Şimdi Ara

TSI motor araçların yağ eksiltmesi (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
340
Cevap
0
Favori
19.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: monoto


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    yağ eksiltme de normal karşılanır oldu ya...Gözünü seveyim atmosferik motorun.105 bin kilometredir gram yağ eksiltmedi

    evet 1 gram yag eksiltmemistir belki(!) ama 100 km de 12 lt yakmistir. 1,2 ler 7 lt yakarken.... 1 lt yag masrafi nere 100km de 5lt benzin masrafi nere. Azicik hesap yapalim.
    not: benim aracta 1,2 ve hic yag eksiltmedi....

    Doğrudur.Onunda çözümünü lpg.Benim lpg ile yaktığımı sen benzinle yakıyorsundur ama en azından sorunsuz motor ve şanzıman benim için daha önemli.Turbo besleme gerçekten güzel bir icat ve teknoloji olarak atmosferikden çok daha ileridir.Ama 1.2 motora 105 hp sıgdırmak kolay degil.motora fazlasıyla yukleniyorsun ve ilerde sorun cıkartıyor.Kalıbımı basarım tsi motorun ömrü atmosferik motorun ömrünün en fazla %70 idir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair





    Ortağımın babasının aracı 2000 km'de 1 litre



    yuh.

    Çaktırmadan benzin yerine yağmı yakıyor ne yapıyor
  • 30000 de bir Kavrama yediğini biliyordum da bunu bilmiyordum.

    Yağdanlıkla gezen bir amca gördünüz mü bundan sonra bilin ki çok prestijli bir adam o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    vw yaptıysa sorun olmaz , toyota yaptıysa sorun olur

    Adam zaten sorundan bahsediyor. Toyotaya neden vuruyon?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    vw yaptıysa sorun olmaz , toyota yaptıysa sorun olur

    Adam zaten sorundan bahsediyor. Toyotaya neden vuruyon?

    Toyotaya vurdugumdan değil yahu:) konuyu açan arkadas vw fani ve toyota sorunlu yag yakiyor diye kendini parcaliyor uzun suredir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06


    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    vw yaptıysa sorun olmaz , toyota yaptıysa sorun olur

    Adam zaten sorundan bahsediyor. Toyotaya neden vuruyon?

    Toyotaya vurdugumdan değil yahu:) konuyu açan arkadas vw fani ve toyota sorunlu yag yakiyor diye kendini parcaliyor uzun suredir





  • Focus dizel aracim 5000 kusur km de yarim lt yag eksiltti. Servise goturdum normal oldugunu soylediler + kitapciga baktigim da 5000 km ye kadar yag tuketimi olabilir yaziyordu.

    Bence bir sorun yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obt -- 25 Ekim 2013; 3:54:13 >
  • BU KONU ÜZERİNE BU SABAH 2013 GOLF 1.2 TSI ARACIMDA YAĞ KONTROLÜ YAPTIM.
    Aldığımdan beri en ufak bir eksiltme yok. Araba 4860 km de. Min ile maks çizgilerinin arasında yaklaşık 3/4 seviyesinde duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    BU KONU ÜZERİNE BU SABAH 2013 GOLF 1.2 TSI ARACIMDA YAĞ KONTROLÜ YAPTIM.
    Aldığımdan beri en ufak bir eksiltme yok. Araba 4860 km de. Min ile maks çizgilerinin arasında yaklaşık 3/4 seviyesinde duruyor.


    yeni yağ dolumunda hangi çizgideydi, 4800 km sonra 3/4 oldu bunu takip ettiniz mi . genelde servisler yağı max çizgisine kadar dolduruyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    BU KONU ÜZERİNE BU SABAH 2013 GOLF 1.2 TSI ARACIMDA YAĞ KONTROLÜ YAPTIM.
    Aldığımdan beri en ufak bir eksiltme yok. Araba 4860 km de. Min ile maks çizgilerinin arasında yaklaşık 3/4 seviyesinde duruyor.


    yeni yağ dolumunda hangi çizgideydi, 4800 km sonra 3/4 oldu bunu takip ettiniz mi . genelde servisler yağı max çizgisine kadar dolduruyor .

    Temmuzda arabayı aldıktan sonraki ilk yakıt alışımda ve ağustosta tatile giderken kontrol ettim . Gene aynı yerdeydi. Yani yaklaşık 3/4 seviyesinde . Açıkçası 2 aydır da bakmıyormuşum
    Ben genelde düşük devir kullanıyorum ama normal kullanımda DSGde oldukça erken vites atıyor. Hani devire bağlı olamaz gibi.

    Yine de bu konu beni işkillendirdi daha sık yağ kontrolü yapacağım..




  • Konudaki tüm mesajları okuyamadım ama acaba çekiş yetersiz kalıyor da çok mu sıkıştırıyolar aracı. Gerçi ozaman da subablardan kaçırıyor demektir buda normal değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    Konular donanım haber magazin oldu iyice. Mankenlerde kamuoyunda ilgiyi canlı tutmak için yüzerken mayo kaybeder, defilede frikik verir ya bizdede dsg ve tsı aynı o durum oldu. Bu iki konuda her zaman ilgi alaka, şiddet, ihtiras, nefret, intikam üst seviyede olur

    Zevkinize turp sıkacağım ama 1.2 tsı bu güne kadar yağ yakmadı da yeni alınan ve 2000 km deki ibizadamı yakmaya başladı ? Çürüklerimi koydular ibizaya ?



    Ya sen ne magazinininden bahsediyorsun? Adamın ibizaları cayır cayır yağ eksiltmiş doğal olarak gelip burada paylaşıyor.

    İşinize gelmeyen şeyleri aklınızca alaya alarak örtpas etmeye çalışmaktan vazgeçin artık.

    Yok niye alaya alayım, var ise böyle bir şey hakkını aramasını şiddetle tavsiye ederim. 2000 km araçta bir litre yağın yanması kabul edilecek bir iş değil.

    Garip olan durum tüm hortum, tsunami, yangın, kaza, felaket, yağ yakma ve dsg arızalarının hep Cihan'ı bulması.





    Hocam turbo ve aşırı beslemeli araçlar bunlar.

    Kusura bakmayın honda motoru gibi mahalle serserisi ile hanımefendi kullanımında aynı dayanıklılığı gösteremezzzzzzzz...


    Siz dsg sorun çıkarmasın diye yoğun trafikte manuele alıyorum diyordunuz bana değil mi ? Dikkat ediyorsunuz ve sorun çıkarmıyor. Ama herkez sizin gibi kullanmak zorunda değil.

    Cihan demek ki çok yoğun trafiklere girip çıkıyor ve hassas kullanımda göstermiyor.


    Cihan gibi ve sizin gibi bi çok kullanıcı grubu olduğu için vw grubu hakkında çıkan sorunlar için bazıları hiç yaşamadım diyor , bazıları aynı sorunları yaşadım diyor.


    Ama bi honda veya mazdada bu durumu yaşamazsınız. Eğer gerçekten kronik bi problem olursa o ayrı ama şanzıman sağlamsa kasabın elindede sağlam olur , en hanım efendi salon kadınının elindede sağlam kalır.



    Ben 1.4 tsi 160 hp+ dsg kapısından dönmüş adamım 2010 yılında. Allah korumuş öyle bi kombinasyon elime düşmemiş. Şu an ne dsg kalmıştı ortada ne tsi motor. Ben aracımın anasını ağlatıyorum afederisiniz ve benim kullanımıma böyle bi kombinasyonun uyma ihtimali yokkkkkkkkk!!!!!!

    Hondaya yağsız bindim bir hafta, devir yükseltmeye izin vermeyip araç kendini korumaya aldı, yolda bırakmadı. Yaklaşık bir hafta sonra zaman bulup servise gidip yağ koydurdum. Tsı olsaydı naneyi yemiştik bunun bende farkındayım, dayanıklılık anlamında bir şey dediğim yok hondaya-mazdaya. Motor, kasa, segment, konfor, fiyat, model unsurları vag'da bana uyuyor. Tercih sebebim bu, hondanın sizin zevkinize uyan-yakışan güzel modeli var ama farklı tercihleri iplemiyorlar işte.

    Buradaki konuya dönersek; adrenalinli ve yoğun bir hayatımız var bu arızalar olaylar, vukuatler neden bizi değilde hep aynı kişileri buluyor ona içerledim. Skodaturkeyde binlerce 1.2 tsı araçta neden bu yok ? İbizanın ayrı 1.2 tsı motorumu var. ? Yeni nesil tsı motorlar (silindir kapatan) yağ yakıyormu ? Ben bunları merak ettiğim için konuyu takip ettim ama hala bir şey öğrenemedim.

    iyide sizin tam tersinizi söyleyen bi çok insanda var.

    Sonuçta bu yağ yakma problemini 3-5 kişi çıkartacak durumda değil.

    Bende diyorum ki zaten bu kişilerin kullanımına göre değişiklik gösteriyor demek ki , bu motorlar çok fazla stres altına girmeyi sevmeyen motorlar bu kadar açık işte.

    Siz niye bende yok diyip de bu motorda sorun yok işte demeye getiriyorsunuz ?

    Mesela bizim araçlarda genelde forumlarında direksiyon kutusundan gelen sesi söylüyorlar. Ben bu sorunu yaşamadım ama tutupta sorun yok kardeşim siz uyduruyorsunuz demedim. Demek ki böyle bi problem var ama bana denk gelmedi.

    Zaten %100'ü problemli olsa firma bunun altından nasıl kalkar ?


    Ben honda ve mazda'nın dayanıklılığından ziyade , kişilerin kullanım tarzı farketmeden genelde aynı sağlamlığı devam ettirdiğinden bahsediyorum.

    Yeni nesil act tsi motor'un Türkiye'de doğru düzgün kullanıcısı olduğunu düşünmüyorum. Yollarda ki bütün golf 7'ler tdi. Tsi olanlarında coğu 1.2 zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta


    Siz diyorsunizki bu motor yağ yakıyor, bende buna inanmak istiyorum. Bunun aslı astarı yok (GTI hariç) ama inanmak isteyenide tutan yok. Kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta


    Siz diyorsunizki bu motor yağ yakıyor, bende buna inanmak istiyorum. Bunun aslı astarı yok (GTI hariç) ama inanmak isteyenide tutan yok. Kolay gelsin

    Yalanmi soyluyorum abi

    4 aracta hepsi ayni iste 1 tane olsa 2 tane olsa eyvallah derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 24 Ekim 2013; 13:01:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam hala aslı astarı yok diyor yahu. Şaka gibi.

    Kendini nasıl şartlandırmışsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Yalanmi soyluyorum abi

    4 aracta hepsi ayni iste 1 tane olsa 2 tane olsa eyvallah derim


    Eğer yağ konulma işlemi sağlıklı bir biçimde yapılmış ise, devamında sizin ölçümleriniz hatalı değil ise ve 5000 km den sonra aynı durum devam ederse gidip hakkınızı arayın. Yalan olmasa da normal ve pek rastlanılan bir durum değil. Yeni araçta az mikatarda azalma olabilir fakat litrelerden kilolardan bahsediyorsunuz bu hiç normal değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Yalanmi soyluyorum abi

    4 aracta hepsi ayni iste 1 tane olsa 2 tane olsa eyvallah derim


    Eğer yağ konulma işlemi sağlıklı bir biçimde yapılmış ise, devamında sizin ölçümleriniz hatalı değil ise ve 5000 km den sonra aynı durum devam ederse gidip hakkınızı arayın. Yalan olmasa da normal ve pek rastlanılan bir durum değil. Yeni araçta az mikatarda azalma olabilir fakat litrelerden kilolardan bahsediyorsunuz bu hiç normal değil.


    Şuanda takibimde zaten

    1000 km sonra yine bakıcam hatta aracı haftaya ben kullanıcam eşim daha az km yol yapıyor 3 ayda ancak 1000 km yapar

    Ben 15 günde yaparım o 1000 km'yi




  • HondAta kullanıcısına yanıt
    10.000de 500gr normal değil demişsiniz fakat ben aynı kanaate değilim 500gr az bile ki motor 85.000km bunun büyük bir bölümünü sibop lastiklerinden kaynaklanıyordur sağlıklı bir motorunuz var
  • 1.4 tsi 122 bg'lik Tiguan'ımı senesi dolduğu için 6300 km de servise götürdüm. Gitmeden önce yağını kontrol ettiğimde minimum çizgisinden çok az yukarıda olduğunu gördüm. Belki normali bu miltardır diye düşünmüştüm. Ama servis sonrası baktığımda max çizgisine yakındı. Demek ki en azından 0,5 lt lik bir kayıp söz konusuydu.

    Tiguan kullanıcıları konusunda da yağ yakma hatta bu nedenle yağ uyarı ışığının yanmasını gerektirecek kadar yakma şikayetleri zaman zaman oluyor. Şu anki son mesajlarda bu yağ yakma ile ilgili örneğin...

    Fakat daha eski kullanıcılarından yağ yakma sorununun bilahare genelde ilk bakım sonrasında düzeldiğini söyleyen arkadaşlarda oldu.

    Sanırım biraz daha fazla kullanıcı görüşüne ve zamana ihtiyaç var. En azından benim açımdan...bir kaç bin km sonra tekrar kontrol edeyim bakalım; ne durumda olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    10.000de 500gr normal değil demişsiniz fakat ben aynı kanaate değilim 500gr az bile ki motor 85.000km bunun büyük bir bölümünü sibop lastiklerinden kaynaklanıyordur sağlıklı bir motorunuz var

    arkadaş doğru söylüyor . her araç yağ eksiltir. subap keçelerinden de abartmamak şartıyla azaltabilir.
    10bin km de 500 ml normal. bin km de 500ml ise ciddi bir sorun.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.