ewet arkadaşlar böyle bir liste veya bilgi varsa gerçekten çok iyi olur
quote:
Orjinalden alıntı: simbat26
arkadaslar malum triger kayisinin zincir olani da varmis...hangi modellerde bu var acaba?bilen cevaplarsa memnun olurum
Değerli arkadaşlar benim de başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum Opel vectra Cd arabam vardı 75000 km idi yolda giderken arabanın altından bir şey çıktı koptu gibi bir ses geldi aynadan baktım acaba bir şeyin üzerinden mi geçtim diye yok durdum kaputu açtım normal neyse bir hafta sonra servise gittim triger değiştirecegim çünkü aldığım adam bir türlü sağlıklı bilgi vermedi ne zaman kaç km de değişitidiye koruma kapağını bir söktüler abi Allahın sevgili kulusun dediler neden dedim devir daim pompasının dışını kapatan koruma var kayşta onun içinde kapak çıkınca kayış ta yarıya gelmiş hani tamamen şans bekli 10 km sonra oradan çıkacak alsana dünya masraf neyse hepsini orijinal değiştirdim kurtuldum size tavsiyem triger seti gibi hayatibir grubu enkaliteli parça ile yenileyin çünkü benim su pompası yansanayi yada düşük keliteli idi belki kayış kopmadı ama pompa yüzünden yerinden çkıyordu her kese kazasız sürüşler dilerim
Triger çok önemlidir, 60.000 km de bir kontrol ettirin. Kayış ve rulmanları kaliteli olanlardan seçin. Kalitesiz ürünleri kullanmayın.
emre yazın için teşekkürler. gayet bilgilendirici olmuş
hocam zaten kayış para değil. işçilik asıl para tutan. senin durumunda şarj dinamosu ve diğer civar aparatlar sökülünce zaten geriye bi kayışı değiştirmek kalıyor. e onu da değiştiriver hazır açtırmışken.
triger işi şakaya gelmez. 2.el almışsanız ve geçmişini bilmiyorsanız değiştirmekte fayda var.
günümüzde kayışlar oldukça sağlam. yani deformasyon fazla olmuyor. km si gelip te değiştirilen kayışta bile iplik bile çıkmıyor. ama diğer sorun bilyalar... bilyalar zamanla aşınıyor ve zor dönmeye hatta sonunda kilitlenip kalıp, kayışı da koparmaya kadar gidiyor.
yani açıp baksan, kayış sağlam gözükse bile bir de gergi bilyaları var. onları nasıl kontrol edeceksin?...
gerçi gergi bilyaları ömürlerinin sonlarına doğru ses de yapmaya başlarlar ama bazen de ses de olmadan kilitlenir ve kayışı koparır...
en sağlamı hazır açmışken trigeri set olarak, yani kayış ve bilyalar olarak değiştirmek...
triger kayışı = 20 ytl gergi bilyaları genelde japonlarda 2 adet = 30 ytl ayrıca v ve d kayışlarını da değiştireyim dersen 7.5x2 = 15 ytl de v+d kayışları hazır açılmışken devirdaim da değişsin dersen devirdaim= 40-70 ytl arası markaya göre değişiyor...
toplam 20+30+15+40=105 ytl malzeme ama full bakım...
+ pazarlık gücüne bağlı olarak 50 - 80 ytl arası işçilik.
triger seti toplam 150 yi bulmaz...
ama işçilik devirdaim ve v+d kayışları değişsede artmaz. çünkü hepsi aynı yerde. ilerde devirdaim değişmesi gerekirse japonlarda genelde triger değşmiş kadar işçilik çıkar...
kolay gelsin...
bir de hocam kaç binde bir değişir demişsin. arabadan arabaya değişmekle birlikte japonlarda genelde 100 bin veya 3 yıl almanlarda genelde 90 bin veya 3 yıl diğerleri 60 bin ve altı veya 3 yıl
toyota da 100 binde bir veya 3 yıl
ama eğer kayış takılalı 3 yıl olmuşsa kayış sertleşmeye başlar ve özelliğini kaybederek kopabilir. onun için yeterli km yi yapmamış olsanız da 3 yılda bir trigeri set olarak değiştirmekte fayda var...
zaten atla deve değil.
hocam verdiğin bilgiler için cok teşekkür ederim ne zamandır arastırdıgım bilgileri detaylıca acıklamıssın... hürmetler......
triger kayışı = 20 ytl gergi bilyaları genelde japonlarda 2 adet = 30 ytl ayrıca v ve d kayışlarını da değiştireyim dersen 7.5x2 = 15 ytl de v+d kayışları hazır açılmışken devirdaim da değişsin dersen devirdaim= 40-70 ytl arası markaya göre değişiyor...
toplam 20+30+15+40=105 ytl malzeme ama full bakım...
+ pazarlık gücüne bağlı olarak 50 - 80 ytl arası işçilik.
triger seti toplam 150 yi bulmaz...
ama işçilik devirdaim ve v+d kayışları değişsede artmaz. çünkü hepsi aynı yerde. ilerde devirdaim değişmesi gerekirse japonlarda genelde triger değşmiş kadar işçilik çıkar...
kolay gelsin...
üstad, Dizel focus TDCI larda triger kayısı kaç km değişiyor bilginiz var mı bir de bazıları dizellerin belirli modellerinde zincir var diyorlar hangilerinde zincir hangilerinde klasik iplikli lastik.,
triger kayışı = 20 ytl gergi bilyaları genelde japonlarda 2 adet = 30 ytl ayrıca v ve d kayışlarını da değiştireyim dersen 7.5x2 = 15 ytl de v+d kayışları hazır açılmışken devirdaim da değişsin dersen devirdaim= 40-70 ytl arası markaya göre değişiyor...
toplam 20+30+15+40=105 ytl malzeme ama full bakım...
+ pazarlık gücüne bağlı olarak 50 - 80 ytl arası işçilik.
triger seti toplam 150 yi bulmaz...
ama işçilik devirdaim ve v+d kayışları değişsede artmaz. çünkü hepsi aynı yerde. ilerde devirdaim değişmesi gerekirse japonlarda genelde triger değşmiş kadar işçilik çıkar...
kolay gelsin...
Bu fiyatları nerden aldınız acaba arkadaşım geçen dün sordu VW POLO triger kayışı 800YTl denildi.
Marka/model Değişim aralığı Fiyat (Parça + İşçilik) Opel Corsa 1.4 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km�de 280 YTL Opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km�de 220 YTL VW Polo 1.4 Her 90.000 km�de 400 YTL VW Golf 1.6 Her 90.000 km�de 250 YTL Ford Focus 1.6 Her 120.000 km�de 280 YTL Fiat Palio 1.2 Her 45.000 km�de 300 YTL Honda Civic 1.6 Sedan Her 100.000 km�de 380 YTL
Ford Focus 1.6 Her 120.000 km�de 280 YTL
bu fiyat dizel focus TDCI için de geçerli mi?
quote:
Orjinalden alıntı: superxp
Bu fiyatları nerden aldınız acaba arkadaşım geçen dün sordu VW POLO triger kayışı 800YTl denildi.
Marka/model Değişim aralığı Fiyat (Parça + İşçilik) Opel Corsa 1.4 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km�de 280 YTL Opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km�de 220 YTL VW Polo 1.4 Her 90.000 km�de 400 YTL VW Golf 1.6 Her 90.000 km�de 250 YTL Ford Focus 1.6 Her 120.000 km�de 280 YTL Fiat Palio 1.2 Her 45.000 km�de 300 YTL Honda Civic 1.6 Sedan Her 100.000 km�de 380 YTL
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
üstad, Dizel focus TDCI larda triger kayısı kaç km değişiyor bilginiz var mı bir de bazıları dizellerin belirli modellerinde zincir var diyorlar hangilerinde zincir hangilerinde klasik iplikli lastik.,
triger kayışı = 20 ytl gergi bilyaları genelde japonlarda 2 adet = 30 ytl ayrıca v ve d kayışlarını da değiştireyim dersen 7.5x2 = 15 ytl de v+d kayışları hazır açılmışken devirdaim da değişsin dersen devirdaim= 40-70 ytl arası markaya göre değişiyor...
toplam 20+30+15+40=105 ytl malzeme ama full bakım...
+ pazarlık gücüne bağlı olarak 50 - 80 ytl arası işçilik.
triger seti toplam 150 yi bulmaz...
ama işçilik devirdaim ve v+d kayışları değişsede artmaz. çünkü hepsi aynı yerde. ilerde devirdaim değişmesi gerekirse japonlarda genelde triger değşmiş kadar işçilik çıkar...
kolay gelsin...
hocam bildiğim kadarıyla sizin aracınız triger kayışlı. ama yinede servise danışmakta fayda var. fazla anladığım bir araba değil.
triger kayışı yerine zincir kullanan en yaygın motorlar ;
gm ile fiat'ın birlikte geliştirdiği, opel astra, corsa gibi modellerinde kullandığı, fiatın palio, doblo, albea vb modellerde kullandığı multijet motorlar, opelin mazot pompalı direk püskürtmeli dti motorları mercedesin cdi motorları
şimdilik aklıma gelenler bunlar.
zincir 250 binde değişir falan demişler. zincir değişmek üzere değil, ömürlük olarak tasarlanır. ve aracın üzerinde ömürlük olarak değişmeyecek şekilde monte edilir. yani triger gibi gergisini açınca boşalmaz. aracın motoru yenilenirse(rektifiye) ancak değişir.
kayışların süreleri modellere göre değişmekle birlikte hemen hemen hepsinde 3 yılını dolduran kayışın elastikiyetini kaybettiğinden dolayı değiştirilmesi tavsiye olunur.
ayrıca şehir içi soğuk motorla, sık sık kısa mesafede kullanılan araçlar km si gelmeden triger değiştirmeli.
yukarıda japon araçlar için genel olarak yazdığım fiyatlar yan sanayi japon parçaları için geçerlidir.
çoğu ithal aracın da yan sanayi parçaları yaklaşık bu fiyatlardadır.
gerçi çoğu parçacı elindeki parçanın orijinal olduğunu iddia eder ama neyse...
işçilik ücreti motorun çift veya tek eksantrik olmasına, kayışın üst kapağın altında veya açıkta koruma altında olmasına motorun dik veya yan konumuna ve sizin pazarlık gücünüze bağlı olarak değişir...
vezir hocam, sizin tdci focusunuz için ancak tahmin yürütebilirim. elimde fiyat yok ama tahminim 150 ytl triger seti malzeme fiyatı tutar.
iyi akşamlar...
O.B.K yanıt için teşekkürler
Arkadaşlar merhaba, 11 Ocak 2008 de trigger kayış setimi değiştirdim, Mazda 323, 99 model 1.5 Sedan GLX, Arkadaşlar ilk çalıştırdığımda GIY GIY GIY ses geliyor,3-5 sn sürüyor, sonra kesiliyor ses... üstelik her zaman da gelmiyor... Usta ile papaz olmadan yardımcı olabilecek olan var mı acaba? Nedir, ne değildir? Bu arada 175 ytl ye mal oldu...
tırstım walla tüm msjları okudum en kısa zamanda değiştirmek şart
26 ARALIKTA DEĞİŞTİM ARACIM MEGANE 2. SERVİSTE BU İŞLEM BANA TRİGER SETİ, DEVİRDAİM POMPASI, AVARE KASNAĞI VE GERGİ BİLYASI, MOTOR KULAĞI, YAĞI SUYU TUZU UVURU ZUVURU TAM 842 YTL.YE MAL OLDU (O ZAMANLAR %20 İNDİRİM VARDI)
2000 modell clio hb otomatik vites 1.6 su eksiltiyordu servis devirdaim arızalı değişmesi gerek dedi bunun içinde triger kayışınında değişmesi gerekiyormuş 700,00 ytl civarı tutar dediler bende dışardan bir servise götürdüm devirdaim+triger seti 270,00 ila 300,00 ytl tutar dedi usta saat 15,00 de teslim edecek :)
her bir satırı okudum bir cok şeyi yanlış biliyormuşum teşekkürler
Her araç kullanıcının okuması gereken bir bölüm.Ellerine sağlık bilgi veren tüm arkadaşların.