Şimdi Ara

Toyota, Tesla gibi gigacasting yöntemine geçiş yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
1.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota, Tesla gibi gigacasting yöntemine geçiş yapıyor
    Toyota, ilk olarak Tesla ile karşımıza çıkan gigacasting yöntemini kendi araçlarında benimseyecek. Bu yöntem ile arka ve ön şasiler tek parça halinde üretilerek hem zamandan hem de maliyetten tasarruf edilecek.



    Yarım saatlik üretim süresi 100 saniyeye düşecek



    Nikkei'nin haberine göre Toyota, bu yıl içinde Japonya'nın Aichi vilayetindeki bir araç üretim merkezine bir gigacasting makinesi kurmaya hazırlanıyor. 9000 ton sıkıştırma basıncına sahip olacak olan makine, Tesla Model Y'nin arka alt gövdesi için kullanılan 6000 ton kuvvete sahip makineden çok daha güçlü olacak. Bu makine sayesinde Toyota, yarım saatte üretilebilen 86 parçalık arka şasiyi 100 saniyede tek parça halinde üretilebilecek. Ayrıca, araç kütlesinde de azalma sağlanacak.



    Ayrıca Bkz.Çinli IM Motors'un paralel park sistemi görenleri hayrete düşürüyor



    IDRA ve ana şirketi LK Technology tarafından üretilen Tesla'nın gigacasting makinelerinin aksine, Toyota'nın 9.000 tonluk giga presi Ube Machinery tarafından üretilecek. Devasa boyutlu makine, 10 metre genişliğinde, 22 metre uzunluğunda ve 7 metre yüksekliğinde olacak.



    Toyota, Tesla gibi gigacasting yöntemine geçiş yapıyor
    Toyota'nın gigacasting yöntemi ilk olarak 2026'da piyasaya sürülmesi beklenen yeni nesil elektrikli Lexus LF-ZC'de kullanılacak. LF-ZC'nin ön ve arka şasisi gigacasting kullanılarak üretilecek. İlk olarak Lexus LF-ZC gibi düşük hacimli üretilen modellerde kullanılacak yöntem, daha sonra diğer seri üretim modellere entegre edilecek.



     




    Kaynak:https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Electric-vehicles/Toyota-to-test-Tesla-style-EV-gigacasting-machine-at-Japan-plant







  • Çok iyi olur. Verimin öneminin çok arttığı elektrik çağında olmazsa olmazlardan biri tek seferde eksiz şasi üretmek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Son kullanıcıya bir avantajı olacak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brhndrn kullanıcısına yanıt
    Şöyle ki , belirtilen parçalardan birinde bir sorun, kaza olursa o parçanın komple değiştirilmesi gerekecek. Sanayiye gidip ustaya çektireyim düzelir dediğimiz durumdan kurtulup, tek seçenek olarak kalan yetkili servisten premium hizmeti almamız sağlanacak.

    Bence süper :)

  • brhndrn kullanıcısına yanıt
    Araçların maliyeti düşecektir. Rakiplerin agresif fiyatlandırmalarına karşı kar marjını çok düşürmeden veya zarar etmeden araçlarını satabileceklerdir. Yani muhtemelen araçlarda fiyat indirimi veya enflasyona rağmen zam olmayacaktır. Teknik olarak iyi veya kötü olup olmaması konusunda bir fikrim yok.

  • Elektirikli hızla geliyor. Çöl bedevilerinin yıllardır süren zenginliği bitecek. Bilimde üretmiyorlar. Gelecekte olmayacaklar ??

  • MMistanbul kullanıcısına yanıt

    Aslında elektrikli araç durumu Teslanın pazarlama yöntemi, Teslanın asıl önemli yenilikleri, genelde üretim yöntemlerinde. Toyota belki modern otomotiv sanayisinin kurucusu ve Teslanın yeni yöntemlerine hızlı adapte oluyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt

    Evet ama Tesla'nın yazılım olarakta çok ileride olduğunu düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MMistanbul kullanıcısına yanıt

    Elektrik doğalgaz, kömür ve petrolden üretiliyor en çok. Yani petrolün pabucu dama atılmaz kolay kolay.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence fiyat olarak çok pahalı çıkacaktır. Sonuçta tek parça ve yetkiliden başkası takamaz, tedarik edenez

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla'yı ve sahibi olacak Uluslararası Jet Fadıl Elon Musk şarlatanını gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Tesla'nın malzeme kalitesi yerlerde bi kere Toyota ile kıyas kabul etmez! Ayrıca Toyota bu, bir şey yapıyorsa altında göz boyama değil geçerli bir sebep vardır.

  • Bu yöntem elektrikli araçlarda batarya çabuk zarar görür bilmem anlayan olur mu, amaç masraf çıkarmak ve dikkat ettiyseniz elektrikli araçların çoğu alttan patlıyor ??

  • İlk bilgisayar da bu boyutlardaymış sonra cebe sığdı

  • Tam anlayamadım. İki parçayı birbirine nasıl birleştiriyor?

  • toyota= iphone...= hedefi 1. olmaktır

    tesla..= samsung= hedefi 1.yi geçmektir

    byd...= xiaomi....= hedefi 1. gibi olmaktır

  • "9000 ton sıkıştırma basıncına sahip olacak olan makine, Tesla Model Y'nin arka alt gövdesi için kullanılan 6000 ton kuvvete sahip makineden çok daha güçlü olacak"

    Bu avantaj değil dezavantaj. Marifet gibi ifade edilmesi şaşırtıcı.
    Tesla'nın fabrika ziyareti videoları, Sandy Munro& Associates'in teslaları demonte edip yaptıkları detaylı analizleri şunu gösteriyor :
    Tesla sadece gigacasting teknolojisine sahip değil aynı zamanda kalıp yapmak için akışkanlar dinamiğini en verimli şekilde kullanan yazılımı da inhouse geliştirmiş durumda. Zaten şasilere bakarsanız görünüyor. Tesla şasisinde sıvı alaşımın geçiş kanalları dikey veya altıgen (honeycomb) değil. Nehir deltasına benzeyen damarlar şeklinde. Bu sayede 1 saniyeden kısa sürede minimum basınçla alaşımı kalıbına sokuyor. Bu da kalıbın minimum aşınma ile maksimum sayıda tekrar kullanılmasını sağlıyor.
    Munro bile Tesla'nın bu kadar ilerlemiş olmasına şaşırmıştı.
    Ayrıca o da gigacasting'i tek kullanan şirket olmadığını ama diğer rakiplerinden ne kadar ileride olduğunu açıklamıştı.
    Toyota için doğru yolda bir adım ama birkaç fırın daha ekmek yemesi lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi schavelle -- 27 Ağustos 2024; 0:13:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • schavelle S kullanıcısına yanıt

    Bu kapasiteyle alakalı bir bilgi. Parça üretiminde ne kadarlık bir basınç gerektiğiyle alakalı bir ayrıntı paylaşılmamış. Yüksek kapasiteyi daha kompleks veya daha büyük parçaların üretiminde kullanmayı planlıyor olabilirler.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.