Şimdi Ara

Triptronik,Easytronik,Otomatik Bunlar Aynı Şeylermi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
13.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu terimdeki şanzımanların farkı nedir genelde triptronik terimini görüyorum bu şanzıman tam otomatik değilmidir?Triptronik vitesleri görüyorum hiç otomatiğe benzemiyo?
    Bu terimleri bana karşılaştırırsanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozborme -- 28 Ekim 2007; 18:06:16 >



    _____________________________
  • triptronik:hem otomatik hem manuel kullanıma imkan veren şanzuman
    otomatik:adı üstünde otomatik şanzuman
    easytronic:triptroniğin opel'deki ismi
    _____________________________
  • ozman en iyisi triptronik oluyo ölemi?Yani mesela düz kullandığımızda daha az yakıt harcama imkanı vardır heralde en azından? Bide galiba fiestalarda falan asm şanzıman varmış nasıldır iyimidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozborme -- 28 Ekim 2007; 18:14:03 >
    _____________________________
  • Bu triptonik'i manuel modda kullanırken tam anlamıyla kontrol sizde mi? Örneğin ben son viteste 30 km hıza kadar düştüğümde kendi kendine vites küçültüyor mu? Eğer manuel modda kontrol tam anlamıyla bende değilse bana pek gelmez bu vites.
    _____________________________
    The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

    Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
  • tiptronik wv nin tescilli markası.

    artık aspirin gibi olmuş. temel anlamda otomatik vitesli olupta vitesleri sürücünün değiştirmesine verilen şanzıman türlerine biz halk arasında tiptronik diyoruz.

    yoksa bahsettiğin tüm isimler farklı teknolojiler içermekteler.

    söz gelimi tiptronik şanjımanda tork konvertörü vardır. bu sebepten yakıt tüketimi fazladır ve araç yokuşlarda geri kaymaz. vites kutuları otomatik vites kutusudur

    ama easytronik (opel) sensotronik( citroen sanırım) AMT ( mitsubishi-honda) MMT(toyota) şanzımanlar ise baskı balatay sahip yani debriyajlı otomatiklerdir. bunlarda debriyaj pedalı vardır ama bu pedalı bizim yerimize bir robot kumanda eder.yokuşlarda geri kayarlar (hill hold yoksa). vites kutuları manuel vites kutusudur.

    kısaca toparlarsak bu tip el ile değiştirmeye imkan veren ilk şanzımanı wv nin tiptroniği olduğu için yazımın başındada belirttiğim üzere halk arasında bu tip şanzımanları tarif ederken hep tiptronik diyoruz.

    aslında yarı otomatik de diyebiliriz.

    veya sürücü kontrollü otomatik vites vb gibi.

    kendi aracımdan örnek verirsem ( mitsubishi colt AMT 6 ileri ) araç 6500 devire kadar devir çevirmeye izin vermekte. yani 1. viteste 6500 devire kadar çıkabiliyorsunuz .6500 deviri geçince şanzımanı korumak için vitesi kendisi değiştiriyor.

    yavaşladıkça da vitesler otomatik olarak azalıyor. mesela 4. vitestesiniz kırmızı şık yandı ilerde siz ışığa varana dek vites 1 e düşüyor.



    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ekim 2007; 19:04:46 >
    _____________________________




  • Teşekkürler açıkladığınız için ozman tiptronik vitesi ister sadece manuel istersek otomatik kullanıyoruz.Bide fazla yakıt harcar demişsiniz ancak örneğin dizel triptronik fiestalar gayet makul yakıt seviyesindeler?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    tiptronik wv nin tescilli markası.

    artık aspirin gibi olmuş. temel anlamda otomatik vitesli olupta vitesleri sürücünün değiştirmesine verilen şanzıman türlerine biz halk arasında tiptronik diyoruz.

    yoksa bahsettiğin tüm isimler farklı teknolojiler içermekteler.

    söz gelimi tiptronik şanjımanda tork konvertörü vardır. bu sebepten yakıt tüketimi fazladır ve araç yokuşlarda geri kaymaz. vites kutuları otomatik vites kutusudur

    ama easytronik (opel) sonsotronik( citroen sanırım) AMT ( mitsubishi-honda) MMT(toyota) şanzımanlar ise baskı balatay sahip yani debriyajlı otomatiklerdir. bunlarda debriyaj pedalı vardır ama bu pedalı bizim yerimize bir robot kumanda eder.yokuşlarda geri kayarlar (hill hold yoksa). vites kutuları manuel vites kutusudur.

    kısaca toparlarsak bu tip el ile değiştirmeye imkan veren ilk şanzımanı wv nin tiptroniği olduğu için yazımın başındada belirttiğim üzere halk arasında bu tip şanzımanları tarif ederken hep tiptronik diyoruz.

    aslında yarı otomatik de diyebiliriz.

    veya sürücü kontrollü otomatik vites vb gibi.

    kendi aracımdan örnek verirsem ( mitsubishi colt AMT) araç 6500 devire kadar devir çevirmeye izin vermekte. yani 1. viteste 6500 devire kadar çıkabiliyorsunuz bunun yukarısında vitesleri kendi düşürüyor.


    yavaşladıkça da vitesler otomatik olarak azalıyor.



    hayırlı günler.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    Bu triptonik'i manuel modda kullanırken tam anlamıyla kontrol sizde mi? Örneğin ben son viteste 30 km hıza kadar düştüğümde kendi kendine vites küçültüyor mu? Eğer manuel modda kontrol tam anlamıyla bende değilse bana pek gelmez bu vites.

    Benim aracım Astra - Easytronic; o tür durumlarda kendi kendine vites düşürüyor. Ancak mesela 2. vitesle kalkış yapmak gibi imkanların var.
    Başka bir durum; devir 6000' i buldu ama sen değiştirmedin, manuel moddayken kendi başına vites yükseltmiyor tabii motora zarar verecek kadar zorlamadığın sürece.
    Bunun yanında sport modu var; daha yüksek devirde vites değiştiriyor, gaz pedalını daha duyarlı hale getiriyor, direksiyon sertleşiyor, donanım paketine göre süspansiyonlar sertleşiyor vs. vs...
    Kış programı var, devrin yükselmesini önlüyor; ani gaz vermeyi önlüyor...
    Yani manuel vitese son derece yakın. Ufak farklar elbette mevcut.
    İşin teknik yanı da aynen üstte açıklandığı gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 28 Ekim 2007; 18:55:19 >
    _____________________________
    It will shock you how much it never happened that a great car ever existed and yes the world around you is created to sell you things & cars ...
    You idiot! Think not BUY.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tam otomatik sistemler otomatikleştirilmiş düz şanzıman sistemlere göre daha çok yakıt tüketirker bunu demek istedim.

    dizel fiesta tam otomatikmi tiptronik tabir ettiğimiz sistemdenmi yoksa easytronik gibimi şu an bilemiyorum ama tam otomatikse ve az yakıyorsa bu dizel olduğu içindir.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • Triptronik,Easytronik,Servotronik bunların hepsi hem manuel, hemde otomatik kullnıma izin veren şanzuman sistemleridir. İsimler firmalara göre değişiyor. tiptronik vw, eastronik opel, servotronic bmw vs. Otomatik şanzuman ise sadece otomatik kullnaılan şanzımanlar. Ama teknoloji geliştikçe çok farklı şanzımanlarda çıkmakta. Örneğin vw grubunun DGS şanzımanı çift kavrama sayesinde daha hızlı vites değiştirme ve hzılanmalarda düz vites performansı ve iyi bir tüketim veriyor.
    _____________________________
    Paran yoksa japon, paran varsa alman...
  • Sırf bu manuel modda bile kontrolün %100 bende olmaması yüzünden heralde hayat boyu (üretilmeye devam ettiği sürece) manuel araçlardan kurtulamayacağım.

    Örnek: Mekece yolunda yaklaşık 8 km boyunca rampa var. Şuanki aracımla bu 8 km'nin tamanını 3. viteste iniyorum. Yol yer yer oldukça keskin virajlara sahip ve buralarda frene basarak 20 km/s hıza kadar düşüyorum, viraz bitince yine gaza dokunmadan aracı kendi halinde bırakarak hızlanmasını sağlıyorum. Böylece bu mesafe boyunca yakıt tüketmiyorum.

    Aynı olayı triptonik bir araç ile yapmaya kalksam virazlarda frene bastıkça vites küçültecek araç, sonra da düşük viteste gaz vermeden istediğim hıza çıkamayacak, iilahi her yavaşlamadan sonra kendim vites büyültmek zorunda kalacağım. Kardeşim madem ki manuel mod yaptınız neden küçültüyor vitesi bana sormadan?

    Öyle bir vites istiyorum ki otomatik modda kontrol tamamen araçta olacak ama manuel moda aldığımda ne yaparsam yapayım karışmayacak, istersem 5. viteste 5 km/s hıza düşeyim, karışmayacak.... devirden düşüp stop etsin ya da stop etme noktasına gelince boşa alsın sonra yine söz konusu vitese geri dönsün stop etme tehlikesi geçince ama vites ile oynamasın yahu.


    Bir de merak ettiğim bir konu daha var, örneğin bahsettiğim yolda manuel bir araç hiç frene dokunmadan bütün rampayı 2. viteste inebilir. Ama 3. viteste inemez, virajları alamaz. Söz gelimi ben yolun düz bölümlerinde 4. viteste 80 km/s civarlarında giderken frenlerin tutmadığını farkedersem kademeli olarak 2. vitese kadar düşer ve makul bir hıza inebilirim. Böyle bir durumda triptonik araç ne yapacak? muhtemelen o hızda vites küçülttüğünüzde çok yüksek devire çıkacak ve kendisi yine büyütecek. Bunu tamamen öğrenmek için soruyorum, yoksa gaza basmadığınız sürece devir ne olursa olsun büyütmüyor mu?
    _____________________________
    The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

    Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!




  • 6500 devire dek ( en azından mitsubishi colt AMT ) siz vitesi ileri ittirmediğiniz sürece vites değiştirmiyor.

    ayrıca öyle frene dokunur dokunmazda vites küçültmüyor. mesela 4. vitestesiniz fren yaptınız kısa süreli mesela önünüze bir engel ( çukur tümsek) çıktı pat diye 1 e düşürmüyor. genelde 4 te tutuyor bazende 3 e alıyor. 1. vitese ancak tekerlekler durmaya yakın düşürüyor
    _____________________________
  • triptronik ve easytronik aynidir
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • vozer

    siz bu virajda aracı kaç devire kadar düşürüyosunuz

    otomatik boradan örnek veriim istinye parkın yanından enka okuluna doğru bi yol döner sonrası yokuş aşağı

    viraja girerken firenle yavaşilıyorum araba 1000 devirde sabit kalıyo ben sırf firene basıyorum 20-30 km ile viraja giriyorum yavaşça ve yokuş açağı hiç bi şeye basmadan arabayı bırakıyorum kendi son vitese kadar çıkıyo yani sizinde istediğiniz gibi bu arada yakıt tüketimini 0 ı gösteriyo ama tam otomatik olduğu için motor fireni yapmıyorum (1-2-3 seçenekleri var ama ben kullanmıyorum) ve firene basmam gerekiyo eyer yarı otomatik bi şenzıman olsaydı yokuş aşağı istediğim viteste sabitler firene bile basmazdım

    otomatik ve yarı otomatiklerdeki tek sorun küçük manevraların zor olması yani araca biraz gaz verseniz sizi atıyo parkta filan sorun oluyo yani yarım debriyajla milim milim yanaşma zor olmuyo onun dışında aracı 800 devire indirmenin bi anlamıda yok istanbul trafiği için vazgeçilmez bi teknoloji....




  • triptronık vites otomatik vitese ek olarak manuel olarak geçiş sağlayan bir sistemdir.triptronık selpak gibi bir isim olmustur.bmw de steptronık vw de triptronık vss.... sonuç aynıdır.

    easytronık faklı bir sistemdir.triptronık vites gibidir.debrijay yoktur otomatik gibi.triptronık gibi manuel geçiş imkanı da sunar.ancak aslında araba otomatık vitees gibi davranmaz.manuel gibi davranır.yanı surekli gaz almaz.bayırda geri kaydırır.
    bu sistemi de opel kullanmaktadir
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    triptronık vites otomatik vitese ek olarak manuel olarak geçiş sağlayan bir sistemdir.triptronık selpak gibi bir isim olmustur.bmw de steptronık vw de triptronık vss.... sonuç aynıdır.

    easytronık faklı bir sistemdir.triptronık vites gibidir.debrijay yoktur otomatik gibi.triptronık gibi manuel geçiş imkanı da sunar.ancak aslında araba otomatık vitees gibi davranmaz.manuel gibi davranır.yanı surekli gaz almaz.bayırda geri kaydırır.
    bu sistemi de opel kullanmaktadir


    yarım düzüne daha firma kullnıyor arkadaşım.

    honda, totota,mitsubishi,ford,citroen,fiat,smart.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • bendede amt şanzumanlı honda civic var arac manuel mantıkla hareket ediyor sadece debriyaja siz değil kendisi basıyor,yani manuelin yandan yemişi
    _____________________________
  • TRİptronik değil tiptronik bu birincisi.
    Ayrıca @gyrmann arkadaş yukarda yazmış, yeniden yazmak gereksiz. İkisi farklı. Tiptronikte tork konvertörü yerinde duruyor. Diğerleri ise otomatikleştirilmiş manuel vitesler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    triptronik ve easytronik aynidir
    _____________________________
  • audi multitronik manual seçenek ister direksiyondan ister vitesten kontrol
    _____________________________
    Katılım:19 Mayıs 2006
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.