Şimdi Ara

Toyota Corolla Premium 50. Yıl İncelemem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
10.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Geçtiğimiz hafta Toyota Corolla testini yapmıştım. Fırsat bulunca konusunuda açmak istedim. Corolla'ya kalite artıran detaylar eklenmiş. Daha kaliteli bir orta konsol ve vites topuzu, daha ergonomik koltuklar gelmiş.
    Cvt şanzıman konfor odaklı başarılı ama performans konusunda beni hala düşündürüyor. Birde motor atmosferik olarak iyi ama turbo besleme ile de tanışması lazım bence özellikle 160 hp civarında 1.6 lt altında bir turbo besleme bu araca farklı bir kullanıcı kitlesi katacaktır.
    Test videosu aşağıdadır. Sorunuz olursa cevap veririm.
    Herkese kazasız belasız sürüşler.








  • Her corolla başlığına yapıştıryorum mesajımı

    Şirket olarak arabaları kiralama yapalım dedik ama ne kiralayacağımıza bir türlü karar veremedik, patron da sağolsun diğer alternatiflerden (peugeot 308 style 1.6 bluehdi, kia cerato concept plus 1.6 crdi dct...vs.) daha fazla para ödeyerek corolla 1.4 d4d m/m touch donanım kiraladı bize.

    Araç dışarıdan görüntü olarak çok başarılı, bagaj hacmi çok geniş, iç hacmi çok geniş, güven veriyor, sürüşü rahat...

    Gel gelelim 2016 model c segment araçtaki 1.4 90hp'lik dizel motora... gitmiyor arkadaş, yokuşu şöyle çıktım böyle çıktım diyen arkadaşlara o yokuşları kamyon kamyonet otobüs de çıkıyor, o yüzden belli bir eğime göre yapılıyor elbette çıkacaksınız diyorum. ama o yokuşta bir hızlanmaya başla bakalım hızlanabiliyor mu? 2017 senesinde C segmentte bu kadar kötü performansa sahip bir başka motor daha yok! 0-100'ü 14,7sn

    Şanzımanı da asla kötü değil, kullandığım diğer yarı otomatiklerden (corsa 1.2 easytronic, citroen c4 mcp, c5 mcp, fiat punto 1.4 dualogic) çok farklı değil ama motorun zayıflığını yüksek devirde giden şanzımanla törpülemeye çalışmışlar. şahsi aracım c4 80km/h'i geçince 6. vitese atarken bu araç 120'ye gelmeden 6. vitese atmıyor. 1. viteste 3000 devire gelmeden vites yükseltmiyor. atmosferik benzinli gibi davranıyor neredeyse

    Şehir içi ekonomik kullanımla yakıtı 5.6'yı geçmez,benim yolum ağırlıklı olarak otoyol, günde en az 100km yapıyorum, ortalamam 5.4. 1 depoyla (50lt) 800 km'yi geçiyorum bugün sabah yakıt aldım, 51 lt yakıt aldı, 811km yapmışım, bu hesapla ortalaması 6,3lt/100km çıkıyor. Genelde sakin kullanırım (gerçi bu araba başka türlü kullanılmıyor) yüksek hız yapmam. (yokuş aşağı olursa ıkına ıkına 200'ü görüyor. (Bu arada son depo ortalamam 5,1lt/100km, sabah 827km'de iken ışık yandı, yarın <10.03.2017> işe giderken sabah doldururum)

    Gelelim donanımlarına... Hani derler ya Toyota sorunsuz... Evet Toyota sorunsuz çünkü araçta sorun çıkartabilecek bir şey yok. Hız sabitleyici yok, Hareket edince kapıların otomatik kilitlenmesi yok, yağmur sensörü far sensörü park sensörü yok (park sensörü olan paketlerde de sonradan takılma gibi, ekranı falan ayrı), camların kumandadan açılıp kapatılması yok... Far sensörü yok, benim c4'te de yok, farları yakıyorum, kontağı açınca yanıyor kontağı kapatınca sönüyor. Ama bu araçta kontağı kapatınca park lambaları açık kalıyor. Kapıyı açınca da uyarıyor yanık kaldı diye. (92 model broadway'de de vardı bu özellik gerçekten çok başarılı çalışıyor)

    Yokuş kalkış desteği var ama manuel olarak çalışıyor, yani yokuşta durduğunuz zaman frene sonuna kadar basıyorsunuz, "bip" sesi gelip esp lambası yanıp sönmeye başlıyor ve o şekilde devreye giriyor, ayağınız frende duracak, çok uzun süre beklerseniz devre dışı kalıyor. Kötü olan yanı buna alışınca diğer araçlarda da aynı şekilde frene tam basıyorsunuz ama "bip" sesi gelmeyince anlıyorsunuz.

    Yahu sürücü tarafından camları kilitleyince ön yolcu ve sürücü de camları açamıyor. Yani kilitleme düğmesine basınca arka 2 cam ve ön yolcu camını sürücü de açamıyor. 4 camı da tam otomatik yapmışlar, genelde japon arabalarında sadece sürücü camı tam otomatik olurdu. (tek tıkla tam açılıp kapanmadan bahsediyorum) Bunda 4 cam tuşu da çift kademeli ama sonuna kadar basıp camı açarken durdurmak isterseniz bir tık yukarı kaldırmaktan başka seçenek yok, alışmak gerek. Böyle bir saçmalık olur mu? Olmaz tabi Toyota yaptıysa vardır bir bildiği. Toyota mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz?

    Yıllardır dizellerine hız sabitleyici koyamıyordu bu modelde dizel otomatikte yine yok... Yani, en dolusunda 50. yıl premium olanında da yok... C segment dizel otomatikler arasında hız sabitleyici olmayan başka bir model var mı bilmiyorum. Elysse'de 301'de, Clio'da standart olan hız sabitleyici bunda yok. Böyle bir saçmalık olur mu? Olmaz tabi Toyota yaptıysa vardır bir bildiği. Toyota mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz?

    Babamın 2003 model megané I aracında bile hareket edince kapılar otomatik kilitleniyor, istediğin zaman devre dışı bırakabiliyorsun bu özelliği ama bu araçta yok. Ayrıca kapıları sol kapıdaki butondan kilitlediğinde de kilitli olduğunu gösterecek bir uyarı ışığı da yok. Arka kapılar siz kilitleri açmadan açılmıyor. Böyle bir saçmalık olur mu? Olmaz tabi Toyota yaptıysa vardır bir bildiği. Toyota mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz?

    Araçta ciddi bir aerodinami sorunu var, çamurlu yollarda ön araçtan gelen çamurlu su, yan aynaların arasından geçip direkt cama geliyor. 1 günde 3 defa cam sildiğimi biliyorum ben. Aynı şekilde bu araçta geri görüş kamerası olup da park sensörü de olmadığından, (dolu donanımlarda var ama o da sonradan takma sanırım, ekranı falan ayrı) kamera da 2dk içinde çamur içinde kalıyor ve görüntü sıfır... arabaya binmeden parmağımı yalayıp kameraya parmak atıyorum. (Not düşelim sene 2017) Ayrıca bu aracın arka camında silecek yok ve bu aerodinami sorunu sebebiyle arka camda biriken su kayıp gitmiyor, öylece arka camda duruyor. Eşime vermiştim 1 gün yazık kızcağız arka sileceği nasıl çalıştıracağını baya bir aramış. Bu konuyla ilgili açtığım ve hiç mesaj gelmeyen konum da burada:
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-corolla-tasarim-hatasi--123076426 ilgili fotoğraflar da bu konuda.





    El frenini sonuna kadar çekseniz de tutmuyor, ayar istiyor ilk bakımda baktıracağım, şirketteki diğer arkadaşın aracı park halindeyken el freni sonuna kadar çekik olmasına rağmen kayarak başka bir araca çarptı. Dokunup durmuş, hasar yok.

    Araçta Kol dayaMA var. Kolunu dayama yani kapaklı göz var da ne öne arkaya ne de yukarı aşağı ayarlanabiliyor, elin direksiyonda olduğu sürece kolunu dayayamıyorsun.

    Otomatik klima görüntü olarak çok güzel mavi beyaz led ışıklı falan ama otomatik konumda soğuk havalarda ayaklarım donuyor üstüm terliyor.

    Makyaj aynalarında ışık var ama üstündeki anahtara basıp açmak sonra anahtardan kapatmak gerekiyor, c4'te mesela aynayı açınca otomatik yanıyordu.

    Silecek suyu azaldı uyarısı çok hoşuma gitti. Ancak antifrizli silecek suyu kulanmama karşın sol silecek fiskiyem dondu bir kere. Ne yaptıysam açılmadı işe gidene kadar (50dk)

    Hava sıcaklığı -10 derece altındayken 5000 km'deki aracım tek marşta çalışmıyordu, yarım kontak 2 defa bekliyorum sonra basıyorum yine çalışmıyor, 2. marşta zor çalışıyor. Eşimin kullandığı c4'te böyle bir sıkıntı yok. O da benden 10 dk sonra çıkıyor onda hiçbir sıkıntı yok.

    Arka tekerleklerin içinde davlumbaz yok, kumlu çakıllı yollarda takır tukur acayip sesler geliyor ya da otoyolda ufak bir taşın üstünden geçtiniz tak diye bir ses geliyor ne oldu bir şeye mi çarptım falan diye bakınıyorsunuz.

    Lastik basınç sensörü var ve iyi çalışıyor. 2 adet 12V DC priz var, 1 adet usb girişi var.

    Sonuç olarak para verilip alınacak bir araç değil, ben olsam almazdım.

    Ek olarak makyajlı kasanın göstergeleri ve arka led stopları daha güzel.


    Performans, ses yalıtımı, sürüş keyfi, tasarım, yol tutuş, detay işçiliği?
    Ergenliğin burada işte yeğenim, daha kendi beklentilerinin basitliğinin farkında olmadan milletin yorumunu b.k atma olarak görüyorsun, sana mı soracağız neyi beğenip neyi beğenmeyeceğimizi? Buna vereceğin cevabıda biliyorum yok C sınıfı neymiş, fakir avuntusu vs ben bunları ararsam F sınıfı arabaya bakarım vs boşuna kasma.
    2011model manuel 1.6 benzin- LPG’li Toyota Corolla extra’yı sıfır km alarak 8 yıl kullandım. Her marka gibi iyi ve kötü yanları olan bir araç ama fazla abartıldığını düşünüyorum.
    Olumlu yanları: İçi ve bagajı geniş. Sürümü rahattır, yormaz. Arka şaft tünelinin olmaması nedeniyle 3 kişi arkada rahat oturur. Ortadaki kişi rahat eder. 1.6 motor lpg ile uyumludur. 6 yıl lpgli kullandım. Herhangi bir sorun yaşamadım. İkinci elde fazla değer kaybetmez ve ikinci eli hızlıdır. Klima soğutması iyidir. İmaj algısı iyi ama bence fazla iyimser.
    Olumsuz yanları: Motor performansı kötü. Şanzımanı sesli ve 6.viteste 3000 devirde 120 km ancak yapabiliyor. Bu devirde motor çok bağırıyor. ABS'ye çok çabuk giriyor. Buda sürüşü olumsuz etkiliyor. Araç İzolasyon kötü. Yüksek hızda yol ve rüzgar sesi çok alıyor. Yalıtım malzemesi zayıf ve ince. Hatta uyduruk. Bagaj kapağı altı ve bagaj için döşemesi 2. Sınıf aksesuarcıdan almış gibi eğreti ve zayıf. Arabanın birçok yerinden ilk km’den başlayarak trim sesleri geliyordu. Sol aynadan, göğüsten, tavan lambasından, kol dayamadan, iç güneşlikten. Bunların hiç birini de kesemedim. 8 yıl boyunca dinledim. Servise defalarca belirtmeme rağmen çözüm bulamadılar. Kumaş kalitesi çok berbat. Tok durmuyor. Sanki üzerine geçirilmiş kılıf gibi parmak ucu ile tutunca hemen ele geliyor. 2.yılında yolcu ve şoför tarafında 5-6 parçada sünger topaklanması oldu. Garantiden değişti. Daha sonradan yine yaptı sanayide yaptırdım ama ileride her ihtimale karşı 2-3 m kumaş alıp bir kenara koymuştum. Tok bir yapısı yok. Kapıyı kapatınca boş teneke gibi ses geliyor. Boyası ince ve çabuk çiziliyor. En kötü yanı Yol tutuşu hiç iyi değil. Zaten Corolla bu konuda iddialı da değil. Sınıfının kötüleri arasında. Oto test videolarını izlerseniz görürsünüz. Viraja sert giremezsiniz. 130- 140 km hızı geçince yol tutuşu iyi olmadığı için güven vermez. Yüksek hızda yolda gezinme eğilimi vardır. Kasa itibariyle yanal rüzgârlardan çok etkilenir. Dolayısıyla yüksek hızda güven vermez. Corolla Forumlarında son kasada benzer sorunların yine devam ettiği yorumları var. Kısaca Corolla performans ile limitlerde zorlanacak bir araç değil. Mülayim bir babanın aile arıcıdır. Bir yerden başka bir yere sakin sürüş ile güvenle götürür. Ama sürüş zevki vermez. Donanım olarak hayatı kolaylaştıracak ayrıntıları inatla koymaz. Cam kaldırma olmaması, iç düğmelerin çoğunun ışıksız olması, dizelde hız sabitleyicinin olmaması gibi. Motorları performans olarak yetersizdir. 90 beygirlik dizel ve multimod şanzımanın kalitesizliği ayyuka çıktı ama Corolla kendini bir türlü yenilemedi. Bir daha Toyota veya Corolla alır mıyım? Kesinlikle hayır. Zevksiz araç.
    Corolla kesinlikle kötü bir araç değil. Fakat ince ayrıntıya dikkat eden, konfor, performans, yol tutuşu isteyen, arada gazlayıp sürürken zevk almak isterim diyenleri kesinlikle tatmin etmez. Beklentisi olmayan kişileri ancak memnun eder.
    Corollayı satıp marka ve model vermeyeceğim bir araç aldım. Yol tutuş, viraj performansı yüksek hızda verdiği güven, trim seslerinin olmaması, izolasyonun kalitesinden yol ve rüzgar sesini az alması, aracın tokluğu ve diriliği, sürüş zevki muhteşem. Araba sürmek zoraki görevden zevke dönüştü.
  • krem araca hava katmış. makyaj öncesinde komple siyahtı sanırım.
  • Dünyanın en çok satan arabası,corolla demek sorunsuzluk demek corolla demek az yakıt demek corolla demek güvenlik demek corolla demek ikinci elde prim demek corolla demek seni seviyorum demek :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016 model 1.4 D4-D M/M şanzıman Touch donanım kullanıyorum. Para verilip alınacak bir araç değil. Şu anda da aracım 10.000 ilk bakımı için serviste.

    İlk 10.000 km'de, sol kapıdan trim sesi geliyor, ön sol silecek silerken iz bırakıyor. Başka bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 17 Mart 2017; 15:52:36 >
  • Çok para istiyorlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pahalı kusura bakmasınlar şu bej rengini tek ben mi sevmiyorum sanki boya sürmüş gibi hiç kalite hissi vermiyor

    inceleme için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 17 Mart 2017; 17:26:54 >
  • Corolla 1.6 Premium 50.Yıl Multidrive S (17'' jant ile) 114,950
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Corollada bi indirim olsa kıyamet kopar neredeyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme olmuş teşekkürler

    Toyota da Civic gibi ikinci elinin ekmeğini yiyor hala
  • turbo motor gelirse lpg gider, ikisinden birini seçmek zorundasınız
  • corollanın içine girdiğinizde o motordan gelen zev.k sesinin size yaşattığı orgas.m hissini binmeden anlayamaz kimse :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnceleme güzel olmuş Hocam eline sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    2016 model 1.4 D4-D M/M şanzıman Touch donanım kullanıyorum. Para verilip alınacak bir araç değil. Şu anda da aracım 10.000 ilk bakımı için serviste.

    İlk 10.000 km'de, sol kapıdan trim sesi geliyor, ön sol silecek silerken iz bırakıyor. Başka bir sorun yok.

    Altın ya da gümüşle alsak oluyor yani ?
  • georgekarelias G kullanıcısına yanıt
    Herkesin otomobilden beklentisi senin kadar basit olmayabilir mi? Arabanın sorunsuzluktan, genişlikten ve ikinci elden başka vasfı yok, alan güle güle kullansın, alıp da beğenmeyene yok b.k atmışsın bilmemne demek ergenliktir.

    İnceleme için teşekkürler.
  • georgekarelias G kullanıcısına yanıt
    Performans, ses yalıtımı, sürüş keyfi, tasarım, yol tutuş, detay işçiliği?
    Ergenliğin burada işte yeğenim, daha kendi beklentilerinin basitliğinin farkında olmadan milletin yorumunu b.k atma olarak görüyorsun, sana mı soracağız neyi beğenip neyi beğenmeyeceğimizi? Buna vereceğin cevabıda biliyorum yok C sınıfı neymiş, fakir avuntusu vs ben bunları ararsam F sınıfı arabaya bakarım vs boşuna kasma.
  • Teşekkürler inceleme için...
  • Aracın paketine özgü detaylara odaklanılsa daha iyi olurdu zira zibille corolla inceleme videosu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    2016 model 1.4 D4-D M/M şanzıman Touch donanım kullanıyorum. Para verilip alınacak bir araç değil. Şu anda da aracım 10.000 ilk bakımı için serviste.

    İlk 10.000 km'de, sol kapıdan trim sesi geliyor, ön sol silecek silerken iz bırakıyor. Başka bir sorun yok.

    Altın ya da gümüşle alsak oluyor yani ?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: georgekarelias

    2015 Mart'ta 0 km 1.4 dizel manuel Corolla aldım,2016 Eylül'de 43 binde sattım.Kusura bakmasınlar da b.k atmaya çalışanlar neyin peşinde anlamış değilim.O kadar sık kullanmama rağmen ne arıza verdi ne yolda bıraktı.Yakıtı ekonomikti,içi genişti..Daha ne olsun.Performans biraz zayıftı,o kadar da olur dedim kullandım.

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=124608033

    bu mesajımı bir okuyun derim, bu araç tam bir fiyaskodur!

    sene olmuş 2017, dizel motoruna hız sabitleyici takamayan bir markayı savunmak da abes gerçi




  • Her corolla başlığına yapıştıryorum mesajımı

    Şirket olarak arabaları kiralama yapalım dedik ama ne kiralayacağımıza bir türlü karar veremedik, patron da sağolsun diğer alternatiflerden (peugeot 308 style 1.6 bluehdi, kia cerato concept plus 1.6 crdi dct...vs.) daha fazla para ödeyerek corolla 1.4 d4d m/m touch donanım kiraladı bize.

    Araç dışarıdan görüntü olarak çok başarılı, bagaj hacmi çok geniş, iç hacmi çok geniş, güven veriyor, sürüşü rahat...

    Gel gelelim 2016 model c segment araçtaki 1.4 90hp'lik dizel motora... gitmiyor arkadaş, yokuşu şöyle çıktım böyle çıktım diyen arkadaşlara o yokuşları kamyon kamyonet otobüs de çıkıyor, o yüzden belli bir eğime göre yapılıyor elbette çıkacaksınız diyorum. ama o yokuşta bir hızlanmaya başla bakalım hızlanabiliyor mu? 2017 senesinde C segmentte bu kadar kötü performansa sahip bir başka motor daha yok! 0-100'ü 14,7sn

    Şanzımanı da asla kötü değil, kullandığım diğer yarı otomatiklerden (corsa 1.2 easytronic, citroen c4 mcp, c5 mcp, fiat punto 1.4 dualogic) çok farklı değil ama motorun zayıflığını yüksek devirde giden şanzımanla törpülemeye çalışmışlar. şahsi aracım c4 80km/h'i geçince 6. vitese atarken bu araç 120'ye gelmeden 6. vitese atmıyor. 1. viteste 3000 devire gelmeden vites yükseltmiyor. atmosferik benzinli gibi davranıyor neredeyse

    Şehir içi ekonomik kullanımla yakıtı 5.6'yı geçmez,benim yolum ağırlıklı olarak otoyol, günde en az 100km yapıyorum, ortalamam 5.4. 1 depoyla (50lt) 800 km'yi geçiyorum bugün sabah yakıt aldım, 51 lt yakıt aldı, 811km yapmışım, bu hesapla ortalaması 6,3lt/100km çıkıyor. Genelde sakin kullanırım (gerçi bu araba başka türlü kullanılmıyor) yüksek hız yapmam. (yokuş aşağı olursa ıkına ıkına 200'ü görüyor. (Bu arada son depo ortalamam 5,1lt/100km, sabah 827km'de iken ışık yandı, yarın <10.03.2017> işe giderken sabah doldururum)

    Gelelim donanımlarına... Hani derler ya Toyota sorunsuz... Evet Toyota sorunsuz çünkü araçta sorun çıkartabilecek bir şey yok. Hız sabitleyici yok, Hareket edince kapıların otomatik kilitlenmesi yok, yağmur sensörü far sensörü park sensörü yok (park sensörü olan paketlerde de sonradan takılma gibi, ekranı falan ayrı), camların kumandadan açılıp kapatılması yok... Far sensörü yok, benim c4'te de yok, farları yakıyorum, kontağı açınca yanıyor kontağı kapatınca sönüyor. Ama bu araçta kontağı kapatınca park lambaları açık kalıyor. Kapıyı açınca da uyarıyor yanık kaldı diye. (92 model broadway'de de vardı bu özellik gerçekten çok başarılı çalışıyor)

    Yokuş kalkış desteği var ama manuel olarak çalışıyor, yani yokuşta durduğunuz zaman frene sonuna kadar basıyorsunuz, "bip" sesi gelip esp lambası yanıp sönmeye başlıyor ve o şekilde devreye giriyor, ayağınız frende duracak, çok uzun süre beklerseniz devre dışı kalıyor. Kötü olan yanı buna alışınca diğer araçlarda da aynı şekilde frene tam basıyorsunuz ama "bip" sesi gelmeyince anlıyorsunuz.

    Yahu sürücü tarafından camları kilitleyince ön yolcu ve sürücü de camları açamıyor. Yani kilitleme düğmesine basınca arka 2 cam ve ön yolcu camını sürücü de açamıyor. 4 camı da tam otomatik yapmışlar, genelde japon arabalarında sadece sürücü camı tam otomatik olurdu. (tek tıkla tam açılıp kapanmadan bahsediyorum) Bunda 4 cam tuşu da çift kademeli ama sonuna kadar basıp camı açarken durdurmak isterseniz bir tık yukarı kaldırmaktan başka seçenek yok, alışmak gerek. Böyle bir saçmalık olur mu? Olmaz tabi Toyota yaptıysa vardır bir bildiği. Toyota mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz?

    Yıllardır dizellerine hız sabitleyici koyamıyordu bu modelde dizel otomatikte yine yok... Yani, en dolusunda 50. yıl premium olanında da yok... C segment dizel otomatikler arasında hız sabitleyici olmayan başka bir model var mı bilmiyorum. Elysse'de 301'de, Clio'da standart olan hız sabitleyici bunda yok. Böyle bir saçmalık olur mu? Olmaz tabi Toyota yaptıysa vardır bir bildiği. Toyota mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz?

    Babamın 2003 model megané I aracında bile hareket edince kapılar otomatik kilitleniyor, istediğin zaman devre dışı bırakabiliyorsun bu özelliği ama bu araçta yok. Ayrıca kapıları sol kapıdaki butondan kilitlediğinde de kilitli olduğunu gösterecek bir uyarı ışığı da yok. Arka kapılar siz kilitleri açmadan açılmıyor. Böyle bir saçmalık olur mu? Olmaz tabi Toyota yaptıysa vardır bir bildiği. Toyota mühendislerinden daha mı iyi bileceğiz?

    Araçta ciddi bir aerodinami sorunu var, çamurlu yollarda ön araçtan gelen çamurlu su, yan aynaların arasından geçip direkt cama geliyor. 1 günde 3 defa cam sildiğimi biliyorum ben. Aynı şekilde bu araçta geri görüş kamerası olup da park sensörü de olmadığından, (dolu donanımlarda var ama o da sonradan takma sanırım, ekranı falan ayrı) kamera da 2dk içinde çamur içinde kalıyor ve görüntü sıfır... arabaya binmeden parmağımı yalayıp kameraya parmak atıyorum. (Not düşelim sene 2017) Ayrıca bu aracın arka camında silecek yok ve bu aerodinami sorunu sebebiyle arka camda biriken su kayıp gitmiyor, öylece arka camda duruyor. Eşime vermiştim 1 gün yazık kızcağız arka sileceği nasıl çalıştıracağını baya bir aramış. Bu konuyla ilgili açtığım ve hiç mesaj gelmeyen konum da burada:
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-corolla-tasarim-hatasi--123076426 ilgili fotoğraflar da bu konuda.





    El frenini sonuna kadar çekseniz de tutmuyor, ayar istiyor ilk bakımda baktıracağım, şirketteki diğer arkadaşın aracı park halindeyken el freni sonuna kadar çekik olmasına rağmen kayarak başka bir araca çarptı. Dokunup durmuş, hasar yok.

    Araçta Kol dayaMA var. Kolunu dayama yani kapaklı göz var da ne öne arkaya ne de yukarı aşağı ayarlanabiliyor, elin direksiyonda olduğu sürece kolunu dayayamıyorsun.

    Otomatik klima görüntü olarak çok güzel mavi beyaz led ışıklı falan ama otomatik konumda soğuk havalarda ayaklarım donuyor üstüm terliyor.

    Makyaj aynalarında ışık var ama üstündeki anahtara basıp açmak sonra anahtardan kapatmak gerekiyor, c4'te mesela aynayı açınca otomatik yanıyordu.

    Silecek suyu azaldı uyarısı çok hoşuma gitti. Ancak antifrizli silecek suyu kulanmama karşın sol silecek fiskiyem dondu bir kere. Ne yaptıysam açılmadı işe gidene kadar (50dk)

    Hava sıcaklığı -10 derece altındayken 5000 km'deki aracım tek marşta çalışmıyordu, yarım kontak 2 defa bekliyorum sonra basıyorum yine çalışmıyor, 2. marşta zor çalışıyor. Eşimin kullandığı c4'te böyle bir sıkıntı yok. O da benden 10 dk sonra çıkıyor onda hiçbir sıkıntı yok.

    Arka tekerleklerin içinde davlumbaz yok, kumlu çakıllı yollarda takır tukur acayip sesler geliyor ya da otoyolda ufak bir taşın üstünden geçtiniz tak diye bir ses geliyor ne oldu bir şeye mi çarptım falan diye bakınıyorsunuz.

    Lastik basınç sensörü var ve iyi çalışıyor. 2 adet 12V DC priz var, 1 adet usb girişi var.

    Sonuç olarak para verilip alınacak bir araç değil, ben olsam almazdım.

    Ek olarak makyajlı kasanın göstergeleri ve arka led stopları daha güzel.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 18 Mart 2017; 10:5:27 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.