Şimdi Ara

Turbo nedir, nasıl çalışır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
2
Favori
1.454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bugün sizlere forumu teknik konularla yeniden eski günlerine döndürme hevesim çerçevesinde turbo sistemini anlatmaya çalışacağım.



    Bir motordan max. gücü alabilmenin en iyi yolu silindirlere giden yakıt-hava karışımını en iyi şekilde ayarlamaktır. Bunu sağlamak içinde otomobil üreticileri günümüzde turbo ve supercharger gibi uygulamaları kullanırlar. Turbo motorlar, atmosferik emmeli motorlara göre torku daha düşük devirlerden itibaren sunarlar ve yakıtları da nispeten daha düşüktür.

    Turbonun teknik olarak anlatılmasına gelecek olursak... Turbo, akışkan olan havayı, kompresyonla yanma odası olan silindirlere gönderir. Daha fazla hava-yakıt karışımı da motordan daha fazla güç alımı demektir.

    Motordaki güç yükselişi egzoz manifolduyla motorun egzoz çıkışının birleştiği boğaza bağlı olan ve yüksek hızdaki atık egzoz gazıyla tetiklenen bir türbinin çevrilmesiyle başlar. Bu türbin bir hava pompasına bağlıdır. Aslında bu türbinin asıl amacı bu hava pompasını harekete geçirmektir ve 150.000 d/d yapar. Egzost manifolduna bağlı olması sebebi ile türbinde sıcaklık oldukça yüksektir.

    Normal bir turbo motora ek olarak 5-8 PSI arası basınçlı hava sağlar. Normal şartlar altında deniz seviyesindeki basınç 15 PSI civarıdır ki bunu göz önüne aldığınızda neredeyse %50 verim artışı görürüz.

    Türbin bir mil yardımı ile hava kompresörüne bağlıdır. Kompresörün emme tarafı bir hava filtresi eşliğinde atmosferden hava çeker. Basma tarafıda intercooler'a bağlıdır. İntercooler dediğimiz parça aslında bir su radyatöründen farklı değil. Su radyatöründen tek farkı içerisine aldığı havayı depolama ve yoğunlaştırma işini görmesidir. İntercooler'ın girişindeki havanın sıcaklığı yaklaşık olarak 150 derece civarlarındadır ancak intercooler bu havayı soğutur. Soğuyan hava yoğunlaşır. Mantık tam olarak bu.

    İlk başta da söylediğim gibi silindirlerden çıkan egzoz gazı ana türbini çevirir. Ne kadar hızlı egzoz gazı çıkışı olursa türbin o kadar hızlı döner ve o oranda artış sağlanır. Unutulmasın ki amaç sadece silindirlere hava-yakıt karışımını mümkün olduğunca maksimum seviyede göndermektir.

    Okuduğunuz için teşekkürler, sorularınız varsa seve seve cevaplarım.

    edit: @mavipasa nickli üyeden konuya video katkısı ;





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 30 Kasım 2014; 13:38:33 >







  • Bilgiler için teşekkür ederim.
    Soru olarak ta benim araçta (2012 mazda3 dizel) ki motor olarak ford- PSA motoru kullanıyo
    Hava filtresi ile turbo arasındaki körüklü hortuma motordan gelen bir hortum girişi var.Bunu sorduğumda o hortumun motorun üst kısmına bağlı olduğu ve motordaki fazla yağ buharını oraya verdiği söylendi.Peki bunun sebebi artısı nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fotoğraftaki focus motoru ama ben deki de aynı motor.Turbonun sağ usta tarafında duran hafif sararmış gibi duran siyah hortum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrullahberat46 -- 29 Kasım 2014; 17:46:02 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açtığın her konu yararlı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrullahberat46 kullanıcısına yanıt
    Hocam neresi olduğunu tam olarak canlandıramadım kafamda. Ford motoru gözümün önüne gelmedi.

    Fotoğrafı da açamıyorum şu an.
  • Forumdaki onlarca boş konunun yanında çok değerli bir konu,teşekkürler.
  • Aynen devam kardeşim...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok kıymetli bir konu eline sağlık hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar
    Bende 2014 model 3.20ied var.
    1.6 litrelik TwinPower Turbo teknolojili motoru var. (Muhtemelen biliyorsunuzdur zaten)
    Bir kaç yazı okudum turbo motorlarda yağı 5000km'de değiştirseniz iyi olur diyor. Borusanla görüştüm. 9000km iyidir diyor.
    Genel olarak yağ ısınmadan agresif kullanmayın şeklindeki tavsiyeye uyuyorum. Fakat ne zaman yağ değiştirsem diye de düşünüyorum. 5000 mi yoksa 9000 mi?
    Bilginiz veya tavsiyeniz var mı? Bunun yanı sıra bu motora sağlıklı bakmak açısından başka tavsiyeleriniz var mıdır? konu için tebrik ve teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsinan -- 29 Kasım 2014; 16:46:35 >
  • Masallah bu konuda en bilgiliniz olarak bana bile diyecek birşey kalmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen.md

    Forumdaki onlarca boş konunun yanında çok değerli bir konu,teşekkürler.

    Arkadaşlar teşekkürler. Sizlerde elinizden geldiğince destek olun. Olun ki forumu eski günlerine döndürelim artık.

    Ben çok sıkıldım "onu mu alayım bunu mu?" , "şok şok şok akaryakıtta indirim", "kaza haberi" , "ceza yedim iptal ettirebilir miyim?" konularından.

    @cetiner19
    @Turbo_Şevket

    @cemsinan Hocam merhabalar. Yağ değiştirme hususunu şahsen ben km olarak değil de yıl olarak bakıyorum. Yılda 1 kez değiştirmek faydalıdır diye düşünüyorum. Tabii 1 yıl içerisinde 20.000 yapıyorsanız orası ayrı. Ama genel olarak 10.000km'de bir değiştirilmesi uygundur bencede.

    Motordan ziyade turbonuza sağlıklı bir şekilde bakmak istiyorsanız aracınızı çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmeyin. Çalıştırın emniyet kemerinizi takın, aynalarınızı ayarlayın, saçınızı falan düzeltin. Ne de olsa BMW Kısacası aracın marşına bastıktan sonra 1-2 dakika araca müsaade edin ki soğumuş olan yağ viskozitesini tekrardan kazansın.

    Aracı stop etmeden önce de aynı şekilde bekleyin. Bu turbonun ömrü açısından çok çok önemli bir husus. Bunu da şu örnekle açıklamaya çalışayım : 5 km süratli bir şekilde koştunuz ve birden durdunuz. Nabzınız nasıl atar ? Bir de 5 km koşuştan sonra yavaş yavaş durduğunuzu düşünün. Umarım anlatabilmişimdir.

    @..NeyzeN.. Abi desteklerini esirgeme. Teşekkürler.




  • Turbolinea aklima geldi

    Onun calisma sistemi ne acaba?

    Not: Hocam eline saglik güzel konu
    ozlemisiz bana baya yardimci oldu sagol.... kendim dahil artik herkesin kendini elestirmesi farz oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResenHareketEdenSAVCI -- 29 Kasım 2014; 17:14:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacsız Kral Aragorn

    Turbolinea aklima geldi

    Onun calisma sistemi ne acaba?

    Not: Hocam eline saglik güzel konu boy
    ozlemisiz bana baya yardimci oldu sagol.... kendim dahil artik herkesin kendini elestirmesi farz oldu...

    turbolinea'nın çalışma sistemi daha çok kendini acındırma felsefesine yönelik.

    Rica ederim, umarım kısır döngüye giren bazı konulardan kurtuluruz artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacsız Kral Aragorn

    Hocam varsa boyle konularin link alabilirim

    Profilimden açtığım konulara girerseniz hepsi orada mevcut hocam.
  • Elime sağlık, faydalı konu.

    Ancak çaban için şunu söylemek istiyorum taşıma sudan farksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Elime sağlık, faydalı konu.

    Ancak çaban için şunu söylemek istiyorum taşıma sudan farksız



    Belki bir gören olur da su taşımaya karar verir.
  • Hocam değirmen dönüyor sağolasın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Hocam neresi olduğunu tam olarak canlandıramadım kafamda. Ford motoru gözümün önüne gelmedi.

    Fotoğrafı da açamıyorum şu an.

    Fotoğrafı her zaman yüklediğim gibi yukledim ama görünmüyor bunun başka yolu var mıdır acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fakat beygirleri haramdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullahberat46


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Hocam neresi olduğunu tam olarak canlandıramadım kafamda. Ford motoru gözümün önüne gelmedi.

    Fotoğrafı da açamıyorum şu an.

    Fotoğrafı her zaman yüklediğim gibi yukledim ama görünmüyor bunun başka yolu var mıdır acaba?

    simage olarak atmışsınız ama yüklenmemiş sanırım.


    @cemsinan Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 29 Kasım 2014; 17:53:38 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.