Şimdi Ara

Tüketici Hakları İade Şartları Hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
8.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba; internetteki bir mağazadan lcd tv aldım, 10 gün sonra tv de bir problem olduğunu fark ettim, satıcı firmayla iletişime geçip durumu bildirdim.

    Satıcı firma ürünü geri istedi, onarımı yapılıp tarafınıza gönderilecek şeklinde mail göndemişler, fakat 20 gündür tv geri gelmiyor, defelarca mail atmama rağmen, bugün gelecek, yarın gelecek, son testler yapılıyor gibi mesajlar gönderiyorlar.

    Şimdi; benim bu ürünü kanunen iade etme hakkım var mı?



    _____________________________
  • Arkadaşım geçmiş olsun,

    ürünle ilgili yasal hakların şöyle:


    "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. "

    Tamir süresi azami 30 iş günüdür.
    _____________________________




  • Onarım hakkını kabul etmeme gibi bir hakkım var mı? netice de üründe ki problem ilk geldiğinde vardı, biz bunu ancak 10.ncu gününde fark ettik...
    _____________________________
  • Bir de şöyle bir hak var ilk 30 günlük süre için....


    http://www.alomaliye.com/4077_sayili_kanun.htm

    İKİNCİ KISIM
    Tüketicinin Korunması ve Aydınlatılması

    Ayıplı mal

    Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.

    Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.

    Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kef14

    Onarım hakkını kabul etmeme gibi bir hakkım var mı? netice de üründe ki problem ilk geldiğinde vardı, biz bunu ancak 10.ncu gününde fark ettik...


    Tamirat değil değişim raporu isteyin.
  • Tüketici Hakları Ürün İade Şartları Nelerdir?

    Alınan ürünün ayıplı olup olmamasına göre iade şartları değişmektedir.
    Ayıplı bir ürün alındığı takdirde, ayıbın açık ayıp olup olmamasına bakmak gerekir. Açık ayıp, ilk incelemelerde belli olan ve dikkat çeken ayıplardır. Bu durumda alınırken gerekli incelemenin yapılmaması durumunda alıcı sorumlu olmaktadır ve ayıp hükümleri çerçevesinde iade mümkün değildir. Gizli ayıp durumunda ise, üründe sonradan ortaya çıkan bir kusur söz konusu olmaktadır. Bu durumda ayıp hükümleri çerçevesinde iade de mümkün olacaktır.
    Ayıplı olmayan bir ürünün iadesi ise normal bir satış durumunda kanunen mümkün değildir. Ancak mesafeli satış (internet, telefon vb. vasıtalar ile yapılan) durumunda 7 gün içerisinde sebep göstermeksizin iade mümkündür. Bunun dışında kalan hallerde satıcı iadeyi kabule zorlanamaz. Ancak pek çok firma politikaları gereği iadeyi kabul etmektedirler.dirler.


    kaynak:http://www.ozgunduzhukuk.com/tuketici-haklari-urun-iade-sartlari-nelerdir/
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.