Şimdi Ara

TRİGER ZİNCİRİ YERİNE NEDEN TRİGER KAYIŞI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
56.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 154.000 de zincirli nissan primera aracım var ne bir ses ne bir şakırtı duydum daha 150.000 de ömrü var..kayışlı arabayı vurdurmak sakıncalıdır lakin bu ay içinde neredeyse zevk için( yanlış olduğunu biliyorum) 15 kere vurdurmuşumdur aracı onun öncesindede kaç kere vurdurulmuştur bilemiyorum ben 3. sahibiyim..triiger kayışı olsa nelergelirdi başıma acaba..birde şunu merak ederim sabahları şahin doğan çalıştırıldığında gaz verildiğince bir kayış sesi yükselir acaba bu triggermi ?

    şunuda eklemek isterim ki madem felsefe yapmışız:) 2000 nissan primeranın en alt modeli 1.6 motorlu olan aracında 4 teker diskte yeni fiat lineanın arka tekerleri neden kampana..ozaman kampana diskten daha iyi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Av.Asilkan -- 12 Şubat 2010; 0:59:28 >
  • doğanlardaki kayış sesi vantilatör kayışı sesidir. artık klaik olmuştur sertleşir ve ses yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilkanissan

    154.000 de zincirli nissan primera aracım var ne bir ses ne bir şakırtı duydum daha 150.000 de ömrü var..kayışlı arabayı vurdurmak sakıncalıdır lakin bu ay içinde neredeyse zevk için( yanlış olduğunu biliyorum) 15 kere vurdurmuşumdur aracı onun öncesindede kaç kere vurdurulmuştur bilemiyorum ben 3. sahibiyim..triiger kayışı olsa nelergelirdi başıma acaba..birde şunu merak ederim sabahları şahin doğan çalıştırıldığında gaz verildiğince bir kayış sesi yükselir acaba bu triggermi ?

    şunuda eklemek isterim ki madem felsefe yapmışız:) 2000 nissan primeranın en alt modeli 1.6 motorlu olan aracında 4 teker diskte yeni fiat lineanın arka tekerleri neden kampana..ozaman kampana diskten daha iyi..


    Öncelikle şunu belirtmemde fayda var.tirger kayışı iyi demek tirger zinciri kötüdür demek değildir.Yukarıda bir çok arkadaş bu konuda yorum yapmış zaten.Tekrarlamak istemiyorum.Tirger kayışlı araba vurdurularak çalıştırılmaz ama tirger zincirli araba vurdurularak(itilerek) çalıştırılır anlamı da nereden çıktı.Her ikiside vurdurularak çalıştırılması sakıncalıdır.Tirger kayışını sıyırabilirsiniz.Tirger zincirini de kırabilirsiniz.Onuncu ittirmede olmazda yirminci de olur onu ben bilemem.Sonuç: Zincirlide,kayışlıda veya eski sistem olan fiber dişli tip olan araçlarda da ittirerek çalıştırmak sakıncalıdır.Ama yolda kalmışsınız.Marş basmıyor,yardım eden de yok.Eh o zaman yapacak bir şey de yok.O zaman ittirerek çalıştırma yoluna gidebilirsiniz.Çalışmazsa da fazla zorlamayın.Arıza başka yerdedir.

    Kayış ve tirger kayışı ses farkına gelince;Ses kayış sesi geldiğinde kaputu açın kayışın üzerine az bir miktar su(fincan yarısı kadar bile yeterli)dökün ses kesilirse Tirger kayışı değildir Şarş dinamo kayışıdır.kesilmiyorsa Büyük ihtimalle tirger kayışındadır.Zaten ses yapan tirger kayışı nedeniyle araç geç çalışır.

    Kampana/disk konusu ise farklı bir topic te açılmalı.Konumuz tirger.
    Selamlar




  • Aracım 2000 model vvti motor corolla. triger zinciri var
    ama triger kayışlı opel astradan daha sessiz. 160 binde. daha motoru açıp zincir kayış muhabbeti yapmadık 500 bin km. de değiişr diyorlar .
    iyi ki zincir var. triger kayışı olan araç sahipleri her 60 binde "nerede değiştirsek, hangi parçaları değiştirmesek de ucuza gelse, triger değişiminden sonra araba saçmalamaya başladı, şu usta daha iyi değiştiriyor......." gibi araştırmalara giriyorlar. ben de onları seyrediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail64 -- 22 Şubat 2010; 10:33:07 >
  • araba firmalari nerden para kazanacak zincir olsa uzun omurlu olacak kayis fazla uzun omurlu degil boylelikle her kesimde para kazanacak bu isten
  • birkaç sebebi var 1: maliyet politikası 2:yedek parçadan para kazanma hırsı 3:zincir eski tip araçlarda kullanılıyordu tarihi eser ve çok ses yapıyordu triger kayisi zincire nispeten çok daha sessiz(ve en büyük rolde budur daha sessiz ve seri araba üretmek için..)
  • Bu konu biraz yumurta-tavuk olayı gibi.

    Her iki sistemin de kendine göre avantajları/firmalara avantajları vardır ki önemli olan da farklılıktır.

    Yoksa mühendisler herşeyi biliyor da kronik arızaları biz mi uyduruyoruz?

    En çok satan iki marka üzerinden gidersek,Fiat araçları genelde arkadan,Renault araçları önden çekişlidir. Sayfalar dolusu tartışılır bu konu,peki doğrusu ne?Renaultun mühendislerinin bildiği süper teknikleri Fiat bilmiyor mu yahut tam tersi...

    Doğru tek olsa herşey olmaz tek şey olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Motor Doktoru

    ben bu yazıları yazarken birşeylerden etkilenerek yazarım.triger zincirinin koptuğunu ne gördüm nede duydum diyorsunuz sanayiye gidin ve sorun.ha ben sürekli kopar yada şukadar ömrü var lafları etmedim.bazı araçlar fabrikasyon hatalı olabilir.bunlarıda göz önünde bulunarak yazmanızı tavsiye ediyorum.ve şöyle bir gerçek varki kayışın esneme payı zincire göre kat kat fazladır.buda kopma olasılığını az seviyelere düşürür.bizde skoda favarit vardı ve bu araçta kayış vardı.araç 100000 km yi devirmişti yanlış hatırlamıyorsm.yani bu rakam işlerinde genel olarak bakılmalı diye düşünüyorum.bazı istisnalar olabilir tabi.kendi düşüncem böyle....


    Bir şeyler bildiğini sanan arkadaşım;
    Fabrikasyon hatası kayışta oluyorda, zincirde neden olmuyor... Tavsiyelerini Önce kendine sakla,
    Bir Metalin, Aşırı Yağlamadan Yalama Olduğunuda senden duydum :)
    Hele hele Yağın İçinde Çalışan paslanmaz çeliğin Paslanmasına baya güldüm :)
    Hele hele metal zincirin ömrünün, Kayıştan nasıl Kısa Olduğunu Hiç Anlamadım. Kimyayı tekrarmı İcat ettin???

    Kayış, Zincirden Daha esnektir Eyvallah, Fakat Bu egzantirik zamanlaması için Bir Avantajmıdır Yoksa Bir dezavantajmı ? ;)
    Ayrıca esneme kopmayı Önlemez, Dahası kayış X kuvvette koparsa, zincir nerden baksan 5X kuvvete dayanır.

    Sonuç Olarak Fabrika kendisi zincire Motorun Ömrü Kadar Ömür veriyor, kayışada maksimum 100 000km
    En düz mantıkla sadece son yazdığım kıyaslamayla dahi, zincir kayıştan daha mantıklı görünüyor...




  • Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

    Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

    Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?

    Nasıl yok olur mu öyle şey?
    2005 Corsa'nın dizelinde de benzinlilerinde de (Twinport) triger zinciri mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

    Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?

    Nasıl yok olur mu öyle şey?
    2005 Corsa'nın dizelinde de benzinlilerinde de (Twinport) triger zinciri mevcut.


    Arkadaş yanlış söylemiş. Zincir varmış. Kayış olana triger dendiğini biliyormuş sadece. Zincirlilere triger dendiğini bilmiyormuş. Neyse. Ben yine soruma cevap bekliyorum. Bilen var ise.




  • quote:

    Arabalarda neden triger zinciri veya kayışı var. Neden olmak zorunda. Olmayan arabalar da var. Mesela 2005 model Opel Corsa'da yok. Opel corsa örnek vermek içindi. Önceki arabam Broadway idi. Onda da yoktu mesela. Ama at gibi de giderdi.

    Olmasının veya olmamasının ne gibi bir avantajı veya dezavantajı var. Bunu yazabilir misiniz?


    olmaması diye birşey mümkün değil çünkü krankı döndüren piston hareketleridir , ama egzantrik milini döndüren şey de krank ile bağlı (kayış ,zincir benzer şeyler ) olan triger kayısıdır. Subaplar da egzantrik milinin dönüşü ile açılıp kapalır. Herşey birbirine bağlıdır bağlantı koparsa tüm motor mahfolur , subap kırar , herşey birbrine girer , bu derece önemli parçadır motorda , arabada lastik ne ise motorda triger aynı öneme sahiptir.




  • Doch: Double over cam shaft : Üsten çift egzantrikli motor demek ve daha silindir başına 2 emme 2 egzos valfi düşen makinelerde kullanılır.
    Soch Single over cam shaft :Üsten tek egzantrik miline bağlı çalışan bir sistem olup silindir başına 1 emme ve 1 egzost valfi düşen sistemlerde kullanılır.Eski makine sistemlerinde motor krank hareketinin egzantrik miline irtibatlanması basit dişli çark prensibiyle üretilir ve dişliler özel teflon presleme tekniği ile defalarca ısıtılıp soğutularak elde edilirdi.Bu sistem daha çok ağır devirli ve yüksek kontriksiyonlu makinelerde kullanılır özellikle dizel makinelerde. Ama gerek mühendisler,gerek sermaye sahiplerinin günümüz geri dönüşüm mantığı ve toplam kalite yönetimine odaklı çalışma sistemlerine paralel olarak tüketicinin daha çok ne istediğine yönelmiştir ki malesef bizler daha çok bir arabanın dış görünüşüne aldanırız bakım masrafları vs. başımıza birşey geldiğinde düşünürüz. Bilindiği gibi motor yağını en çok bozan hidrokarbonlar arasındaki kovelent bağları kıran etmen sıcaklıktır ve krank milinden piston alt kafasına püskürtülen yağ çok yüksek sıcaklıklara maruz kalır ki bu pistondaki yanmanın ürünüdür.Ayrıca bu ısı kaynağına ek olarak dişli sistemler arasındaki klarenslere bağlı olarak yağ dişliler arasında sıkıştırılır ve aşırı miktarda ısınır erken bozulur bu sebeple dişli sistemler yüksek devirli makinelerde değil daha çok lokomatif,gemi,fabrika jeneratörleri gibi yüksek tork eğrisine sahip sistemlerde tercih edilir ayrıca zincirli araçların torku daha yüksektir ki beygiri daha düşük kılar amaçta dizel motorların gelişen common rail teknolojisiyle beraber devirlerini artırmaktır çünkü dizel pistonlarının strok boyları benzinli motorlardan daha uzundur buda kuvvetten kazanç sağlarken yoldan kayıp ettirir. Egzantirik zinciri daha sesli ve uzun ömürlüdür ve kayışın aksine daha çok esneme payı vardır. Kayışın kullanılmasının tek sebebi bakım maliyetleri ile tüketiciyi yoklamaktır. Yarış motorları gibi 15000 devirli makinelerde zincir kullanılır çünkü zincir düşük devirlerde torkun istenmediği ama devirler yükseldikçe beygirin arttığı(beygir ile tork herzaman ters orantılı değildir motorun verim hesabına göre artar azalır) sistemlerde tercih edilir ki zaten racing makineler her 1000 saatte yağları değişir hızlı koşan hızlı ölür misali. Kayış aralığı artan araçların geç çalışmasının sebebi çok küçük derecelerde emme ve egzost sübaplarının açılma ve kapanma zaman aralıklarının bozulmasından kaynaklanır.yani sıkıştırılmak istenen havanın bir kısmı fire edilir basınç düşük olunca araç geç çalışır ki bu sadece dizel araçlar için geçerlidir. Sonuç olarak dizel araçlar düşük devirli yüksek torklu benzinliler ise düşük torklu yüksek devirli ve beygiri yüksek makinelerdir araçların şanzıman ve diğer aktarma organlarında dizellerin düşürme oranı benzinli araçlara göre daha kısadır. Dizeller için zincir benzinliler için kayış daha iyidir. Dişli sistemler ağır makinelerde kullanılır ki onlarda valflere ileten harici tepidrod-cam mekanizmaları mevcuttur. Zincir kayıştan dağa sağlamdır. Umarım anlatabilmişimdir.




  • @cankişot katılıyorum sana ince hesap
  • benim aracın kayısı 60-65 binde bir degisiyor. Sanırım 120 lira falan masrafı vardı.Şu zamana kadar bir kere değiştirdim ancak trigeri zincir olup radyatorü kayış olan aracları hepimiz biliyoruz ...
    ben 30bin kmde vantilator kayısı ciyak ciyak edeninede şahitim. Servis trigere 120 lira istiyosa en az 60 lira vantilatore ister peki bu dediginiz markalar neden o kayıslarıda zincir yapmamış ???

    Yukarıda okudugum yazılardan anladıgım aracım zincir olsa idi sıfır alımda maliyeti daha fazla olacaktı.

    birde aklıma şu geldi zincir motora ek bir yük getirebilir sonuçta kranka bağlı ve bu zincirin belli bir agırlıgı var vede zincir büyüm yerlerinde sürtünme yapan bir parça . kayış sistemi daha hafif oldugundan dolayı motorda güç kaybı daha az olabilir.
  • Motor doktoru sallamışsın ama me salladıpın belli değil bilmiyorsan yazma br olm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor Doktoru kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: Motor Doktoru

    öncelikle selamlar...
    Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
    - triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
    - Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
    - üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
    - aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
    - ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
    - paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

    kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...



    Konuyu hortlatmak istemezdim ama bu kadar fikirsiz zikirin pervasızca, hemde motor doktoru rumuzuyla yazılmasına sessiz kalamadım.
    İşte sanayide de bu şekilde birçok usta olduğundan çoğu zaman başımıza daha çok masraf açılabiliyor.

    Demiş ki zinciirn yağlama sorunu vardır? Bu bir sorun mudur? yani zincirli bir motorda şöför bir eliyle yağ mı basar. O zamana motor komple sorundur, bi git hele ya...

    zincir motor içeirindedir, öyle şıkır şıkır ses de yapmaz, motorun normal sesinden exktra bir ses duyulmaz. Ona bakarsan motorun içinde birbirine temas eden o kadar parça varki, bunların şıkırtısından motor sesi duyulmazdı. Yağlama zaten bunun için var..

    Aşırı yağlama ve yalama oluşması ???? diyecek sözüm yok...

    Zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa mı??? ne içtin be arkadaşım. Kayış bir kere kauçuk, araba hiç çalışmasa 4-5 sene sonra çatlamaya başlar. Trigger peryodik olarak değiştirilir ya zincir için böyle birşey yok. Ama tek doğru olan zincir sıkıntı yaparsa maliyeti trigerden fazla olur ama o kadar da fazla değil. triger 100 ise bu 200 hadi 250 olsun. O da bozulursa, triger ise zaten bu paradan fazlasını yer aynı sürede. Triger bi koparsa motor iner, ama zincir sıkıntı vermden önce şıkırtı vermeye başlar, belirti veriri.

    Paslanma demişsin.. kardeş bu bisiklet zinciri mi? eğer motor içindeki sürekli yağlanam zincir paslanırsa, piston sekman v.s. ne yapsın...

    Aracımın bakım yapılırken, ustanın dükkanında motoru yenilenen bir mercedes vardı, baktım zincirli, dedim usta bunlarda da mı zincir varmış?
    Dedi ki bu araçlar bakım ve zamanı gelince rektefiye dışında pek sanayiye uğramaz. Şu zincir motor ömrüyle bir. Mercedes bu modelleri ürettikten sonra parça v.s. satamadığından zinciri daha sonraki modellerden çıkarmış... Dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exelsior -- 8 Temmuz 2014; 2:17:57 >




  • Ya arkadaşlar ben çok anlamam ama Babamda zincirli RENO19 var 250.000 km yi devirdi daha zincirle ilgili işlem yapılmadı ne kadar sağlam demekki zincir ben bunu anladm :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda yorum yapan bir arkadaşa çok güldüm yaa RENO 19 u babamla sanayiye bakıma felan götürdüğümuzde bende giderdim hep ustalardan sunu duyardm : oooo bu modeller iyi çünkü zincirli derlerdi
    Kayış olsa 60.000 bir bi dünya masaraf derdi ustalar arabamz 250.000 bini devirdi ilk elden bizde ama daha zinciri sapasağlam renault birde. Ama ama nasıl olurda o arkadaş tiriger zincirinin ömrü tiriger kayışından az diyor :-) sadece gülüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    "Dişli sistem mi? araçlarda triger zinciri/kayışı yerine dişli sistem kullanan bir aracı ne duydum ne de gördüm böyle bir araç mı var? yoksa siz hayalinizdeki araçtan mı bahsediyorsunuz?"......TUFANER....
    -----------------------------------------
    sayın TUFANER:yukarıdaki alıntı sizin, ne gördüm nede duydum diye çok afaki konuşmamak gerek.bende size eski(70 lere kadar)üretilen motorların dişli sistemi olduğunu hatırlattım.niye zorunuza gitti.
    doch motor konusunuda bilmeden eleştirdiniz.harikan önceki motorlarını doch tipi üretirdi.özellikle harikanla zikrettim yanlış anlaşılmasın diye.(diğer ismide "H"tipi motorlardır.
    zannedildiği gibi doch yeni birşey deyildir 60 yıldan fazla amerika bu motorları üretmiştir.
    arkadaşımız dişli mekanizması olan motorun resminide koymuş.bilmiyordum demek yerine siyasi cevaplar sadece avuntu olur.
    resmi koyan arkadaşa teşekkür ederim.
    Benim 94 model Isuzu kamyonetım ve 90 model kamyonetım de triger ve zıncır yokdu dişliydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.