Şimdi Ara

trafikte ve yokuşta kalkma... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
3
Favori
7.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyanuscelikol

    quote:

    Orijinalden alıntı: okyanuscelikol

    arç boşta iken durmak için yine debriyaj +fren mi yapıyoruz yoksa fren sadece yeterli mi?

    1.sorum için balatada aşınma meydana gelirmi? klasik kalkışta...birde araç boştayken debriyaj artı fren mi yoksa sadece fren mi?

    beklemelerde debriyaja basılı tutmana gerek yok sadece fren olsa yeterli ( vitesi boşa almak kaydıyla )

    ne kadar çok debriyaja basarsak o kadar ömrünü kısaltırız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirdaglar -- 30 Eylül 2012; 22:35:23 >
  • Adam gurur yapmış, el freniyle kalkmayı işin kolayına kaçmak olarak görüyor..
  • El freniyle kalkmak iyidir arac geri kacirip kaldirmaktansa el freni ceker motoru ve baskı balatayı üzmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yardımlarınızı ve tecrübelerinizi bekliyorum
  • Yokuşta sabit kalmak için debriyaja çok gerek yok yokuşa gelip duracağınız vakit azar azar gaz verip aracı kontrol edebilirsiniz.Basit bir fizik kanunu yokuşta araç geri gelir siz gaz verince ileri gider gazı az verirseniz net kuvvet sıfır olacak şekilde araç sabit kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    Yokuşta sabit kalmak için debriyaja çok gerek yok yokuşa gelip duracağınız vakit azar azar gaz verip aracı kontrol edebilirsiniz.Basit bir fizik kanunu yokuşta araç geri gelir siz gaz verince ileri gider gazı az verirseniz net kuvvet sıfır olacak şekilde araç sabit kalır.

    Manuel vitesli arabada vites takılı, debriyaja hiç basmadan yokuşta aracı hiç hareket ettirmeden tutabiliyorsanız aracımı size hediye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    Yokuşta sabit kalmak için debriyaja çok gerek yok yokuşa gelip duracağınız vakit azar azar gaz verip aracı kontrol edebilirsiniz.Basit bir fizik kanunu yokuşta araç geri gelir siz gaz verince ileri gider gazı az verirseniz net kuvvet sıfır olacak şekilde araç sabit kalır.

    Manuel vitesli arabada vites takılı, debriyaja hiç basmadan yokuşta aracı hiç hareket ettirmeden tutabiliyorsanız aracımı size hediye ederim.

    2. bir araç benim için artı masraf olur teşekkürler.Siz aracınıza binmeye devam edin.Ben yapmadığım bir şeyi söylemiyorum.Siz de deneyebilirsiniz ilk fırsatta.Yokuşa gelip çıkarken araç yavaşlayacak siz azar azar gaz vereceksiniz araç tam durduğu anda az gaz vereceksiniz ama ileri gitmeyecek zaten fazla verirseniz ileri hareket eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    Yokuşta sabit kalmak için debriyaja çok gerek yok yokuşa gelip duracağınız vakit azar azar gaz verip aracı kontrol edebilirsiniz.Basit bir fizik kanunu yokuşta araç geri gelir siz gaz verince ileri gider gazı az verirseniz net kuvvet sıfır olacak şekilde araç sabit kalır.

    Manuel vitesli arabada vites takılı, debriyaja hiç basmadan yokuşta aracı hiç hareket ettirmeden tutabiliyorsanız aracımı size hediye ederim.

    2. bir araç benim için artı masraf olur teşekkürler.Siz aracınıza binmeye devam edin.Ben yapmadığım bir şeyi söylemiyorum.Siz de deneyebilirsiniz ilk fırsatta.Yokuşa gelip çıkarken araç yavaşlayacak siz azar azar gaz vereceksiniz araç tam durduğu anda az gaz vereceksiniz ama ileri gitmeyecek zaten fazla verirseniz ileri hareket eder.

    yani siz bana, manuel vitesli arabada, vites takılı, debriyaja basmadan aracı sabit tutabildiğinizi mi söylüyorsunuz?

    vites takılı araç hareket etmeden haliyle lastikleride dönmez. lastik dönmediği için vites kutusu, vites takılı olduğu için motorda dönmez, motor stop etmiş olur. madem bahsetttiğiniz şekilde araç sabit durabiliyor vites takılı, debriyaja basmadan motoru çalıştırabiliriz.
    neyin kafasını yaşıyorsunuz Allah aşkına? oOturup neyi anlatıyoruz yuh valla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 1 Ekim 2012; 1:29:26 >




  • el frenini yerinde ve zamanında kullanmak gerekir.. Yokuşta el freni ile kalkmam benim nasıl acemi şöför olduğumu göstermez ise, el freni ile viraj almak ta usta şöförlüğümü göstermez..


    kısaca U çekerken el frenine abanın
  • eğer yokuş aracın kalkamayacağı kadar dikse el freni ile kalkıyorum. diğer az eğimli yollarda yarım debrijajla kalkıyorum. araç milim geri kaymaz.
  • Çok çok ustalık gerektiren birşey değil. Sana bir tüyo hemen . Yokuştasın el freni kullanmıyorsun.
    Frene basılı iken debriyajdan yavaşça çek , araba titremeye başlayınca titrediği yerde sabitle ayağını , frendeki ayağını frenden çek araç geri kaymaz.
    Hemen gaza bas zaten kalkmış olursun. Dizellerde daha rahat oluyor.
    Ama bu işlem debriyaja zararlıdır kesin. El freni mekanik yönden daha iyi olur kanaatındayım.
  • peki dik bir yokuşta el frenin kaç diş çekmemiz lazım 1 diş yada 2 diş mi dahamı fazla yoksa ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mchll

    Çok çok ustalık gerektiren birşey değil. Sana bir tüyo hemen . Yokuştasın el freni kullanmıyorsun.
    Frene basılı iken debriyajdan yavaşça çek , araba titremeye başlayınca titrediği yerde sabitle ayağını , frendeki ayağını frenden çek araç geri kaymaz.
    Hemen gaza bas zaten kalkmış olursun. Dizellerde daha rahat oluyor.
    Ama bu işlem debriyaja zararlıdır kesin. El freni mekanik yönden daha iyi olur kanaatındayım.


    Bende genelde böyle yapıyorum el freni pek kullanmam ama dediğiniz gibi debraj balatasını yiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exp_ -- 1 Ekim 2012; 2:50:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    peki dik bir yokuşta el frenin kaç diş çekmemiz lazım 1 diş yada 2 diş mi dahamı fazla yoksa ?

    Arabayı tutacak kadar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultracimbom

    Polemik yaratmak istemem ama usta şöför yokuşlarda El freni ile kalkmaz... Yarım debriyajla kalkar.

    Yurtdışında yokuşta el freni ile kalkan şöföre bu işi biliyor, iyi şöför diyorlar. Burda da acemi şöförler el freni ile kalkar... Kültür farkının başka bir örneği
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihMehmet*


    quote:

    Orijinalden alıntı: ultracimbom

    Polemik yaratmak istemem ama usta şöför yokuşlarda El freni ile kalkmaz... Yarım debriyajla kalkar. Yarım debriyajda şudur. Her aracın debriyajının kavrama noktası vardır. Yokuşta beklerken bir ayağınız frendeyken diğer ayağınızla debriyaja sonuna kadar basıp daha sonra o kavrama noktası dediğimiz noktaya kadar ayağınızı kaldırıp diğer ayağınızıda frenden çekerseniz araç kesinlikle kaymaz. Ancak bu nokta tamamen tecrübe ile öğrenilecek birşeydir. Bu kavrama noktası o kadar hassastırki eğer ayağınızı az kaldırırsanız araba geriye kaymaya başlar, eğer çok kaldırırsanızda araç stop eder.

    Şimdi bazıları mutlaka çıkıp diyecektir yarım debriyajla kalkmak baskı balatayı yer felan filan. Ama unutmayın yokuşta el freni ile kalkmak işin kolayına kaçmaktır.

    Ikili tartışmaya girmeyeceğim ama soruyorum. Cevapta yazmayacağım.

    'Işin kolayına kaçmak' nasıl bir mantık bu? Amaç sağlıklı şekilde seyehat etmekse ve bu iş bu şekilde garantiyse hangi işin kolayına kaçılıyor?

    Ben el freni ile kalkmiyorum ama kalkan adama da sen acemisin diyemem.

    Her ne kadar tuttuğumuz takım aynı olmasa bile ultracimbom'a katılıyorum. Acemi şoför el freni veya yarım gaz yarım debriyaj kaldırabilir. Ama uzun süre araba kullandıktan sonra ayaklarını pratik olarak kullanabilmeli. Sol ayağını anında kavrama noktasına kadar çekebilmeli. Sağ ayağı ile de gaz verebilmeli. Araba arkaya azıcık kaçabilir. Sorun olmaz.

    Çok dik yokuşlarda el freni kullanılabilir.




  • arkadaşlar trafikte dur kalk yapınaca nasıl pedalları kullanıyorsunuz?ben şu şekilde kullanıyorum...ben trafikte dur kalk yaparken şu şekilde yapıyorum:ayağım debriyaj ve frende trafik yarım metre ilerledi mi debriyajdan hafif çekip hafif gaza basıyorum yarım metre sonra araba durdu mu debriyaja tekrar basıp fren yapıyorum her dur kalkta bunları yapıyorum bunun bir zararı olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyanuscelikol

    arkadaşlar trafikte dur kalk yapınaca nasıl pedalları kullanıyorsunuz?ben şu şekilde kullanıyorum...ben trafikte dur kalk yaparken şu şekilde yapıyorum:ayağım debriyaj ve frende trafik yarım metre ilerledi mi debriyajdan hafif çekip hafif gaza basıyorum yarım metre sonra araba durdu mu debriyaja tekrar basıp fren yapıyorum her dur kalkta bunları yapıyorum bunun bir zararı olur mu?

    problem yok devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freniyle de kaldırmayı bilin, el frenine muhtaç olmadan kaldırmayı da...Her ikisini de bilin ama el freniyle kalkın,rahat olur.
  • El freni eşittir fren . El freni ile kalkacağıza aynı olayı frenlede yapabilirsin yarım debriyaj diye bir şey yok , her aracın debriyaj kavrama noktası farklıdır kimi en dipte kavrar , kimi en üstte debriyaj dibine kadar + fren , tak 1,e kavramaya kadar çek motor sesi değişcek hafiften kaldır frenden gaza sabit dokun yavaşca kavramadan yukarı çek , pati çekme sorunu falan varsa debriyaja daha sakin davran , özelden sorularınızı iletebilirsiniz. İyi forumlar.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.