Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (110. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 108109110111112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn.O.B.K emeğinize sağlık,çok faydalı bilgiler öğrendim sayenizde,teşekkürler...
  • bu yeni clionun 0,9 turbolu motoru hakkında bilgisi olan-yardımcı olabilecek var mı? 1,2 75 bg 4 silindir ve bu 0,9 motor 90 bg 3 silindir arasında seçim yapmamız lazım da..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    bu yeni clionun 0,9 turbolu motoru hakkında bilgisi olan-yardımcı olabilecek var mı? 1,2 75 bg 4 silindir ve bu 0,9 motor 90 bg 3 silindir arasında seçim yapmamız lazım da..

    Sorunun cevabını keske daha güncel konularda sormuş olsaydın. Bahsettigin araçla test sürüsü yaptım ne com zayıf ne çok atak fena degil. 1,2 75 bg e göre çok daha atak olacaktır. Hem guc hemde torq acısından daha iyi degerlere sahiptir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    bu yeni clionun 0,9 turbolu motoru hakkında bilgisi olan-yardımcı olabilecek var mı? 1,2 75 bg 4 silindir ve bu 0,9 motor 90 bg 3 silindir arasında seçim yapmamız lazım da..

    kağıt üzerinde 1.2 75bg atmosferik motor 90 beygir turboya göre süründürür. çekişi düşük olur. tercihiniz turbodan olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    bu yeni clionun 0,9 turbolu motoru hakkında bilgisi olan-yardımcı olabilecek var mı? 1,2 75 bg 4 silindir ve bu 0,9 motor 90 bg 3 silindir arasında seçim yapmamız lazım da..

    http://forum.donanimhaber.com/m_66625642/mpage_1/key_/tm.htm
  • cevaplar için teşekkür ediyorum
  • bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esat_emin -- 30 Aralık 2012; 23:29:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da olsa ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj olayi hikaye oldu artik.Normal kullanin bisey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da olsa ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj olayi hikaye oldu artik.Normal kullanin bisey olmaz.

    yardır mürsel diyorsun yani. ama ani hızlanmalardan kaçının yazıyordu bu forumda. ha bi de kullanma kitapçığında da rodajdan bahsediyor yalnız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da olsa ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj olayi hikaye oldu artik.Normal kullanin bisey olmaz.

    yardır mürsel diyorsun yani. ama ani hızlanmalardan kaçının yazıyordu bu forumda. ha bi de kullanma kitapçığında da rodajdan bahsediyor yalnız.

    Araç ticari ise sorun yok

    Binekse belki biraz temkinli olunabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da olsa ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj olayi hikaye oldu artik.Normal kullanin bisey olmaz.

    yardır mürsel diyorsun yani. ama ani hızlanmalardan kaçının yazıyordu bu forumda. ha bi de kullanma kitapçığında da rodajdan bahsediyor yalnız.

    Araç ticari ise sorun yok

    Binekse belki biraz temkinli olunabilir.

    araç 1.4 dizel (binek)temkinli olunmak derken yardırırken mi temkinli olmak gerek yoksa 1750-2500 arasında ani hızlanmalarda mı temkinli olmak gerek tam açıklık getirebilirmiyiz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da olsa ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj olayi hikaye oldu artik.Normal kullanin bisey olmaz.

    yardır mürsel diyorsun yani. ama ani hızlanmalardan kaçının yazıyordu bu forumda. ha bi de kullanma kitapçığında da rodajdan bahsediyor yalnız.

    Araç ticari ise sorun yok

    Binekse belki biraz temkinli olunabilir.

    araç 1.4 dizel (binek)temkinli olunmak derken yardırırken mi temkinli olmak gerek yoksa 1750-2500 arasında ani hızlanmalarda mı temkinli olmak gerek tam açıklık getirebilirmiyiz ?

    Hocam ani hizlanma atiyorum 2200'den 4000'e çikmak cok zorlamaz.Ama kalkislarda ya da vites gecislerinde cok yuklenmezseniz daha iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • teşekkür ederim arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    bu forumu iyice inceledim emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim sanırım 3-4 arkadaş birden yardımcı olmaya çalışıyor.

    burda yazanlara harfiyen uymaya çalışıyorum inşallah ilerisi için sağlıklı bir araca sahip olurum.
    ancak sormak istediğim tek bir şey var. aracım henüz rodajda 1750 ile 2500 devir arasında arasıra da ani hızlanmalar yapsam sorun olur mu (en azından günde 1-2 defa) ?
    yardımlarınız için çok çok teşekkürler.

    Rodaj, motor için daima olacaktır. Günümüz teknolojisi ile daha hassas üretim yapıldığı doğrudur fakat rodajı ortadan kaldırmayacaktır. Bunun için aşağıdaki tavsiyelerime 5-6 bin km kadar uymanız motorun ömrünün kısalmasını engelleyecektir.

    - Ani hızlanma ve ani yavaşlamalardan kaçının.
    - Fren sisteminde balatalar ile disk arasında henüz mikron seviyede pürüzlü bir yüzey oluşmadığı için ani yavaşlamalarda bulunmayınız, gerekmedikçe sert fren yapmayınız.
    - Çok yüksek devirlere çıkmayınız, vites değiştirirken motoru çok zorlamayınız. Yine düşük devirde çok kullanmayınız.
    - Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayınız ve motoru zorlamayınız (Bu sadece rodajda değil her zaman geçerlidir.)
    - Uzun süre sabit devirde kullanmayınız. Şehirlerarası yol yapıyorsanız ara ara hızlanmalı ve yavaşlamalı şekilde seyrediniz.

    Bu şekilde kullanmanız motor ve aracınız açısından faydalıdır. Aracınız da hayırlı olsun.

    Kazasız belasız keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    teşekkür ederim arkadaşım.

    Rica ederim hocam.İyi günlerde kullanın
  • Yazınızı okudum çok teşekkür ederim.

    Birşey sormak ıstıyorum aracın yeterli derecede ısındığını nasıl anlayabilirim? kaç derecede olması deviri zorlamam için yeterlidir söylermisiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 31 Aralık 2012; 11:52:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Yazınızı okudum çok teşekkür ederim.

    Birşey sormak ıstıyorum aracın yeterli derecede ısındığını nasıl anlayabilirim? kaç derecede olması deviri zorlamam için yeterlidir söylermisiniz?

    Guzel bir soru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Yazınızı okudum çok teşekkür ederim.

    Birşey sormak ıstıyorum aracın yeterli derecede ısındığını nasıl anlayabilirim? kaç derecede olması deviri zorlamam için yeterlidir söylermisiniz?

    Bildiğim kadarı ile cevaplamaya çalışayım, yanlışım varsa üstadlar doğrusunu söyler zaten:
    Eğer aracınızda yağ sıcaklığını görebiliyorsanız 60 derecedir, yoksa soğutma suyu sıcaklığı 70-80 derece seviyesine ulaşmışsa motor ısınmış kabul edebilirsiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Yazınızı okudum çok teşekkür ederim.

    Birşey sormak ıstıyorum aracın yeterli derecede ısındığını nasıl anlayabilirim? kaç derecede olması deviri zorlamam için yeterlidir söylermisiniz?

    Bunun için kıstas motor su sıcaklığı değil yağ sıcaklığı olmalıdır.. Motorunuz için ideal çalışma sıcaklığı oluşmadan red line görmemelisiniz..
  • Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?
  • 
Sayfa: önceki 108109110111112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.