Şimdi Ara

Triger değişimi şehir efsanesi mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
23.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba

    Clio 4 1.5 dci aracın 80000 bakımı geldi ve triger değişimi yapılması gerekiyormuş. Malum masraflı bir işlem ve gerçekten gerekli mi diye Renault yabancı sitesinden araştırdım. Hatta pdf dosyasını indirdim motorun ve timing belt yani bizdeki triger kayışının değişim km si olarak 160000 km yazdığını gördüm.

    Şimdi bu triger değişimi servislerin ve ustaların para kazanmak için uydurduğu ve sonra şehir efsanesi olan bir durum olabilir mi sizce?

    Buyrun ss de atayım



  • Triger değişimi şehir efsanesi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BurakBilgin -- 25 Kasım 2016; 15:59:37 >
  • hakli olabilirsin hic bir arabama triger taktirmadim 10 yildir.
  • Eger olurda koparsa ciddi masraflar acabilir risk almaktansa degistirmek daha mantikli. 30-40 liralik bi kayis.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sente atlarsa çok ciddi masraf açar.

    Ülkeden ülkeye bakım km'lerinin, yıllarının değiştiği oluyor. Kısmen distribütör oyunu, kısmen kullanım koşul farklarından ötürü.

    80.000'e 160.000 çok ciddi bir fark. Yerinizde olsam ortalamasını alırdım. arabayı seri kullanıyorsanız, Türkiye'deki bilgisine uyardım. Bu arada kayışlı trigerlerde sadece km ömrü olmaz. Yıl ömrü de olur. Hangisi önce dolarsa... Genelde 4 yıl olur.
  • Ülkemizde 4 mevsim yaşanıyor, en soğuk havalardan en sıcak havalara hepsini yaşıyor araç. Kayış varsa 80.000 ideal. Gerçi ben ne zaman değiştirsem Triger tertemiz çıktı ama tedbir için değiştiriyoruz. Çünkü tek dişi kırılsa, sente atsa motoru kucağınıza alırsınız.
  • Bende yeni aldığım aracımda değiştirdim, kilometresi daha gelmemişti bayada vardı dolmasına ama değişim yılı gelmiş sanayide çıkan trigerde çatlak dahi yoktu. Ama bi koparsada bütün motoru kucağa almak var riskli bir karar sanayide uygun fiyata değiştir gitsin aklında kalacağına
  • Muhtemelen orda triger zincirinden bahsediyor. Kayıştan değil. Aracınızda zincir bulunuyorsa bu kmde değişmez.
  • Fiat'ın Resmi sitesinde 1.4 Fire 77 hp benzinli motor için triger değişim aralığı 5 sene veya 120.000 KM olarak belirtilmiş.

    2008 model 102.600 KM'deki 1.4 Puntonun hiç trigeri değişmemiş.

    Triger değişimi şehir efsanesi mi?

    Fotoğraf burada kayıştaki yıpranmayı görebilirsiniz. Servis önerisine daha da uyulmadan kullanıma devam edilse kayış kopabilirmiş.

    Fiat'ın 2.0 16v motoru için de triger değişimi italyadaki servis kitabında 120.000 km olarak yazıyor ama ülkemiz için bunu 60.000 km yazmışlar.
    Bir diğer örnek de Fiat tempra'ların ülkemize geldiği zamandan örnek vereyim. İtalyan montaj Bu motorlar için 1991'de yayınlanan kitapçıkta triger değişimi 100.000 km olarak yazıyor, ama 93'den itibaren Türkiye için 50.000 KM yazıyor

    Velhasıl konuyu uzatmamak adına konuyu toparlayacak olursak servis bakım aralıkları ülkeden ülkeye ve üretilen modelden modele değişiklik gösterebilir. DCI 1.5 motorun Türkiye pazarı için servis kataloğunda değişim aralığı ne gösterilmişse ona göre hareket etmek iyi olacaktır




  • Ustaya değil de yetkili servise plaka ya da şasi numarasıyla sorun. Vw nin bazı modellerinde yıl şartını kaldırdılar kilometreye göre değiştiriyorlar artık.

    Ustalar kulaktan dolma bilgilerle hareket edebiliyorlar.
  • Şehir efsanesi kesinlikle değil. Triger kayışı kopması eski kayışlarda nadir yaşanan bir durum değildir ve yaşanması halinde bir hayli yüksek maliyetli motor masrafı açar. Binlerce liralık bir masrafa girmektense ortalama 100 bin km'de 100-200 liralık bir işlemi yapmak çok da külfetli olmasa gerek.
  • Ben 6-7 yılda bir değiştiriyorum fazla km yapmadığım için. Km yapmasanız bile bir süre sonra kauçuk çatlamaya başladığından dolayı 5 yıldan sonra riskli duruma geliyor. Kritik bir parça olduğu için risk taşımaya değmez, kopması durumunda masraf çok daha büyük olacaktır. Aslında kayış ancak 40-50 tl tutar ama asıl maliyeti işçilik tutuyor. Zincir triger olan araçlarda bu sıkıntı olmuyor tabi.
  • Normalde triger kayışı 60 bin kilometre deniliyorsa bile 120 bin kilometreyi kaldıracak kadar dayanıklı imal edilir. Ancak bu limiti sonuna kadar kullanma riskini almaya lüzum yok.
    Koparsa ciddi hasar verebileceği için emniyet katsayısı büyük.

    Tıpkı 3 kişilik denilen bir asansöre 5 kişi bindiğinizde sorunsuz taşıyabilmesi (Ağırlık sensörü yoksa) gibi.
  • Her aracın farklıdır. Aracın bakım kılavuzunu okuyun.
  • 80.000 makul bi km bence limit zorlamaya gerek yok heyecan aramayın derim gider dahada ama action yaşatmasın size sonra sadece set 240 tl civarında sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    Eger olurda koparsa ciddi masraflar acabilir risk almaktansa degistirmek daha mantikli. 30-40 liralik bi kayis.

    30 40 liraya mı yapmayın Allah aşkına

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla kayış 75 binde bir zincir 150 binde bir değişiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben zamanında değiştirmedim, 8.000 liraya motor yaptırmak zorunda kaldım.
  • Zincire de çok fazla güvenmemek lazım. Amcamın 2003 Nissan Sky Star aracı zincirli olmasına rağmen koptu. Amcam yılda maksimum 3 4 bin yapar. Muhtemelen çok yıl beklediği için koptu. Araç motor kitledi. 7 bin lira masraf çıkardı.
  • Valla kopanlar gördükten sonra ben inanmaya başladım. Yurt dışındaki otomobil için verilen km 160 olabilir ama tiye gönderilen otomotilde aynı kalitede mal kullanılmışmı acaba orası da var.

    100 binde değişin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.