Şimdi Ara

Toyota C-HR 1.8 Hybrid alınır mı? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
176
Cevap
2
Favori
85.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • J
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Bir önceki mesaja katılıyorum.

    - Hibrit aracın kullanım şekli biraz farklıdır, benimsemek lazım. Hibrit araçlarda yakıt tüketimini optimize etmek için en azından bir Pulse&Glide yöntemini bilmek lazım.

    - RECEP güler, 'tek dişli kutusu CVT kullanılmış' demiş fakat yanlış ifade etmiş. Bunu yüz defa yazmışımdır ama okuyan olmuyor sanırım; Toyota hibritlerde şanzıman bulunmaz, sadece CVT taklit edilir. Şanzıman olmayan bu otomatik vites yapısı çok rijittir. Detaya girmeye gerek yok, isteyen araştırır ve ne demek istediğimi anlayabilir.

    - Hibrit araçtan, plug-in hibrit veya tam elektrikli araç mantığı bekleyemezsiniz. Hibrit bir aracın elektrikli olarak 2-3km yol gitmesi veya gaz pedalına basınca içten yanmalı motorunu çalıştırması gayet normaldir.

    - Soğuk iklimde veya bol yokuşlu güzergahta veya köy yollarında/arazide veya kısa mesafe kullanımı için araç seçimi yapılır.

    - Devletimiz; hibrit ve elektrikli otomobillerin vergilendirmesi konusunda maalesef çağdaş bir bakış açısına sahip değil.

    - Zannediyorum RECEPgüler'in aracının 12 Voltluk aküsü bitmiş, onu değiştirince aracı tekrar çalışır. Veya 12V takviyesi yapsaydı araç çalışırdı.
    https://www.whatcar.com/toyota/c-hr/hatchback/review/n112/on-the-road
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C-HR
    https://www.parkers.co.uk/toyota/c-hr/review/engines/

    şu üç kaynakta da toyotanın hybrid de cvt şanzıman kullandığını belirtiyor. ayrıca toyotanın kendi sitesinde de (https://www.toyota.com.tr/new-cars/c-hr/grades-and-specs.json) elektrik kontrollü sürekli değişken şanzıman yani cvt olarak geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    https://www.whatcar.com/toyota/c-hr/hatchback/review/n112/on-the-road
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C-HR
    https://www.parkers.co.uk/toyota/c-hr/review/engines/

    şu üç kaynakta da toyotanın hybrid de cvt şanzıman kullandığını belirtiyor. ayrıca toyotanın kendi sitesinde de (https://www.toyota.com.tr/new-cars/c-hr/grades-and-specs.json) elektrik kontrollü sürekli değişken şanzıman yani cvt olarak geçiyor.

    Alıntıları Göster
    Bir kez daha anlatayım...

    - Toyota Hybrid Synergy Drive (HSD) sisteminde kayış-kasnak şeklinde bir şanzıman bulunmaz.

    - MG2 denilen elektrikli ana tahrik motoru doğrudan difransiyele bağlıdır ve arada şanzıman bulunmaz.

    - Yazılımsal olarak benzin motorunun gücünün ne kadarının o an jeneratör görevi gören MG1'e ve/veya ne kadarının diferansiyel gibi bir mantıkla çalışan Power Split Device (PSD) üzerinden tekerleklere aktarılacağına bağlı olarak benzin motorunun devri sanki bir CVT şanzıman varmış gibi ayarlanır.

    - Yazılım, HSD mekanik yapısı sonucu oluşan bu 'CVT taklidine' e-CVT denir.

    - Kaynaklarda şanzıman ifadesi kullanılsa bile HSD sistemine derinlemesine baktığınızda fiziki bir şanzıman ve kavrama (baskı-balata) göremezsiniz.


    Örneğin;

    - Hyundai Ioniq, Kia Niro Hybrid... Bu araçlar 6 ileri mekatronik şanzıman olan DCT kullanır.

    - Yollarda yeni yeni görmeye başlayacağımız Renault e-Tech hibrit sistemde debrajsız (kavramasız) dog-type denilen şanzımanı görürüz.

    - BMW i3 REX veya artık üretilmeyen Opel Ampera gibi seri hibrit modellerde de şanzıman bulunmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 5 Mayıs 2020; 12:20:53 >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    ben yorumda bulunmadım kaynaklarda yazanları gösterdim. ayrıca benzinli motorun şanzıman olmadan hızlanmasını sizin açıklamanızla aklım almadı. bana karmaşık geldi biraz daha basitleştirerek anlatabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    ben yorumda bulunmadım kaynaklarda yazanları gösterdim. ayrıca benzinli motorun şanzıman olmadan hızlanmasını sizin açıklamanızla aklım almadı. bana karmaşık geldi biraz daha basitleştirerek anlatabilir misiniz?
    Basitçe anlatmak gerekirse;

    - İlk önce bu videonun 22.dakikasından sonrasını izleyiniz.https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM&feature=youtu.be


    - Videoyu izledikten sonra HSD'nin mekanik yapısını gözönüne getirerek;

    -- MG2'in hem ana tahrik motoru hem de rejeneratif fren için kullanılan jeneratör olduğunu,

    -- MG1'in, hem benzinli motor için marş motoru hem de benzinli motorun beslediği jeneratör olduğunu,

    -- MG1 ve MG2 arasındaki mekanik (dişli) yapının (PSD'nin), benzin motorundan ve MG2'den gelen gücü tekerleklere aktardığını, (PSD'nin ortasındaki dişli doğrudan difransiyele yani tekerleklere bağlıdır)

    -- Bu mekanik yapı içinde debraj (kavrama/baskı-balata) ve şanzıman olmadığını farkedebilirsiniz. (Videoda görülen baskı-balata değildir, titreşim engellemek için kullanılan aygıttır, 'dumper' deniliyor)



    - Güç akışına bakacak olursak;

    -- Uygun koşullarda ilk kalkışta gaz pedalına hafifçe basılsığında bataryadan MG2'ye elektrik enerjisi verilerek araç hareket ettirilir. Bu esnada benzin motoru çalışmayabilir ve MG1 yüksüz şekilde boş dönüş yapar. (Dikkat ederseniz bu aşamada gaz pedalı sadece MG2'nin devrini ayarlıyor, benzin motoru ise kapalı durumda)

    -- Gaz pedalına biraz daha basıldığında (yani güç istendiğinde) bataryadan MG1'e elektrik verilir ve MG1'in daha hızlı dönmesi istenir. Bu durum, PSD'nin mekanik yapısı gereği benzin motorunu dönmeye zorlar ve içten yanmalı motor çalışır.

    -- Gaz pedalına daha fazla basıldığında benzin motoru devir alır ve benzin motorunun gücü MG1 üzerinden elektrik enerjisine dönüştürülüp bataryaya veya doğrudan MG2'ye ne oranda verileceğini veya bu gücün tekerleklere ne oranda aktarılacağını yazılım belirlerken gücün mekanik dağılımını PSD üstlenir. İşte bu noktada 'CVT taklidi' yapılmış olur.

    -- Ek olarak; batarya tam doluyken aracı mesela 100km/h hıza sabitlediğinizde bir bakmışsınız ki benzin motoru 1000dev/dk civarında dönüyor veya batarya boşken aynı koşullarda benzin motoru 4.000dev/dk'da yardırıyor... Düşünün ki gaz pedalıyla benzin motorunun birbiriyle sanki bir bağlantısı yok. :) Çünkü yazılım her koşulu değerlendirip ona göre sistemi şekillendiriyor.



    - Geri vites konusuna gelirsek;

    -- Bu araçta şanzıman olmadığına göre geri vitese atıldığında araç nasıl geriye gidebilir? Cevap: MG2'nin yazılımsal olarak hızı limitlenerek terse dönüşü sağlanır.

    -- Batarya boşaldı, MG2 bataryadan elektrik alamıyor, araç nasıl geri geri gidecek? Cevap: MG1 hemen benzin motoruna marş verir, ardından yazılımsal olarak benzin motorunun devri arttırılıp MG1'in jeneratör özelliği üzerinden MG2'ye elektrik beslenir ve araç geri geri gitmeye devam eder.



    Araç üzerindeki DC-DC ve AC-DC inverterlerin de her aşamada rol oynadığını belirtmek gerekir.

    Yazılım oldukça sofistike, mekanik kısım ise komplike gibi görünse de aslında anlaşılır ve rijit bir yapıdadır.

    Daha bir çok detay verilebilir ama en basit anlaşılır tarifi bu şekilde yapabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Mayıs 2020; 1:35:38 >




  • Ben 3 yıllık kullanıcı olarak km de 2 litre tasarruf yapmak için MTV ye verdiğim paraya yanarım aklı olan almaz benim gibi gerçeği yazan olsaydı gider 1.5 dizel araç alırdım Qasqai gibi hem performans hem ekonomiklik geniş iç hacim elde ederdim
  • Almayi düşündüğüm dönem çok arastirdim, mtv ile yakit hesabini yaptim. Dizel veya lpgliden farkli bir tasarruf sağlamiyordu. Bende gereksiz görüp almamıştım.

    Arka camlar küçük oldugu icin arka taraf boguk gelmişti.

    Sürüş zevkliydi, ic malzeme kalitesi fena degildi.

    Tasarim goreceli ama bence guzeldi.

    1.8 bilmem ama 1.2 benzinlisini bekar veya çocuksuz yeni evliler tercih edebilir diye düşünüyorum.
  • Witwickyyy kullanıcısına yanıt
    Tamamen katılıyorum size bahsedildiği gibi aşırı bir tasarruf sağlamıyor tabi bakım masrafları da cabası
    son dakika haberine göre ÖTV de yeni düzenleme gelmiş (30/08/2020) 1600 cc ve üzeri araçları daha çok etkileyecek gibi yeni zamlar hayırlı olsun
    Araç üreticisinden ÖTV mantığı ile daha fazla kazanan bir vergi sistemi
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    TOYOTA da çalıştığınız belli arkadaşım ben düz bir vatandaşım beni nasıl hızlandığı nasıl vites değiştirdiği ilgilendirmez ben ekonomik mi diye bakarım
    bu motor politikası ile giderse hibrit satışları hüsran olur toyata için hele son (30/08/2020 ) gelen ÖTV zammı ile
  • yasinergul Y kullanıcısına yanıt
    tamamen katılıyorum size %100 çevreci değil 100 km de elektrikle gittiğiniz mesafe 15 km etmez bunun dışında 1800 cc motorun çalışıp şarj işlemine başladığında saldığı gaz ne olacak. Tamamen ego meselesi para verilip alınacak araç değil. Şehir için de 4 lt re yakmak için hızınızın 40 km geçmemesi gerekir bir CHR kullanıcısı olarak 3 yıldır 4 lt renin altını şehir içinde göremedim. Şehir dışına hele hiç çıkmayın 5 lt re hayal
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    sen bu aracı kullandınmı hiç 2,5 lt çok komiksin aracı yokuş aşağı bile sürsen 1800 cc motor batarya şarjı için çalıştığında bi bak istersen ne kadar yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEPgüler

    sen bu aracı kullandınmı hiç 2,5 lt çok komiksin aracı yokuş aşağı bile sürsen 1800 cc motor batarya şarjı için çalıştığında bi bak istersen ne kadar yakıyor.
    ben kullanıyorum var bir tane şirket aracı olarak. yaklaşık 40 bin km' de ortalama 5,6 litre yakıt tüketimi var. insan gibi kullanılıp da çok yakan ch-r hybrid görmedim. istanbul yolları ve trafiği için ideal araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEPgüler

    TOYOTA da çalıştığınız belli arkadaşım ben düz bir vatandaşım beni nasıl hızlandığı nasıl vites değiştirdiği ilgilendirmez ben ekonomik mi diye bakarım
    bu motor politikası ile giderse hibrit satışları hüsran olur toyata için hele son (30/08/2020 ) gelen ÖTV zammı ile
    Toyota'da çalışmıyorum ve Toyota'yla hiçbir maddi, manevi bağım yoktur.

    Hibrit araçlarla ilgili bilgi veriyorsam iyi niyetimdendir. İsteyen bilgiyi alır; değerlendirme yapar, tercih yapar veya yapmaz.
  • Araç eşime şirket tarafından verildi. 1.8 hybrit Passion paket. Koltuk ısıtma,geri görüş kamerası,ön,arka,yan park sensörleri,katlanır ayna,şerit takip ve mesafe kontrol sistemi vs vs mevcut Toplam 2 seferde 2500 km yol yaptım şehir dışında. Alırsanız hasta olursunuz. Araç gitmiyor,rampa tırmanmıyor. Hızlanma çok yavaş. Uzun yolda performanslı kullanayım derseniz yakıt tüketimi 9 lt yi buluyor. Normal kullanımlarda 5,5 lt/100 km gibi tüketiyor. Bu sebeple en iyisi aheste kullanım. Çünkü gitmiyor,zorlandıkça yakıyor haliyle. Ancak doğal olarak 130-140 km üstüne çıkıyorsunuz 300-400 ve üzeri km mesafeli yolculuklarda. Maksimum hız 180 km. Rampa aşağı 186 km ki bu hızlara çok geç ulaşıyor. Depo yaklaşık 35 lt alıyor. Uzun mesafelerde tekrar tekrar doldurmak gerekiyor. Dizayn vs aldanıp almayın pişman olursunuz. Bu devirde böyle performanssız araba pek anlaşılır gibi değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edmontdante -- 3 Ocak 2021; 12:35:23 >
  • edmontdante E kullanıcısına yanıt

    Hocam zaten araç direk şehiriçi kullanım için üretilmiş bir araç. Şehirdışı kullanıma göre aracı yargılamak çok doğru değil gibi geliyor. Doğasına aykırı bi kere. Çitayı rusyada karların üstünde koşturup 'hani bu hayvan hızlı koşuyordu' demek gibi bir şey olmuş sizinki...

  • Peki bu aracı alanların kaçta kaçı aracı sadece şehir içi için tercih ederek alıyor yada ülkemiz şartlarında kaç kişi 400 bin liraya yakın meblağı sadece şehir içinde kullanacağı bir araca verebilecek lükse sahip? Hatta başlıktaki arkadaşlara soralım kaç tanesi bu aracı sadece şehiriçi için almış? Yoksa tipini,şeklini,havasını beğenerek ailesinin her şartta kullanacağı tek aracı olarak mı almışlar. Dolayısıyla aracı ülkemiz şartlarına göre değerlendirmek bence doğru olan. Zira bugün yolda sevkiyat araçlarının üstünde onlarca adet gördüm bu araçtan. Sanırım çoğunluğu aracı şehir içi için tercih edecekler tarafından alınmayacaktır. Ayrıca Şehir içinde de durum aynı zaten. İstanbul trafiğinin akış hızı ortada (Trafik açık olduğunda). Ani hızlanmalara ihtiyaç var. Yine şehirlerde dümdüz değil haliyle.

    Şimdi Ankara’dan İstanbul’a döndüm. 125 kmyi hiç geçmedim. Aracı devir saatindeki eco kısmından power kısmına neredeyse hiç geçirmedim. Tüm rampaları aracın bildiği gibi çıktım. 5,1 lt/100km yakıt tüketimi 103 km/saat ortalama hız. Komple otoban bir yolu bu şekilde gitmek bir eziyet. Ancak araç performansta tat vermediğiin insanın zaten pek yüklenesi de gelmiyor.

    Ekranın görüşü engellediği ile ilgili yazılanlara katılmıyorum. Böyle bir durum söz konusu değil.

    Vites geçişlerinde ise en ufak sorun yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edmontdante -- 4 Ocak 2021; 11:43:5 >




  • Toyota C-HR 1.8 Hybrid alınır mı?
    Toyota C-HR 1.8 Hybrid alınır mı?




  • edmontdante E kullanıcısına yanıt

    Sport moda aldiniz mi hic ? Ben cekisiyle ilgili hicbir problem yasamadim. Daha once 1.2tsi leonum vardi, benzer tepkileri veriyorlar diyebilirim

  • Evet sport modda kullandım. Aracı tekrar çalıştırdıktan sonra daha yakın çekim olsun diye çektiğim fotoyu paylaşmışım.

    2012 de tipine ve iç dizaynına tav olarak astra j 1.3cdti sport almıştım test sürüşü yapmadan. O da aynı şekilde hayal kırıklığı yaratmıştı bende ama düzde bundan iyiydi. Rampa işi keza aynıydı. Zaten sonra opel 1.6 dizelini çıkarmıştı aracın bir süre sonra.

    Toyota C-HR 1.8 Hybrid alınır mı?


    Toyota C-HR 1.8 Hybrid alınır mı?

    Zaten sonra opel 1.6 dizelini çıkarmıştı aracın bir süre sonra.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edmontdante -- 4 Ocak 2021; 12:0:24 >




  • edmontdante E kullanıcısına yanıt

    Yani hocam karşılıklı cevap yazıp aracı savunma ve konuyu uzatma taraftarı değilim ama söylediklerinize de katılmama imkan yok.


    1. Araç 400bin değil. en pahalısı 394bin olmak kaydıyla en çok satılan çeşitleri ilk 2 olan 333bin ve 357bin tl. Ayrıca bu araç 2 ay önce rakipleri 350bin civarında iken 225bin gibi rakamlarda satılıyordu.
    2. Aracın tipi kişinin zevklerine göre değişkenlik göstermekle beraber donanım ve konfor olarak (özellikle TSS avantajıyla beraber) rakiplerinden hiç bir farkı yok. Hatta fiyat olarak bakarsak bir çoğundan fazla özellik vaad ediyor.
    3. Bir turizmci olarak söyleyebilirim ki şehir dışına çıkma ihtiyacı genel olarak tatil amacıyla olur. Memleket ve ya Yıldızlı otel tatili farketmez , senede ortalama 3-4 kez tatil için ( ki malesef ekonomik sebeplerle halkımız için bu bile büyük rakamdır), 2-3 kez de hastalık vs. sebebiyle senede toplamda 6-7 kez şehir dışına çıkılır. Hadi 8 yapalım, her seferinde 1 hafta kalınsa toplamda 2 ay yapar. Yani araç (eğer ki iş sebepleriyle uzun seyahatler yapılmıyorsa) senenin 10 ayı şehir içi, 2 ayı şehir dışında kullanılır. Ki bu 2 ayın da uzun yolu yaptıktan sonraki zamanı yine gittiğin yerde şehir içi olarak kullanırsın. Özetle evet. Araçlar şehir içi kullanım için alınıyor (istisnalar hariç). Hele bahsettiğimiz araç CHR ise bu oran daha da artar. Ha zaten şehirler arası çok gezen kişiler genellikle hybrid değil , dizel alıyor.
    4. Yolda gördüğünüz araçların bir çoğu yurtdışına satılıyor. Zira ülkemizde bu araç avrupa fiyatına göre (vergisiz ham hali) çok ucuza satılıyor. Bildiğiniz üzere rakipleri ülkemizde daha yüksek fiyattan satılır. Avrupa da ise tam tersi. Bir kaç örnek vermem gerekirse;


    Almanya başlangıç fiyatları ve Avrupa 2020 ilk 3 çeyrek satış adetleri (markaların Almanya web sitelerinden siz de kontrol edebilirsiniz);

    Tiguan 28.935 Euro / Türkiye 410bin TL / 114bin Adet

    Peugeot 3008 29.550 Euro / Türkiye 403bin TL / 91bin Adet

    Toyota CHR 29.640 Euro / Türkiye 333 bin TL / 77bin Adet

    Seat Ateca 23.440 Euro / Türkiye 355bin TL / 52bin Adet

    Nissan Qashqai 27.235 Euro / Türkiye 322 bin TL / 100bin Adet

    Kia Sportage 22.890 Euro / Otomatik 308 bin TL / 55bin Adet

    Hyundai Tucson 26.800 Euro / Türkiye 330bin TL / 67bin Adet

    Renault Kadjar 24.750 Euro / Türkiye 362bin TL / 49bin Adet

    Opel GrandlandX26.750 Euro / Türkiye 335bin TL / 52bin Adet


    Araç B suv ile C suv arasında bir yerde. Okuyanlara fazla şok olmasın diye C suv fiyatlarını yazdım sadece. B suvlar ile arasında 10bin Euro civarı fark var.

    Özetle fiyat olarak en pahalı c suv olmasına rağmen (mercedes. bmw. audi gibi markalar hariç) kendi segmentinde 33 araç içerisinde 4. sırayı alıyor.

    Kaynak: https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-q3-compact-crossovers//


    5.Söylediğiniz gibi İstanbul trafiğinin akış hızı ortada. Trafik otoritim raporuna göre 2019 yılında 29,3km/saat!

    Kaynak: https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaberleri/egitim/istanbul-trafik-otoritmi-raporu-aciklandi/660063


    6.Aracın hızlanmasının yavaş olduğundan gem vurmuşsunuz. Yine rakiplerine bakalım beraber;


    Toyota CHR --- 11sn

    Tiguan --- Benzin 9.2 sn / Dizel 9.3sn

    3008 --- 1,5 Dizel 9.8sn / Benzin 9.7sn

    Seat Ateca --- Benzin 8.6sn / Dizel 10.5sn

    Qasqhai --- Benzin 10.1sn / Dizel 13sn

    Sportage--- Dizel 11.8sn

    Tucson --- Benzin 8.9sn / Dizel 11.8sn

    Kadjar--- Benzin 9.3sn / Dizel 11.9sn

    Grandland X --- Benzin 10.3sn / Dizel 10.5sn


    Rakiplerinin tüm rakamlarının ortalamasını aldığımızda 10.3sn çıkıyor. Evet rakamlara baktığımızda hızlanmasında rakiplerine göre geri kalıyor (Dizellerin bir çoğuna göre hızlı) fakat sizin sürekli olarak şikayet ettiğiniz kadar 'Yandım bittim' seviyesinde olmadığını kabul etmek gerek.


    7.Otoyollarda 125km/saat ile gitmek sizin için eziyet olabilir fakat hız kuralları dahilinde en üst limit zaten 132'dir. Bu hızlarda da tekrar söylediğim gibi şehir içi kullanıma özel üretilen bir modelin 5.1 lt ortalama yapması bence iyi bir rakam.


    Son olarak (anlayışınıza sığınarak) küçük bir esprili soruyla bitirmek isterim. Hocam şirketinizin eşinize tahsis ettiği araç ile niye sürekli siz şehirlerarası yol yapıyorsunuz :) Araç 3.200km'de, 2.500'ünü siz yapmışsınız :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mandal3534 -- 4 Ocak 2021; 16:30:34 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.