan kaynaklanan bir durum söz konusudur.

    Yağ eksilmesinin eğer herhangi bir kaçakla ilgisi yoksa, araç yeni olduğundan aşınmadan olmadığı da aşikar olduğundan bu yağ yakılmaktadır. Bu da motorun tasarımıyla, töleranslarla alakalıdır. Bu durumda indişelenmeye gerek yok. Aracınızın yağını sık sık kontrol edin.

    Araçlarda yağ değişim periyodları arasında (10bin-15bin km) 1 lt yağ eksilmesine normal gözüyle bakılır. Çünkü yağ seviye çubuğunun max ve min değerleri arası 1 lt olduğundan, bu miktarda bir eksilme bir sonraki yağ değişimine kadar motorda sorun oluşturmaz.

    Ayrıca aynı model başka araçlarda da aynı sorun olup olmadığını araştırın. Bazen üreticiler bunu hata olarak kabul ediyorlar ve garantiden blok değişimine kadar giden çözümlere başvuruyorlar.

    Kolay gelsin...




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.