Şimdi Ara

Tsi, ile tfsi ve fsi arasındaki fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
23.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vw kullandığı tsi ile audinin tfi arasında fark varmı enjeksiyon sistemleri aynı mı? Birde tsi dan önceki fsi motoların tsi dan tek farkı turbosuz oluşumu?



  • Fsi de turbo yok. Atmosferik diye tabir edilen 1.6 motor. Tsi ise turbolu 1.4 ama tfsi yi bende bilmiyorum.
  • Tfsi ile tsi aynı değil mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya bugün kafayı patllattım bu motorlarla ilgili baya bir merak uyandı bir sürü konu açtım yafff kusura bakmayın xd
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    Tfsi ile tsi aynı değil mı?

    bencede aynı.sadece isim değişikliği var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Vw kullandığı tsi ile audinin tfi arasında fark varmı enjeksiyon sistemleri aynı mı? Birde tsi dan önceki fsi motoların tsi dan tek farkı turbosuz oluşumu?

    tsi= Twincharged Stratified injection yani çift şarj besleme
    tfsi ise Turbo Fuel Stratified injection Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    şöyle diyebiliriz tfsi farkı yüksek basınçlı pompa farkı buna karşılık tsi da da daha yüksek yanma ısısı olduğu için silindir blogu daha sağlam malzemeler kullanılarak üretilmiş

    bu basınç farkında verilere şöyle yansıyor
    scirocco 2.0 tsi 210 ps 280 nm iken
    audi a5 2.0 tfsi 211 ps ve 350 nm olarak sunuluyor

    bir diger fark ise
    audi a 1 1.4 tfsi 185 ps iken
    polo gti 1.4 tsi 180 bps olarak sunuluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Vw kullandığı tsi ile audinin tfi arasında fark varmı enjeksiyon sistemleri aynı mı? Birde tsi dan önceki fsi motoların tsi dan tek farkı turbosuz oluşumu?

    tsi= Twincharged Stratified injection yani çift şarj besleme
    tfsi ise Turbo Fuel Stratified injection Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    şöyle diyebiliriz tfsi farkı yüksek basınçlı pompa farkı buna karşılık tsi da da daha yüksek yanma ısısı olduğu için silindir blogu daha sağlam malzemeler kullanılarak üretilmiş

    bu basınç farkında verilere şöyle yansıyor
    scirocco 2.0 tsi 210 ps 280 nm iken
    audi a5 2.0 tfsi 211 ps ve 350 nm olarak sunuluyor

    bir diger fark ise
    audi a 1 1.4 tfsi 185 ps iken
    polo gti 1.4 tsi 180 bps olarak sunuluyor


    Cevap İçin Teşekkürler Bende Merak Ediyordum.




  • 122 lik tsi çift şarj değil ama :) sadece isim farkı
  • Vay anasını. Demek ki tfsi daha iyiymis ;) cevap icin tesekkurler.
  • Bu konu daha once cok tartisildi. Her ne kadar tsi daki t ilk once twincharged olatak lanse edisede sonradan 122 lik tsilar cikti ve twincharged degiller. Sonra bu t nin turbocharged oldugu iddia edildi. Sonra kirmuzi t liler cikti bunlar twincharged gri t liler turbocharged dendi. Ordan da bir sonuc cikmadi. Yarin obur gun vw turbosuz 1.4 motoroda tsi derse sasirmayin.
  • Tfsi motorlarda kompesör yani supercharger yok mu ? Tsi ların 160-170 lik versiyonlarında hem kompresör hemde turbo var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Tfsi motorlarda kompesör yani supercharger yok mu ? Tsi ların 160-170 lik versiyonlarında hem kompresör hemde turbo var.

    hayır sadece turbo besleme var tfsilerde
    sadece 5.0 tfsi audi rs6 da çift turbo var

    tsi 85 105 ve 122 pslerde sadece turbo var
    140 160 170 180 lik versiyonlarda aşırı besleme var
    fakat 2.0 tsi da tek turbo besleme var
  • 2.0 tsi çift şarjlısını düşünemiyorum alt devirlerde füze gibi olurdu her halde xd
  • aahhh ah Taner abim burda olsaydı. Motor-turbo resimleriyle konuyu şenlendirir, gerekli açıklamayı yapardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Tfsi motorlarda kompesör yani supercharger yok mu ? Tsi ların 160-170 lik versiyonlarında hem kompresör hemde turbo var.

    hayır sadece turbo besleme var tfsilerde
    sadece 5.0 tfsi audi rs6 da çift turbo var

    tsi 85 105 ve 122 pslerde sadece turbo var
    140 160 170 180 lik versiyonlarda aşırı besleme var
    fakat 2.0 tsi da tek turbo besleme var

    85 ps ve 105 ps'lik Tsi 'ı ilk defa duyuyorum. VW'in 1.4 85 ps'lik makinesi turbo değil atmosferik motor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Tfsi motorlarda kompesör yani supercharger yok mu ? Tsi ların 160-170 lik versiyonlarında hem kompresör hemde turbo var.

    hayır sadece turbo besleme var tfsilerde
    sadece 5.0 tfsi audi rs6 da çift turbo var

    tsi 85 105 ve 122 pslerde sadece turbo var
    140 160 170 180 lik versiyonlarda aşırı besleme var
    fakat 2.0 tsi da tek turbo besleme var

    85 ps ve 105 ps'lik Tsi 'ı ilk defa duyuyorum. VW'in 1.4 85 ps'lik makinesi turbo değil atmosferik motor

    1.2 TSI motor 105 beygir, 85 beygir olan 1.4 atmosferik.

    TSI'ın açılım konusu da doğrudur, baştan twincharged diye lanse edildi ama sonra iş turboya döndü.

    TSI da TFSI da FSI motorun üzerinde revizyon yapılarak geliştirilmiş modellerdir. Şu anda TSI ile TFSI arasında bir fark yok. Atuyorum A4'ün 2.0 TFSI motoru ile Scirocco 2.0 TSI'ın motorlarının çalışma prensibi tamamen aynıdır.




  • @Warrıor Sako

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bi fark olduğunu biliyordum ama farkın ne olduğunu bilmiyordum.
  • Volkswagende 1.2 TSI 85 hp lik motor avrupadaki bazı modellerde mevcut

    örneğin bu linklerden görebilirsiniz
    http://www.volkswagen.co.uk/#/new/golf-vi/which-model/engines/overview/
    http://www.skoda.co.uk/gbr/newcars/fabia/performance/Pages/default.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 10 Mayıs 2012; 23:13:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    aahhh ah Taner abim burda olsaydı. Motor-turbo resimleriyle konuyu şenlendirir, gerekli açıklamayı yapardı.



    @warrior sako
    Tesekkurler değerli paylaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    [1.2 TSI motor 105 beygir, 85 beygir olan 1.4 atmosferik.


    1.2 nin audi a1 ve golf 6 da kullanılan 85 ps lik tsi var ve 160 nm tork üretiyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.