Şimdi Ara

Toyota Auris LPG Montajı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 2007 Toyota Auris 1.6 vvt-i aracıma LPG taktırmak istiyorum. (Km 86 binde)
    Ankara Şaşmazda bulunan Dörtnal Toyota Servisinde bir usta ile görüştüm.
    Usta atiker gold obd taktır fazla para verme hepsiyle uyumludur; ancak manifoltu deldirmeden montaj yapılmasına dikkat et dedi.

    1-Bu manifolt olayı nedir? delinirse nolur delinmezse nolur?
    2- Uyumlu olduğu için gerçekten çok fazla para vermeye gerek yok mu? atiker gold obd mi yoksa başka bir kit mi taktırayım?
    2- Ankara da lpg konusunda önereceğiniz montaj ve işçilik konusunda kendini kanıtlamış neresi var?

    Şimdiden cevaplarınız için teşekkür.



  • 1) Cok bır fark yok pıyasadakı lpg aracların yuzde 90 ı manifolt delinerek yapılmıstır.
    2) Bence aracınıza uygun atiker gold serisi yeterli 1500 tl civarı fiyatı var. Yokben 150 bın kım daha binerim diyosanız ozaman ankarada iyi bir brc servisi var:mocan otogaz. İvedik sanayide yeri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://youtu.be/gq6biTyhARM
    Merhabalar delmede hiç sıkıntı yok iyi bir usta ile Atiker Gold harika olur efendim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bütün kitler olur. ustaya dikkat edin yeter işçilik önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thetal

    1) Cok bır fark yok pıyasadakı lpg aracların yuzde 90 ı manifolt delinerek yapılmıstır.
    2) Bence aracınıza uygun atiker gold serisi yeterli 1500 tl civarı fiyatı var. Yokben 150 bın kım daha binerim diyosanız ozaman ankarada iyi bir brc servisi var:mocan otogaz. İvedik sanayide yeri.

    Sayın Thetal,

    Hakkımızdaki güzel düşünceleriniz için teşekkürlerimizi sunarız.

    Saygılarımızla

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: thetal

    1) Cok bır fark yok pıyasadakı lpg aracların yuzde 90 ı manifolt delinerek yapılmıstır.
    2) Bence aracınıza uygun atiker gold serisi yeterli 1500 tl civarı fiyatı var. Yokben 150 bın kım daha binerim diyosanız ozaman ankarada iyi bir brc servisi var:mocan otogaz. İvedik sanayide yeri.

    Sayın Thetal,

    Hakkımızdaki güzel düşünceleriniz için teşekkürlerimizi sunarız.

    Saygılarımızla

    Ustam sayfaya kadar gelmişken bir yorum da siz yapsaydınız. Sorularıma asıl cevap verebilecek olan sizsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpha Centauri

    bütün kitler olur. ustaya dikkat edin yeter işçilik önemli

    Hocam işçilik önemli diyor herkes. Bu işçilikten kasıt nedir? Somut olarak özellikle şunlara dikkat et dediğiniz hususlar neler?
  • Brc ile nasıl daha fazla nasıl tasarruf edebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın mocan otogaz,

    Forumlardaki yorumlarla Brc kitlerinin daha az lpg tuketmesiyle ilgili olarak yaptığınız ultra bilimsel açıklamaniz için tesekkur ederim

    Benim gibi bilimsel olamayan insanlar icin , lpg ayarı denilince akla gelen afr değeri, lft ve sft gibi enjeksiyon sistemine ait temel kavramlar. Yakit tüketimini kontrol eden de aracın benzin sistemine ait oksijen sensorudur. dolayısıyla elektronik lpg köylerinde yakıt tüketimini lpg kiti ve ayar tayin etmez. Ama goruyorumki sizce pek bir şey ifade etmiyor bu kavramlar

    Brc nin yazılımı kadar "gelişmiş" olmayan aeb temelli yazilimlarda da, her devir ve her motor yükü için detaylı ayar yapılabiliyor. Hatta ben bunu ekran görüntüleri paylaşarak size gösterebiliriz isterseniz.

    Bu durumda Brc yazılımı nerde fark atıyor diğer yazılımlara, bizi aydinlatin lütfen. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 11 Haziran 2016; 11:33:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • a.gnl A kullanıcısına yanıt
    piyasada kasap diye tabir edilen kötü ustalar var herşeyi yanlış yapıyorlar
    işçiliği iyi olan referans sahibi firma seç
    prins gibi kaliteli lpg kitini kötü mındar eder ama kral bir usta akl, cangas gibi markayı randımanlı monte eder
    murataycicek arkadaşımız enjektöf, nuzlle, ayar konularında iyidir başlığa da yazmış kendisine sormanı öneririm

    kötü lpg kiti yoktur kötü işçilik vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın mocan Otogaz,

    Esas sizin yanlış bildiğiniz şeyler var.

    Aeb ile çok detaylı ayar yapılıyor, esas brc yazılımı ayar konusunda çok zayıf. Tabi son kullanıcılar bunu anlamayabilir, ama benim gibi ayar konusunda hatri sayılır vakit geçiren herhangi bir kimse aradaki farkı gorebilir rahatlıkla.

    Kotu lineer olmayan enjektorler ve regulator ler sadece ve sadece sizin gorusunuz, bunların hiç bir teknik dayanağı yok

    Her regulatorde dalgalanma oluyor, brc de olmuyor demeyin lütfen komik olur çünkü :)

    Tu kaka aeb yazılımlarda basınç dalgalanmasini otomatik kompanze etme özelliği var, basınç dalgalanmasi bir sorun değil.

    Ben sonuçlarını kendi gözümle bu iş için kullanılması gereken ekipmanlarla gordum goruyorum

    Siz ne yaparsanız yapın, elektronik kitlerden son sözü söyleyen aracın oksijen sensoru.

    İçeri giren havaya karşı ne kadar yakıt püskürmesi gerektiğini, bu gerekli yakıttan sapma varsa düzeltmeleri bu sensor sağlamakta.

    Dolayısıyla x veya y marka LPG kiti aynı sonucu vermekte

    Ayrıca değişken subap ayarlı olup olmaması hiç bir şey değiştirmez, çünkü LPG beyni yakıt hesabı yapmaz.

    Hem aeb yazılımı bu detayli ayari yapamıyorsa brc de yapamaz demek ki, bu durumda iddianiza destek olmadı :)

    Ayrica sizin anlatmamız gerkeren diğerlerinin bunu nasıl yapamadığı değil, brc nin nasıl yapabildiği değil midir? :)

    Forumlardaki kişisel gorustur adı üstünde kişisel olması demek bir iddiayı kanıtlamaya kullanılamayacağı anlamı taşır.

    Brc nin diğer kitlerden daha az yaktirabilecegi ile ilgili teknik bilimsel bir dayanağımız varsa beklerim :)

    Yoksa sizin söylediklerinin pazarlama ifadelerinden öteye gidemiyor malesef..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 12 Haziran 2016; 15:33:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1-2 teknik kelime yazayimda okuyan birşey şansın kafası güzellll..

    Siz isterseniz yakıtı %20 kısın, o oksijen sensoru orda varken ve aktif calisiyorken, benzin sisteminin hesapladığı değeri %20 arttırıyor mu arttırıyor..

    Bu durumda LPG uygulanmış aracta, en önemli ve yakıtı belirleyen sensor tabiki oksijen sensoru.

    Diğer detaylar map maf ect vs bunlar LPG sistemini ilgilendirmiyor, benzin sistemi ile alakali

    Ama LPG sisteminin çalışmasının temelinde oksijen sensoru var. Siz bu işin profesyoneli olarak bunu kabul etmiyorsaniz vay bu sektörün haline :)

    Brc nin üstün müthiş yazılımı, dusuk yakit tuketimi saglamak icin oksijen sensoru voltajını manipüle ediyor herhalde :)

    Mocan Otogaz,

    Kanitlayabilecegin bir iddian olduğu zaman beklerim.

    Ben farklı marka kitlere sahip araçlara wideband afr bağlayıp ayar yaptım, hepsi closed loop da aynı afr ye sahipti, çeşitli foto ve videolarla kanitlarim. Afr her araçta aynı oluyorsa, aynı marka model iki araç aynı şartlarda aynı yakıtı yakar. :)

    Ben aeb yazılımlarla devir ve motor yüküne gore ayar yapıyorum, ekran görüntüleriyle bunu kanıtlarım çok kolayca.

    Siz iddialarinizi ne ile kanitliyorsunuz?

    Brc elektronik LPG sistemi nasıl daha az yakıyor? Anketler ve yorumlar dışında ne sunuyorsunuz?

    Uzay mekiği teknolojisine sahip brc enjektor ve regulator leri yakit tüketiminde nasil böyle fark yaratıyor

    Kanitlayabileceginiz birşeyler olduğu zaman buyrun yazın. Yoksa bence de daha fazla yazmaniza gerek yok

    Ha bu arada siz ilk önce montaj yaptığınız bir araca wideband bağlayıp yolda / dinamometre ustunde bir open loop ayarı yapmaya başlayın.

    Sonra dediginiz teste geçeriz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 12 Haziran 2016; 20:04:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Sayın mocan Otogaz,

    Esas sizin yanlış bildiğiniz şeyler var.

    Aeb ile çok detaylı ayar yapılıyor, esas brc yazılımı ayar konusunda çok zayıf. Tabi son kullanıcılar bunu anlamayabilir, ama benim gibi ayar konusunda hatri sayılır vakit geçiren herhangi bir kimse aradaki farkı gorebilir rahatlıkla.

    Kotu lineer olmayan enjektorler ve regulator ler sadece ve sadece sizin gorusunuz, bunların hiç bir teknik dayanağı yok

    Her regulatorde dalgalanma oluyor, brc de olmuyor demeyin lütfen komik olur çünkü :)

    Tu kaka aeb yazılımlarda basınç dalgalanmasini otomatik kompanze etme özelliği var, basınç dalgalanmasi bir sorun değil.

    Ben sonuçlarını kendi gözümle bu iş için kullanılması gereken ekipmanlarla gordum goruyorum

    Siz ne yaparsanız yapın, elektronik kitlerden son sözü söyleyen aracın oksijen sensoru.

    İçeri giren havaya karşı ne kadar yakıt püskürmesi gerektiğini, bu gerekli yakıttan sapma varsa düzeltmeleri bu sensor sağlamakta.

    Dolayısıyla x veya y marka LPG kiti aynı sonucu vermekte

    Ayrıca değişken subap ayarlı olup olmaması hiç bir şey değiştirmez, çünkü LPG beyni yakıt hesabı yapmaz.

    Hem aeb yazılımı bu detayli ayari yapamıyorsa brc de yapamaz demek ki, bu durumda iddianiza destek olmadı :)

    Ayrica sizin anlatmamız gerkeren diğerlerinin bunu nasıl yapamadığı değil, brc nin nasıl yapabildiği değil midir? :)

    Forumlardaki kişisel gorustur adı üstünde kişisel olması demek bir iddiayı kanıtlamaya kullanılamayacağı anlamı taşır.

    Brc nin diğer kitlerden daha az yaktirabilecegi ile ilgili teknik bilimsel bir dayanağımız varsa beklerim :)

    Yoksa sizin söylediklerinin pazarlama ifadelerinden öteye gidemiyor malesef..

    Hocam, buradan benim cikarmam gereken sey "marka onemli degildir; onemli olan isciliktir" mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • a.gnl A kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle

    Ama şu da bir gerçek, iyi montaj yapan bayiler, pahalı marka ile çalışıyor genelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor budur işte, tüm kitler ile uyumlu.turbo zart zurt derdi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Kesinlikle

    Ama şu da bir gerçek, iyi montaj yapan bayiler, pahalı marka ile çalışıyor genelde

    Hocam ne diyosun Ankara Üstün otogaz da atiker obd taktırıp geçeyim bir yıl binip satacam zaten. Arabayı az kullanıyorum ama biraz benzinden dolayı. LPG olsa yılda 20 bin yaparım
  • Atiker gold olsun derim..

    Motor 132 hp. Hizli enjektor daha iyi olur.

    Püf nokta

    Nozzle: 2.5 mm, basınç 1 bar olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Atiker gold olsun derim..

    Motor 132 hp. Hizli enjektor daha iyi olur.

    Püf nokta

    Nozzle: 2.5 mm, basınç 1 bar olsun.

    Hocam nozzle dediginiz nedir ?
    Her kitte farklilik mi gosterir?

    Bir diger sorum da Atiker gold ile brc arasinda cok fiyat farki kalmiyor.
    Brc mi atiker gold mu ?

    Hizli enjektor dediginiz sey brc de yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Brc iyi bir marka, ve internet yorumlarına gore memnuniyet oranı yüksek bayileri var.

    Brc yeni kitlerinde atiker gold da olduğu gibi, obd destekli çalışma fonksiyonu var.

    Dolayısıyla Brc tercihi zaten kotu olmaz.

    Nozzle enjektorunde kapasitesini ayarlayan değiştirilebilen parça. Bazı markaların enjektorlerinnde var, bazı markalarda yok.

    Brc de yok mesela, atikerde var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Ya valla iyice kafam karisti. Brc de niye yok bu nozzle. Olmasi daha iyi degil mi?

    Arabanin temmuz 18 de muayenesi var. Bu tarihten once taktirmam lazim ve karar veremedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.