Şimdi Ara

Turan Dursun'un tespiti hakkinda görüsleriniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Bir şeyin "insanlık dışı" olması, İslamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam dışı" olmasın.

    - Turan Dursun

    Turan Dursun, Tabu Can Çekişiyor: Din bu - 1. cilt, Kaynak Yayınları, sayfa 249


    Benim bircok kere sahit oldugum bir gercektir ama belki siz farkli tecrübeler yaptiniz. Siz Islam aleyine olsa bile onu gecmeyecek bir sinira sahip olan Müslümanlari gördünüz mü ? Veya aranizdaki Müslümanlara soruyorum, Islama karsi olsa bile asla yapmayacagim dediginiz seyler varmi ?



  • aleyhine yapılmış bi şeye karşı mı bizatihi kendisinin yaptığı bi şeye karşı mı?
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Islam X seyi emir ettigi halde onu yinede kendi sinirlari nedenile yapmayan veya Islam buna karsi oldugu halde yinede gerekildigi nedenlie yapilan.
  • Acepi A kullanıcısına yanıt
    ilgi için teşekkürler.

    bilinen emir manzumesinde namaz kılmak oruç tutmak zekat vermek vs. var diyelim. bi kişi bilinçli olarak diyelim ki namaz kılmıyor emir olduğu, söylendiği halde bile.

    veya şans oyunları haram diyelim. buna rağmen bilinçli olarak gidiyor oynuyor diyelim.

    her iki halde de kişi diyni çok iyi bildiği halde bu iki emri uygulama ve uygulamama noktasında başka bi emri almış gibi olmalıdır.

    mesela namazın ve orucun gerçek şekli bilinen değildiri öğrenmiş olmalıdır.

    veya şans oyunlarındaki haramlık değeri konusunda mesela oyuncuların ödemesi gereken bi şey vardır ve kişi bu ödemeyi alma konusunda hak sahibidir. yani toplum ona bi şekilde borçlanmıştır. bu borç tekildir yani ikinci kişiyi ilgilendirmeyebilir.

    bu iki husus gerçekten kişiye özel ve sancılı bi süreç olabilir. bu yüzden ikinci bi kişiye emir ya da tavsiye olamaz.

    namaz ve oruç hakkında farklı çıkarımlarım oluştu ve haram denen mevzuuların da aslında haramla pek ilgisinin olmadığını öğrendim.

    bu durumlar bence kişiye özgüdür ve alternatiftir. kişi namazını kılar orucunu tutar ancak yapamıyorsa bunu islam dışı olduğuna vermez. aynı şekilde kişi şans oyunu oynama konusunda yetki kazanmıştır ancak bu oynamayı farz etmez.

    kısaca kişinin çok sağlam bi ruhsat ile davranması halinde bu durumlar mümkün olabilir. madden ispatı yapılabilen konulardan olduğu için diğer insanlara da hitab edebilir olaylardandır diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 15 Ağustos 2017; 0:35:2 >




  • islamcılığı uygulayanın kim olduğu önemli burada.
    (islam) + (lümpen halk) = yozlaşmış islam
    (islam) + (elit kimseler) = insancıl, evrensel islam

    malzemeyi kimin kullandığına bağlı. 1960larda istanbula göç başladığından beri halk lümpenleşmeye başladı, islami değerler de buna bağlı olarak çöp oldu. mesela islamcı dediğimiz kişi kuranın bütün surelerine hakim olmadan islamcılık yapmamalı ama kendi fikirlerine uygun gördüğü bir cemiyet bulup o doğrultuda renk değiştirebiliyor kuranın ne dediğine bakmadan.

    böyle durumlarda önemli olan şey enstrümanı kullanacak olan halktır. halk bizdeki gibi olunca eline ne verirsen onu paçozlaştırır.
  • Turan Dursun onlarca sene İslam denen uydurma ilkel mitin içinde dogrudan bulunmus ve bu sacmaliklara da dogrudan sahit olmustur . Eski bir imamdır bu zat . Turkce okumaya baslayinca Kuran'ı sacmaliklarin da farkina varmaya baslamistir .



    Din Bu serisini kesinlikle okuyun .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Man_of_Miracles -- 15 Ağustos 2017; 22:25:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Man_of_Miracles kullanıcısına yanıt
    turan dursun eski müftü ve imammış.sen okadar sene eğitim al ve anca türkçesini oku...dediğin pek doğru görünmüyor.bence adam ne dediğini anlayınca düşünceleri değişti.
  • ONY86 kullanıcısına yanıt
    Ya mumkunse bir daha etiketleyip yorum yapma yazdiklarima . Hadi tschuss ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Man_of_Miracles kullanıcısına yanıt
    tamam mümkünse bir daha yazmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Man_of_Miracles

    Turan Dursun onlarca sene İslam denen uydurma ilkel mitin içinde dogrudan bulunmus ve bu sacmaliklara da dogrudan sahit olmustur . Eski bir imamdır bu zat . Turkce okumaya baslayinca Kuran'ı sacmaliklarin da farkina varmaya baslamistir .



    Din Bu serisini kesinlikle okuyun .





    Bu dediğiniz doğru değil. Turan Dursun, Arapça'nın eski halini de yeni halini de gayet iyi bilirdi. Türkçe okumasıyla alakası yok. Kendisi zaten aklı başında, sorgulayan bir adamdır. Cahil bir imam olarak ortaya çıkmamıştır.
  • Ben kendisine cahil mi dedim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Man_of_Miracles

    Ben kendisine cahil mi dedim ?

    Sizin yazdığınızdan Türkçe okuyana kadar bir aydınlanma yaşamadığı anlamı çıkıyor. Bu doğru değil. Turan Dursun, İslam'ı kendi kaynaklarından kendi öz dilinde okuyarak geldiği noktaya varmıştır. Daha sonra bunları Türkçe olarak paylaşmıştır. Yoksa Türkçe okuyana kadar anlamamıştır gibi bir durum söz konusu değil. Zaten kitaplarını okursanız bunu çok rahatlıkla görebilirsiniz.
  • Dostum ben diyorum ki bu adam eski bir imam yani ilk zamanlarda Arapça veya Türkçe okumuş farketmez aydınlanmayı baya geç yaşıyor .



    Sonradan Turkçe Kur'an'ı anlayarak okumaya baslayinca sacmaliklar ortaya cikiyor . Olay bu kadar .



    Yani Kur'an'ı baya sonradan Turkce okumus demiyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Man_of_Miracles kullanıcısına yanıt
    Arapçanın inceliğini bilmiyor, hayatı boyunca içinde bir gurur ve kibir var. İmam olmasına bakmayın o aslında ünlü olmak, tanınmak istiyor ve içinde islama karşı küçüklükten beri bir kin var. İşine geldiği zaman en zayıf hadisi kaynak verirken işine gelmeyen kısımlarda en sahih hadisleri reddediyor. Turan dursundan aktarıyorum 'Bende inanç devrimi neden oldu? Ya da neden inançsızlık oluştu? Doğubilime yönelmiştim, çok büyük kütüphanelere gittim. O zaman ben İslâm’ın kökenini gördüm, okudum. Söylencelerde de okudum. Bir gün Sümer Efsanesiyle karşılaştım. Sümerlerde bir Tufan Efsanesi. Baktım Tevrat’ta da var, Kuran’da da var. Bir efsane, bir Sümer efsanesi nasıl olur da Tevrat’ta, Kuran’da olabilir?' diyor ancak turan dursun neden şunu anlamıyor hakikat birdir, Allah farklı zamanlarda farklı kavimlere peygamberler gönderilmiştir. Aslında bu kitaplarda bahsedilen olayların az çok benzer olması aynı kişinin elinden çıktığının delilidir. Sonuçta nuh tufanı olduysa sümerler bunu böyle kaydetmiş olabilir, kuranda geçmesi onu yanlış kitap yapmaz tam tersine doğrulayan kitap yapar. Orda iki üç şey okuyorsunuz aklınız karışıyor yok islam böyle vahşettir yok böyle kötüdür diyorsunuz neden biliyor musunuz işinize gelmiyor.Herkesi müslüman olarak görmeyin lütfen müslüman dedikodu yapmaz, kötü zanda bulunmaz, yalan söylemez, harama bakmaz,haram yemez ve namuslu yaşar. Sağda solda gördüğünüz birinin kötü olması islamın kötü olduğu anlamına gelmez tam tersine o adamın islamdan pay almadığının anlamına gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hukuk1453

    Arapçanın inceliğini bilmiyor, hayatı boyunca içinde bir gurur ve kibir var. İmam olmasına bakmayın o aslında ünlü olmak, tanınmak istiyor ve içinde islama karşı küçüklükten beri bir kin var. İşine geldiği zaman en zayıf hadisi kaynak verirken işine gelmeyen kısımlarda en sahih hadisleri reddediyor. Turan dursundan aktarıyorum 'Bende inanç devrimi neden oldu? Ya da neden inançsızlık oluştu? Doğubilime yönelmiştim, çok büyük kütüphanelere gittim. O zaman ben İslâm’ın kökenini gördüm, okudum. Söylencelerde de okudum. Bir gün Sümer Efsanesiyle karşılaştım. Sümerlerde bir Tufan Efsanesi. Baktım Tevrat’ta da var, Kuran’da da var. Bir efsane, bir Sümer efsanesi nasıl olur da Tevrat’ta, Kuran’da olabilir?' diyor ancak turan dursun neden şunu anlamıyor hakikat birdir, Allah farklı zamanlarda farklı kavimlere peygamberler gönderilmiştir. Aslında bu kitaplarda bahsedilen olayların az çok benzer olması aynı kişinin elinden çıktığının delilidir. Sonuçta nuh tufanı olduysa sümerler bunu böyle kaydetmiş olabilir, kuranda geçmesi onu yanlış kitap yapmaz tam tersine doğrulayan kitap yapar. Orda iki üç şey okuyorsunuz aklınız karışıyor yok islam böyle vahşettir yok böyle kötüdür diyorsunuz neden biliyor musunuz işinize gelmiyor.Herkesi müslüman olarak görmeyin lütfen müslüman dedikodu yapmaz, kötü zanda bulunmaz, yalan söylemez, harama bakmaz,haram yemez ve namuslu yaşar. Sağda solda gördüğünüz birinin kötü olması islamın kötü olduğu anlamına gelmez tam tersine o adamın islamdan pay almadığının anlamına gelir.

    Sümerlerdeki hikayelerin, Tevrat ve Kuran ile benzer olduğunu ilk duyduğumda bende Sümerlere Allah tarafından gönderilen bir peygamber olabileceğini söyledim. Ancak sonradan öğrendim ki Sümerlerde aklınıza gelecek her şeyin Tanrısı var. Tek Tanrı yok.
    Burada hiçbir arkadaş bir dini kötülemiyor, gördüklerini- bildiklerini tartışıyor. Acaba siz duymaktan hoşlanmadığınız şeyleri bir saldırı, bir kötülük olarak algılıyor olabilir misiniz?




  • 112600 1 kullanıcısına yanıt
    Merhaba kardeşim, elbette farklı kavimlere peygamberler gelmiştri; sümer uygarlığı da bundan biridir.Sümerlilere bir peygamber geldi ve tebliğini yaptı belki birkaç kişi belki onbilerce insan inandı. Daha sonra inkara saptılar olamaz mı? Yani Hz. Muhammed tebliğ etti diye şirk bitti mi? Hala çok farklı inanclara sahip insanlar yok mu? Yanlış her zaman olacak, olacak ki doğru ortaya çıksın.
  • hukuk1453 H kullanıcısına yanıt
    Tufan olayı ve diğer hadiseler Tevrat ve İncil'in dışında, Sümer, Asur-Babil kayıtlarında, Yunan efsanelerinde, Hindistan'da Satapatha, Brahmana ve Mahabharata destanlarında, İngiltere'nin Galler yöresinde anlatılan bazı efsanelerde, İskandinav Edna efsanelerinde, Litvanya efsanelerinde ve hatta Çin kaynaklı öykülerde, birbirine çok benzer şekillerde anlatılır.

    Birbirinden ve Tufan bölgesinden hem coğrafi hem kültürel olarak bu kadar uzak kültürlerde, Tufan'la ilgili bu denli detaylı ve birbiriyle uyumlu bilgi nasıl yerleşmiş olabilir?

    Sorunun cevabı açıktır: Eski dönemlerde birbirleriyle ilişki kurmuş olmaları imkansız olan bu toplumların yazıtlarında aynı olaydan bahsedilmesi, aslında bu insanların bir ilahi kaynaktan bilgi aldıklarını gösteren açık bir kanıt durumundadır. Görünen odur ki, tarihin en büyük helak olaylarından biri olan Tufan, farklı uygarlıklara gönderilen birçok peygamberler tarafından ibret için anlatılmış ve bu şekilde Tufan'la ilgili bilgiler çeşitli kültürlere yerleşmiştir.

    Bununla birlikte, Tufan olayı ve Nuh Kıssası bir çok kültür ve dini kaynaklarda anlatılmasına rağmen, kaynakların tahrif edilmesi veya yanlış aktarma ve kasıtlar sebebiyle birçok değişikliğe uğramış, aslından uzaklaştırılmıştır. Yapılan araştırmalardan, temelde aynı olayı anlatan, ancak aralarında birtakım farklılıklar da bulunan Tufan anlatımları içinde, eldeki bilimsel bulgulara uygun yegane anlatımın Kur'an'daki olduğunu görüyoruz.


    Ayrıca tüm peygamberlerin en büyük davası tevhid ve iman hakikatlerini insanla tebliğ etmektir. Bu nedenle Sümerlerin destanlarında bahsedilen bazı şeyleri Tevrat, Zebur, İncil ve Kur'an'da olması gayet normaldir. Çünkü, peygamberlerin davası bir olduğu gibi, muhatapları da insan, o dinlerin sahibi de Allah'tır. Bunda garipsenecek herhangi bir taraf yoktur.




  • hukuk1453 H kullanıcısına yanıt
    Hint Avrupa Dil Ailesi diye bir şey duymadınız sanırım beyefendi? Hintçe ile İngilizce aynı kökenden geliyorsa efsaneleri neden birbirinden etkilenemesin,ilişki kuramasın?

    New Age takılanlarda uzaylılar geldi uygarlık kurdu efsaneleri onlar anlattı diyorlar.O tiplerden zerre farkınız yok...
  • rasul denen kavrama dikkat edilmesi gerekiyor. bu kavram bi ruhtur ve onun ilminden azı ins denen varlığa verilmiştir.

    yukarıda mehdi kısmında da bahsedildiği üzere daha gerçek manada evlat denilebilecek bi varlık yoktur. bu da ruh denen argumana bi ilintidir. açıkça insan kopyadır. bu dna ve babalık testinden çıkan bi sonuçtur.

    bu açıdan birisi diğerinin koyası hükmünde iken bunun ruh argumanından ayrıksı olduğu açıktır.

    bu şu demek ruhun bi kısmı yani ilmin bi kısmı var ve tamamı da var ise ruh ruhul kudüs ya da cebrail ya da melek diye anılan tam bir aleyhisselamdır.

    şu konuları düşünmek gerekiyor. eğer rasul aleyhisselam denen kişi ruh ilmi ile tam bi şekille tecelli ediyorsa(meryem radıyllahu teala anha kıssası) o kimsenin tam tecellisinde ahanda bu meleğin ta kendisi olan cibriyle emin(emin sıfatına dikkat) aleyhisselammış dendiğinde rasuller diye beyan edilen musa isa muhammed etc. hakkındaki her türlü beyan yalan olur gider ki zaten de öyle olacak.

    bi konu hakkında kesinlik bildiren şeyler konularına az buçuk vakıf olmak lazım.

    şimdi rasul neden bilindiği ve kesin olduğu halde cibiryle aleyhisselam değil de muhammed isa musa aleyhisselam isminde bizden denerek kabul ediliyor.

    israiliyattan bi hikaye olarak mekkenin sahibi onlar burada güçlü olanlar onlar rasul de bizden çıkacak dedikleri varid olursa yahudizm denen anlayışın arabi-ibrani kökeni görülür zaten.

    muhammed ALLAHU tealanın rasuludur. bunu ahmed isminde olduğu söylenen bi kimse beyan etmiş. yani ahmed muhammede şahit olarak ayrışmış bi kimse idi.

    bazı müellifler onun yasin de olduğunu söyler. ya sin bi huruftur ve ilahın kelamı olarka cebrail gibi bi meleğe ya da rabbin bi kelimesine denk düşer.

    şimdi rasuun melek olduğu bilindiği halde(itirazı olan varsa buyursun) neden insden bi rasul var denerek bi kısım çıkarımlarda bulunuluyor?

    çünkü cibril aleyhisselamın meryem kıssasındaki tavrı biliniyor. bunu gerçekleştiremeyeceğini anlayan yani cinsel olarak türleşme eğilimi olan varlığın hem kitaba hem de insi rasule türleşme konusunda ihtiyacı var idi.

    zaten bu husus din proflaınca bilindiğinden kısa kesip kitabın mealini ilah bilir siz sadece kendi lisanınız yani özünüz ne söylüyor ise onu kitaba maledersiniz dedikleri de bilinen şey.(itirazı olan buyursun)

    ister ingilaz ister laponaz olun uçkur varsa ilahın kitabı şudur buduru bilmeyen yok zaten.

    ilaha laf eden kişi diynsiz olsa ilah annesi olur ve ona laf eder. yani ilaha laf etmek hem manasız hem gereksiz bi şey olarak bi de bize ne şeklinde okunur.

    rasulune laf etmek de ilah varsa makul değil.

    peki neden ilah ve rasulunun kimliği apaçıkken bi plastikleşme var?

    inanmayan adam ilah hakkında konuşacaksa gitsin annem şöyleydi babam böyleydi desin. ha inanmak istiyorum diyen adam da annem şöyleydi babam böyleydi o yüzden gökte bi ilah arıyorum desin o zaman derdi anlaşılmış olur. arada evrimsel bi deizm agnostizm oluşmuş ki şaşırtmadı.

    sümerlerle hintlilerle anne baba denen kavramın ne ilgisi var. hala anlatamadığımız şey bu zaten. aslında ben karışık yazmıyorum sizin kafanız baya karışmış olmalı. sakin olup yavaş yavaş baştan başlamak lazım.




  • @Man_of_Miracles adlı kullanıcıya sizin dedikleriniz minimalinde birşeyler söyledim ve beni kendisinden uzaklaştırdı.acaba size neden cevap verme isteği duydu?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.