Şimdi Ara

Toyota Servis (yetkili&özel) Seçimi - Ankara

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
9.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    2003 Toyota Corolla 1.6 SD Terra aracım var.
    Bakımlarını yaptırmak veya bir sıkıntısı olduğunda gösterebilmek için Ankara'da bulunan hizmetinden memnun kaldığınız yetkili teknik servisler hangileri? Aslında yetkili servisler çok pahalı (işcilik,vs.) malum biliyosunuz daha ziyade memnun kaldığınız ya da iyi diye duyduğunuz özel teknik servisler hangileri?
    Ben bir tek Şaşmaz'daki "Yeni Dörtnal'ı biliyorum.. Tavsiyeleriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim..



  • Arkadaşım motor yağı hariç yetkili servis dışında orijinal parça bulunmuyor.Periyodik bakım için 80-90 ytl bakım ücreti alıyor yetkili servis.

    Servis dışı yaptırdıgım bakım ve tutarı hakkında bilgiler için şu sayfaya bakabilirsin:
    http://forum.donanimhaber.com/m_23292531/tm.htm


    Parçalar orijinal olsun dersen yetkili servis yedek parça bölümünden satın alabilir,motor yagını da (cinsi:10w-40 castrol,mobil tercihimdir,4,5 litre olacak) dışarıdan temin edip,özel bir serviste aracının başında durarak gönül rahatlıgıyla bakımını yaptırtabilirsin.Hava ve klima filtresini kendin takabilirsin.

    Onun dışında araçtan rahatsız oldugun-şüphelendiğin bir şey varsa yetkili servise kontrol ettirerek yine aynı şekilde sıkıntını giderebilirsin.

    Bakımdan bakıma farkediyor yapılacaklar.Misal 30.000 bakımda buji değişmezken 40.000 bakımda değiştiriliyor.Kilometreni yazarsan neler yaptırman gerektiğini yetkili servis formuna bakarak yazarım




  • çok teşekkür ederim yorumların için.. arabayı aldığımda 63.000 km idi.. şu an 65.000 km'de..
    başka yorum yapacak olan var mı??
  • 60.000 bakım ve 70.000 km bakımda değişecek olan parçalarda fark yok:

    1-polen(klima) filtresi
    2-hava filtresi
    3-motor yag filtresi
    4-motor yagı (10w-40)

    Benim yaptırdıgım bakımın aynısı

    Şayet aracınız otomatik vites ise 60.000km'de ve katlarında şanzıman yagı değişmesi gerekli.Tek fark budur.

    Onun dışında motor su seviyenizi,fren yağ seviyenizi kontrol edersiniz başka da sıkıntınız yoksa bakım dedikleri bunlardan ibarettir.

    Tabi aracı yeni almışsanız frenleri(balataları) kontrol ettirmenizde büyük fayda var
    Rica ederim

    Düzeltme:ek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 27 Mayıs 2008; 21:46:45 >
  • ben 63.000de aldığımda önceki sahibi 60.000 bakımını yaptırdığını söylemişti.. yani ben 70.000de dediğiniz filtreler ile motor yağını değiştirip, dediğiniz şeyleri de kontrol ettirdiğimde tamam olacak öle mi?? sanırım 80.000de ek olarak bir de bujiler değişecek değil mi?? bir de eğer dediğiniz gibi fren balatalrını kontrol ettirsem ve değişmesi gerekse o ne kadara patlar yaklaşık olarak??
  • Otomobil alış-satışında söze inanmayın,belge isteyin.60.000km bakımı ile ilgili servis dökümü (yetkili-özel farketmez) var ise iyi.

    Hava ve polen filtrelerini çıkarıp durumlarına bakabilirsiniz,yeniyken bembeyazdır,kullandıkça siyahlaşır.Bu size 60.000 bakımı için az çok fikir verecektir.Hatta çıkarmışken basınçlı hava tutup bir miktar temizleyebilirsiniz de.


    Evet yetkili servisin kendi teklif formunda değişmesi gerekenleri yazdım yukarıda.Onların aynısını uygulayacaklar.

    Ben araçta frene verdiğim önem kadar hiç bir şeye önem vermem.Eskilerden bir söz : motorun çalışmasa da frenin iyi tutsun.Motor suyu seviyesi (kaputu açtıgınızda tamponun iç tarafına doğru eğildiğinizde plastik bir kap içinde renkli sıvı göreceksiniz,o motor suyudur.maksimum ve minimum seviyeleri vardır,üstünde yazar.Minimuma yakınsa su ilavesi gerekir).Motor yağı ise kaputu açtıgınızda karşıda sağda görülen yine plastik
    kap içinde sarı sıvı görünür,odur.maksimum seviyenin biraz altında ise iyidir)

    Frenleri yetkili servise gösterip durumlarını sorabilirsiniz(disk olan tekerleklerde durumunu söyleyebiliyorlar ama arka tekerlekte kampana(kapalı sistem) varsa açıp bakmaları gerekir.Orijinal balata fiyatlarını bilmiyorum.Yakın zamanda değiştiren arkadaş varsa yazıversin.

    80.000km'de bu yukarda yazdığım bakıma ek olarak:
    5-yakıt filtresi (ve varsa depo içindeki de dahil)
    6-Bujiler
    7-Fren hidroliği
    8-Düz vites şanzıman yağı
    9-Motor soğutma suyu değişimlerinin yapılması gerektiği yazıyor




  • Ben toyandan cok memnunum. Ozellikle aksesuar vs. cok indirim yapiyorlar.. Yada kucuk seylere cok dıkkat edıyorlar. Örneğin aracınıza xenon taktırdığınızda eski farlarınızı size teslim etmeleri xenonla ilgili kaçamak cevaplar değil tam olarak markasını üretim yerini söylüyorlar. Bu da onlara güvenimi artırıyor açıkcası
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yetkili servislere güvenmeyin:


    Merhaba arkadaşlar bugün bir araba alırken başıma gelenleri anlatayım da bu yetkili servislerin ne kadar güvenilir olduğunu anlayalım. Bugün arkadaşıma sahibinden.com'dan beğendiğimiz bir arabaya bakmak için toyan'da hasarlı araba tespit bölümünde çalışan bir arkadaşın arabasına baktık. (ismini yazmıyorum isteyen olursa özelden maille ismini verebilirim). Araba 2007 model eski kasa toyota corrolla 40bin km, otomatik 26500TL'den satılık idi. Önce arkadaşın arabasıyla biraz dolaştık ve test ettik. Arabanın kendisinden önce bir banka müdürünün olduğunu ufak bir kaza yaptığını söyledi.Araba gıcır gıcır yeni ciladan çıkmış gibiydi. Zaten kendiside arabayı 6 ay önce aldığını TOYAN kendisine araba tahsis edince arabanın boşta kaldığını bunedenle sattığını söyledi. Arkadaş gerçekten çok iyi bakmış her yeri pırıl pırıl parlıyordu. Arabayı çok beğendik arkadaşla pazarlığa giriştik. Bu arada arkadaş toyandan bize servis raporunuda gösterdi servis raporunda arabanın hiç birşeyi olmadığı açıkça görülüyordu. Kendisine araba kaza yapmışsa ve burada tamir edilmişse neden bu raporda buna ilişkin kayıtlar yok diye sorunca kendisi bu tip hasaların sigorta şirketlerinde olduğunu buradaki kayıtlarda olmadığını söyledi. Biz tabi TOYAN gibi köklü bir firmanın çalışanın bu şekilde bir yalan söyleyeceğini tahmin etmediğimizden arabayı 25.400'den almayı taahhüt ettik tabi başka bir servise göstermek kaydı ile. Arkadaş sağolsun bize hemen AKOTA'dan bir randevü aldı!!!!! Telefonda da karşı tarafa arabanın ön taraftan darbe aldığını ama değişen bir parçasının olmadığını arabanın sadece 3 parçasında boya olduğunu yorulmasınlar diye söyleyiverdi!!! Bizde arabayı aldık Ankara'da Şaşmaz'daki bir özel toyota servisine baktırdık. Eğer burada bir sorun çıkmasaydı yinede emin olmak için AKOTA'ya götürmeye kararlıydık. Sağolsun servisteki arkadaşlar hemen bakar bakmaz şasesinde boya olduğunu bir kaç şase elemanının değiştiğini tıp diye gördüler. Biz bu arada bir sigorta acentesi vasıtasıyla tramerden de kaydı araştıdık. Önce sigorta kayıtlarından bir problem gözükmedi. Ama ruhsat üzerinden TC kimlik numarası ile sorgulama yapınca arabanın 14.000 liralık masrafı olduğu ortaya çıktı (rakamın bu kadar yüksek olması pert olabileceği anlamına gelebiliyormuş) Şimdi soruyorum:

    1- TOYAN nasıl kendisinde tamiratı yapılan bir arabanın hasar kayıtlarını sisteme girmez. (Bu arada çıkan raporda bir plaka nosu yoktu. rapor 2009'un Aralık ayına kadardı. Kaza 15 Mayıs 2010'da olduğundan bir şeyin çıkmaması normaldi. Tabi buradan arkadaşın varsa raporun 2. sayfasını bize göstermediği sonucu çıkıyor.
    2- Ya da bu arkadaşın bu hasarı sisteme işlenme sırasında müdahalesi oldu bu nedenle bir şey çıkmadı. O zaman sorarım TOYAN bu tür aklamalara nasıl izin veriyor...
    3- TOYAN'da çalışan bir şahsın (hasar tespit biriminde çalışan) hasar görmüş bir arabayı kendisinin (ruhsatta babasının ismi vardı herhalde) almasına izin verip buradan ticaret yapmasına nasıl izin veriliyor?

    Daha sorulacak birçok soru var...


    Şimdi gelelim niye bunları anlattığıma ve çıkarılacak derslereŞ

    1- Toyota'nın yetkili serviside olsa kayıtlarına güvenmemek gerektiğini öğrenmiş olduk.
    2- Kesinlikle TRAMER'de sorgulama yapmadan araba alınmaması gerektiğini öğrenmiş olduk.
    3- TOYATA'nın yetkili servisleri yeterince denetlemediğini bu nedenle yetkili servislerin her türlü yolsuzluğa açık olduğunu öğrenmiş olduk
    4- Tanıdığınızda olsa arabayı 3. bir servise göstermeden almamak gerektiğini öğrendik.....

    ....




  • arkadaşlar aynı dertten bende muzdaribim. 2010 auris aracım var. Reis Lider (batıkent carreffour yanı). ben bu adamlarla gerçekten anlaşamıyorum, aynı dili konuşamıyorum, yada işlerine gelmiyor. bir parçanın değişmesi gerektiğinde kesinlikle garantiye sokmamak için ellerinden geleni yapıyorlar, ben ısrarla (gelen gideni aratır diye) reise götürmeye devam etttim.

    akota, reis, toyan. hangisi iyidir. Bundan sonra akota'yı denemeyi düşünüyorum açıkçası, reise her gidişimde sinir sahibi oldum...
  • Konuyu hortlatayim :)
    Gecenlerde cep telefonuma reis lider bayilikten cikmistir diye mesaj gonderdi toyota.
    Toyana bir kere gittim, hoslanmadim tavirlarindan, akoto nasildir, giden var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bende Toyota Corsa var olmaz demeyin kıbrısta var :) yalnız aracın vitesinde bilmediğim bir tuş var bunu bileniniz varmı altta kırmızı bir Tuşhttp://f1208.hizliresim.com/10/c/bru7g.jpg
  • o kırmızı tuş büyük bir ihtimal otomatik vites P konumundan çıkmazsa yani kilitli kalırsa o tuşa basıp açmak için. benim 2005 avensis otomatik vites aracımda öyle
  • DÖRTNAL ÖZEL SERVİS
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.