Şimdi Ara

:: TSI 122-140-160-170 hp Kullanıcıları :: (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.633
Cevap
23
Favori
556.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kompresör hareketini,soğutma suyu pompası kayış kasnağı aracılığıyla krank mili kayış kasnağından almakta.Krank mili kayış kasnağından kompresör kayış kasnağına kadar olan aktarma oranı nedeniyle kompresör krank milinden 5 kat daha hızlı dönüyor.Yani kompresör aşırı besleme için hareketini motordan alıyor doğal olarak motordan güç çalıyor ama bu ihmal edilebilir düzeyde.Sonuçta düşük devirde yüksek torku egzoz turbo şarjı ile oluşturamıyorsunuz.Ayrıca kompresör yalnızca düşük devirde çalışmıyor,ihtiyaca göre 3500 d/dk mertebesine kadar devreye girip çıkıyor,böylece turbo boşluğu oluşmasını engelliyor.

    Sol tarafta kompresör,ortada soğutma suyu pompası kayış kasnağı,arkasında manyetik kavrama,sağ aşağısında krank mili kayış kasnağı,en sağda klima komp. kayış kasnağı.
     :: TSI 122-140-160-170 hp  Kullanıcıları ::

    quote:

    Orjinalden alıntı: andersan
    ben birşey soracam kompresör motorun gücünü çalıyor bunu anladık ama bu ne anlama geliyor bilen biri varmı. Birde esp devredeyken motor gücüne müdahalede bulunuyor sanki araba daha sakin gidiyor. bir ara bununla ilgili bir test yapıp buraya yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 22 Aralık 2007; 20:46:48 >




  • Teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bayern.cousen

    Güzel topiç olmuş elinize sağlık
  • çok güzel olmuş topik teşekkürler
  • bugun 1000 km'yi devirdim, arabalarinda sorun yasayan var mi?
  • bende yüksek devirlerde bir ses geliyordu götürdüm servise maltepe deki erel e.yüksek devirlerde gelmesi normal çünkü Gt lerde titreşim çok yüksek ve titreşimden dolayı klima kompresörü ses yapıyor dediler.şuan kullanın artarsa bakarız dediler.bende başka bir gt motoru dinleme şansım olmadığı için birşey demedim.bir arkadaşımın gt si var şuan serviste çıksın yanyana getirip dinledikten sonra tekrar servise götüreceğim.hatta iki araba gidip bunda niye yok diyeceğim.tabi yoksa.bu konuda fikri olan arkadaşlar varsa ve yardımcı olursa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mulligun -- 19 Aralık 2007; 12:54:27 >
  • Teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: taylans68

    çok güzel olmuş topik teşekkürler
  • Servistekilerin yorumu inandırıcı gelmedi, aynı sesin yüksek devirlerde diğer TSI'larda da duyulması gerekir diye düşünüyorum,birebir aynı motor.
    Ben yüksek devirde değişik,sıradışı bir gürültü hissetmedim/fark etmedim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    bende yüksek devirlerde bir ses geliyordu götürdüm servise maltepe deki erel e.yüksek devirlerde gelmesi normal çünkü Gt lerde titreşim çok yüksek ve titreşimden dolayı klima kompresörü ses yapıyor dediler.şuan kullanın artarsa bakarız dediler.bende başka bir gt motoru dinleme şansım olmadığı için birşey demedim.bir arkadaşımın gt si var şuan serviste çıksın yanyana getirip dinledikten sonra tekrar servise götüreceğim.hatta iki araba gidip bunda niye yok diyeceğim.tabi yoksa.bu konuda fikri olan arkadaşlar varsa ve yardımcı olursa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 19 Aralık 2007; 14:56:35 >




  • 9.000 km,temiz
    dilerim hep böyle olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: brave5213

    bugun 1000 km'yi devirdim, arabalarinda sorun yasayan var mi?
  • 1.4tsı 122hp passat bayilerde göre,bulan varmı allah rızası için büyük sevaba girersiniz
  • topiğin seviyesinin korunması dileği ile abi ... kaynakların devamını sana bi ara gönderirirm ... sen üşenmeden ne güzel dökmüşsün .ellerine sağlık ...ben şahsen artık sadece arabanın keyfindeyim ... pek umursamıyorum ....


    :::::::::::::: BU ARADA HERKESİN MÜBAREK BAYRAMINI DA KUTLUYORUM ,ALLAH NİCELERİNİ NASİP ETSİN :::.::::::
  • Seviye konusunda endişe taşımıyorum,tabi daha çok kullanıcıların katılımcı olduğu bir paylaşımı olursa.
    Seviye, çatlar-patlar muhabbetinde kayıp gidiyordu.
    Bu motorların çatlayıp-patlamadığını, diğer motorlar gibi arıza çıkarabileceğini ama bununda her kul yapısı gibi normal olduğunu anlatmaya devam edersek bu efsanenin biteceğini düşünüyorum.

    Sayende biz son kullanıcıların ihtiyaç duyduğu ama ne hikmetse ulaşamadığı bilgileri paylaşabiliyoruz,sana ne kadar teşekkür etsek az.

    Valla aslında üşeniyorum ama işte arada bir 10 dakika ayırmaya çalışıyorum,umarım sıkılmam.Aksi halde sana yıkarım,sen devam edersin.

    Tabi sen olayı çözmüşsün ama bizlerin hala çok az bilgisi var.Desteğinin devam etmesi dileğiyle.

    Senin ve diğer arkadaşlarımın bayramını kutlar,sağlık ve esenlikler dilerim.Nice bayramlara.



    quote:

    Orjinalden alıntı: telenor


    topiğin seviyesinin korunması dileği ile abi ... kaynakların devamını sana bi ara gönderirirm ... sen üşenmeden ne güzel dökmüşsün .ellerine sağlık ...ben şahsen artık sadece arabanın keyfindeyim ... pek umursamıyorum ....


    :::::::::::::: BU ARADA HERKESİN MÜBAREK BAYRAMINI DA KUTLUYORUM ,ALLAH NİCELERİNİ NASİP ETSİN :::.::::::





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 19 Aralık 2007; 20:56:28 >




  • Slmlar bu 1.4 122 HP TSI motorun yakıt tüketim değerleri ne kadar bilen var mı? FSI'a göre %6 daha az yakıt faln diyo, 1.6 FSI motor 5.4 fabrika verisi, 5.076 falan mı yapıyor kabaca? Bide elma armut karşılaştırması biliyorum da, 1.3-1.6 200nm civarı torku olan TDI larla karşılaştırırsak sürüş çekiş faln karşılaaştırma yapabilecek var mı?
  • 122'likleri alan arkadaşlar sanırım yılbaşından sonra teslim alacaklar,yılbaşından sonra deneyimler yazılmaya başlanacaktır.
    Ben yakıt tüketimini değilde kompresör'ün olmamasının alt devirlerdeki etkisini ve 3500 d/dk'ya kadar yavaş hızlanma veya ani hızlanmadaki etkisini merak ediyorum.Sonuçta bir şekilde turbo boşluğu olacağını düşünüyorum,özellikle düşük devirlerde gezinirken aniden yaşanan hızlanmalarda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rubisco

    Slmlar bu 1.4 122 HP TSI motorun yakıt tüketim değerleri ne kadar bilen var mı? FSI'a göre %6 daha az yakıt faln diyo, 1.6 FSI motor 5.4 fabrika verisi, 5.076 falan mı yapıyor kabaca? Bide elma armut karşılaştırması biliyorum da, 1.3-1.6 200nm civarı torku olan TDI larla karşılaştırırsak sürüş çekiş faln karşılaaştırma yapabilecek var mı?




  • quote:

    TSI 122’de turbo basıncı 1.8 bar gibi yüksek değere ulaşıyor. Tork litre başına 144 Nm gibi (1.4 lt=200 Nm) yüksek bir rakamda olması, emme manifoldun modifiyesi nedeniyle alt devirlerde turbo boşluğu yaşanmadığı için süperşarja (kompressöre) gerek kalmamaktadır. Sıkıştırma oranı ise 10:1’dir.


    Diye yazılmış, alt devirlerde turbo boşluğu olmayacak ffaln gibi yazılmış ama tabi kullanmadan bilemeyiz sanırım.
  • 122 liğin turbosu bilinen turbolardan değiil, yeni nesil... twin scroll..şimdilik 122 lik tsi ve 1.6 150 pslik pejo-bemw motorunda var...


    max torkun % 75 i yani 150 tork 1250 devirde emrinizde... 1500 devirde ise hepsi yani 200 tork emrinizde... ve klasik turbolar gibi 2500 devire kadar değil... 4000 devire kadar sürekli 200 tork...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 20 Aralık 2007; 17:01:09 >
  • golf TSI 1.4 122 hp aracımı dün teslim aldım. Tek kelime ile şunu söyleyebilirim harika bir alet. Hangi viteste olursanız olun ister devirsiz gidin ayağınızı gaza biraz fazla bastırınca aracın altınızdan kaydığını hissediyorsunuz. Araç hakkında motor bilgim fazla olmadığı için çok fazla birşey yazamıyorum. Ama bir kaç arkadaşıma da verdim ve kullandılar tek kelime ile hepsi harika bir deneyim olduğunu söylediler aracın altınızdan kayıyor olması ve de koltuğa sizi yapıştırıyor olması harika bir duygu.
  • bizde su an 06 jetta 1.6midline var 66 bin hayırlısıyla ocak sonuna dogru jetta tsi 140bg comfortline alıyoruz salsa kırmızısı inşallah bu renk yakısır babam secti alınca izlenimlerimi paylasacagım sizle yanlıs sormak istedigim bir soru rodajda bu arabayı nasıl kullanmak gerekir gördügüm kadarıylada kimse motorda sorun yaşamamız inşallah bizde yaşamayız cünkü almadan önce biraz tereddütteydik

  • araç cruise controlde 100 km/h ile 4 kişiyle 6 viteste inegöl -bursa arası ümitalan yokuşunda banamısın demiyor ... acaba atarmı diye bekledim kesnlikle çekişi mükemmel....
  • bu haftaki AutoShow dergisinde A3 1,4 TSI testi var.
    proteo arkadaşımızla benzer ifadeler kullanmışlar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Hayırlı olsun,kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim, umarım memnuniyetin kullanımın boyunca artarak devam eder.

    140'lık kullanmış mıydın? kulllandıysan aralarında ne tür fark gördün?

    122'lik test aracı gelince hemen gidip süreceğim.
    VW bizi teknoloji manyağına çevirdi,bilişim teknolojisindeki gibi devamlı yeni sürüm devamlı yeni türev ürünler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    golf TSI 1.4 122 hp aracımı dün teslim aldım. Tek kelime ile şunu söyleyebilirim harika bir alet. Hangi viteste olursanız olun ister devirsiz gidin ayağınızı gaza biraz fazla bastırınca aracın altınızdan kaydığını hissediyorsunuz. Araç hakkında motor bilgim fazla olmadığı için çok fazla birşey yazamıyorum. Ama bir kaç arkadaşıma da verdim ve kullandılar tek kelime ile hepsi harika bir deneyim olduğunu söylediler aracın altınızdan kayıyor olması ve de koltuğa sizi yapıştırıyor olması harika bir duygu.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.