Şimdi Ara

TSI mı?V-TEC mi?(Genel olarak) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
3
Favori
11.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VICTOR 23

    V-tec lpgye çok uyumlu hem de diğer atmosferiklere göre daha performanslı .Bana göre V-tec

    Merak ettiğim bir husus var.V-Tec açınca lpg enjektörleri o hiza yetişebiliyor mu yani performans verebiliyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Bu konuya bir Honda cı olarak Volkswagen ci arkadaşımızın TSI nin arkasında durup yazdığı gibi, bende V-TEC in arkasında durup "VTEC!" yazıp çıkmayacağım.

    Öncelikle performans olarak bana göre ikiside aynı kaşkolün kahverengisi.

    TSI motor daha ekonomik bir motordur. Çünkü alt devirlerde de aracı yüksek çekişte tutar. Fakat VTEC motor alt devirlerde %30 performans sağlıyorsa üst devirlerde %70 sağlar. TSI de bu oran %50 %50.

    Ben benzini pek düşünmüyorum, gelen zamlara dümdüz saydırırım ama el mecbur her ay 2 arabaya 1500 lira veyahut daha fazla benzin parası veriyorum. Artık alkol almıyoruz kafayı bulmak için, gidiyoruz benzin istasyonuna "fulle" diyoruz çıkan para zaten bizi sarhoş ediyor. Bir nevi "helal sarhoşluk(!)" oldu.

    Aracı da normalde çok sakin kullanırım fakat eğer kanım kaynamışsa (ayda yılda bir) yüksek devirlerde hem motorun kükremesini hemde aracın kendine gelmesini severim. Bu konuda da VTEC daha üstün oluyor.

    Aslında bu karşılaştırma adil bir karşılaştırma değil. TSI ve i-VTEC karşılaştırılsa daha güzel tartışmalar ortaya çıkacaktır.

    TSI adı gibi küçük motor, o motora göre yüksek performans ve düşük tüketimi hedef alan bir motor.

    VTEC ise benzini düşünmeyen, eğlenmeyi seven, arabanın kükremesini seven kişilerin kullanması gereken bir motor.

    Haa burada "VTEC çok yakar haa" gibi bir düşünce de oluşmasın. TSI 30 kuruş yakıyorsa VTEC 40 kuruş 45 kuruş yakar. Yoksa TSI 20 kuruş VTEC 1 lira yaksa zaten herkes TSI almaya başlar.

    Yazdıklarınız iyi hoş güzel aşağı yukarı bende katılıyorum ama VTEC motorun kükremesi biraz komik olmuş sanki yüksek silindir sayısına sahip bir araç değil sonuçda nasıl kükreme oluyor biraz açabilirmiyiz?




  • Tabi ki v-tec....
  • 160 hp lik v-tec lerden bahsediyorsak 3.vitesde 80km ile giderken 2.vitese çekip 110km ye lastik gibi uzamak hiçbir tsi nin harcı degil,zevk almak için tsi motor ile 2000 devirlerde dolaşamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Bu konuya bir Honda cı olarak Volkswagen ci arkadaşımızın TSI nin arkasında durup yazdığı gibi, bende V-TEC in arkasında durup "VTEC!" yazıp çıkmayacağım.

    Öncelikle performans olarak bana göre ikiside aynı kaşkolün kahverengisi.

    TSI motor daha ekonomik bir motordur. Çünkü alt devirlerde de aracı yüksek çekişte tutar. Fakat VTEC motor alt devirlerde %30 performans sağlıyorsa üst devirlerde %70 sağlar. TSI de bu oran %50 %50.

    Ben benzini pek düşünmüyorum, gelen zamlara dümdüz saydırırım ama el mecbur her ay 2 arabaya 1500 lira veyahut daha fazla benzin parası veriyorum. Artık alkol almıyoruz kafayı bulmak için, gidiyoruz benzin istasyonuna "fulle" diyoruz çıkan para zaten bizi sarhoş ediyor. Bir nevi "helal sarhoşluk(!)" oldu.

    Aracı da normalde çok sakin kullanırım fakat eğer kanım kaynamışsa (ayda yılda bir) yüksek devirlerde hem motorun kükremesini hemde aracın kendine gelmesini severim. Bu konuda da VTEC daha üstün oluyor.

    Aslında bu karşılaştırma adil bir karşılaştırma değil. TSI ve i-VTEC karşılaştırılsa daha güzel tartışmalar ortaya çıkacaktır.

    TSI adı gibi küçük motor, o motora göre yüksek performans ve düşük tüketimi hedef alan bir motor.

    VTEC ise benzini düşünmeyen, eğlenmeyi seven, arabanın kükremesini seven kişilerin kullanması gereken bir motor.

    Haa burada "VTEC çok yakar haa" gibi bir düşünce de oluşmasın. TSI 30 kuruş yakıyorsa VTEC 40 kuruş 45 kuruş yakar. Yoksa TSI 20 kuruş VTEC 1 lira yaksa zaten herkes TSI almaya başlar.

    Yazdıklarınız iyi hoş güzel aşağı yukarı bende katılıyorum ama VTEC motorun kükremesi biraz komik olmuş sanki yüksek silindir sayısına sahip bir araç değil sonuçda nasıl kükreme oluyor biraz açabilirmiyiz?



    Bu oluyor.




  • Ben her türlü VTEC derim. Turbo motorları sevmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream


     TSI mı?V-TEC mi?(Genel olarak)


    Açıklayıcı oldu mu ?

    Yalnız o eleman S2000'i baya bi modifiye etmişti

    Ufaklığın aracı da tok kapılı Jetta'ydı

    Karşılaştırmaya gelirsek VTEC var VTEC var.

    S2000'deki motor,VTI ya da eski Delsolların motorları ayrı şu an kullanılan düz VTECler ayrı.

    Düz VTECle karşılaştırırsak TSI daha iyi.Ama özel VTEClerin yanında lafı bile geçmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Bu konuya bir Honda cı olarak Volkswagen ci arkadaşımızın TSI nin arkasında durup yazdığı gibi, bende V-TEC in arkasında durup "VTEC!" yazıp çıkmayacağım.

    Öncelikle performans olarak bana göre ikiside aynı kaşkolün kahverengisi.

    TSI motor daha ekonomik bir motordur. Çünkü alt devirlerde de aracı yüksek çekişte tutar. Fakat VTEC motor alt devirlerde %30 performans sağlıyorsa üst devirlerde %70 sağlar. TSI de bu oran %50 %50.

    Ben benzini pek düşünmüyorum, gelen zamlara dümdüz saydırırım ama el mecbur her ay 2 arabaya 1500 lira veyahut daha fazla benzin parası veriyorum. Artık alkol almıyoruz kafayı bulmak için, gidiyoruz benzin istasyonuna "fulle" diyoruz çıkan para zaten bizi sarhoş ediyor. Bir nevi "helal sarhoşluk(!)" oldu.

    Aracı da normalde çok sakin kullanırım fakat eğer kanım kaynamışsa (ayda yılda bir) yüksek devirlerde hem motorun kükremesini hemde aracın kendine gelmesini severim. Bu konuda da VTEC daha üstün oluyor.

    Aslında bu karşılaştırma adil bir karşılaştırma değil. TSI ve i-VTEC karşılaştırılsa daha güzel tartışmalar ortaya çıkacaktır.

    TSI adı gibi küçük motor, o motora göre yüksek performans ve düşük tüketimi hedef alan bir motor.

    VTEC ise benzini düşünmeyen, eğlenmeyi seven, arabanın kükremesini seven kişilerin kullanması gereken bir motor.

    Haa burada "VTEC çok yakar haa" gibi bir düşünce de oluşmasın. TSI 30 kuruş yakıyorsa VTEC 40 kuruş 45 kuruş yakar. Yoksa TSI 20 kuruş VTEC 1 lira yaksa zaten herkes TSI almaya başlar.

    Yazdıklarınız iyi hoş güzel aşağı yukarı bende katılıyorum ama VTEC motorun kükremesi biraz komik olmuş sanki yüksek silindir sayısına sahip bir araç değil sonuçda nasıl kükreme oluyor biraz açabilirmiyiz?



    Bu oluyor.

    Tabi kükreme anlayışı kişiden kişiye değişebiliyor.




  • atmosferik daha stabil ve dayanıklı olacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    bu saatten sonra atmosferik bir araç asla satın almam. devir küçük hacim turbo devri. düşük devirde gelen torkla, sessizlik ve düşük yakıt tüketimi elde etmek varken napayım 6bin 7bin devirleri.


    not: spor araçlar için konuşmuyorum,günlük kullanılan araçlar için söylediklerim.

    Böyle bir şey yazmak için girmiştim konuya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream


     TSI mı?V-TEC mi?(Genel olarak)


    Açıklayıcı oldu mu ?

    Honda'daki arkadaş Type-R kullanırken, VW'ci 1.2 Bluemotion Polo'ya mahkum olmuş gibi gözüküyor.

    1.4 TSI Golf vs. Civic 1.6 olsa, işin rengi farklı olurdu

    videosu da vardı forumda civic farkı kapıyodu sonra da geçiyodu 1.4 tsi golfü. Bir de şu var su an gerçek v-tec üretilmiyoki, i-vtec üretiliyor. Bu da ekonomiye yönelik bir motordur. Performans için degil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream


     TSI mı?V-TEC mi?(Genel olarak)


    Açıklayıcı oldu mu ?

    Honda'daki arkadaş Type-R kullanırken, VW'ci 1.2 Bluemotion Polo'ya mahkum olmuş gibi gözüküyor.

    1.4 TSI Golf vs. Civic 1.6 olsa, işin rengi farklı olurdu

    videosu da vardı forumda civic farkı kapıyodu sonra da geçiyodu 1.4 tsi golfü. Bir de şu var su an gerçek v-tec üretilmiyoki, i-vtec üretiliyor. Bu da ekonomiye yönelik bir motordur. Performans için degil.

    Type-R'larla kapışmaya çalışan Polo GTI, Golf GT videoları da dolaşıyor net.te, onlar benim için bir kriter değil hocam

    Golf-7 ' nin teknik verileri daha başarılı gözüküyor 2013 Civic Sedan 1.6'ya göre, ama aradaki farklar minimaldir, o bunu ezer bu bunu yer gibi çocuk muabbetlere gerek yok, çok güzel açıklamışsınız zaten motor ekonomi amaçlı.

    TSI'lar da öyle..

    Keşke vergi sistemimiz el verseydi de 2.0 TSI motorlara karşı Honda'nın daha güçlü atmosferik motorlarını karşılaştırabilseydik, fındık motorların videoları bile komik, yukarıda arkadaş hızlanma videosu koymuş mesela, evet ses güzel de, hızlanma çok yavaş dikkat ederseniz.... özellikle s2000 kullanan arkadaşlar anlar ne demek istediğimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Bu konuya bir Honda cı olarak Volkswagen ci arkadaşımızın TSI nin arkasında durup yazdığı gibi, bende V-TEC in arkasında durup "VTEC!" yazıp çıkmayacağım.

    Öncelikle performans olarak bana göre ikiside aynı kaşkolün kahverengisi.

    TSI motor daha ekonomik bir motordur. Çünkü alt devirlerde de aracı yüksek çekişte tutar. Fakat VTEC motor alt devirlerde %30 performans sağlıyorsa üst devirlerde %70 sağlar. TSI de bu oran %50 %50.

    Ben benzini pek düşünmüyorum, gelen zamlara dümdüz saydırırım ama el mecbur her ay 2 arabaya 1500 lira veyahut daha fazla benzin parası veriyorum. Artık alkol almıyoruz kafayı bulmak için, gidiyoruz benzin istasyonuna "fulle" diyoruz çıkan para zaten bizi sarhoş ediyor. Bir nevi "helal sarhoşluk(!)" oldu.

    Aracı da normalde çok sakin kullanırım fakat eğer kanım kaynamışsa (ayda yılda bir) yüksek devirlerde hem motorun kükremesini hemde aracın kendine gelmesini severim. Bu konuda da VTEC daha üstün oluyor.

    Aslında bu karşılaştırma adil bir karşılaştırma değil. TSI ve i-VTEC karşılaştırılsa daha güzel tartışmalar ortaya çıkacaktır.

    TSI adı gibi küçük motor, o motora göre yüksek performans ve düşük tüketimi hedef alan bir motor.

    VTEC ise benzini düşünmeyen, eğlenmeyi seven, arabanın kükremesini seven kişilerin kullanması gereken bir motor.

    Haa burada "VTEC çok yakar haa" gibi bir düşünce de oluşmasın. TSI 30 kuruş yakıyorsa VTEC 40 kuruş 45 kuruş yakar. Yoksa TSI 20 kuruş VTEC 1 lira yaksa zaten herkes TSI almaya başlar.

    Yazdıklarınız iyi hoş güzel aşağı yukarı bende katılıyorum ama VTEC motorun kükremesi biraz komik olmuş sanki yüksek silindir sayısına sahip bir araç değil sonuçda nasıl kükreme oluyor biraz açabilirmiyiz?



    Bu oluyor.

    Tabi kükreme anlayışı kişiden kişiye değişebiliyor.



    Kükremek böyle olur.Sıralı dört silindir arabanın çıkardığı ses osuruk sesinde başka bir şey değildir benim gözümde :).Ses dedinmiydi V10-V12. :)Bu aradaki videoda ki 599 GTO bana göre yeryüzünde standart egzoz sistemi ile en iyi sesi veren bir kaç araçtan biri.




  • Aşağıdaki videoda 21 ve 43 saniyelerde vitec açma (kükreme ) olayını net olarak görebilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atari 800XL -- 10 Şubat 2013; 22:28:30 >
  • Performanslı olan vtectir, i-vtecle karıştırmayın şu işleri artık. ivtec dayanıklılık ve tüketimi amaçlayan bi motor, bunuda başarıyor zaten. Kükreme falan yazıp cahil cahil konuşmayın, yukarda da 2005 civicin kükreme videoları verilmiş. bunlar c sınıfı araçlar napıyosunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 10 Şubat 2013; 22:31:40 >
  • atmosferik motor sevmiyorum TSI derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Böyle bir soruya başlarda tsi derdim.Fakat şuan anladım ki,adamlar 97 yılında almanların şuan turbolu olarak yapmaya çalıştıkları şeyi atmosferik olarak yapmışlar.

    vtecin tsiya göre eksileri düşük devirdeki performansı ve yakıtı(düşük performansta)

    Edit:diğer kategorilerde vtec affetmez.

    97 de atmosferikten 99 da 1.3 turbo motordan 130 beygir cikarttiklari zaman vw daha 1.6 hitler kullaniyodu diger konuda biraz sikintiliydik ama bu konuda hemfikiriz tsi aracim var ama bence vtec

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yukarıda derken arkadaş benim koyduğum videoyu kastetmiyor. Ben mesajı yazana kadar arkadaşın mesajı araya girmiş.Benim koyduğum gerçek vtec motorun sesidir kükremede gerçektir. arkadaşın dediği doğru vtec le i -vtec leri daha doğrusu sohc vtecleri birbirine karıştırmamak lazım. kaynak olarak aşağıdaki linke bakabiliriz merak eden olursa.Performanslı olanlar dohc vteclerdir.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC
  • 110 hp lik vtec bile şuan hala iyi bir motor. Bende turbo beslemelimotorları sevmiyorum. Atmosferik motorlar daha saf geliyor bana. Bide eksoz vs gibi işlemlerle daha güzel ses alınıyor.
  • ti es ay :1-0:vi tek
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.