Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (112. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüm mesajları okumam bir kaç günümü aldı.
    Başta OBK usta olmak üzere katkı sağlayan herkesten Allah razı olsun.
    Dizel konusunda yeni olan biri olarak çok bilgilendiğimi söyleyebilirim.
    Son bir kaç sayfadır gördüğüm kadarıyla OBK usta artık yazmıyor. Yazdığı başka bir sayfadan haberi olan var mı?
    Güncel yorumlarını okumak isterim.
    Benim aracım Focus III 1.6 115 Bg Dizel
    Araç max torku 1.750 - 2000 bandında üretiyor.
    Beygir gücü 115'i ise 3600 devirde sağlıyor.
    Öğrendiklerim:
    - Temiz ve güvenilir yerden uygun yakıtı alıcaz.
    - Uygun yağ kullanıcaz. Yağ değişim periyodu uygun olacak.
    - Aracı çalıştırdıktan sonra mevsimine göre biraz rölantide bekleticez. (30-60 sn den tutunda 10 dakikaya kadar rölantide bekletmeden bahsediliyor)
    Ben bu 10-15 sn olarak uygulayıp sonrasındaki 2-3 km de aracı fazla sıkıştırmamak olarak uygulamaya çalışıyorum)
    - Aracı stop ettirmeden hemen öncesinde eğer devrimiz turbonun yoğun kullanım devirlerine çıkmış ise 30-60sn rölantide çalıştırıcaz. Ben bu bunu son birkaç km motor devrini fazla yükseltmediğim zamanlarda 5-10sn olarak uyguluyorum.
    - Araç kullanımı esnasında anldığım kadarıyla motoru zorlama esas olarak motor devrini yükselterek değil gereğinden düşük devirde kullanarak olabiliyor daha çok. araç yüksek tork aralığının dışında gaz verilerek hızlanma sağlanmamalı diye özetleyeyim.
    - Vites değiştirmelerde üst vitese geçiş esnasında motor devrinin mümkün mertebe yüksek tork sağlanan devir aralığında tutulması gerekiyor.

    Gelelim Sorularıma
    Verilen cevaplar içinde birçok yerde yüksek torkun alındığı motor devir aralığı referans olmuş durumda.
    Aracımın teknik verilerinde 270 nm torku 1750-2000 devir aralığında aldığını okuyunca doğal olarak panik oldum ben bu aralıkta nasıl kamaya çalışırım diye. Sonrasında tork eğrisi verdiğim dosyada görüldüğü gibi aslında yüksek sayılabilecek torklara
    265 üzeri torka 1750 - 2500 devir bandında
    240 üzeri torka 1500 - 3000 devir bandında
    190 üzeri torka 1250 - 3750 devir bandında sahip olduğunu öğrendim.
    Buradan yola çıkarak sakin kullanım devri bu araç için hangi devirde son bulur konusu biraz kafamı karıştırdı.
    - Seyir halindeki ideal devir hangisi
    - Karşıma bayır çıktı hızım 120 motor devri 2250 6 vitesteyim araç bayırı dikte olsa sorunsuz çıkıyo gibi ben vitesi düşürmek zorundamıyım. Bilemiyorum.
    - Araç 1000 devrin altına düşmedikçe bayılmıyor.
    - Vites yükseltmek için hangi devre çıkmalıyım.
    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paries

    Tüm mesajları okumam bir kaç günümü aldı.
    Başta OBK usta olmak üzere katkı sağlayan herkesten Allah razı olsun.
    Dizel konusunda yeni olan biri olarak çok bilgilendiğimi söyleyebilirim.
    Son bir kaç sayfadır gördüğüm kadarıyla OBK usta artık yazmıyor. Yazdığı başka bir sayfadan haberi olan var mı?
    Güncel yorumlarını okumak isterim.
    Benim aracım Focus III 1.6 115 Bg Dizel
    Araç max torku 1.750 - 2000 bandında üretiyor.
    Beygir gücü 115'i ise 3600 devirde sağlıyor.
    Öğrendiklerim:
    - Temiz ve güvenilir yerden uygun yakıtı alıcaz.
    - Uygun yağ kullanıcaz. Yağ değişim periyodu uygun olacak.
    - Aracı çalıştırdıktan sonra mevsimine göre biraz rölantide bekleticez. (30-60 sn den tutunda 10 dakikaya kadar rölantide bekletmeden bahsediliyor)
    Ben bu 10-15 sn olarak uygulayıp sonrasındaki 2-3 km de aracı fazla sıkıştırmamak olarak uygulamaya çalışıyorum)
    - Aracı stop ettirmeden hemen öncesinde eğer devrimiz turbonun yoğun kullanım devirlerine çıkmış ise 30-60sn rölantide çalıştırıcaz. Ben bu bunu son birkaç km motor devrini fazla yükseltmediğim zamanlarda 5-10sn olarak uyguluyorum.
    - Araç kullanımı esnasında anldığım kadarıyla motoru zorlama esas olarak motor devrini yükselterek değil gereğinden düşük devirde kullanarak olabiliyor daha çok. araç yüksek tork aralığının dışında gaz verilerek hızlanma sağlanmamalı diye özetleyeyim.
    - Vites değiştirmelerde üst vitese geçiş esnasında motor devrinin mümkün mertebe yüksek tork sağlanan devir aralığında tutulması gerekiyor.

    Gelelim Sorularıma
    Verilen cevaplar içinde birçok yerde yüksek torkun alındığı motor devir aralığı referans olmuş durumda.
    Aracımın teknik verilerinde 270 nm torku 1750-2000 devir aralığında aldığını okuyunca doğal olarak panik oldum ben bu aralıkta nasıl kamaya çalışırım diye. Sonrasında tork eğrisi verdiğim dosyada görüldüğü gibi aslında yüksek sayılabilecek torklara
    265 üzeri torka 1750 - 2500 devir bandında
    240 üzeri torka 1500 - 3000 devir bandında
    190 üzeri torka 1250 - 3750 devir bandında sahip olduğunu öğrendim.
    Buradan yola çıkarak sakin kullanım devri bu araç için hangi devirde son bulur konusu biraz kafamı karıştırdı.
    - Seyir halindeki ideal devir hangisi
    - Karşıma bayır çıktı hızım 120 motor devri 2250 6 vitesteyim araç bayırı dikte olsa sorunsuz çıkıyo gibi ben vitesi düşürmek zorundamıyım. Bilemiyorum.
    - Araç 1000 devrin altına düşmedikçe bayılmıyor.
    - Vites yükseltmek için hangi devre çıkmalıyım.
    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.



    merhabalar.
    vites değiştirirken uygulayacağınız yöntem şu olmalı.bir üst vitese geçtiğinizde aracınızın devri max.torkunu verdiği 1750 devirin altında kalmamalı.yani bu da özetle şu demek oluyor ki aracınızda 2500 devirin altında vites değiştirmemelisiniz.örneğin 2.viteste 2500 devirde 3.vitese geçtiğiniz anda aracınız 1800 devir civarına düşecektir ki bu da aracınızın zorlanmadan kendi torkuyla hızlanmasına devam etmesi anlamına gelecektir.önemli bir nokta da aracınızın zorlandığını hissettiğiniz anda vites küçültmenizdir.ancak örneğinizde de verdiğiniz gibi 2250 devirde rampa yukarı aracınızda bir bayılma,motorda titreşim ya da torku hissedememe gibi bir durum yoksa kısacası aracınız sorunsuz çekiyorsa vites değiştirmenize lüzum yoktur.(tabi sollama anında değilseniz ve ani hızlanma yapmanız gerekmiyorsa)bu konuda rahat olabilirsiniz.bu gibi durumlarda vites küçültmeniz yakıt sarfiyatına neden olduğu gibi hiçbir fayda da sağlamayacaktır.Kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 24 Nisan 2013; 12:38:13 >




  • İşte anlamadığım konuyu biraz açmam gerekiyor. Çoğu turbo dizel araçta tork grafiğine bakarsanız belli bir devre kadar çok sağır (tork az) belli bir devirde yukarı doğru hızla yükselen bir tork grafiği görülür bana bu yorumlar daha çok o tip tork grafiğine sahip araçlar için geçerli gibi geliyor. tork grafiğinde görüldüğü gibi zaten araç 1500 devirde 240 tork 1250 devirde 190 nm tork üretiyor. Dolayısıyla bu araç için 1750 devir gerçekten vites değiştirme alt sınır mı terddütlüyüm. Çünkü aracı kullanırken de yaklaşık 1500 devirden itibaren bir güçlenme hissediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paries -- 24 Nisan 2013; 12:57:13 >
  • Bir defa hangi mevsimde olursanız olun 10 dk. gibi uzun bir zaman beklemek faydadan çok zarar getirir. Motorlar belirli bir yük altında çalışmak için tasarlanmıştır yani rölantide durduğu yerde uzun süre çalışması zarar. Araç hareket ederse ısınmaya başlar durduğu yerde değil. Benim yöntemim bir Ayetel Kürsi okur yola çıkarım. Bu kadar süre yeterlidir. Önemli olan yola çıktıktan sonra bu soğuk motorla hararet ibresi oynayana kadar yüksek devir çevirmemenizdir. Zaten en soğuk zamanda bile en geç 5 km sonra motorunuz ısınır.

    Sürekli aracı maksimum tork aralığında tutmak gibi bir endişeniz olmasın. 1.750 devrin altına inmek sorun değil ama o süratte hızlanmak pompaya yük bindireceğinden zararlıdır. Bu yüzden arkadaşların dediği gibi vites değiştirirken 1750 - 2000 devir bandında kalmaya çalışın. Sürekli belirli hızda gitmeyin. Arada devri 3500 devirlere yükseltin ki kurumlar manifold başta olmak üzere motorunuza yapışıp kalmasın.

    Stop ederkende öyle dakikalarca beklemeye gerek yok. Sakin sürmüşseniz aracınızı 15-20 sn bekleyip kapatmak kafidir. Çok performanslı sürmüşseniz 1 dk. (maksimum) bekleyip stop edin. Ama asla kontağı kapatırken gaza basmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Bir defa hangi mevsimde olursanız olun 10 dk. gibi uzun bir zaman beklemek faydadan çok zarar getirir. Motorlar belirli bir yük altında çalışmak için tasarlanmıştır yani rölantide durduğu yerde uzun süre çalışması zarar. Araç hareket ederse ısınmaya başlar durduğu yerde değil. Benim yöntemim bir Ayetel Kürsi okur yola çıkarım. Bu kadar süre yeterlidir. Önemli olan yola çıktıktan sonra bu soğuk motorla hararet ibresi oynayana kadar yüksek devir çevirmemenizdir. Zaten en soğuk zamanda bile en geç 5 km sonra motorunuz ısınır.

    Sürekli aracı maksimum tork aralığında tutmak gibi bir endişeniz olmasın. 1.750 devrin altına inmek sorun değil ama o süratte hızlanmak pompaya yük bindireceğinden zararlıdır. Bu yüzden arkadaşların dediği gibi vites değiştirirken 1750 - 2000 devir bandında kalmaya çalışın. Sürekli belirli hızda gitmeyin. Arada devri 3500 devirlere yükseltin ki kurumlar manifold başta olmak üzere motorunuza yapışıp kalmasın.

    Stop ederkende öyle dakikalarca beklemeye gerek yok. Sakin sürmüşseniz aracınızı 15-20 sn bekleyip kapatmak kafidir. Çok performanslı sürmüşseniz 1 dk. (maksimum) bekleyip stop edin. Ama asla kontağı kapatırken gaza basmayın.

    Kisa, öz ve aydinlatci olmus, elinize saglik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • işin teknik açıklamasını yaptım uyup uymamak size kalmış tabi.tüm araçlar için durum aynıdır değişmez.aracınızın kullanma talimatındaki teknik veriler bölümünde ne yazıyorsa o'dur.burada keskin çizgiler de yoktur elbet.yani aracınızın çektiği devir sizin için belirleyici olmalıdır.yani araçta tork kaybı olmuyorsa 1750 devir yerine mesela 1600 devirde seyire devam etmenizde bir sakınca olmaz.ama şunu da unutmayın;aracınız 1500 devirden itibaren çekmeye başlıyordur ama verdiği tork 1750 d/d daki kadar olamaz.yeterince açıklayıcı olmuştur umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 24 Nisan 2013; 14:18:13 >
  • 1500 devirde araç 240nm tork üretiyor bu çoğu dizel aracın max torkundan yüksek 1750 - 2000 devir torkun sabit ve max kaldığı yer vites değiştirirken niye 1750 nin altına düşmemem gerekiyor bunun teknik izahını anlayamıyorum. OBK usta ve diğer arkadaşlar torkun max olduğu aralığın kullanım aralığı olduğunu vites değiştirirkende bu aralığa dikkat etmemiz gerekitiğini söylüyor tamam.
    Ama neden konusu yeterince aydınlatılmıyor. Tork eğrisinin zıpkın gibi çıktığı araçlar için bu doğru. Ama bu araçta daha 1000 devirdeyken bile 140 nm tork var ha derseniz bu iş sadece tork değil beygir gücününde belli sevide olması lazım tamamda kaç olması lazım ve neden.

    Aslında sadece vites değiştirme meselesinde değil hızlanma konusunda da kafam karışık klasik yaklaşım max torku elde ettiğin devirde gaza basıp hızlanabilirsin sorun yok.
    İyide bu araç 1500 devirde de zaten 240 nm tork üretiyor basıncada hızlanıyor. Ne gibi bir zararı olacağını bir türlü kendime kabul ettiremiyorum.

    Keşke OBK usta ve benzeri arkadaşlar gibi derinlemesine bu işi bilen yorumlarına teknik bilgiler katabilen ve soru soranları ikna edebilecek anlayış ve sabra sahip birisi bu sorularıma cevap verebilse. (Yazımı tekrar gözden geçirince Rakipsiz Fırtınaya sanki sitem edermiş gibi olduğumu fark ettim kendisine yorumları için teşekkürü borç bilirim aman yanlış anlaşılmasın)

    Tork Eğrisi

    Not: Tüm sayfaları okuyup OBK ustaya derin teşekkürlerimi sunmak için sabırsızlandım adeta ama bu kadar bilgilendirme yaptıktan sonra biz soru soranları bir nevi öksüz bıraktığı için sitem etmeden de duramayacağım. Eğer elinde olmayan imkanlarla devam edemiyorsa kendisine konu neyse Allah tan yardım dilemek onun görüşlerinden faydalanan herkesin boynunun borcudur o ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paries -- 24 Nisan 2013; 14:40:24 >




  • Obk ustayı bizim de gözlerimiz arıyor ama size gerçekten o kadar teknik bilgi lazım mı bunu sorgulamanız lazım. Yukarıda yazdım düşük devirlerde sabit süratle gitmek sorun değil ancak o devirlerden ani hızlanma yapmak pompaya resmen işkencedir. Aracın rahatça yol alabileceği devirler zaten bellidir. %90 tüm araçlarda bu 1750 devir ve üstüdür. Kaldı ki siz bu devire arabayı sabitleyip 3-4 saat sürerseniz EGR faktörünü aklınızda bulundurmanızda fayda var. Bahsedilen 1750 - 3000 devir aralığı EGR.nin neredeyse %80 açık konumda olduğu durumdur yani egzos manifoldundan çıkan gazların tekrar emme manifolduna döndüğü devirler. Yani kurumlaşma oluşması için ideal devirler.

    Bu yüzden mümkün oldukça 1750 devrin altına düşmemek ve yine mümkün oldukça sabit bir devirde aracı sürmemek aracın ömrü için faydalı olur. Ben öyle yapıyorum. Aracım 175.000 km.de. Hiçbir sıkıntı yaşadığım da yok. Ha tabi iyi yakıt çok önemli.




  • deneyimlerim sonucu şunu diyebilirim ki sakin kulanımlarda aracınızı çekişin yeterli olduğu en düşük devir ve en yüksek viteste sürün en ekonomik o şekilde oluyor. ha tabi burada sakin kullanım diyorum gaza ayağınızın ucuyla bastığınız zamanlar. yoksa biraz çabuk hızlanmak isterseniz mutlaka gaza bastığınızda hemen tepki alabileceğiniz bir devirde dolayısıyla daha düşük bir viteste bulunmanız lazım. sonuçta hızlanma için araca ivme katmanız lazım ivme için de tork gerekli. vites düşürüp hem dişli oranınından hem de motorun ürettiği torktan dolayı iyi hızlanma yaparsınız. aksi halde hızlanmanız zaten zor bir de yakıt pompasını vs gereksiz zorlarsınız. ben bu şekilde sürdüğüm araçlarda sıkıntı yaşamadım bu güne kadar. sonuçta misl 1.6 benzinli bir aracı 150-160 Nm tork alıp götürebiliyorsa 250-300 Nm tork üretin bir aracı da bu torklardan daha azıyla sürmek çok çok yanlış değil.




  • Yakıt pompasını zorlamak da nedir? Biri açıklasın lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yakıt pompasını zorlamak da nedir? Biri açıklasın lütfen.

    düşük devirde gaza gereğinden fazla yüklenme sonrasında pompanın henüz yeterli basıncı sağlayamadan çalışmaya başlaması ve pompa içerisindeki miktar ayarlayıcı başta olmak üzere birçok parçanın sıkışmasından kaynaklanan bir durumdur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yakıt pompasını zorlamak da nedir? Biri açıklasın lütfen.

    şimdi dizel motorlar zaten benzinli motora göre daha yüksek basınçla çalışıyorlar malum. enjektör basınçları filan oldukça yüksek. siz gaza yüklendiğinizde yakılması talep edilen yakıt miktarını bildiriyorsunuz bir bakıma. ama araç uygun ivmelenme için yeterli tork bandında çalışmıyorsa sizin gaza basmanıza devirlenerek cevap veremez. ama siz diğer yandan gaza basarak yakıt pompalamaya devam ederseniz yakıt pompasını boş yere zorlarsınız. kabaca durum bu
  • Bu işe fena kafayı takan biri olarak başka bir bilgilendirme sayfasını okuduğum zaman konu kafama daha iyi oturdu.
    TORK-BG-RPM ilişkisi sayfasını okuduğumda anladım ki esas mesele sadece tork değil tork ve rpm beygir gücü oluşturmada bir araç.
    Aracın ivmelenmesini sağlayan bg. Dizel araçlarda düşük devirlerde yüksek tork sağlayabildiği için düşük devirlerde yüksek bg elde edebiliyoruz. (Benzinli araçla karşılaştırılınca - yoksa max bg elbetteki yüksek devirlerde ) Yinede istediğimiz hızlanmayı sağlamak için tork ve devir(rpm) ilişkisini iyi kurmak lazım.
    Standart cevapların beni niye tatmin etmediğini biraz daha açıklamak isterim. Benim aracım 95 bg 230nm torku 1500-2000 devrinde yakalayan bir araç olsaydı ne denecekti aman en yüksek torkun yakalanmaya başlandığı 1500 devrin altına düşme.
    Benim isyanım bu noktada devreye giriyordu benim aracım 1750 devirde en yüksek tork 270nm ulaşıyor ama 1500 devirde yaklaşık 240nm tork üretiyor 95bg araç en yüksek torku 1500 devirde elde ediyor ama 230 nm tork elde ediyor.
    İlgili sayfada tralles arkadaş benim bu anlam veremediğim çelişkiye ışık tutmuş ve esas meselenin tork değil (torkun ve devrin hesaba katılarak bulunan ) beygir gücü olduğunu anlatmış.

    Benim bu bilgiler ışığında anladığım en yüksek torkun başladığı devir sadece pratiklik sağlama adına söylene gelen bir devir. Esas mesele kabaca tork x devir/5,252 ile hesaplanan beygir gücünün yeterli seviyede olması. Gerekli bg de hangi vitesten hangi vitese geçtiğinizle, yolun dik veya düz olmasıyla, Aracın yük durumuyla değişen bir konu. Teknik hesabını yapmak biraz güç. Aracı kullana kullana hangi devirde rahat rahat vites değiştirdiğimi veya hızlandığımı takip ederek görebileceğim bir husus. Burada optimum devir diğer arkadaşlarında söylediği gibi biraz sürüş beklentisiyle alakalı sprotif bir sürüş için optimum min devir biraz daha yukarıda, sakin bir sürüş için optimum min devir biraz daha aşağıda olacaktır.
    Bilgi veren ve yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paries -- 9 Mayıs 2013; 12:01:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paries

    Bu işe fena kafayı takan biri olarak başka bir bilgilendirme sayfasını okuduğum zaman konu kafama daha iyi oturdu.
    TORK-BG-RPM ilişkisi sayfasını okuduğumda anladım ki esas mesele sadece tork değil tork ve rpm beygir gücü oluşturmada bir araç.
    Aracın ivmelenmesini sağlayan bg. Dizel araçlarda düşük devirlerde yüksek tork sağlayabildiği için düşük devirlerde yüksek bg elde edebiliyoruz. Yinede istediğimiz hızlanmayı sağlamak için tork ve devir(rpm) ilişkisini iyi kurmak lazım.
    Standart cevapların beni niye tatmin etmediğini biraz daha açıklamak isterim. Benim aracım 95 bg 230nm torku 1500-2000 devrinde yakalayan bir araç olsaydı ne denecekti aman en yüksek torkun yakalanmaya başlandığı 1500 devrin altına düşme.
    Benim isyanım bu noktada devreye giriyordu benim aracım 1750 devirde en yüksek tork 270nm ulaşıyor ama 1500 devirde yaklaşık 240nm tork üretiyor 95bg araç en yüksek torku 1500 devirde elde ediyor ama 230 nm tork elde ediyor.
    İlgili sayfada tralles arkadaş benim bu anlam veremediğim çelişkiye ışık tutmuş ve esas meselenin tork değil (torkun ve devrin hesaba katılarak bulunan ) beygir gücü olduğunu anlatmış.

    Benim bu bilgiler ışığında anladığım en yüksek torkun başladığı devir sadece pratiklik sağlama adına söylene gelen bir devir. Esas mesele kabaca tork x devir/5,252 ile hesaplanan beygir gücünün yeterli seviyede olması. Gerekli bg de hangi vitesten hangi vitese geçtiğinizle, yolun dik veya düz olmasıyla, Aracın yük durumuyla değişen bir konu. Teknik hesabını yapmak biraz güç. Aracı kullana kullana hangi devirde rahat rahat vites değiştirdiğimi veya hızlandığımı takip ederek görebileceğim bir husus. Burada optimum devir diğer arkadaşlarında söylediği gibi biraz sürüş beklentisiyle alakalı sprotif bir sürüş için optimum min devir biraz daha yukarıda, sakin bir sürüş için optimum min devir biraz daha aşağıda olacaktır.
    Bilgi veren ve yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim.

    aynen kardeş. güç nedir birim zamanda yapılan iş. iş ise bir kuvvete karşı yapılır. sürtünmeye, yerçekimine mesela. bu durumda iş yapabilmen için yeterli gücü ürettiğin devir kafidir. tabi daha çabuk hızlanmak istersen birim zamanda yaptığın işin yani gücün de daha fazla olması lazım.
    eğer ekonomi yapmak istersen tabi ki yeterli gücü ürettiğin devirde süreceksin. tabi dişli oranlarını da unutmamak lazım. yani en yüksek vites ve çekişin sağlandığı en düşük devir. ve unutmaman gereken ani hızlanmalar gibi durumlar için gaza yüklenmek yerine vites düşürme her zaman daha sağlıklıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paries

    1500 devirde araç 240nm tork üretiyor bu çoğu dizel aracın max torkundan yüksek 1750 - 2000 devir torkun sabit ve max kaldığı yer vites değiştirirken niye 1750 nin altına düşmemem gerekiyor bunun teknik izahını anlayamıyorum. OBK usta ve diğer arkadaşlar torkun max olduğu aralığın kullanım aralığı olduğunu vites değiştirirkende bu aralığa dikkat etmemiz gerekitiğini söylüyor tamam.
    Ama neden konusu yeterince aydınlatılmıyor. Tork eğrisinin zıpkın gibi çıktığı araçlar için bu doğru. Ama bu araçta daha 1000 devirdeyken bile 140 nm tork var ha derseniz bu iş sadece tork değil beygir gücününde belli sevide olması lazım tamamda kaç olması lazım ve neden.

    Aslında sadece vites değiştirme meselesinde değil hızlanma konusunda da kafam karışık klasik yaklaşım max torku elde ettiğin devirde gaza basıp hızlanabilirsin sorun yok.
    İyide bu araç 1500 devirde de zaten 240 nm tork üretiyor basıncada hızlanıyor. Ne gibi bir zararı olacağını bir türlü kendime kabul ettiremiyorum.

    Keşke OBK usta ve benzeri arkadaşlar gibi derinlemesine bu işi bilen yorumlarına teknik bilgiler katabilen ve soru soranları ikna edebilecek anlayış ve sabra sahip birisi bu sorularıma cevap verebilse. (Yazımı tekrar gözden geçirince Rakipsiz Fırtınaya sanki sitem edermiş gibi olduğumu fark ettim kendisine yorumları için teşekkürü borç bilirim aman yanlış anlaşılmasın)

    Tork Eğrisi

    Not: Tüm sayfaları okuyup OBK ustaya derin teşekkürlerimi sunmak için sabırsızlandım adeta ama bu kadar bilgilendirme yaptıktan sonra biz soru soranları bir nevi öksüz bıraktığı için sitem etmeden de duramayacağım. Eğer elinde olmayan imkanlarla devam edemiyorsa kendisine konu neyse Allah tan yardım dilemek onun görüşlerinden faydalanan herkesin boynunun borcudur o ayrı.

    Üstadım max torqta gitmek zorunda değilsin ancak
    şunu belirteyim O.B.K usta açıklamış neden düşük devirde ani hızlanmamamız gerektiğini açıklamış.
    1300 1400 yada daha altı devirlerde yada 1500 devirde araba aniden gaza bastığınızda duman atıp
    (bunu aynaya bakıp gözlemleyebilirsiniz) veya araba devirlenmekte güçlük çekiyor ve kalın bir motor sesi veriyor ise kurum yapar.
    Bu durum motorun gelen yakıtı yakamadan, yüksek devire ulaşamadan dolayısı ile
    yanmamış yakıtın egzoza bilumum gidiş yollarında kalması neticesinde motorda kurum oluşturmasına neden olur.

    Kurumda dizel motoru bitiren etkenlerin başında gelir diğer bir deyişle vites yükseltmek için uygun devir dizelde
    çok önemli sabit hızda düz yolda
    1500 devirde aracınızı kullanmakta sorun yok. Biliyoruz ki bir aracın yükte yokuşta vites değiştirme devri farklı
    boşken farklıdır motor sesi kalınlaşırsa aynı etkidir kurumlanır yakıtı yakamaz. Mesele optimum yanma sağlamaktır.
    İyi forumlar dilerim.




  • quote:

    Dizel araçlarda düşük devirlerde yüksek tork sağlayabildiği için düşük devirlerde yüksek bg elde edebiliyoruz.


    Bu bilgi yanlış. Dizel araçlarda düşük devirlerde yüksek tork sağlanabilmesi aynı zamanda düşük devirlerde yüksek bg elde edildiği anlamına gelmez. Tork bg gücü hesaplamakta kullanılan bir parametredir. Sizin aracınız en yüksek bg gücünü yine 4000 devir civarında verecektir. Düşük devirlerde yüksek tork elde edebilmesi hepimizin bildiği gibi dizel ve turbo dizel araçların motor yapısıyla ilgilidir (bore, strok, sıkıştırma oranı, turbo).
  • Şu bekleme olayını yapmayın hiçbir anlamı yok!

    Sabah kalktınız aracı çalıştırın otoparktan çıkın ve usulca devam edin yeterki soğuk motorda birden dipgaz yapmayın yüksek devire çıkmayın.
    Durdurmadan öncede parketmeden önce yavaşlayın, park edene kadar zaten turbo soğuyacaktır.

    Ha körfez pistine gidip yarış yapmışsınızdır turbo kor gibi olmuştur ok bekleyin.
    Otobanda uzun yoldan geliyorsunuzdur ok bekleyin.

    Ama bu durumlar dışında bekleme olayını alışkanlık haline getirmenize gerek yok.

    Sürekli vitesi 1500-2000 devir arasında da atmayın tasarruf yapacam diye. arada bir sıkıştırın motoru. yansın o kurumlar.
    önünüz yokuşsa kesinlikle düşük devirden vites büyütmeyin mevcut vitesi koruyun. bizim milletteki şu düşük devirde vites atma olayını bir türlü anlamıyorum. 1 ve 2. vitesten kurtul ondan sonra bas yani çok bir şey değişmeyecek.




  • Dizel konusunda ve turbo konusunda bu kadar uzmani bulmuslen bir soru sorabilir miyim atkadaslar, dizel lineam var 2500 devire kadar arac hic hizlanmiyor neredeyse ama 2500 den sonra koltuga yapistiriyor ama 3000 de nefesi kesiliyor. cihaza baglattim turbo basinc sensoru uyarisi vermis arizayi sildiler bir daha yapmaz dediler ama sikinti hep ayni arac gitmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane 2 kullanıcı sayfasına da yazdım burayada yazayım, Megane 2 turbo arızası , Bir arkadaş turbonun bakımını yapalım dedi yaptırdım ama tekrar monte ederken contalara dikkat etmedii için 2 sene yağ sızması yaşadım, motordandır diyerek dikkat etmemiştim, 10 binde 1 lt civarı,

    900 tl ye orjinal turbo aldım boşu boşuna 190 bin km de turboyu değiştirdim yanında bir boru vardı yıpranmıs 100 tl yede o boruyu değiştirdim,

    sizi bilgilendirmek istediğim konu şudur, Turbo ile sorun yaşarsanız ön paneli mutlaka söktürün, ön panelde turboya hava gönderen hortumların temizlenmesi gerekiyor, turboya giden tüm boruların temizlenmesi gerekiyor, sadece turbonun değiştirmesi, ilerde turboya yine zarar vermeye neden olabilir,

    Ankara Şaşmazda Reno servisinden ayrılma , Garaj Reno bir çok belgesi olan sağlam bir usta buldum o yaptı, isteyen olursa telefonunu verebilirim,

    100 tl turbo değişimi 100 tl boruların temizlenmesi tuttu, çoğu usta söktükleri contaları bile takmamış, gözlerimle gördüm sanayi ustalarına güvenim iyice azaldı,

    maliyet boşu boşuna 1250 tl tuttu, Turbo temizlemesi diye birşey yok boşu boşuna sakın söktürmeyin, borular hassas tekrar montajda yağ kaçırıyor.




  • Valla herkes bir şey yazmış. İşin reel yani yaşanmış tecrübe kısmına bakın arkadaşlar. Birinci hatta tek mantık şudur. Bir parçayı bozulduğunda ya da bozulmaya çok yaklaştığında değiştirmek size ekstra başka maliyetler yaşatır. Basit örnek vereyim. Ben de 2004 Vaneo var. 180.000 km de bilgisayar verilerine bakarak enjektör basıncını ölçtük. Sıkıntı net olarak yoktu fakat fabrika verilerinden uzaktı. Aynı teknikle turbo basıncınıda kontrol ettirdim. Onda da aynı şekilde veriler mevcuttu. Enjektörler ve turbo söküldü. Enjektörler meme değişmeden bakım geçirdi. Turbonun ise sadece tamir takımı değişti. Enjektör ve turbo için harcadığım para 600 tl + 150 tl işçilik. Sadece bir enjektörüm 1250 tl ve turbo 3000 tl hesabı yapın artık. Şu an aracım 225.000 km de ve herhangi bir sorunum yok. Yağ olarak 0-40w mobil 1 kullanıyorum. Bir çok servis araçlara 10-40w koyuyorlar kar marjı onların için yuksek diye. sonu 40w olarak kullanılan araçlar mümkünse sadece 0-40w kullansın derim. Turbolu araçlar için hava çok önemlidir onun için her 5000 km de araçlarınızın hava filitresini değiştirin. Bir de araç yağ değişiminde mutlaka araç motor içi temizliğini iyi yapın. Aracınızın yağını boşaltın. Sonra aracınızın aldığı litreye göre %30 mazot , %70 10 numara yağ koyun. Yağ filitreisini çıkartın. Sonra 15 dakika çalıştırın. Sonra motorun içini boşalttıktan sonra yeni yağınızı koyun. Bunu her bakımda yaparsanız motorunuzun ömrü çok uzun olur. Yapacanığınız bu işlemin maliyeti aracınızın aldığı yağ litresine göre 40 tl ile 60 tl arasında değişir. Herkese kazasız günler.




  • 
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.