Şimdi Ara

Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
2
Favori
24.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Etanol davası mı ?
    Değilse pm bekliyorum




    Yüksek kilometreli araçlarda etanolün motor yağını erkenden bozma riski olabilir. Alkol türevleri yağın canına okur, bu da sürtünme artacak demektir. Motorda krank yataklarını sarma, piston-silindir arası temas yüzeyini bozma, sekmanları dağıtma, biyel kollarının yataklarını sarması falan gibi çeşitli dertlere neden olabilir. Bunu uygulamadan önce dikkatli olmak ve iyice araştırmadan bu işe girmemek lazım.

    Dünyada etanol kullanımı yaygın. Ancak etanol bildiğim kadarıyla benzinle aynı yapıya sahip değil, sıkıştırma oranını değiştirirseniz tam verim alabilirsiniz. Bir de enjektör zamanlamaları vs. vs. bir sürü ince ayrıntı. Kısacası LPG'de bugün binbir türlü dert yaşıyorsak metanolde en az LPG kadar sorun yaşama olasılığımız yüksek.

    Metanolün en iyi tarafı ise yanma sıcaklığının düşük ve oktanının yüksek olması. En azından LPG gibi sübap yakma, TSI motorlarda piston başlarını eritme gibi problemlerle karşılaşılmaz. Aslına bu kiti takan birini bulup düşük kilometreli bir araçta deneyip başarılı olursa bir alkol fabrikasından 2-3 ton rezerv yapmak lazım. Tahmin ediyorum bu metanolün de 3-5 yıla litresi 3-5 TL olur!

    Millet hangi yakıta yönelirse devlet mutlaka oraya kazığı döşer!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Etanol davası mı ?
    Değilse pm bekliyorum




    Yüksek kilometreli araçlarda etanolün motor yağını erkenden bozma riski olabilir. Alkol türevleri yağın canına okur, bu da sürtünme artacak demektir. Motorda krank yataklarını sarma, piston-silindir arası temas yüzeyini bozma, sekmanları dağıtma, biyel kollarının yataklarını sarması falan gibi çeşitli dertlere neden olabilir. Bunu uygulamadan önce dikkatli olmak ve iyice araştırmadan bu işe girmemek lazım.

    Dünyada etanol kullanımı yaygın. Ancak etanol bildiğim kadarıyla benzinle aynı yapıya sahip değil, sıkıştırma oranını değiştirirseniz tam verim alabilirsiniz. Bir de enjektör zamanlamaları vs. vs. bir sürü ince ayrıntı. Kısacası LPG'de bugün binbir türlü dert yaşıyorsak metanolde en az LPG kadar sorun yaşama olasılığımız yüksek.

    Metanolün en iyi tarafı ise yanma sıcaklığının düşük ve oktanının yüksek olması. En azından LPG gibi sübap yakma, TSI motorlarda piston başlarını eritme gibi problemlerle karşılaşılmaz. Aslına bu kiti takan birini bulup düşük kilometreli bir araçta deneyip başarılı olursa bir alkol fabrikasından 2-3 ton rezerv yapmak lazım. Tahmin ediyorum bu metanolün de 3-5 yıla litresi 3-5 TL olur!

    Millet hangi yakıta yönelirse devlet mutlaka oraya kazığı döşer!!!




    Anlattıklarınız ve çekinceleriniz doğru ama kullanım farklı olacağı için zaten zarardan ziyade faydalı olacak ancak ben etanol yerine metanol düşünürdüm,sıvı sistemli ve oktan artırıp vuruntu gidermenin yanında yanma odasını soğutması ve egt sıcaklığında 200 dereceye kadar düşüş olması,dediğiniz gibi performans arayanlar için avans açılması ile yada çok fazla beklentisi olmayanlar içinde aracınızın ecu su zaten düzenlemeleri belirli kısma kadar kendisi yaptığı için sorun olmaz,sadece alkol ile kullanılmayacak sistem,aslında bu sistemi 2 şekil kullanabiliyoruz,deponun ve yakıt yollarının ayarlanması yada direk ayrı tank,pompa gibi kendine has montajı ile,alkolü benzinle karıştırıp kullanacağımız için detonasyon oluşmayıp tam aksine yanma odasının tamamında tam yanma olması nedeniyle benzine göre çok daha verimli oluyor,kullananlar kısmına gelecek olursak,tasarruf için kullananların yanında performans için kullanan stage 1-2-3 kategorilerinde her türlü araçta kullanılıyor,hatta yurtdışı örneklerine bakarsanız ferrari gibi araçlara dahi bazen roll öncesi viski konduğu yazılıyor ,tek dikkat edilmesi gereken ilk 100 km sonra benzin filtresinin değişmesi,çünkü alkol depodaki tortuları söküp filtreyi tıkayabiliyor,yağ konusundada zaten aracı benzinle birlikte kullanacağınız için sorun yaratmıyor,örneğin %85 metanol, %15 benzin,kit takılacak olursa zaten su ile kullanılıyor,alkol ve su,dediğiniz gibi devlet aynen lpg de olduğu gibi bu durumuda hemen değerlendirir,bu arada emisyon olarak neredeyse solunacak derecede temiz hava çıkışı oluyormuş ve yeni kanuna göre Türkiyede 97 oktan diye satılan hiçbir istasyonun oktanı 97 olmadığı için şuan %10 a kadar isteyen markalar eklerken(zorunluluk yok) 2013 yılından itibaren zorunlu olarak yakıt içerisine %10 metanol ekleme mecburiyeti geliyormuş,
    dediğiniz sorunlar ilk etaplarda varmış,yazılım,map yada maf ayarı,enjektör durumu,yakıt basacak olan pompanın yetersizliği gibi ancak şuanda yurtdışında yıllardır uygulanan ve hatta benzin istasyonlarında pompaları bulunan bir durumdaymış ve aem olarak kit bulunabiliyor,yurtiçindede yapan 2 adet Türk var cnc tezgahlarında ve seri üretimi mevcut,amerikanın 1940 lı yıllarda uçaklarda kullandığı bir teknoloji ki o dönem uçaklarda araç motorları tarzı motor kullandığı için kullanılıyormuş,teknoloji değişiminden sonra kullanımı rafa kaldırılmış,günümüzde ise tekrar piyasaya alınmış durum bu,açıklama yapmayacaktım aslında konunun lpg konusu olduğu için ancak özelede sorular gelince yazmak istedim,ben sadece araştırmalarımı yazdım,lpg kadar derin araştırma henüz yapamadım ama kullanım,ömür ve sorunsuzluk olarak hangi sistem bizim için iyi ise onu düşünüyorum,şuan tek eksik durum yakıt konusu,dediğiniz gibi rezerv yapmak lazım yada yakıtın bittiği yerde kolonya satan biryerden alkol almak ,konu hakkında gerekli yerlere mail attım yanıt bekliyorum ona göre açıklamayı toparlarım burada,saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 20 Aralık 2012; 10:18:48 >




  • Bu metanol sistem lpg ile kullanılabiliyormuş,450 tl gibi bir fiyatı var ve hava filtresinden sonra nozulla tek giriş yapılıyormuş,ekonomi için günlük kullananlar var ama yakıt konusu biraz düşündürücü,her zaman heryerde bulunmaz metanol şehirlerarası mesafede özelliklede,lpg ile kullanımı çok daha iyi olur diye düşünüyorum,nedenine gelince lpg nin yanma odası içinde rolanti ve yüksek devirlerdeki yanması farklı,metanolde aracın aynı zamanda egt sıcaklığını düşürmesi,basınca göre otomatik olarak püskürtme yapması,özellikle subap ve silindirlerin daha soğuk kalması ve böylelikle detonasyona uğramaması,kurumu engellemesi,daha verimli bir yanma sağladığı için vuruntuları gidermesi,oktan arttırması,gaz tepkimelerinde artış gibi,genel özelliklerini alıntı yapacak olursak;

    -Motora giren havayı soğutarak manifold sıcaklığını düşürür

    -EGT'yi düşürerek pistonların erimesini engeller

    -Toplam oktan sayısını arttırarak vuruntuyu engeller

    -Dinamik sıkıştırmayı arttır

    -Yanma verimini arttırır

    -Karbonmonoksit emisyonunu düşürür

    -Karbondioksit emisyonunu düşürür

    -Nox emisyonunu düşürür


    Yakıtın patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir.

    Bujinin ateşlemesinden önce yakıtın oktanının yetersizliğinden dolayı yakıtın kendi kendine patlamasına “vuruntu” denir.




    Vuruntunun motora vereceği zararlar şu şekilde sıralanabilir:

    ·Oluşan titreşim arabanızın motorunun parçalarının daha çabuk yorulmasına sebep olur.

    ·Motor gürültülü çalışır. (çarpışma ses yaratır)

    ·Çarpışma ile daha fazla ısı ortaya çıkar. Motorun hararet yapma riski artar.

    ·Motordan alınan verim ve güçte azalma olur.

    ·Yakıt sarfiyatı artar.

    ·İyi bir yanma olamayacağı için yakıt emisyon değerleri artar.




    Yüksek performanslı arabalarda veya modifiye edilmiş arabalarda uzun süre yüksek performans kullanımı motor içi sıcaklığı yükselir. Günümüz benzinli ve dizel motorlarında bu değer 1000-11000C derece arasında değişmektedir, egzost sıcaklığı (EGT) bu dereceleri ulaştığında motorun içinde bulunan pistonlar yüksek sıcaklıklardan dolayı erimeye başlayıp arabanızın motoru geri dönüşü olamayan ölümcül hasarlar alabilir.




    Methanol'ün asıl özelliği yüksek özısıya sahip olmasıdır. Bu özelliği yanma odasında karışımın daha yavaş yanmasına imkan sağlamaktadır. Methanol'ün oktan değeri 108'dir ve yüksek oktan; karışımın daha geç yanmasına sebep olur, geç yanma sonucunda vuruntu ihtimali azalır. Methanol yandığında su açığa çıkar ve bu su EGT nin düşmesine yol açar. Su basılmasının amacı ise emme manifoldunda oluşan ısıyı azaltmaktır, fakat asıl amacı ise combustion chamber olarak tabir edilen yanma odasının hacmini azaltarak dinamik sıkıştırmayı arttırmaktır. Methanol'ün ve suyun yukarıda belirtilen kimyasal karakteristik özelliğinden dolayı yanma verimi artar ve mekanik modifiye olmaksızın avans, basınç değerleri arttırılarak %30'a varan güç artışı sağlanabilir.


    Water-Methanol Injection Kit'in özellikleri:


    -Yerli üretim Türk malı.

    -Çalışmaya başladığında uyarı ışığı verir, bu sayede istediğiniz kademede ayar yapabilirsiniz.

    -Mekanik role yerine elektronik mosfetli pompa kontrolü yapılmaktadır.

    -Methanole dayanıklı malzemelerden üretilmektedir.

    -Smd devre elemanları bulundurur.

    -Anti korozyotif olan kalaylı bakır kablolar kullanılmaktadır.

    -Retro-fit yöntemiyle montaj yapılır.

    -Montaj ve ayar kılavuzu gerektirmeyen özel soketli dizayn ve ayar tasarımı vardır.

    -Çift pompa kullanımı imkanı sunar.

    ÇİFT POMPA KULLANIM İMKANI

    Bosphorus Innovations Water-Methanol Injection Kit'i diğer kitlerden üstün kılan özellik; depoyla yüksek basınç pompasını farklı yerlere koyabilme imkanınızdır. Örneğin; depoyla düşük basınç pompasını bagaja, yüksek basınç pompasınıda kaput altına koyabilirsiniz. Diğer markalarda pompayla depoyu aynı yere, hatta depoyu pompadan daha yükseğe montajlama zorunluluğunuz vardır.

    Stage 1 Map/Wot Switch: Basınca göre aktif olan veya dip gaz switch ile çalışan sabit basınç ve akışlı olan modelimizdir.

    Not: Sensörler fiyata dahildir.

    Toplam nozzle cc si aracınızın gücünün yarısının cc bazından olanıdır. Mesela 400 hp bir arabada 200 cc/dk nozzle olması gerekmektedir.

    Water-Methanol Injection pompalarımız internal By-pass valfli re-circulation cinsi shurflo pompasıdır. Pompa modellerimiz ikiye ayrılmaktadır: 600 hp'ye kadar destekleyen ufak ve 600 hp üstü motorlar için büyük pompamız bulunmaktadır.

    Düşük basınç pompamız 1 bar basınçlı dişli tip pompadır.

    Tüm metal ekiplanlarımız metil alkole ve suyun oluşturabileceği koroyatif etkiye dayanıklı olan nikel kaplanmış demir, pirinç, eloksal kaplanmış alüminyum ve EPDM cinsi plastik malzemeden yapılmıştır.

    Son olarak söylemekten gurur duyduğumuz bir konu var ki; oda ürünlerimizin tümünün Türk Mühendisler tarafından hazırlanmış ve yerli tasarım-yerli üretim olduğudur.

    Tüm ürünlerimiz size ulaştığı tarihten itibaren fabrikasyon hatalara karşı 2 yıl garantilidir.


    Özellikle turbo ve dolu araçlar için çok kullanılan bir sistem,yazılımdan 97 oktanı akif etsede benzin kalitesi yüzünden 97 de kullanamayanlar için sıkıntısız bir yakıt,direk 97 oktan ayarında ve 2 avans üstüne kadar kullanım imkanı tanıyor.dip gaz ve uzun süreli kullanımda oluşacak motor içi sıcaklığını 200 derece civarı azalttığı,motor içi kurumlanmayı temizlediği,depoya %5 civarı konulursa enjektörleri dahi temizlediği kullanıcıların verdiği bilgilerdir,zaten temizleme malzemesi olarak carbon cleaner dediğimiz sistemlerde alkol kullanıyorlarmış,düzenli kullanıldığında motor içi yanmayan yakıtlardan oluşan katmanlarıda temizliyormuş,yararlı kurum diye tabir edilen piston boşluklarını dolduran kurumlar içinde bu sistem kullanıldıktan 2-3 bin km sonra yağ değişimi yapılıp motor silk ile boşlukların kapanması sağlanabilir diye düşünüyorum,nihai kararım yılın son haftası yani önümüzdeki hafta faruk beyin servisinde lpg montajını halledip,bir sonraki haftada bu kiti montajlamak ve bir süre kullanıp temizlik gördükten sonrada motor silk ile kapanışı yapmak,herkese saygılar.




  • sayın sef welder in araç ne durumda acaba....
  • Uzun zamandır yazmıyor o da,bende bu hafta sızdırmazlık raporu için tekrar izmit e gideceğim,faruk bey hiç söylemedi cumartesi günleri kapalı diye mmo :) bu arada ikamet ettiğiniz yerden farklı bir şehirde ilk montajı yaptırırsanız sadece o ilde bulunan mmo dan sızdırmazlık alabiliyormuşsunuz ve haftaiçi 09.00-16.00 arası çalışıyorlarmış bilginiz olsun,lpg konusunda şuan için bende herhangi bir sıkıntı yok,derincede fullediğim lpg tankı (tank 50 lt lik) 250 km sonra benzine geçti,yani 50 km derinceden oturduğum alana uzaklık var ve günlük ş.içi kullanım ile 250 km de benzine geçti,cumartesi izmit e yola çıkmadan önce yine fullemiştim ve 100 km de 25 tl lik lpg sonrası tank doldu,sanırım uzun yol yakıtım 25 kuruş,ş.içini henüz net olarak ölçemedim,tamamen ş.içi kullandığım zaman o da belli olur,kontroller için faruk beye uğrayacağım yinede çünkü karma kullanımda 250 km 50 lt tank için çok düşük ve kendiside uğramamı istedi zaten,normal 1.6 motor diğer araçlarımda 40 lık tanklarımla 350 km karma yapıyordum,ş.içi ise 315 civarı yol yapıyordum,2-3 depo sonra tekrar ayarlara bakılacaktı zaten ki şuan 2. depo bitmek üzere,bu cuma için izin aldım ve izmit e gidip sızdırmazlığı halledip sonra muayeneye gireceğim ve emniyette ruhsata işletip kaskoya ek belge ile dahil ettireceğim,sanırım akşama kadar anca bitiririm bir aksilik çıkmazsa,resimleri hala daha yükleyemedim,telefonumdan pc ye atıp :( şu kargaşalarım bir bitsin rahat kafayla resimleri atıp montaj günü yaşananlar ve yapılan yada yapılmayan işlemler ile ilgili açıklamalarıma burada geniş yer vereceğim,saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    Uzun zamandır yazmıyor o da,bende bu hafta sızdırmazlık raporu için tekrar izmit e gideceğim,faruk bey hiç söylemedi cumartesi günleri kapalı diye mmo :) bu arada ikamet ettiğiniz yerden farklı bir şehirde ilk montajı yaptırırsanız sadece o ilde bulunan mmo dan sızdırmazlık alabiliyormuşsunuz ve haftaiçi 09.00-16.00 arası çalışıyorlarmış bilginiz olsun,lpg konusunda şuan için bende herhangi bir sıkıntı yok,derincede fullediğim lpg tankı (tank 50 lt lik) 250 km sonra benzine geçti,yani 50 km derinceden oturduğum alana uzaklık var ve günlük ş.içi kullanım ile 250 km de benzine geçti,cumartesi izmit e yola çıkmadan önce yine fullemiştim ve 100 km de 25 tl lik lpg sonrası tank doldu,sanırım uzun yol yakıtım 25 kuruş,ş.içini henüz net olarak ölçemedim,tamamen ş.içi kullandığım zaman o da belli olur,kontroller için faruk beye uğrayacağım yinede çünkü karma kullanımda 250 km 50 lt tank için çok düşük ve kendiside uğramamı istedi zaten,normal 1.6 motor diğer araçlarımda 40 lık tanklarımla 350 km karma yapıyordum,ş.içi ise 315 civarı yol yapıyordum,2-3 depo sonra tekrar ayarlara bakılacaktı zaten ki şuan 2. depo bitmek üzere,bu cuma için izin aldım ve izmit e gidip sızdırmazlığı halledip sonra muayeneye gireceğim ve emniyette ruhsata işletip kaskoya ek belge ile dahil ettireceğim,sanırım akşama kadar anca bitiririm bir aksilik çıkmazsa,resimleri hala daha yükleyemedim,telefonumdan pc ye atıp :( şu kargaşalarım bir bitsin rahat kafayla resimleri atıp montaj günü yaşananlar ve yapılan yada yapılmayan işlemler ile ilgili açıklamalarıma burada geniş yer vereceğim,saygılar.

    Hayırlı Olsun kaptanx , BRC nizi güzel günlerde kullanın.Buarada Montaj resimlerinizi çok önceden gördüm :) Selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    Uzun zamandır yazmıyor o da,bende bu hafta sızdırmazlık raporu için tekrar izmit e gideceğim,faruk bey hiç söylemedi cumartesi günleri kapalı diye mmo :) bu arada ikamet ettiğiniz yerden farklı bir şehirde ilk montajı yaptırırsanız sadece o ilde bulunan mmo dan sızdırmazlık alabiliyormuşsunuz ve haftaiçi 09.00-16.00 arası çalışıyorlarmış bilginiz olsun,lpg konusunda şuan için bende herhangi bir sıkıntı yok,derincede fullediğim lpg tankı (tank 50 lt lik) 250 km sonra benzine geçti,yani 50 km derinceden oturduğum alana uzaklık var ve günlük ş.içi kullanım ile 250 km de benzine geçti,cumartesi izmit e yola çıkmadan önce yine fullemiştim ve 100 km de 25 tl lik lpg sonrası tank doldu,sanırım uzun yol yakıtım 25 kuruş,ş.içini henüz net olarak ölçemedim,tamamen ş.içi kullandığım zaman o da belli olur,kontroller için faruk beye uğrayacağım yinede çünkü karma kullanımda 250 km 50 lt tank için çok düşük ve kendiside uğramamı istedi zaten,normal 1.6 motor diğer araçlarımda 40 lık tanklarımla 350 km karma yapıyordum,ş.içi ise 315 civarı yol yapıyordum,2-3 depo sonra tekrar ayarlara bakılacaktı zaten ki şuan 2. depo bitmek üzere,bu cuma için izin aldım ve izmit e gidip sızdırmazlığı halledip sonra muayeneye gireceğim ve emniyette ruhsata işletip kaskoya ek belge ile dahil ettireceğim,sanırım akşama kadar anca bitiririm bir aksilik çıkmazsa,resimleri hala daha yükleyemedim,telefonumdan pc ye atıp :( şu kargaşalarım bir bitsin rahat kafayla resimleri atıp montaj günü yaşananlar ve yapılan yada yapılmayan işlemler ile ilgili açıklamalarıma burada geniş yer vereceğim,saygılar.

    Hayırlı Olsun kaptanx , BRC nizi güzel günlerde kullanın.Buarada Montaj resimlerinizi çok önceden gördüm :) Selamlar...

    Teşekkür ederim Mehmet bey,Faruk bey benden önce davranmış desenize :) uzun uzun yazmak istiyorum aslında ama önce resimlerden başlamak lazım :)




  • Regülatör akünün yanına monte edildi çünkü benim aracın içinde iğne atsak yere düşmeyecek kadar az yer var ve orjinal gibi durdu,enjektörlerde wolksvagen gibi kapaklı motor olsa kapak altında kalınca hiç belli olmayacak lpg li olduğu :)

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • Lpg beyni kırmızı işaretli bölgede hava filtresi hortumunun altında ve o da görünmüyor...

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • Enjektörler.

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  •  Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • Lpg geçiş düğmesi el freninin boşluğuna konumlandırıldı.

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • 50 lt lik simit tankımız.

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • Tank montajının alttan görünümü.

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • Faruk beyin uzaktan yakalanmış hali :)

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...
  • 29.12.2012 yani 2012 yılının son mesai gününde sabah 08.45 te Faruk beyin F&S otogaz dönüşüm bayisinde hazırdım,benden önce gelen 2 araç daha vardı ve 09.00 da o araçlar yanyana içeri alındılar ve montajlarına başlandı,Faruk bey çok düşünceli bir patron ve montaj esnasında aracın üzerine eğilmekten kaynaklı bel ağrısı ve rahatsızlık çekmesinler diye yanında çalışan mehmet usta,serkan usta ve osman usta için özellikle 5 adet rampa yaptırmış ve halihazırda 2 adeti faal olarak kullanılıyor,saat 12.21 de diğer araçların montajı bitti ve 1 adeti ayar için lpg alımına yollandı,diğer araç peugeot marka ve istetmesi aracın dışında ve altta olduğundan dolayı mehmet usta tankın montajı için ustalığını kullanıp ince ayar çekmek zorunda kaldı ve 1 saat kadar uğraşıp orjinalliği yakaladı,bu arada benim aracın montaj hazırlıkları başladı derken zil çaldı ve yemek saati geldi :) ,ablanın ellerine sağlık güzel bir yemek hazırlamış ve onun davetiyle hepbirlikte yemeğe geçtik,13.00 gibi tekrar aracın başına geldik,Faruk bey özellikle bir tabela yaptırmış aslında onunda resmini çekicektim en son ama akşam aceleden unuttuk,hatta toplu resim dahi çekemedim,tabelada çalışan ustaları iş esnasında rahatsız etmemenin kaliteli ve sağlıklı bir işçilikle sonuçlanacağına dair uyarı bulunuyordu,hatta mehmet usta bu konuda Faruk beyden şikayetciydi :) internette her bilgiyi müşterilere yazıyor sonrada soruları cevaplayacağız derken gelen müşteriler bize iş yaptırmıyor diye serzenişte bulunuyordu :) aslında Faruk bey bu konuda haklıda,hatta bende mehmet ustaya regülatörü nereye koyacaksın rüzgar falan almayan bir yer olsun dediğimde bana cevap olarak koyacak yer bulursak bu sıkışık motorda siz ona dua edin diye tatlı sert bir cevap verdi,işte ondan sonra yukarıda yazdığım serzenişe başlamıştı :) bende ara ara Faruk beyin yanına giderek hiç boş kalmayan servisinde boş yakaladıkça sorular yönelttim ve yanlış bildiğim bazı konularda doğru cevaplar aldım,mesela tank ile motor arasındaki elektrik bağlantısına sigorta konusunu konuştuk ve yanlış bir uygulama olduğunu,zaten sistemin hepsinin tek bir sigortaya bağlı olduğu ve herhangi bir durumda o sigortanın devreye girdiğini anlattı,fazla sigorta ve bağlantının zaten direnc düşüreceğini belirtti,pipo için sorduğum soruya her araç için uygun olmadığı,araçların manifolt içi uzunluk ve genişliklerinin standart olmadığı için uygun olanlara takıldığı,benim aracımda manifolt delineceğini söyledi ve normal bir şekilde manifolt delinerek montaj yapıldı,delme işleminde manifolt sökülmedi,serkan ustada delme aşamasında benim 'içine çapak kaçmayacak mı' soruma ters uçlu ve özel manifolt matkabı kullanıldığını söyledi,içine kaçan kısım olsada çok çok ince ve çok az toz kadar olduğu ve motor içinde zaten hemen eriyeceğini söyledi,elektrik bağlantılarında kesilen kabloların hepsininde ucu lehimlendi,montaj sağlıklı bir şekilde saat 16.00 gibi tamamlandı,tabi ufak tefek aksiliklerde oldu,gaz alıp geldiğimizde ayar yapılırken emme manifoltunun emiş gücü yetersiz geldiği için sanırım giriş kısmındaki borunun ucu ile ilgili bir işlem yapıldı ve sorunda halloldu,gaz ayarıda önce pc ye bağlanıp bütün benzin haritası kopyalanıp lpg ecusuna aktarıldıktan sonra ayarlar test edilip sorunsuz bir şekilde tamamlandı,daha sonrada Faruk bey cep telefonu üzerinden farklı bir programla yine bazı ayarları kontrol etti ve masabaşı ayarları tamamlandı,daha sonrada ben evraklar için sekreter hanımla muhasebeye çıktım Faruk beyde yol ayarına ve teste çıktı,bütün herşey tamamlandığında saat 18.00 civarıydı,biz odada işlemleri hallederken ustaların mesaisi bittiği için sırayla çıktılar ve o yüzden resim çekemedim,sonra vedalaşıp ayrıldık,lpg tankını fulleyip yola çıktım,yolda sport moduda dahil olmak üzere testler yaptım,en son boş bulduğum ve önüme araçlar çıkana kadar olan bir mesafede sadece 200 km/s ye kadar hızlanabildim,dip gazda gaz yememe,gazın yetersiz gelip yavaş ivmelenmesi,gaz pedalına geç tepki gibi sorunlarla karşılaşmadım,çok rahat bir şekilde benzindeki gibi 200 ü gördüm,6.vitesi deneme şansım olmadı çünkü otobanda olsa artık boş yol yok ve riskede gerek yok :) genel kullanımım ortalama 150 km saat bir hızla İstanbula geldim ve ilk depom 250 km sonra bitti (derince ile benim konumumun arası 50 km,200 km si ş.içi) Faruk beye 05.01.2012 tarihinde sabah sızdırmazlık için izmite yola çıkmadan önce km olayını anlattım ve kontrole gelmemi istedi fakat yarından sonra sızdırmazlık testi için gideceğim o yüzden kontrol cumaya kaldı,nedenine gelince ben mmo cumartesi açık mı diye sormadım Faruk beyde o günün cumartesi olduğunu kaçırmış :) mmo sadece haftaiçi ve sabah 09.00 akşam 16.00 arası çalışıyormuş,izmiti gezmiş gelmiş olduk :) bu arada bende yeni öğrendim,ilk montaj hangi ilde yapıldıysa sızdırmazlıkta oradan alınıyormuş o yüzden cuma gününe 1 günlük izin ayırdım,geri dönüşte Faruk beye yani derinceye uğrayıp sonrada aracı istanbulda muayeneye sokacağım ve trafikte ruhsata işletip kaskoya ek belge yaptıracağım zaten akşam olmuş olur,Allahtan aksilik çıkmazsa cuma günü herşey tamamlanmış olacak,bu arada istanbuldan yola çıkmadan önce ataşehir tarafındaydım ve işte o zaman lpg bitmişti,orada shellden gaz alıp depoyu fulledim ve izmite kadar 97 km yol yaptım,mmo nun kapalı olduğunu öğrenince tekrar gazı sefa sirmen sanayi çıkışında fulledim ve pompa 25 tl de attı,uzun yolda 25 kuruş yakmış oldum ortalama hız yine 150 km civarı,büyük motorun güzel tarafı işte uzun yolda çok az yakıyor,diğer 1.6 110 hp 2004 peugeot 307 aracım ile ilgili yakıt konusunu yukarıda hatırladığım kadarıyla yazdım çünkü geçen yıl kış bilgileri onlar,henüz daha 1 depo kullanım söz konusu ve şuan 2.deponun yarısındayım,cumaya oraya gittiğimde 2.depoda bitmiş olur,ona göre tekrar bir hesap daha yaparım,şimdilik aktaracaklarım bunlar arkadaşlar,bu arada montaja gelen diğer 2 araçtan biri olan ford fiesta da Faruk beye montaj için benim gibi istanbuldan gelmişti :) şuanda aklıma gelenler bu kadar,unuttuklarım varsa da yine buraya yazarım,Önce Faruk beye,sonra da ustalarına ve diğer çalışanlarına buradan çok çok teşekkür ediyorum,hepsinin ayrı ayrı ellerine sağlık,unutmadan lpg tankına tuneup katkı maddesi koymadık çünkü benim aracım zaten çelik subapmış,Faruk bey isterseniz yinede depoya ilave ederiz teklifinde bulundu o zaman madem çelik gerek yok demiştim ama yinede bu gittiğimde ve her 10 bin bakımında ben yinede tuneup ilavesi yaptırmayı düşünüyorum,biz elimizden geleni yapalım ki aracımızda bizim için elinden geleni yapsın değil mi :) ilk yağ değişimimde de motorsilk de kullanacağım çünkü çok güzel bir katkı,ayrıca bilgileriyle konuya ve bizlere katkısı olan herkese tekrar tekrar teşekkür ederim,saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 10 Ocak 2013; 1:30:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    Uzun zamandır yazmıyor o da,bende bu hafta sızdırmazlık raporu için tekrar izmit e gideceğim,faruk bey hiç söylemedi cumartesi günleri kapalı diye mmo :) bu arada ikamet ettiğiniz yerden farklı bir şehirde ilk montajı yaptırırsanız sadece o ilde bulunan mmo dan sızdırmazlık alabiliyormuşsunuz ve haftaiçi 09.00-16.00 arası çalışıyorlarmış bilginiz olsun,lpg konusunda şuan için bende herhangi bir sıkıntı yok,derincede fullediğim lpg tankı (tank 50 lt lik) 250 km sonra benzine geçti,yani 50 km derinceden oturduğum alana uzaklık var ve günlük ş.içi kullanım ile 250 km de benzine geçti,cumartesi izmit e yola çıkmadan önce yine fullemiştim ve 100 km de 25 tl lik lpg sonrası tank doldu,sanırım uzun yol yakıtım 25 kuruş,ş.içini henüz net olarak ölçemedim,tamamen ş.içi kullandığım zaman o da belli olur,kontroller için faruk beye uğrayacağım yinede çünkü karma kullanımda 250 km 50 lt tank için çok düşük ve kendiside uğramamı istedi zaten,normal 1.6 motor diğer araçlarımda 40 lık tanklarımla 350 km karma yapıyordum,ş.içi ise 315 civarı yol yapıyordum,2-3 depo sonra tekrar ayarlara bakılacaktı zaten ki şuan 2. depo bitmek üzere,bu cuma için izin aldım ve izmit e gidip sızdırmazlığı halledip sonra muayeneye gireceğim ve emniyette ruhsata işletip kaskoya ek belge ile dahil ettireceğim,sanırım akşama kadar anca bitiririm bir aksilik çıkmazsa,resimleri hala daha yükleyemedim,telefonumdan pc ye atıp :( şu kargaşalarım bir bitsin rahat kafayla resimleri atıp montaj günü yaşananlar ve yapılan yada yapılmayan işlemler ile ilgili açıklamalarıma burada geniş yer vereceğim,saygılar.

    Sayın kaptanx;

    LPG Sisteminiz hayırlı olsun.İlk kullanımınızdan itibaren herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadığınıza çok sevindimTecrübelerime dayanarak bundan sonra da LPG konusunda sıkıntı yaşamayacağınızı belirtmek isterim.Çünkü benim araç daha montajın ilk günü stop etmişti.O gün bugündür Prins çiyiz.Benim araca gelince;benim araç sağolsun Tufan Usta ve meslektaşım Dursun Bey tarafından incelenip ideal ayarlara getirildi.Yaklaşık 750 km yol yaptım Kayra Otogazdan sonra herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.Ancak benzine oranla bir miktar performans farkı var bunu hissedebiliyorum.Neyse benim aracın ve Prinsin sınırları bu kadar deyip,fazla ilgilenmiyorum.Sonuçta araç LPG ile redline 'a kadar çıkıyor yani işimizi görür buna da şükür.Motor silk ya da Bor power ı kesinlikle tavsiye ederim.LPG takılalı 5.000 km yol yaptım.yağ eksiltme,hararet gibi sıkıntılarla karşılaşmadım.0-30 W gibi tam sentetik yağ kullanmama rağmen araçta yağ eksiltme falan yok.Bu aralar kafamda chip tuning olayı var ancak Prins bu konuda beni düşündürüyor.Şu an aracın boost basıncı 0,9 bar,chip ile 1,1-1,2 bar max. yapılabilir,ancak LPG sistemim bunu kaldırırmı bilmiyorum çünkü aynı şeyleri bi daha yaşamak istemiyorum.Bu konuyu biraz araştırmak gerekir diye düşünüyorum tabii siz değerli usta ve kullanıcılardan bu konu hakkında yardım bekliyorum.Araçta 240 HP ye kadar destekleyen Keihin kahverengi enjektörlerinin olduğunu da belirtmek isterim.

    Kaptanx arkadaşımızın sorunsuz LPG montajını gerçekleştiren ustalara da ayrıca teşekkür ederim dediğim gibi bazı şeyleri yaşayanlar anlar.Hepinize saygılar sunarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    Uzun zamandır yazmıyor o da,bende bu hafta sızdırmazlık raporu için tekrar izmit e gideceğim,faruk bey hiç söylemedi cumartesi günleri kapalı diye mmo :) bu arada ikamet ettiğiniz yerden farklı bir şehirde ilk montajı yaptırırsanız sadece o ilde bulunan mmo dan sızdırmazlık alabiliyormuşsunuz ve haftaiçi 09.00-16.00 arası çalışıyorlarmış bilginiz olsun,lpg konusunda şuan için bende herhangi bir sıkıntı yok,derincede fullediğim lpg tankı (tank 50 lt lik) 250 km sonra benzine geçti,yani 50 km derinceden oturduğum alana uzaklık var ve günlük ş.içi kullanım ile 250 km de benzine geçti,cumartesi izmit e yola çıkmadan önce yine fullemiştim ve 100 km de 25 tl lik lpg sonrası tank doldu,sanırım uzun yol yakıtım 25 kuruş,ş.içini henüz net olarak ölçemedim,tamamen ş.içi kullandığım zaman o da belli olur,kontroller için faruk beye uğrayacağım yinede çünkü karma kullanımda 250 km 50 lt tank için çok düşük ve kendiside uğramamı istedi zaten,normal 1.6 motor diğer araçlarımda 40 lık tanklarımla 350 km karma yapıyordum,ş.içi ise 315 civarı yol yapıyordum,2-3 depo sonra tekrar ayarlara bakılacaktı zaten ki şuan 2. depo bitmek üzere,bu cuma için izin aldım ve izmit e gidip sızdırmazlığı halledip sonra muayeneye gireceğim ve emniyette ruhsata işletip kaskoya ek belge ile dahil ettireceğim,sanırım akşama kadar anca bitiririm bir aksilik çıkmazsa,resimleri hala daha yükleyemedim,telefonumdan pc ye atıp :( şu kargaşalarım bir bitsin rahat kafayla resimleri atıp montaj günü yaşananlar ve yapılan yada yapılmayan işlemler ile ilgili açıklamalarıma burada geniş yer vereceğim,saygılar.

    Sayın kaptanx;

    LPG Sisteminiz hayırlı olsun.İlk kullanımınızdan itibaren herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadığınıza çok sevindimTecrübelerime dayanarak bundan sonra da LPG konusunda sıkıntı yaşamayacağınızı belirtmek isterim.Çünkü benim araç daha montajın ilk günü stop etmişti.O gün bugündür Prins çiyiz.Benim araca gelince;benim araç sağolsun Tufan Usta ve meslektaşım Dursun Bey tarafından incelenip ideal ayarlara getirildi.Yaklaşık 750 km yol yaptım Kayra Otogazdan sonra herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.Ancak benzine oranla bir miktar performans farkı var bunu hissedebiliyorum.Neyse benim aracın ve Prinsin sınırları bu kadar deyip,fazla ilgilenmiyorum.Sonuçta araç LPG ile redline 'a kadar çıkıyor yani işimizi görür buna da şükür.Motor silk ya da Bor power ı kesinlikle tavsiye ederim.LPG takılalı 5.000 km yol yaptım.yağ eksiltme,hararet gibi sıkıntılarla karşılaşmadım.0-30 W gibi tam sentetik yağ kullanmama rağmen araçta yağ eksiltme falan yok.Bu aralar kafamda chip tuning olayı var ancak Prins bu konuda beni düşündürüyor.Şu an aracın boost basıncı 0,9 bar,chip ile 1,1-1,2 bar max. yapılabilir,ancak LPG sistemim bunu kaldırırmı bilmiyorum çünkü aynı şeyleri bi daha yaşamak istemiyorum.Bu konuyu biraz araştırmak gerekir diye düşünüyorum tabii siz değerli usta ve kullanıcılardan bu konu hakkında yardım bekliyorum.Araçta 240 HP ye kadar destekleyen Keihin kahverengi enjektörlerinin olduğunu da belirtmek isterim.

    Kaptanx arkadaşımızın sorunsuz LPG montajını gerçekleştiren ustalara da ayrıca teşekkür ederim dediğim gibi bazı şeyleri yaşayanlar anlar.Hepinize saygılar sunarım.

    Çok teşekkür ederim,sizin adınızada çok sevindim nihayet sorunlar halledilmiş,evet bende sizin gibi yazılım konusunu ileri ki tarihlerde düşünüyorum,orjinal yazılımına yükseltmeyi istiyorum ama önce lpg ve araç birbirine kaynaşsın diye bekliyorum :) performans olarak haklısınız hissedilir derecede benzin ile lpg arasında fark var ve daha ilk bindiğinizde bunu anlıyorsunuz ama çok rahatsız edici gelmedi bana,teleflex markasındaki gibi yazılımdan sonra sıkıntılı duruma düşmemek için bencede prins servisiniz ile görüşmeden yazılım işine girmeyin,yağ konusunda bende 0w-30 kullanıyorum ama opellerde genel durum 5000 km de 1 lt yağ yakarmış aracı aldığım arkadaş söylemişti,lpg sıkıntı yaratmayacak yani orjinalden yağ yakıyor zaten :) motorsilk ise evet kesinlikle kullanılması gerek diye düşünüyorum,borpower hiç kullanmadım ama sanırım motorsilk ile fiyatı aşağı yukarı aynı olmasına karşın etkili kilometresi motorsilkin neredeyse 3 te 1 i kadar (borpower 60 bin sanırım,motorsilk 150 bin),240 hp destekli enjektör ve orjinal regülatörününde 350 hp destekli olduğu düşünülürse hiç sıkıntısız güç artışını kaldıracaktır aracınız zaten ama tek sorun işte şu ayar meselesi,yeter ki ayar tutsun ki bizlerin ayarını bozmasın sistemler :) aynı şekilde sürüşten keyif almanızı sağlayan ustaların ellerine sağlık,sizi de bu şekilde sorunsuz ve mutlu görmek açıkcası benide çok mutlu etti,kullandıkça ve araçta değişiklik yaptıkca yine izlenimleri paylaşmaya devam edelim,saygılar,sevgiler...




  • @kaptanx

    Çok naziksiniz teşekkür ederiz, Ekibiminde sizlere selamı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    @kaptanx

    Çok naziksiniz teşekkür ederiz, Ekibiminde sizlere selamı var

    Rica ederim Faruk bey teveccühünüz ,aleyküm selam hepsinede saygılar,hürmetler ve bu arada bugün size uğrayacaktım kontrol için biliyorsunuz ama tuvtürk randevusuna geç kalacağım diye derinceye uğramadan geri döndüm ve mmo daki cüneyt beyin selamlarını getiremedim size ama üzerimde kalmasın buradan söyleyeyim eskiden sizle çalışan bir mühendismiş,başka yer olsa didik didik bakardım ama onların titizliğini iyi bilirim dedi,bende doğrudur o yüzden bende istanbuldan kalkıp derinceye geldim dedim ama bende titizim siz yinede didik didik heryere bakın dedim herhangi bir sorun çıkmadı tuvtürk hariç,ilk montaj olduğu için ek1 belgesi falan varmış onu istediler iyiki yan tarafta turkcell bayisinde hazırlıyorlarmış oradan hallettirdim yalnız kontrol esnasında oradaki arkadaş bana simit tankın kapağını açtırıp gaz kaçak testi yaparken çok az bir kaçak algılıyor cihaz dedi,bende nasıl olur hem montaj yapılan yerde gözümün önünde test edildi ve her teste bende birebir cihaza baktım dedim hadi onuda geçtik cihazları bozuk desem daha 2 saat önce mmo da kontrolü yapıldı ve yine cihaza mühendisle birlikte baktım dedim 2 yerinde mi cihazları bozuk o zaman dedim,neyse normalde muayeneye almazdım ama siz yinede baktırın diyerek aracımı içeri aldılar,buradan şu sonucu çıkardım tuvtürkün cihazı bozuk demekki yoksa 2 farklı yerin cihazı bozuk olacak değil ya,yinede size uğradığım zaman tekrar bakarız,aracım 200 km yol yapmıştı izmit sanayi çıkışından aldığım ve 5 gündür kullandığım lpg ile bende yola çıkmadan önce 30 tl lik daha lpg aldım yolda bitmesin diye ve izmitte işlerimi hallettikten sonra tekrar aynı istasyona ve pompaya yanaştım 275 km olmuştu hala lpg bitmemişti ve tam 60.01 tl lik lpg de depo doldu,4.depoyu da bitireyim sanırım sonrasında yavaş yavaş tam olarak km deki yakıt miktarı yerine oturacak,sonrasında yine size kontrole gelirim,görüşmek üzere tekrar teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.