Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti Kararı.. (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
545
Cevap
9
Favori
101.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese Discovery 2 telefona sahibim ve 1 sene olmadı alalı.Desen kilidini açarken sürekli olarak kopmalar yapıyor ve hatalı giriş uyarısı veriyor.Bu arıza yüzünden 4 defa servise gönderdim telefonu.Tüketici hakem heyetine başvurmak istiyorum para iadesi için.Prosedürlerle ilgili pek bir bilgim yok. 4. defa aynı arızadan gitmesinden dolayı iade alma şansım var mı acaba ?
  • bu gün 3 bin tl ye aldığım ürünün ayıplı olması dolayısıyla istanbul il tüketici heyetine dilekçemi verdim. 6 ay sürer dedi. bakalım sonuç ne olacak.

    edit: 2 buçuk ay oldu ne bilirkişi geldi ne bir ses. telefonu arıyorum kullanılmıyor. 20 milyonluk metropolde il hakem heyetinin durumuna bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunusesss -- 12 Kasım 2015; 20:01:52 >
  • Arkadaşlar ben de note 4 telefonumu 4 kez servise verdim şebeke sorunu nedeniyle 4 kez parça anakart anten kasa filan değişti sorun çözülmedi üstüne telefon iyice haşat oldu çerçeve çıktı ön kamera bulanık oldu Vs. Elimde 4 tane servis fişi var tamir ve değişimlerin yazdığı. İade değişim isteği ile servise verdim 1 ay sonra olumsuz deyip döndüler hakem heyetine başvuru Yap dediler. Telefon vatandan alınma fatura başkası üzerine kesili. 2300 lira ücret iadesi talebiyle başvuru yapmak istiyorum nereye başvurmak gerekli bunun için istanbulda? Samsung mu yoksa vatan mı olur bunun muhatabı? Gündüzleri çalışıyorum internet üzerinden oluyor mu bu işler? En çabuk nasıl ve nerden halledebilirim? Bilgisi olan varsa bir yardım edebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turkcell iletişim merkezinden ıphone 5s almıştım,7 ay sonra telefonumun ekranı bozuldu formatladım ıtunese baglayıp güncelledim ama hiç biri fayda etmedi. Sonra apple store a götürdüm telefonumu, orda bana bu telefonun ekranı orjınal ıphone ekranı degıl ve garantı kapsamında da degıl o yuzden işlem yapamayız falan dediler. Daha bır cok sey söylediler de kısa kesiyim ben. Sonra bu sözler üzerine telefonumu satın aldığım turkcell iletişim merkezine götürüp durumu anlattım onlar da bana böyle bişey olamaz ilgilenmemek için söylemişlerdir falan deyip garantisiyle beraber genpa ya gönderdiler. 1 hafta sonra telefonum geldi, yetkisiz müdahale ( kasası daha önce açılmış ) nedeniyle iade ettiklerini söylediler. Ama ben daha önce telefonumu tamire falan hiç götürmedim her hangi bir yetkisiz müdahale yok yani. Turkcelle tartıstım biraz hiç ilgilenmediler bile benimle, bende dilekçe yazıp il hakem heyetine gittim. Dilekçemi verdim vs 20 gün oldu işte, en az 4 ay da sonuçlanır diyorlar, telefonumu da kullanamıyorum. 4 ay telefonsuz ne yapacağım ? Bu işlemi hızlandırmak için yapabilceğim bir şey yok mu arkadaşlar ? daha kısa sürede sonuçlanması için ne yapabilirim ya da yapılacak bir şey var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.




  • Merhabalar,

    2013 Aralık ayında almış olduğum GM discovery son iki ayda 2 defa ekran bulutlanma ve ölü piksel nedei ile servise gitti ve garanti dahilinde ekran değişti. Fakat takılan ekranlar kalitesiz olduğu için ekran yine aynı hatayı verdi ve ayrıca kameranın da netleme özelliğinin bozuulduğunu gördüm. Bu yüzden servise verdim. Hatta benim gibi bu sorunu yaşayanlar da gidip telpa ya cihalarını götürmüşler ve telpa ya ekranlarının hatalı olduğunu kabul ettirip cihazlarını değişim yaptırmışlar. Bu yüzden bende arıza tutanağına değişim istiyorum diye yazdım ve cihazı kargoya verdim 6 gün önce. Sabah GM bana mesaj göndermiş ve telefonun dokunmatiği darbeli ve 200 TL ücret ödenmesi gerekiyor yazmış Ben de telpa yı aradım ve cihazın dokunmatiğinde hiçbir sorun olmadığını , hatta benim gönderme sebeimin daha önceki gibi taktıkları ekranlardan dolayı cihazda ölü piksel ve bulutlanma olduğunu söyledim fakat aynı şeyi tekrarladılar. Ücret ödenmez ise telefoonun tamir edilmeden geri döneceğini söylediler. Resmen beni caydırmak için bir de kendilerinin 2 defa değiştirdikleri dandik ekranın suçunu benim telefonun dokunmatik bölümüne darbe ile zarar verdiğimi iddia ederek beni susturmayı tercih ettiler.

    Bilgisi olan ve tecrübeli arkadaşlara sorum;

    Acaba hakem heyetine gidip dilekçemede yukarıdakileri aynen yazsam , hatta beni caydırmak için olmayan ve yapmadığım bir şey ile beni caydırmak istediklerini ve böylece sanki ekranlarının hatalı olduğunu bir kez daha kanıtlamamı akıllarınca engelleyebeliceklerini ifade etsem ve bu nedenle direkt olarak cihazın bedel iadesini istesem sonuç ne olur. Böyle bir dilekçe verebilirmiyim hakem heyetine ?




  • Merhabalar,
    Nokia lumia 720 telefonum garanti süresi bitimine günler kala Temmuz 2015 içinde donmaya başladı. Bunun üzerine aldığım dükkana Faturası ile birlikte götürdüm. Orda bir karışıklık olmuş Olmalı veya bilerek de olabilir faturayı almışlar. Garanti dahilinde telefonu KVK ya yollandı. Dükkan bana servise yollanmasına dair bir form verdi. Bunun üzerinden 2,5 ay geçti. Bu aşamada defalarca dükkana gittim onlar beni KVK ya yönelttiler. Zaman zaman kendileri tanıdıklarımız var deyip aradılar nafile. Ben bu arada eski telefonla idare ettim. Ancak sonra ümidi kesip başka bir yerden yeni telefon aldım. En sonunda da Dükkan KVK daki tanıdıklarının da benim İçin telefon ne zaman tamir olur ya da değiştirilir mi belli değil en iyisi tüketici mahkemesine para iadesi için başvursun demesi üzerine tüketici hakem heyetine elimdeki tek tük belgelerle para iadesi talebi için başvurdum (770 tl kredi Kartı slipi, dükkanın verdiği form, KVK Web sitesinden telefonun 2,5 aydır halen işlem sürdüğünü gösterir Durum raporu) Dilekçede dükkanın faturayı da benden aldığını yazdım. Hakem heyetindeki Görevli Dilekçede şikayet edilen kurumu telefonu aldığım Dükkan olarak yazdırttı. (Ben KVK ya yazmayı düşünüyordum) bu Tür Başvuruların 6 aya kadar işlem süresi olabileceğini söylediler. Hakem heyetine Başvuru tarihinden 1 hafta sonra KVK dan dükkana bir telefon gelmiş. Dükkan gelip almam için aradı. Telefon değişmişmi diye sordum bilemiyoruz kapalı paket siz gelmeden açamayız dediler. Sadece ımei Değişti yazıyormuş açıklamada. Benim aklıma ya kartını değiştirdiler ya da aynı model yeni telefonu sadece Gövde olarak yolladılar diye geliyor. Bu aşamada Dükkan da onları tüketici hakem heyetine şikayet ettiğimi bilmiyor. Telefonu teslim almalımıyım? Alırsam aleyhime olur mu? Ben para iadesini istiyorum. Tüketici hakem heyeti tarafında faturayı ibraz edememiş olmak benim aleyhime sonuçlanabilirmi? ( KVK Web sitesi sonucunda garanti dahili diye yazıyor)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar turkcell den alınma 2.600 tl değerindeki telefonumun 4 adet servis kaydı mevcut ve hala sorunları devam etmekte, bıktım artık servisdeki gereksiz insanlarla kavga etmekten tartışmaktan. Ödemiş olduğum fatura bedelini almak istiyorum artık, Tüketici hakem heyetinemi başvurmam gerek yoksa Tüketici mahkemesinemi gitmem gerek. İzmir de oturuyorum ve en kısa sürede nasıl sonuçlandırırım bu işleri. Konuyu okuduğumda bilir kişiye telefonu verip test edildiğini okudum, bu bilir kişi kimdir kim tarafından sağlanıyor acaba. Elimde servis forumların hepsi var yapmam gerekenler nelerdir ? Şimdiden teşekkür ediyorum herkese...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koreaatom -- 17 Aralık 2015; 4:07:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koreaatom

    Arkadaşlar turkcell den alınma 2.600 tl değerindeki telefonumun 4 adet servis kaydı mevcut ve hala sorunları devam etmekte, bıktım artık servisdeki gereksiz insanlarla kavga etmekten tartışmaktan. Ödemiş olduğum fatura bedelini almak istiyorum artık, Tüketici hakem heyetinemi başvurmam gerek yoksa Tüketici mahkemesinemi gitmem gerek. İzmir de oturuyorum ve en kısa sürede nasıl sonuçlandırırım bu işleri. Konuyu okuduğumda bilir kişiye telefonu verip test edildiğini okudum, bu bilir kişi kimdir kim tarafından sağlanıyor acaba. Elimde servis forumların hepsi var yapmam gerekenler nelerdir ? Şimdiden teşekkür ediyorum herkese...

    Servis kayıtları, fatura ve garanti belgesi ile birlikte bulunduğunuz ilçenin tüketici sorunları hakem heyetine müracat edin. Onlar gerekli gördüğünde kendilerinin seçeceği telefon konusunda uzman bir Bilirkisiye telefonu verirler . bu Bilirkisinin düzenleyeceği rapor doğrultusunda da karar verirler. Bu ortalama 3 ay kadar sürmektedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koreaatom

    Arkadaşlar turkcell den alınma 2.600 tl değerindeki telefonumun 4 adet servis kaydı mevcut ve hala sorunları devam etmekte, bıktım artık servisdeki gereksiz insanlarla kavga etmekten tartışmaktan. Ödemiş olduğum fatura bedelini almak istiyorum artık, Tüketici hakem heyetinemi başvurmam gerek yoksa Tüketici mahkemesinemi gitmem gerek. İzmir de oturuyorum ve en kısa sürede nasıl sonuçlandırırım bu işleri. Konuyu okuduğumda bilir kişiye telefonu verip test edildiğini okudum, bu bilir kişi kimdir kim tarafından sağlanıyor acaba. Elimde servis forumların hepsi var yapmam gerekenler nelerdir ? Şimdiden teşekkür ediyorum herkese...

    Hocam öncelikle geçmiş olsun, fatura bedeli 2600 TL olduğu için tüketici hakem heyetine başvurmanız gerekiyor. Eğer cihazınız 1 yıl içerisinde aynı sorundan 3 defa gidip gelmiş ve sorununuz devam ediyorsa bunu gösteren belgelerinizle birlikte (servis formları) tüketici mahkemesine başvuru yapabilirsiniz. vereceğiniz dilekçede üründeki sorunun giderilmediğini ve ücretin iadesi talebinizi belirtin. Daha sonra beklemede kalın. Dosyanın süreci bulunduğunuz bölgedeki başvuru sayısına göre farklılık gösterebilir. Örneğin ben çok kısa sürede yaklaşık 5 hafta gibi tamamlamıştım. Bu süreç içerisinde dilekçeyi verdiğiniz kişi ile aranızı sıkı tutmanızı tavsiye edebilirim :) Ben her hafta kendisini ziyaret edip hem durumu soruyordum hem çayını içip iki muhabbet ediyordum. Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır, devlet işleri özellikle tanıdık vasıtası ile daha da hızlanıyor :)




  • Aralık 2013' te Samsung S3 Mini modelini aldım. Şubat ayına kadar ne batarya ile ne ekran nede tuş takımları ile ilgili bir sorun yoktu. İlk sorun bataryanın şişmesi ile başladı. Samsung bayiden sıfır orijinal bataryasını satın aldım. Mart ayında ise ekran ışıklarının kendi kendine yanması, joystick in çalışmaması ve açma kapama tuşu da kafasına göre bir çalışıyordu bir çalışmıyordu. Buraya kadar hadi her şey normal sonuçta elektronik bir ürün arıza verebilir. Ancak, bu telefonları alırken garantili olsun, bozulunca servisi gerekeni yapsın diye tonla para ödüyoruz.

    Sonuç olarak; 24 martta servise gönderilmesi için kargoya verdim. Telefon Diyarbakır da bulunan Başarı Elektronik Servisine ulaştı. Servis çalışanı beni 8 nisanda aradı ve telefonunuzun ekranının değişmesi ve buna bağlı olarak, joystick ve açma kapama tuşu tek bir parça olmasından dolayı 220 TL karşılığında değiştirileceğini söyledi.

    Garanti dışı bırakılmasının nedeni, telefonun kenarında bulunan 2 adet ezikten dolayı.

    Servis çalışanına "bu arızaların telefonun kenarında ki darbelerden olduğunu kanıtlayabilirmisiniz" sorusuna karşılık, yanıt alamadığım (bu hayır demek oluyor) gibi, aynı sözleri (bizim yapabileceğimiz bir şey yok) tekrarlayıp durdu. Kendilerini bu yüzden tüketici hakları hakem heyetine şikayet edeceğimi belirttim.

    KARAR:THHH' nin kararı olumsuz çıktı. Nedeni ise, bilirkişi raporunda sadece 2 cümle ile ifade etmiş." Kullanıcı hatası, darbeye maruz kalmış." Bilirkişi telefon ile ilgili detaylı inceleme yapmakla yükümlü değil mi? Meydana gelen arızalar plastikteki yani dış çerçevedeki darbeden kaynaklandığına dair ispat edilemedi. THHH' de 2 cümle ifade edilen karara göre hareket etmiş. Şimdi bu konuda nasıl bir yol izlemek lazım. İtiraz hakkım var ama sonraki süreç nedir bilmiyorum. Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

     Tüketici Hakem Heyeti Kararı..

     Tüketici Hakem Heyeti Kararı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoxPark

    Aralık 2013' te Samsung S3 Mini modelini aldım. Şubat ayına kadar ne batarya ile ne ekran nede tuş takımları ile ilgili bir sorun yoktu. İlk sorun bataryanın şişmesi ile başladı. Samsung bayiden sıfır orijinal bataryasını satın aldım. Mart ayında ise ekran ışıklarının kendi kendine yanması, joystick in çalışmaması ve açma kapama tuşu da kafasına göre bir çalışıyordu bir çalışmıyordu. Buraya kadar hadi her şey normal sonuçta elektronik bir ürün arıza verebilir. Ancak, bu telefonları alırken garantili olsun, bozulunca servisi gerekeni yapsın diye tonla para ödüyoruz.

    Sonuç olarak; 24 martta servise gönderilmesi için kargoya verdim. Telefon Diyarbakır da bulunan Başarı Elektronik Servisine ulaştı. Servis çalışanı beni 8 nisanda aradı ve telefonunuzun ekranının değişmesi ve buna bağlı olarak, joystick ve açma kapama tuşu tek bir parça olmasından dolayı 220 TL karşılığında değiştirileceğini söyledi.

    Garanti dışı bırakılmasının nedeni, telefonun kenarında bulunan 2 adet ezikten dolayı.

    Servis çalışanına "bu arızaların telefonun kenarında ki darbelerden olduğunu kanıtlayabilirmisiniz" sorusuna karşılık, yanıt alamadığım (bu hayır demek oluyor) gibi, aynı sözleri (bizim yapabileceğimiz bir şey yok) tekrarlayıp durdu. Kendilerini bu yüzden tüketici hakları hakem heyetine şikayet edeceğimi belirttim.

    KARAR:THHH' nin kararı olumsuz çıktı. Nedeni ise, bilirkişi raporunda sadece 2 cümle ile ifade etmiş." Kullanıcı hatası, darbeye maruz kalmış." Bilirkişi telefon ile ilgili detaylı inceleme yapmakla yükümlü değil mi? Meydana gelen arızalar plastikteki yani dış çerçevedeki darbeden kaynaklandığına dair ispat edilemedi. THHH' de 2 cümle ifade edilen karara göre hareket etmiş. Şimdi bu konuda nasıl bir yol izlemek lazım. İtiraz hakkım var ama sonraki süreç nedir bilmiyorum. Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

     Tüketici Hakem Heyeti Kararı..

     Tüketici Hakem Heyeti Kararı..


    karar tebliğinden sonraki 15 gün içerisinde tüketici mahkemesine itiraz davası açılabilir bu kararda da belirtilir. eğerki bu darbelerden çok sonra oluştuysa hatalar başvurulabilir ama bir miktar masraf çıkacaktır. eğerki mahkemede haksız bulursa karşı tarafın avukatı olursa vekalete hükmedebilir mahkemeye gidip danışmanızı öneririm. şunuda aklınızda tutmanız iyi olur telefonun garantisi halihazırda bitti bunuda hakim es geçmez.




  • sameakan S kullanıcısına yanıt
    Son söylediğiniz ile ne demek istediğinizi anlamadım açıkçası. Benim açımdan ne gibi bir etkisi olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoxPark

    Son söylediğiniz ile ne demek istediğinizi anlamadım açıkçası. Benim açımdan ne gibi bir etkisi olabilir?

    garantisinin dolmuş olmasının ne gibi bir sıkıntısı olur mu demek istediniz bende anlamadım.
  • sameakan S kullanıcısına yanıt
    Evet,, garantisinin dolması ne gibi bir sıkıntı yaratır.
  • Garanti süresini hesaplarken, cihazın ilk alındığı fatura tarihinden itibaren serviste geçen süreleri de eklemeyi unutmayın.
  • MzLgNy kullanıcısına yanıt
    Eklemesine eklerim fakat bu kararında olumsuz olması bana pahalıya patlar sanırım. Nasıl bir yol izleyeceğimi bilmiyorum açıkcası. Bana tüketici mahkemesini kazandıracak bir veya bir kaç çözüm lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar bilen birisi yardımcı olursa çok sevinirim,

    Telefonumu 2 kere garantiye verdim aldım sorunu devam ediyor xperia z1deki kronik dokunmatik sorunu şimdi tüketici hakem heyetine başvurmak istiyorum sitesine girdim başvuru formuna ulaştım o formu doldurup gidip tüketici hakem heyetine teslim edeceğim sanırım forma tam olarak neler yazacağım yardımcı olursanız sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoxPark

    Evet,, garantisinin dolması ne gibi bir sıkıntı yaratır.

    darbeli cihazlar zaten garantide işlem yapılmaz hassas cihazlar bunlar elektronik teknik servis elemanlarına ilk verilen bilgilerden biridir bu cihazda darbe varsa cihazda onarım yapılsada sonradan ortaya sorun cıkabılır darbelı cıhazlar her daım garantı dısıdır,

    garantısı dolmus olması demek cıhazın zaten halıhazırda en azından 2 yılı askın bır suredır kullanılıyor demektır yanı dun aldım bugun sorun cıkardı gıbı degerlendırılmez nacızane dusuncem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saltukk

    Merhaba arkadaşlar bilen birisi yardımcı olursa çok sevinirim,

    Telefonumu 2 kere garantiye verdim aldım sorunu devam ediyor xperia z1deki kronik dokunmatik sorunu şimdi tüketici hakem heyetine başvurmak istiyorum sitesine girdim başvuru formuna ulaştım o formu doldurup gidip tüketici hakem heyetine teslim edeceğim sanırım forma tam olarak neler yazacağım yardımcı olursanız sevinirim

    yasadıgınız sorunları yazın, servıs fıslerı fatura vb belgelerın ıkıser fotokopısıyle bırlıkte heyete teslım edın. urunde darbe ızı vb varsa olumsuz sonuclanabılır bılgınız olsun. kolay gelsın.
  • Cevap için teşekkürler,

    Yalnızca arkasında biraz çizikler var onun dışında aşırı bir ezilme çizik yok aslında bir de e-devlette başvuru ile ilgili bir kısım var sanırım oradan da tüketici heyetine başvurabilirim.
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.