Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (115. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj, motor için daima olacaktır. Günümüz teknolojisi ile daha hassas üretim yapıldığı doğrudur fakat rodajı ortadan kaldırmayacaktır. Bunun için aşağıdaki tavsiyelerime 5-6 bin km kadar uymanız motorun ömrünün kısalmasını engelleyecektir.

    - Ani hızlanma ve ani yavaşlamalardan kaçının.
    - Fren sisteminde balatalar ile disk arasında henüz mikron seviyede pürüzlü bir yüzey oluşmadığı için ani yavaşlamalarda bulunmayınız, gerekmedikçe sert fren yapmayınız.
    - Çok yüksek devirlere çıkmayınız, vites değiştirirken motoru çok zorlamayınız. Yine düşük devirde çok kullanmayınız.
    - Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayınız ve motoru zorlamayınız (Bu sadece rodajda değil her zaman geçerlidir.)
    - Uzun süre sabit devirde kullanmayınız. Şehirlerarası yol yapıyorsanız ara ara hızlanmalı ve yavaşlamalı şekilde seyrediniz.

    Bu şekilde kullanmanız motor ve aracınız açısından faydalıdır. Aracınız da hayırlı olsun.

    Kazasız belasız keyifli sürüşler.



    hocam uzun süre yùksek devirde kullanmanin ne gibi zararları oluyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    hocam uzun süre yùksek devirde kullanmanin ne gibi zararları oluyor


    Eğer yağ sürekli performans kullanımına uygun değilse (viskozite değeri düşükse) yağ özelliğini kaybedecek ve turbo mili yeterli yağlanamamaktan dolayı yanacaktır. Bu da daha kısa sürede milin kesmesine sebep olacaktır.

    Eğer sürekli yüksek devirlerde araç süreceğim diyorsanız 0w40 / 5w50 gibi performans yağları kullanmanızı tavsiye ederim. 0w30, 5w30, 5w20 gibi yakıt tasarrufu ve emisyon düşürme amaçlı yağları kullanmayın. Tabi her artının bir eksisi vardır. Performans yağlarının viskozite değeri yüksek olduğundan yağ içeriğindeki sülfatlanmış kül içeriği de yüksek oluyor. Bu da emisyonların artmasına, partikül filtreli araçlarda partikül filtresinin erken dolmasına sebep oluyor.

    Bu yüzden Mobil1 0w40 yağın ESP formüllü olanını çıkardı yakın zamanda. Hem performans amaçlı hem de standart 0w40 yağlara göre çok daha düşük kül içerikli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.


    buna cevap yazmadan edemicem... start stoplu araçlarda ozaman turbo 2 günde bozulur... bunu motor üreticileri akıl edememişmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Sayın cfergul,

    Yazdıklarınız tamamen mantıklı, akla ve mantığa uygun işler. Bende sizinle aynı kanaatteyim. Önleyici tedbir almak her zaman en kötüsünü beklemekten daha iyidir. Tabi bizim Türk mantığı gittiği yere kadar gitsin mantığıdır. Bu da daha fazla masrafa yol açar bu kesin.

    Yağlı filtreler yok değil. K&N ve Green gibi markaların bu tip ürünleri var. Ürün çeşitliliği de oldukça fazla ancak bu tip filtrelerin şöyle bir sıkıntısı var. Yağlı olduklarından hava ile birlikte bir miktar yağda hortumlardan geçiyor. Bu turbo için iyi ancak turboya girmeden önce hava miktarı ve derecesini ölçen hava akışmetre için kötü. Bu yağ partikülleri sensörü zamanla bozuyor. Bu yüzden aslında en iyisi sizin yaptığınız gibi sık sık orijinal hava filtresini değiştirmektir. Bizim kullandığımız bu filtreler belirli km geçtikçe performansı artan değil azalan kağıt filtrelerdir. Belirli km sonunda performansı artan filtreler yukarıda bahsettiğimiz yağlı tip filtrelerdir.

    Motor yağı konusuna gelince benim tavsiyem 5w30 olacaktır. Çünkü bu yağ 0w40.a göre daha az polimer içeren bir yağ. Yani aslında paramızın karşılığını daha fazla veriyor. Donma dereceleri arasında çok az fark var. 40 değerine ihtiyaç duyacağınız kadar performanslı kullanıp kullanmadığınızı bilmiyorum lakin 0w40 yağ genelde yüksek performanslı araçlar için daha çok önerilen bir yağ. Ayrıca 5w30 ve 0w30 yağlar daha fazla yakıt ekonomisi sağlar. Bir artıdan daha bahsetmek gerekirse 5w30 yağdaki (Mobil ESP serisinden bahsediyorum) sülfatlanmış kül içeriği daha düşük olduğundan emisyonlarınızda düşer.

    Öncelikle teşekkür ederim. 5-30 veya 0-30 düşünmedim değil ama biraz ince gelir diye fazla yanaşmadım. Zaten araç 245.000 km de ve bellirli noktalardan ufak tefekte olsa yağ kaçakları başladı. Başlama süresi benim 0-40w yağa geçmemden sonra oldu diyebilirim. Şu an mobilin sitesinde benim aracımla ilgili olarak 0-40w öneriyor. Aslında içim gidiyor 0-30w kullanmak için ama emin değilim. Şu engine flush sistemi ile aracımın motorunun içini temizlettikten sonra kullanabilirim ama şu an değil. Biraz daha araştırmak istiyorum 0-30w u. Bakalım eğer kullanırsam burada mutlaka yayınlayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.


    buna cevap yazmadan edemicem... start stoplu araçlarda ozaman turbo 2 günde bozulur... bunu motor üreticileri akıl edememişmi ?

    bunu tahmin etmek çok zor olmamalı,

    start stop teknolojisini geliştirirken turbonun yağlanması için ek bir devirdaim motoru veya ufak tasarım değişikliği ile halledilebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.


    buna cevap yazmadan edemicem... start stoplu araçlarda ozaman turbo 2 günde bozulur... bunu motor üreticileri akıl edememişmi ?

    bunu tahmin etmek çok zor olmamalı,

    start stop teknolojisini geliştirirken turbonun yağlanması için ek bir devirdaim motoru veya ufak tasarım değişikliği ile halledilebilir


    halledilebilirse neden yapılmamış şimdiye kadar ?

    arabam.com dediğiniz gibi bir düzeneğin olmadığını söylüyor...

    bana tahmin değil kesin bişey söyleyin derim... demekki turbolu araçlarında durmadan önce belli bir süre çalışması gerektiği düşünceside tahminden ibaret...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    halledilebilirse neden yapılmamış şimdiye kadar ?

    arabam.com dediğiniz gibi bir düzeneğin olmadığını söylüyor...

    bana tahmin değil kesin bişey söyleyin derim... demekki turbolu araçlarında durmadan önce belli bir süre çalışması gerektiği düşünceside tahminden ibaret...



    şimdiye kadar neden yapılmamış yaklaşımı biraz gereksiz. Teknoloji sık sık değişiyor.

    Ancak dediğinizde haklısınız. firmaların garanti süresine kadar düzgün çalışsa yeter diye düşündüklerini düşünüyorum. Yani burada yazanların yanlış olabileceği ihtimalinin yanında doğru olup da yarın başımıza iş alınacağını düşünebiliriz.

    O kısım harici motor ısınmadan fazla devirli kullanmamak, doğru viteste sürmek, turbonun verimsiz olduğu bölgede gaza fazla yüklenip pompayı zorlamamak daha önemli konular. hani motor sıcaklığına göre start-stop sistemi çalışmıyor normalde ama ara durmaları açıklamaz bu durum. Artı benim honda civic dizel aracımda da sart-stop var. aracı park yerinden 3 metre sürüp araçtan inip park yerini kapatıyorum. O esnada dalgınlıkla bir kaç defa emniyet kemerini takmışlığım var ve aracın hemen sart stopu devreye soktuğunu gördüm. (kemer takılı değilse sistem devreye girmiyor)




  • o yazıyı arkadaşın bana cevabına istinaden yazdım... sanırım gözünüzden kaçmış...senin için gereksiz gelen tümce arkadaşın desteksiz cevabına ithagen yazılmış...

    ayrıca yazıma eklemekte fayda gördüğüm diğer hususta turbodan daha fazla devir çeviren krank milini neden turboyu koruduğumuzu zannettiğimiz şekilde rolantide motoru çalıştırarak korumaya almıyoruz?

    ben 2006 senesinden beri turbo dizel araç kullanan ve turbo ile ilgili hiçbir sıkıntısı olmayan biri olarak

    benim tecrübeme göre turboyu korumak istiyorsanız;

    1. zamanında yada daha önce uygun motor yağı değişimi
    2. yüksek devirde devamlı gitmemek atıyorum minimum 1 saat... (4500dd)
    3. hava filtresini her yağ bakımında yenilemek fazla tozlu yerlerde aracı kullanmamak...
    4. devamlı kaliteli yakıt alara mazotun fazladan kurum yapmasını engellemek...(atıyorum 4.30 mazot satılırken 3.30 dan mazot almak... satan yerler var)
    5. araç soğuk motor yağlamaya başlamadığı için en azından 1-2 dakika rolanti ve +500 devir aralığında aracı kullanmak yada bu devir aralığında belli bir süre çalıştırmak...(bu en önemlisi)




  • Aslında temel olarak Turbonun nasıl çalıştığını bilmek gerekir. Turbo neler ile ilişkidedir.
    1) Turbo içine havayı hava filitresinden geçen havadan alır. Yani turboya temiz hava göndermek istiyorsanız temiz filitreniz olacak.
    2) Turbo kanallarının dönmesini sağlayan mil yağlanmasını motor içindeki yağdan sağlar. Yani motor yağınızı kalite kullanıp zamanında değiştireceksiniz.
    3) Turbo asıl dönme kuvvetini eksoz gazının çıkış basıncından alır. Yani içinden eksoz gazı geçeceğinden kurum bağlamaması için sağlam enjektörlere ve temiz mazota ihtiyacınız var.

    Bir çok büyük hacimli dizel araçların şoför kapısında, aracınızı uzun süre yüksek devirde kullandıysanız kontağı kapatmadan önce 30 saniye rolantide çalıştırın yazmaktadır.

    Her zaman dediğim gibi belirli periodlarla bakımlarınızı yaptırın ve parçalarınız mümkünse bozulmadan değiştirin. Kullandığınız arabanın ortalama bakım zamanlarını inceleyin. Mesela piyasadaki x marka aracın enjektörleri 200.000 de değişmesi gerekiyor diyorsa 160.000 km de söktürüp temizletip tamir takımını değiştirebilirsiniz. Hem Bozulmadan önlem alırsınız hem de olası parça değişim süresi sadece tamirle geçirmiş olursunuz. Turbo içinde diyeceklerim aynısıdır. Mercedes Vaneo kullanan biri olarak aracım 250.000 km de ve sadece birer kere tamir takımları değiştirdim.

    Herkese kazasız arızasız günler.




  • Bosch enjektörlerin tamir takımı var ancak Siemens enjektörlerde yok ancak temizleyip yerine takılabilir. Bir sıkıntı varsa değişmesi gerekir.
  • Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Aracın bilgisayara bağlanıp turbo aktüatör testi yapılması gerekir. Turbo alt devirde yeterli basınç sağlayamıyor olabilir. Turboyu kontrol eden selenoid valf (elektrovana) problemli olabilir.

    carbon clear tarzı urunleri dene turbo en az 200 bine kadar sorunsuz çalışmalı, ben söktürmeseydim acemi birisine 350 bın giderdi, otoyollarda aracı ani stopl ettirmediysen arıza turboda degildir, bence hava girişi yada enjektörlerde sıkıntı olabilir, würt tavsiye ederim birse sheel nitro
  • Geçen hafta içinde 205.000 km.deki C4 aracımız turbo milini kesti. Maalesef yağ filtresinde, karterde ve süzgeçte çapaklar olduğundan üst kapağın sökülerek temizlenip yerine takılmasına karar verdik. Ancak maalesef daha önce hiç sökülmemiş olan enjektörleri sökmeye sıra gelince sıkıntı başladı. Sadece bir enjektör sökülebildi. Diğer 3 enjektörün tamamı yuvasına kaynadı. En ufak bir hareket bile yok. Pas sökücü, hidrolik hiçbiri işe yaramadı. Çektirme yapıldı ama maalesef bu seferde 2 enjektör bozuldu.

    Bu sebeple tavsiyem enjektörleri temizletmeyecek bile olsanız 50.000 km.de bir söküp oringleri yağlayıp tekrar yerine takın veya enjektörler sökülecekse manifold vs. yerinden çıkmadan enjektör diplerine 2-3 günde bir pas sökücü sıkıp sürmeye devam edin. O pas sökücü muhakkak kütükten aşağı inip fayda sağlıyor.




  • YAĞ DEĞİŞİMİNDE YAPILACAK UFAK ÖNERİLER. (DİZEL ARAÇLAR İÇİN)
    1)YAĞINIZI TAMAMEN BOŞALTIN.
    2)10 NUMARA YAĞ İLE MAZOTU KARIŞTIRARAK MOTOR İÇİNE BOŞALTIN. (%70 10 NO YAĞ %30 MAZOT)
    3)15 DAKİKA ÇALIŞTIRIN.
    4)SONRA ALT KARTERDEN İÇERİDEKİ YAĞI BOŞALTIN.
    5)SONRA BÜTÜN FİLİTRELERİ DEĞİŞTİRİN.
    6)MAZOT FİLİTRESİNİ DEĞİŞTİRDİKTEN SONRA YENİ MAZOT FİLİTRESİNİN İÇİNE WÜRTH MAZOT KATKISI EKLEYİN. BÖYLELİKLE ARACINIZ İLK ÇALIŞTIRMASINI VE SONRAKİ 10 DAKİKALIK ROLANTİSİNİ BU KATLI İLE YAPARAK EN İYİ KARBON CLEANİ YAPMIŞ OLACAK.
    7)YENİ YAĞINIZI EKLEYİN. YAĞ OLARAK X - 40 KULLANIYORSANIZ MUTLAKA 0-40 KULLANIN.

    BUNLARI PERİODDİK OLARAK YAPARSANIZ ARACINIZIN BÜTÜN YAKIT VE YAĞLANAN AKSAMININ ÖMRÜNÜ UZATIRSINIZ. HERKESE KAZASIZ GÜNLER.

    NOT: Usta veya yağ satan biri değilim. 2004 model 250.000 km bir vaneo ya sahibim ve 110.000 km den beri her bakımında bunu uygularım. Ben yaptım oldu diyebilecek kadar km yaptım. En azından şunu diyenbilirim, ben aracıma 140.000 km dir yani 14 bakımdır bunları eksiksiz kullanıyorum ve en ufak sorun yaşamadım aksine faydasını gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cfergul -- 16 Ekim 2013; 19:31:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.


    buna cevap yazmadan edemicem... start stoplu araçlarda ozaman turbo 2 günde bozulur... bunu motor üreticileri akıl edememişmi ?

    bunu tahmin etmek çok zor olmamalı,

    start stop teknolojisini geliştirirken turbonun yağlanması için ek bir devirdaim motoru veya ufak tasarım değişikliği ile halledilebilir


    halledilebilirse neden yapılmamış şimdiye kadar ?

    arabam.com dediğiniz gibi bir düzeneğin olmadığını söylüyor...

    bana tahmin değil kesin bişey söyleyin derim... demekki turbolu araçlarında durmadan önce belli bir süre çalışması gerektiği düşünceside tahminden ibaret...



    Bir süre önce sizinle bu konuşmayı yaptık ve ben sürekli düşünüp durdum, ve dün 2013 golf 7 dizel start stoplu bir aracı hem şehir içi hem de şehir dışı kullanma fırsatı buldum.

    Şehir içerisinde iken start stop her kırmızı ışıkta devreye girdi, hatta bazen tam durduğumda yeşil yanıp motoru yarım saniye sonra bile çalıştırmak durumunda kaldı, ki bu beni biraz tedirgin etmedi değil.

    Ancak, 60-70 km hıza ulaştıktan ve bir süre gittikten sonra durduğumuz HİÇBİR kırmızı ışıkta start stop devreye GİRMEDİ. tam da tahmin ettiğimiz gibi:

    belli bir devirin üstüne çıktıktan sonra turbonun yağlanması için motorun bir süre durmaması gerekmekte

    start stoplu araçlarda da buna dikkat edilerek bir mekanizma konmuş durumda.


    Saygılar, iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.


    buna cevap yazmadan edemicem... start stoplu araçlarda ozaman turbo 2 günde bozulur... bunu motor üreticileri akıl edememişmi ?

    bunu tahmin etmek çok zor olmamalı,

    start stop teknolojisini geliştirirken turbonun yağlanması için ek bir devirdaim motoru veya ufak tasarım değişikliği ile halledilebilir


    halledilebilirse neden yapılmamış şimdiye kadar ?

    arabam.com dediğiniz gibi bir düzeneğin olmadığını söylüyor...

    bana tahmin değil kesin bişey söyleyin derim... demekki turbolu araçlarında durmadan önce belli bir süre çalışması gerektiği düşünceside tahminden ibaret...



    Bir süre önce sizinle bu konuşmayı yaptık ve ben sürekli düşünüp durdum, ve dün 2013 golf 7 dizel start stoplu bir aracı hem şehir içi hem de şehir dışı kullanma fırsatı buldum.

    Şehir içerisinde iken start stop her kırmızı ışıkta devreye girdi, hatta bazen tam durduğumda yeşil yanıp motoru yarım saniye sonra bile çalıştırmak durumunda kaldı, ki bu beni biraz tedirgin etmedi değil.

    Ancak, 60-70 km hıza ulaştıktan ve bir süre gittikten sonra durduğumuz HİÇBİR kırmızı ışıkta start stop devreye GİRMEDİ. tam da tahmin ettiğimiz gibi:

    belli bir devirin üstüne çıktıktan sonra turbonun yağlanması için motorun bir süre durmaması gerekmekte

    start stoplu araçlarda da buna dikkat edilerek bir mekanizma konmuş durumda.


    Saygılar, iyi forumlar


    aynı araç şu an kapının önünde duruyor...yenge hanımın aracı... saat biraz geç olduğu için bakma fırsatım olmaz ancak yarın bende deneyeceğim dediğiniz gibimi acaba ?

    birde daha once yazamamıstım... krank donmediği sürece motor yağlama yapmaz ... kısaca motor durunca yaglama ihtimali yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.


    buna cevap yazmadan edemicem... start stoplu araçlarda ozaman turbo 2 günde bozulur... bunu motor üreticileri akıl edememişmi ?

    bunu tahmin etmek çok zor olmamalı,

    start stop teknolojisini geliştirirken turbonun yağlanması için ek bir devirdaim motoru veya ufak tasarım değişikliği ile halledilebilir


    halledilebilirse neden yapılmamış şimdiye kadar ?

    arabam.com dediğiniz gibi bir düzeneğin olmadığını söylüyor...

    bana tahmin değil kesin bişey söyleyin derim... demekki turbolu araçlarında durmadan önce belli bir süre çalışması gerektiği düşünceside tahminden ibaret...



    Bir süre önce sizinle bu konuşmayı yaptık ve ben sürekli düşünüp durdum, ve dün 2013 golf 7 dizel start stoplu bir aracı hem şehir içi hem de şehir dışı kullanma fırsatı buldum.

    Şehir içerisinde iken start stop her kırmızı ışıkta devreye girdi, hatta bazen tam durduğumda yeşil yanıp motoru yarım saniye sonra bile çalıştırmak durumunda kaldı, ki bu beni biraz tedirgin etmedi değil.

    Ancak, 60-70 km hıza ulaştıktan ve bir süre gittikten sonra durduğumuz HİÇBİR kırmızı ışıkta start stop devreye GİRMEDİ. tam da tahmin ettiğimiz gibi:

    belli bir devirin üstüne çıktıktan sonra turbonun yağlanması için motorun bir süre durmaması gerekmekte

    start stoplu araçlarda da buna dikkat edilerek bir mekanizma konmuş durumda.


    Saygılar, iyi forumlar


    aynı araç şu an kapının önünde duruyor...yenge hanımın aracı... saat biraz geç olduğu için bakma fırsatım olmaz ancak yarın bende deneyeceğim dediğiniz gibimi acaba ?

    birde daha once yazamamıstım... krank donmediği sürece motor yağlama yapmaz ... kısaca motor durunca yaglama ihtimali yok...

    motor durduğunda yağlama yapıyor demedim, orada bir yanlışlık olmasın :) o sadece start stopun kullanıldığı araçlarda çözüm olabilir belki diye yürüttüğüm bir fikirdi,

    ancak bugün yazdığım dünkü bizzat dikkat ettiğim ve deneyimlediğim durumdur,

    araç 2013 golf tdi dsg

    iyi geceler




  • Ellerinize sağlık hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ellerinize sağlık hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam yengehanımın aracı sıkıştırarak kullandım toplamda 1 saatlik yol yaptım gene start stop devreye girdi...

    araç 2013 golf manuel tdi sanırım midline 90 lık...

    belki dsg alakalı durmamış olabilir... yada emniyet kemerinizi takmamışsınızdır... kemer takılmadıgında start stop çalışmıyor...

    başka forumdan alıntı

    Merhaba açıklama için çok teşekkürler bu konu şimdiye kadar start stop hakkında okuduğum en açıklayıcı bilgi olmuş, izmirden golf 7 TDI sahibiyim, önceki aracım ise golf 5 FSI. Aracımı aldığımdan beri her bindiğimde start stop sistemini kapatmaktayım. Çünkü vw servisteki açıklama yetersiz geliyor, ben yağlamadan bahsediyorum, onlar marş motorunun farklı olmasına getiriyorlar, marş motoru bozulsun önemli değil turboyu dağıtmayalım dediğimde mühendisler düşünmüştür, turbo farklı bluemotionlarda diyorlar. Turbo farklıysa eğer neden stop ederken bekliyoruz diyorum, cevap yok. Şimdi sorum şu. tamam start stopta tamamen bütün sistemler kapanmıyor ama bildiğim kadarıyla yağ pompası tahriğini triger zincirinden (yeni tdi motorlarda kayış varmış artık) alıyor, boylece araç durduğunda piston hareketi durduğuna göre yağlamada duruyor. motor ısınmadığında ve devirli kullanıldığında sistem algılayıp start stop sistemini aktif etmiyor deniliyor, Pratikte yaşadıklarım sabah butun gece soğukta durmuş aracımı çalıştırıyorum, hava sıcaklığı -1 derece, motor halen sarsıntılı çalışıyor ısıtmak için bekleyemedim, kalktım 400-500 metre sonra birine yol vermek için durdum araç kapattı kendini :S şehirler arası yolda 140-150 giderken kavşakta ışık kırmızıya döndü. vites bile ufaltmadan son anda durdum, aracın devri daha düşmemişti, tak diye kapadı içim acıdı geriye çalıştırdım vitese takarak. Vw bu kadar güveniyorsa turbolarına ve mühendislere neden peki garanti uzatımında turbo dahil değil ? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 25 Ekim 2013; 10:02:46 >




  • 
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.